Beste tweakers,
Nadat mijn laptop gisteravond het zoveelste teken van overlijden gaf heb ik besloten om een nieuwe pc te gaan kopen. Ik wil nu een desktop omdat ik mijn laptop eigenlijk nooit verplaats en een desktop is uiteraard goedkoper voor meer prestaties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Cubase(muziekprogramma)
Games(Battlefield, Crysis, etc.)
Simpele dingen voor school
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ong. €750, liever niet meer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis + toetsenbord
Seagate expansion drive 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een computer + Windows + Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ga waarschijnlijk niet overclocken
Ik hoef geen SSD, ik heb liever meer opslag en betere processor+videokaart dan iets kortere laadtijden en opstarttijden.
Dit is wat ik zelf bedacht heb:
Voor de videokaart twijfel ik nog, bij Alternate hebben ze nu namelijk een actie met een HD7850 2GB inclusief 5 gratis games voor dezelfde prijs als die GTX660.
En passen deze onderdelen allemaal goed bij elkaar? Dit is de eerste keer dat ik zelf een pc bouw.
Nadat mijn laptop gisteravond het zoveelste teken van overlijden gaf heb ik besloten om een nieuwe pc te gaan kopen. Ik wil nu een desktop omdat ik mijn laptop eigenlijk nooit verplaats en een desktop is uiteraard goedkoper voor meer prestaties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Cubase(muziekprogramma)
Games(Battlefield, Crysis, etc.)
Simpele dingen voor school
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ong. €750, liever niet meer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis + toetsenbord
Seagate expansion drive 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een computer + Windows + Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ga waarschijnlijk niet overclocken
Ik hoef geen SSD, ik heb liever meer opslag en betere processor+videokaart dan iets kortere laadtijden en opstarttijden.
Dit is wat ik zelf bedacht heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 151,30 | € 151,30 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | MSI N660-2GD5/OC | € 161,99 | € 161,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver | € 31,10 | € 31,10 |
| 1 | AOC E960SDA Zwart | € 103,60 | € 103,60 |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 80,- | € 80,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 49,82 | € 49,82 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,90 | € 53,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,51 | |
Voor de videokaart twijfel ik nog, bij Alternate hebben ze nu namelijk een actie met een HD7850 2GB inclusief 5 gratis games voor dezelfde prijs als die GTX660.
En passen deze onderdelen allemaal goed bij elkaar? Dit is de eerste keer dat ik zelf een pc bouw.