Toon posts:

Waarde oude kast + goedkopere nieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ga misschien mijn oude game pc verkopen, maar weet eigenlijk niet hoeveel ik ervoor kan vragen. De computer is twee jaar oud, met uitzondering van de ssd die drie maanden oud is. Zie hieronder met naast de producten de prijs die ik er toen die tijd voor betaald heb.

Specs:
mobo - Gigabyte PA65-UD3-B3 (rev 1.0) - €88
voeding - Antec Truepower 650W - €107
dvd brander - Samsung SH-S223C - €21
videokaart - Asus GTX570 DC2 - €312
kast - Cooler Master HAF912 plus - €71
geheugen - Corsair XMS3 (2x4gb) - €72
processor - i5 2500k - €181
SSD - OCZ Vertex 4 (256gb) - €230
Hardeschijf - WD10EARS (1tb) - €59
Totaal:€1141

Indien de verkoopprijs aantrekkelijk genoeg is wil ik een nieuw systeem kopen. Geen ultiem game monster meer, maar gewoon een systeem die lekker vlot draait en die middelmatige spellen aankan. Denk aan counter strike, killing floor, diablo 3, skyrim, gta iv. Zelf heb ik effe snel wat bij elkaar gezocht, wat mij wel een leuk systeem leek. Wat ik wel belangrijk vind is een goede geluidskaart. Ik heb een 5.1 setje. Vandaar de geluidskaart hieronder.

geluidskaart - ASUS Xonar DS - €40
processor- Intel Core i5 3570K - €203
mobo - ASUS P8B75-M LE - €63
geheugen - Corsair XMS3 (4gb) - €31
voeding - Corsair Builder Series CX500 Bronze - €51
dvd-brander - Samsung SH-224BB - €17
hardeschijf - WD Caviar Green WD5000AZRX - €53
kast - Sharkoon MS120 - €37
Totaal:495

Ik heb juist voor die i5 processor gekozen, omdat ie beschikt over hd graphics 4000, waarvan ik dacht dat het systeem in deze huidige opstelling gta iv wel aankan (niet op max). En de voeding... waarschijnlijk kan het aantal Watt wel wat naar beneden.

• Monochrome
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 13:57
Ik kan je geen indicatie geven van de verkoopprijs, maar ik zou je wel aanraden je SSD te houden (of een nieuwe te kopen). Computers hebben toch altijd de neiging om trager te worden over de maanden/jaren, en een SSD scheelt veel, dat is tenminste mijn ervaring.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:41
Ik denk dat als je je systeem verkoopt en dat (goedkopere) nieuwe zou kopen, je niet echt veel geld overhoudt en heel veel prestatie inlevert qua RAM, grafische kracht, snelheid (door de SSD), opslaghoeveelheid...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 11:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik snap inderdaad niet waarom je zou willen overstappen. Je GTX570 is een heel pak sneller dan de HD4000 van je i5 hoor :X

Android developer & dürüm-liefhebber

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom wil je je dikke game-rig downgraden en er geld bij inschieten?

Enige nuttige situatie is als je alles 1 op 1 met iemand kan ruilen (en geld bijkrijgt) maar ik denk dat je dat niet gaat lukken?

[ Voor 49% gewijzigd door eL_Jay op 27-04-2013 17:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de waardebepaling van je oude hardware kunje eens kijken naar Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Verder, GTA IV op een IGP.... ik wens je veel succes, maar echt soepel zal dat niet gaan lopen, tenzij je alle graphics de nek om wilt draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg het me gewoon af. Gamen doe ik eigenlijk bijna nooit meer en heb zo'n monster pc eigenlijk niet nodig. En aangezien ik het geld ook wel kan gebruiken dacht ik van: Hey als ik er €800 voor krijg, koop ik gewoon een nieuwe tussen 400 en 500 euro en houd ik een leuk zakcentje over. Dat is trouwens ook nog wel een goed idee ja. Gewoon de ssd houden, sowieso aardig wat opslagruimte en idd er zit wel een groot verschil in qua snelheid. Maar goed daarom wou ik weten hoeveel mijn huidige computer ongeveer waard is. Als ik dat ding kan verkopen voor minder dan 700, laat dan maar zitten.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 17:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waardebepalingen zijn niet toegestaan op het forum. Kijk in plaats daarvan bijv. op Vraag en Aanbod wat een redelijke prijs is voor je onderdelen.

Één tip kan ik je wel meegeven; 800 euro is wel wat te veel van het goede.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.