Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iPhone heeft intussen zijn beste jaren gehad, en ik wil als vervanging eens een Android toestel proberen (en er misschien enkele apps voor maken). Het is de bedoeling dat die toch wel enkele jaren mee kan gaan. Ik ben geen persoon die graag ieder jaar € 500+ uitgeeft aan een smartphone. Ik zie mezelf als intensieve gebruiker van mijn smartphone, speel graag eens een spelletje of kijk er een film op in de trein. En natuurlijk bellen en sms'en ;-). Ik zoek een toestel dat rond de € 500 zit, de toptoestellen zoals de HTC One en Galaxy S4 vallen dus uit mijn prijsrange. Dit zijn zo wat de toestellen waartussen ik twijfel.

De Nexus spreekt mij vooral aan omdat ik gewoon ben van snel updates te krijgen (zelfs de beta's als developer). Het nadeel van de Nexus is dat hij maar 16 GB geheugen heeft, en dat het niet uitbreidbaar is, en ik heb graag dat ik veel apps en muziek op mijn smartphone kan hebben.

De HTC One X+ heeft het meeste geheugen (64 gig), maar ik heb al gehoord dat HTC wel eens vroeg stopt met updates uit te brengen voor hun toestellen. Ze hebben naar mijn mening ook de mooiste skin.

De LG Optimus G is nu het topmodel van LG, is de enige uit dit lijstje die 4G ondersteuning heeft, wat belangrijk kan zijn naar de komende jaren toe. Het heeft een redelijke hoeveelheid geheugen (32 gig). Uit het lijstje is het ook het toestel met de beste hardware. Alleen ken ik LG niet echt, is het een kleinere speler op de markt en weet ik ook niet hoe het zit met updates.

De Samsung Galaxy S3 lijkt mij prijs-kwaliteit het minste, het lijkt me dat het enkel een grote naam heeft door de marketing. En op hardware vlak doen de LG Optimus G en HTC One X+ het beter. Op software vlak ziet de samsung skin er ook niet de beste uit imo.

Voorlopig ben ik geneigd om naar de LG Optimus G te gaan, maar ik ken LG niet goed. Ik weet niet echt hoe snel ze daar hun toestellen updaten (de Nexus telt natuurlijk niet mee, want die krijgt zijn updates rechtstreeks van Google dacht ik...).

Dus ik denk dat mijn voornaamste vraag is, voor de LG Optimus G gaan, of toch voor een ander toestel kiezen?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Xperia Z geen optie?
Makkelijk tweakbaar, full HD, snelle S4 pro chip en waterdicht.
Zijn vaak via V&A nieuw voor weinig te krijgen alhoewel hij los bij de belcompany nieuw € 539 is.

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Humma Kavula schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:25:
Xperia Z geen optie?
Makkelijk tweakbaar, full HD, snelle S4 pro chip en waterdicht.
Zijn vaak via V&A nieuw voor weinig te krijgen alhoewel hij los bij de belcompany nieuw € 539 is.
Lijkt inderdaad ook wel interessant, maar heeft ook maar 16 gig intern geheugen (wel een geheugenslot). Hoe zit dat precies bij Android met micro sd cards? Kunnen daar ook apps op worden geïnstalleerd? Of is dat enkel voor data zoals muziek, films, ...?

Ik ken niet zo veel van de sony's, worden die lang ondersteund?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Uit [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2
Kan ik apps naar de SD-kaart verhuizen?
Nee, dat kan niet. Apps worden altijd geïnstalleerd op het interne geheugen van 11,7GB. Er is geen onderverdeling meer in een deel voor apps en een deel voor media.
Sony's worden de laatste tijd zeker goed ondersteund. Ze hebben nagenoeg hun hele line-up uit 2011 een update naar ICS gegeven en geven de bron codes vrij voor developers van custom roms.
Ook is de standaard rom van sony vrij kaal zonder veel bloatware, iets wat ik ook een pluspunt vind.

Wear Sunscreen!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36
Wat de Nexus betreft: 16GB is best veel voor alleen apps en muziek.
Pas met films/series gaat het hard, maar dat vind ik ook niet echt iets voor op je telefoon.

En de One X: Je kan voor updates natuurlijk altijd custom roms gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Even een idee los van het toestel zelf: ben je technisch genoeg en wil je de tijd in een mobiel steken om custom roms erop te zetten?
Want als je dat doet kan je misschien MIUI op je mobiel zetten ( een custom versie van Android) en dat lijkt in een aantal opzichten behoorlijk op iOS. Misschien vind je het wat, ik ben zelf zeer tevreden met MIUI. Snel, veel gebruiksgemak, mooi, veel opties.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:54:
Even een idee los van het toestel zelf: ben je technisch genoeg en wil je de tijd in een mobiel steken om custom roms erop te zetten?
Want als je dat doet kan je misschien MIUI op je mobiel zetten ( een custom versie van Android) en dat lijkt in een aantal opzichten behoorlijk op iOS. Misschien vind je het wat, ik ben zelf zeer tevreden met MIUI. Snel, veel gebruiksgemak, mooi, veel opties.
Ik denk wel dat ik technisch sterk genoeg ben daarvoor, ik ben student toegepaste informatica en studeer dit jaar af.

