Digitale TV (telfort) + internet via stroomnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 12:30
Gegroet iedereen,

sinds twee maanden heb ik internet + digitale TV van Telfort, aangesloten met een draadloze verbindingsset van Telfort (via het stroomnetwerk), en dit werkte zonder klachten, tot ongeveer drie weken geleden toen het signaal van de TV begon te haperen. Van alles geprobeerd, enkele keren met de klantenservice gebeld, maar het hielp allemaal niet, tot de laatste jongen die ik aan de lijn had zei dat het misschien zou helpen om een andere draadloze verbindingsset te gebruiken. Nu heb ik een setje van TP-Link (TL-PA251) aangesloten en de TV doet het weer als een zonnetje.

Echter, aangezien ik deze set gebruikte om op zolder internet te ontvangen, gebruik ik nu de verbindingsset van Telfort, en deze is inderdaad duidelijk langzamer. Dus denk ik er over om een extra TP-Link adapter te kopen en deze aan te sluiten, maar ik twijfel nog of dit zou werken. De TV werkt namelijk alleen als de kabel in poort 4 van de modem wordt aangesloten, dus als ik nog een adapter zou aansluiten zou deze wellicht het signaal van de TV doorgeven in plaats van internet, maar op de achterkant van het doosje van TP-Link staat een diagram waarin 1 adapter aan de modem wordt aangesloten om het signaal vervolgens overal door het huis te verspreiden.

Dus om een lang verhaal kort te maken: kan ik bij een draadloze verbindingsset over het elektriciteitsnetwerk een derde adapter gebruiken om op zolder internet te krijgen? Ik vind hier namelijk niets over op het Telfort forum en op Tweakers.

Alvast bedankt!

Daan

Verwijderd

Het antwoord op je vraag staat hier https://forum.telfort.nl/...modem-p-2812hnu-f1-32365/

En hier meer info over die switches met VLAN ondersteuning; productreview: Netgear Prosafe GS105E review door jbouwh (tussen de comments)

Had je trouwens dit topic al gevonden Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20 ? jouw vraag zou daar ook wel thuishoren.

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 20:29 ]

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 12:30
Ja, helemaal gelijk. Bedankt! XD