Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Mijn Pioneer SE-MJ521 is het aan het opgeven dus heb ik op korte termijn een nieuwe koptelefoon nodig.
Ik heb er al teveel versleten dus moet ik nu een hebben die het langer dan 1 jaar uithoudt.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Sennheiser MM 400-X, Sennheiser HD 25-1 II en de Sony MDR-1R.

Budget is maximum 230 euro.
Ik ga de koptelefoon gebruiken met de Sony Walkman NWZ-E453 en de Sony Xperia U.
De muziek die ik luister is Pop,Rock,Electro,Techno,Metal,Hardstyle en Dubstep.(Dada Life, Hardwell, Wildstylez, Zatox, Skrillex) in MP3-formaat en meestal 320 kbps.

Hij moet lang meegaan en tegen een stootje kunnen, makkelijk meeneembaar(op de bus, op school,...)

De koptelefoon moet ook goed afsluiten, maar ik mag geen prijn aan mijn oren krijgen omdat hij te strak zit.

Welke moet ik kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 16:29

Sick Nick

Drop the top!

Als ie moet afsluiten lijkt me die HD 25 geen goed idee, die valt op je oor en niet er omheen. Hetzelfde met de MM 400X. De MDR-1R heb ik kort beluisterd toen ik m''n MDR-1Rnc ging halen (de noise canceling versie ervan), klonk ook erg goed en qua comfort ook erg prettig. Zachte kussens en om je oor met diepe schelpen dus ook geen kans om met je oor ergens tegenaan te komen.
De NC versie echter, tja zodra je het aan zet is het echt heerlijk, achtergrond gezoem is direct weg en in de bus/trein/vliegtuig geen last van irritant motorgeluid of windgesuis. Ik reis vrij veel dus vandaar dat ik de NC versie heb ;) Maar die is wat duurder, de normale versie is echter ook al erg goed. Sluit zeker aan bij je muzieksmaak, het is geen hele vlakke studio-monitor headset maar klinkt erg levendig met een mooie diepe bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
En gek genoeg zou ik de HD25 juist wel een kans geven als je een koptelefoon zoekt die goed afsluit! Alhoewel het model anders doet vermoeden is hij de best afsluitende koptelefoon die ik ooit gehad heb (en ik heb meerdere over de oren DJ koptelefoons versleten). Kijk eens of je hem ergens op kan zetten om het te testen. Blijft toch vaak een kwestie van uitproberen met koptelefoons.
En als je onverwoestbaar wil..... HD25 kan echt de meest krankzinnige hoeveelheden abuse verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Gaat die HD25 dan niet sneller kapot omdat hij niet opgeklapt kan worden?

De koptelefoon die ik nu heb is een Pioneer SE-MJ521, deze kan opgeklapt worden maar toch zijn de houders van de kleppen aan het doorbarsten. Mijn vorige was ook een SE-MJ521 die heb ik laten vallen en 1 van de kleppen was afgebroken.

En die HD25 heeft een impedantie van 70 Ohm, is dat niet teveel voor een mp3-spelertje zoals de NWZ-E453?
Dan kan deze toch niet hard?

De Sony MDR-1R ziet er wel steviger uit.

[ Voor 22% gewijzigd door bambinodekat op 29-04-2013 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Laatst online: 10:59
Het beste advies wat ik je kan geven is: ga ze in het echt zien! Hou ze vast, test ze zet ze op je hoofd en luister er naar. De inklapbare koptelefoons die ik heb gehad kregen uiteindelijk allemaal last van scheurtjes rond de scharnieren (ben nogal lomp). De hd-25 heeft nog nergens last van. Laatst wel alle kussentjes vervangen omdat die wat gingen slijten maar dat mag ook wel met dagelijks gebruik. En het mooie van de hd-25 is dan weer dat alle onderdelen los te koop zijn en zelf te vervangen. Niet goed koop maar het kan: http://www.new-line.nl/nl...geluid/28.1?s=15&str=hd25
Gebruik hem dagelijks met mijn i-pod en dat gaat echt hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Uit welke koptelefoon komt de meeste bas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
jelveen geeft advies wat ik kan beamen. De hd-25 is licht, sluit goed af, geeft lekker geluid en is ''onbreekbaar''. Daarnaast vind ik 'm er ook nog eens aardig uit zien. Zover ik weet staat ie bekend als behoorlijk bas-sig. Ik gebruik 'm met een Sansa Clip+ (met Rockbox) en dat gaat in 99,99% van de gevallen hard genoeg. Mocht dat bij jou niet het geval zijn met de standaard NWZ-E453 software dan zou je die ook kunnen Rockboxen wat het volume -wellicht- opschroeft.

