HD gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor voor professioneel gamen (zowel console als PC). Ik zoek iets in de prijsklasse 200-400 euro.

Must-haves:
- 1920x1080 of 1920x1200.
- Tussen de 22 en 27 inch.
- De mogelijkheid om mijn PC (via DVI) en de console (via HDMI, DVI, of DP) tegelijkertijd te kunnen aansluiten. HDMI is een groot pluspunt.
- Goede kijkhoek. Als meerdere mensen voor de monitor zitten moet iedereen het beeld goed kunnen zien.
- En het aller-belangrijkste: minimale input lag. Ik bedoel dus niet alleen responsetijd, maar het aantal ms verschil tussen input en weergave vergeleken met die van een CRT. Als dit (responsetijd + input lag) meer dan 15ms is valt het voor mij af. Dit getal staat nooit in de specificaties van monitoren, maar moet door een gebruiker getest zijn.

Pluspunten:
- 90+ graden draaibaar op de stand (portret-modus)
- Audio jack voor headphones
- Mooie kleuren
- 120Hz (niet super belangrijk, want ik speel vooral games met fixed 60 fps)

Ik denk zelf aan de BenQ XL2420T, maar deze heeft wel een TN paneel, en ik hoor dat dit oude technologie is met een slechte kijkhoek.
Verder heb ik rondgekeken naar IPS panels, maar deze hebben vaak 30+ ms input lag, wat voor mijn doeleinde echt te veel is. Ook schijnt e-IPS niet zo heel veel beter dan TN te zijn.

Laat me weten als je goede suggesties hebt over wat ik het beste kan kopen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie dat je een (relatief) nieuwe user bent, dus welkom op GoT :)

Je heb je vraag alleen in het verkeerde subforum gepost. Dit subforum is voor Consumentenelectronica. Wij weten alles van TV's, HiFi en andere dingen met een stekker, niet zijnde computer (randapparatuur). Zelfs aankoopadvies voor een mixer of een broodrooster zou hier kunnen volgens mij. Toch eens proberen :P
Anyways, jij moet met je vraag in Componenten Aankoopadvies zijn :)

Middels het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif icoontje bovenaan je topic kun je een topicmove aanvragen naar het juiste subforum :)
Vergeet dan ook vooral niet *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? te lezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Bedankt, ik zal het topic verplaatsen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:31

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.