Toon posts:

Leuke ideeën overige kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeidag,

Ik heb hier thuis een gigantische bak liggen vol met allemaal snoeren die ik (tijdelijk) niet gebruik. Iedereen heeft wel zo'n bak of lade denk ik, maar ik vind het zo klote dat ik altijd heel die bak door moet graven.

Nou ben ik eigenlijk een beetje aan het neuzen voor een mooie oplossing om een kastje te kopen of maken om netjes en overzichtelijk deze kabels op te bergen. Iets met allemaal laadjes. Of met een soort u-vormig kopje waar je alle kabels in kunt klikken en dat ze dan ergens achter hangen ofzo zodat dat je alle voorkantjes nog ziet. Zoiets als je het ziet bij een IT-Shop.

Heeft iemand hier een mooie kast/opbergsysteem of een tof idee hiervoor laat het me weten :D (fotootje zou nog mooier zijn natuurlijk)!

Met vriendelijke groet,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Alstu:

Afbeeldingslocatie: http://thinng.com/system/images/5019/large/store-cables-with-a-toilet-paper-tube-organiser-.png?1320845595 (Even van google af gehaald) ik heb thuis nu net zoiets, gewoon een doos met keuken/wc rollen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Prachtig! Briljant in zijn eenvoud.

Maar wat doe je dan met voedingen waar een dikkere kop opzit die niet in de rol past?

[ Voor 55% gewijzigd door Little Bear op 29-04-2013 13:44 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 12:23

The_Duke

ho gek!

geweldige oplossing! ik ga gelijk beginnen met wc rollen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
D4NG3R schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:42:
Alstu:

[afbeelding] (Even van google af gehaald) ik heb thuis nu net zoiets, gewoon een doos met keuken/wc rollen.
post van de dag!

_/-\o_

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11

masauri

aka qwybyte

The_Duke schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:44:
geweldige oplossing! ik ga gelijk beginnen met wc rollen sparen.
Wel zorgen dat er geen "restjes" aanzitten he O-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het voordeel van WC-rollen is dat ze flexibel zijn. Dikkere snoeren met stekkers er aan passen er ook in, alleen moet het rolletje dan wat ovaal gemaakt worden. Meestal zijn deze snoeren af fabriek zo opgerold dat beide stekkers aan dezelfde kant zitten. Zo past die ook in een WC-rolletje (alsof er rekening mee gehouden is).

Heb je dunnere kabeltjes, bijvoorbeeld USB-kabeltjes, dan zijn de kokers van aluminium- of huishoudfolie ook goed te doen. Die zijn stugger waardoor de kabeltjes er beter in blijven zitten. Voordeel is ook nog eens dat ieder snoertje z'n eigen kokertje heeft. Dit kun je aan de buitenkant van het kokertje schrijven met een merkstift. Zo heb ik een kokertje met BB (BlackBerry), en nog een paar. Makkelijk herkenbaar zonder dat je de verkeerde vast moet pakken en bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 29-04-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow snelle reacties. Tof idee inderdaad!
Zoiets kan ik in mijn kast bouwen maar dan rechtop staand.
Als ik iets wijdere buizen gebruik (van die grijze buizen zoals je voor het water van je wasmachine gebruikt) en die vervolgens zwart spuit en aan elkaar vast lijm komt dat helemaal goed!

Dankuwel, maar als er nog mensen zijn met een nog briljanter idee laat het gerust zien :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
masauri schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:45:
[...]

Wel zorgen dat er geen "restjes" aanzitten he O-)
Meestal als het witte/grijze gedeelte stopt weet je dat je een nieuwe rol moet pakken. Enkel in heel uitzonderlijke gevallen zal het rolletje contact maken met bevuilde oppervlakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Van die 1" PVC pijpjes oid? Moet zat kunnen ja ;) . Ik heb zelf ook lang gezocht naar leuke oplossingen, maar een betere (goed betaalbare) als deze heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Deze oplossing is echt te briljant voor woorden, waar mijn kabels nu in een doos/la gepropt zitten ga ik ze ook zo opruimen.
Ik voorspel een even grote revolutie als de banana slicer teweeg bracht in de keuken. :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, inderaad zeg, geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Rubman: ik wil je er op wijzen dat dit idee al zeker 5 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

sypie schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:02:
@Rubman: ik wil je er op wijzen dat dit idee al zeker 5 jaar oud is.
Dit, ik heb het zelf een jaar of 2 geleden op een andere tech-site gezien. Hadden ze een kleine review over opbergsystemen en alternatieven. Waar deze oplossing eigelijk nog het beste uit de bus kwam qua prijs/kwaliteit verhouding :+ .

Als een buisje kapot gaat kan je hem zo weer vervangen :P .

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 29-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi idee , dat wordt wc rolletjes sparen .
(Ben al een paar dagen opzoek naar m'n 2e usb printer kabel ..)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:03:
[...]

Als een buisje kapot gaat kan je hem zo weer vervangen :P .
Ik weet niet wat jij er mee doet hoor, maar als je de kabel gewoon fatsoenlijk oprolt kun je het er toch zonder enige weerstand in stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

als ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
D4NG3R schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:42:
Alstu:

[afbeelding] (Even van google af gehaald) ik heb thuis nu net zoiets, gewoon een doos met keuken/wc rollen.
Netjes!
Gooi alles in een doos, en als ik iets nodig heb keer ik de doos om. Alsnog weinig werk voor de paar keer per jaar dat het voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:31
Mijn idee hier ook maar even plaatsen;
Heb onlangs zelf een stapeltje gripzakjes gekocht (hersluitbare seal bags).
Vervolgens met een permanent marker op het zakje het type kabel geschreven plus de lengte van de kabel en deze in een grote bak gestopt.

https://dl.dropboxusercon...s/IMG_20130312_205310.jpg

https://dl.dropboxusercon...s/IMG_20130312_205314.jpg

https://dl.dropboxusercon...s/IMG_20130312_211950.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 00:17 . Reden: Fotos zijn veeeel te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 12:43
Wat voor afmetingen heb je voor deze zakjes gepakt(en waar gekocht?). Vind het een goede manier om zo mijn spullen op te bergen. Ik was even op google aan het kijken en kwam op de volgende site -> http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d1527.html Is dit een normale prijs voor deze zakjes of het is goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:31
Omisys schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:12:
Wat voor afmetingen heb je voor deze zakjes gepakt(en waar gekocht?). Vind het een goede manier om zo mijn spullen op te bergen. Ik was even op google aan het kijken en kwam op de volgende site -> http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d1527.html Is dit een normale prijs voor deze zakjes of het is goedkoper te krijgen?
Ik heb mijn zakjes via ebay besteld. Ik kan ze even niet terug vinden welke maat het is.
Maar volgens mij gaat het naar iets van 15x20cm.

Heb er +- 5 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De wc/keukenrollen truuk gebruik ik zelf ook, maar dan in schoenendozen.

39

Pagina: 1