Ik zoek niet echt naar een toestel die op iOS lijkt, anders kocht ik wel een nieuwe iPhone, ik wil de Android way van werken eens ontdekken :-).
RocketKoen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:50:
Wat de Nexus betreft: 16GB is best veel voor alleen apps en muziek.
Pas met films/series gaat het hard, maar dat vind ik ook niet echt iets voor op je telefoon.

En de One X: Je kan voor updates natuurlijk altijd custom roms gebruiken.
Dan mag ik er toch niet direct grote apps gaan op plaatsen zoals navigatie met offline kaarten en zo, anders slinkt mijn intern geheugen toch wel snel imo...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 14:04 ]

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
De Android way van werken vind je alleen in de Nexus toestellen (of in ieder geval zonder skin erover heen).

Misschien is het nog de moeite waard om op Google IO te wachten (15-17 mei), omdat dan misschien een nieuwe google-telefoon wordt aangekondigd:

nieuws: 'Nieuwe Google-telefoon kan scrollen via oogbesturing'

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:08:
De Android way van werken vind je alleen in de Nexus toestellen (of in ieder geval zonder skin erover heen).

Misschien is het nog de moeite waard om op Google IO te wachten (15-17 mei), omdat dan misschien een nieuwe google-telefoon wordt aangekondigd:

nieuws: 'Nieuwe Google-telefoon kan scrollen via oogbesturing'
Het enige probleem daarmee is dat de vorige google-telefoon nu pas in België te verkrijgen is...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor de Xperia Z komt er ook een standaard ROM voor ontwikkelaars, stond onlangs nog op de frontpage news. Maar ja, is dat iets wat je zoekt? Als je de telefoon alleen root ligt de mogelijkheid tot aanpassingen en eigen software open. Ook met apps die maar een paar MB groot zijn moet je de totale overzicht aan apps compleet kwijt zijn wil je de beschikbare ruimte vol maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:13:
[...]

Het enige probleem daarmee is dat de vorige google-telefoon nu pas in België te verkrijgen is...
Je hoeft hem natuurlijk ook niet in België te kopen ;)

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:13:
[...]

De Galaxy Nexus was weer wel direct verkrijgbaar.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Als je NU een telefoon nodig hebt, xperia Z of de LG.
Anders even wachten (tot ~ juni) dan zullen de S4 en One ook ruimschoots beschikbaar zijn voor ~500euro.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:15:
[...]

Je hoeft hem natuurlijk ook niet in België te kopen ;)
Tuurlijk, maar eer ie beschikbaar is, en aan een deftige prijs te kopen is op eBay ofzo, zal het wel nog enkele maanden duren...

Verwijderd

Je kan eventueel ook eens kijken naar de telefoons uit deze topics: [OPPO Find 5] Introductie, Ervaringen en Discussie en [Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 14:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:03:
[...]

Ik denk wel dat ik technisch sterk genoeg ben daarvoor, ik ben student toegepaste informatica en studeer dit jaar af.

Ik zoek niet echt naar een toestel die op iOS lijkt, anders kocht ik wel een nieuwe iPhone, ik wil de Android way van werken eens ontdekken :-).

[...]

Dan mag ik er toch niet direct grote apps gaan op plaatsen zoals navigatie met offline kaarten en zo, anders slinkt mijn intern geheugen toch wel snel imo...
Ah dat is mooi, dan zou je dat kunnen ;)
MIUI bewaart wel de manier waarop Android werkt, alleen maakt het allemaal wat verfijnder, mooier, en met wat meer opties. Ik zou het iig eens uitproberen, maar kijk maar even ;)
Wat ik ook erg handig aan MIUI vind is dat er gwn alle standaard-apps die je nodig hebt op zitten. Muziekspeler, videospeler, notes, themas, zaklamp, al dat soort dingen. Power toggles zijn ook erg handig. Natuurlijk heb je bij stock Android ook de meeste van deze apps wel standaard, maar bij MIUI is het gewoon net wat mooier en wat meer opties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:19:
[...]

Ah dat is mooi, dan zou je dat kunnen ;)
MIUI bewaart wel de manier waarop Android werkt, alleen maakt het allemaal wat verfijnder, mooier, en met wat meer opties. Ik zou het iig eens uitproberen, maar kijk maar even ;)
Wat ik ook erg handig aan MIUI vind is dat er gwn alle standaard-apps die je nodig hebt op zitten. Muziekspeler, videospeler, notes, themas, zaklamp, al dat soort dingen. Power toggles zijn ook erg handig. Natuurlijk heb je bij stock Android ook de meeste van deze apps wel standaard, maar bij MIUI is het gewoon net wat mooier en wat meer opties.
Klopt, MIUI is echt een van de betere custom ROMS op de markt. Ziet er enorm goed uit en heeft een heleboel nuttige standaardapps :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, ik denk dat ik voor de Xperia Z zal gaan :)
Pagina: 1