Zoals gezegd, heb je de mogelijkheid ze te gaan beluisteren doe dat. Ik weet helemaal niet hoe de anderen klinken en zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bambinodekat schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:51:
Hij moet lang meegaan en tegen een stootje kunnen, makkelijk meeneembaar(op de bus, op school,...)

De koptelefoon moet ook goed afsluiten, maar ik mag geen prijn aan mijn oren krijgen omdat hij te strak zit.

Welke moet ik kiezen?
Ik ken van die vier types alleen de HD25 maar dat zie ik dan ook als de ultieme koptelefoon voor onderweg. Goed om te bedenken dat het een professioneel type is voor mensen die de hele dag onderweg zijn (camera-en geluidsmensen) zodat het ding bestand moet zijn tegen heel wat user abuse. Ik gebruik 'm voornamelijk op vakantie en dan gaat ie gewoon met de andere spullen in een rugzak. De geluidsisolatie is ook erg goed voor een passief type.

Enige bezwaar: Ik vind 'm persoonlijk wel wat strak zitten. Dat heeft wel voordelen, je kunt er werkelijk alles mee doen zonder dat ie ooit van je hoofd glijdt, maar supercomfortabel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik ga donderdag de HD25-1 II gaan luisteren.

Drukt hij niet te hard op de oren? is dit enkel als hij nieuw is of bijft hij zo strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bambinodekat schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:37:
Drukt hij niet te hard op de oren?
Kwestie van smaak. Zelf uitproberen is toch het beste.
is dit enkel als hij nieuw is of bijft hij zo strak?
Nee, hij blijft wel strak zitten, dus ga er niet teveel van uit dat het wel over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik heb vandaag de HD25 geluisterd. Zat goed en klonk goed, Het geluid was wel stiller dan met mijn Pioneer SE-MJ521 koptelefoon.

Zijn hiervoor versterkers verkrijgbaar?
Ik had ook ergens iets gelezen over een CMoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bambinodekat schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:47:
Ik heb vandaag de HD25 geluisterd. Zat goed en klonk goed, Het geluid was wel stiller dan met mijn Pioneer SE-MJ521 koptelefoon.

Zijn hiervoor versterkers verkrijgbaar?
Ik had ook ergens iets gelezen over een CMoy.
Die zijn er volop. Kijk anders eens in het grote headphones topic waar ze ook regelmatig voorbij komen. Persoonlijk vind ik versterkers onderweg te onhandig (weer een extra kastje erbij) en de combinatie van mijn Cowon MP3-speler en de HD25 heeft 't - in mijn ogen - niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Op mijn Sony NWZ-E453 klonk de HD25 op vol.30 alsof hij op vol.15 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Wat downtime zegt: echt niet handig om met zo'n ding rond te lopen. Te groot en zwaar voor je broekzak of absurd aan je broekriem. In je tas zou kunnen maar moeilijk volume te regelen of je mp3-speler te bedienen. Maar goed, dat is wat men wil. Over het volume, dat blijkt dan een groot verschil met je huidige koptelefoon. Kijk eens naar wat Rockbox je te bieden heeft. Even installeren en vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door croiky op 03-05-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Rockbox is niet compatibel met Sony MP4-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Ah crap. Vergiste me idd. Zag je model genoemd maar keek niet verder. En AVLS op je Sony, staat al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 16:40
bambinodekat schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:48:
Op mijn Sony NWZ-E453 klonk de HD25 op vol.30 alsof hij op vol.15 stond.
Dat de HD25 op je MP3 speler zachter klinkt komt doordat deze meer vermogen dan je vorige koptelefoon nodig heeft om aangestuurd te worden.
Als je de HD25 aan een goede versterker hangt zul je pas echt goed horen waartoe dat ding in staat is.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
AVLS staat uit.

Is dit een stereo CMoy?
Afbeeldingslocatie: http://www.homerecording.be/forum/attachments/f24/13074d1363847575-opa2134pa-cmoy-headphone-amplifier-schematic.png
Pagina: 1