PC speakers (T7900) aan tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 10:52

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Medetweakers,

Ik zoek een oplossing voor de volgende situatie:

Vanaf 1 mei krijg ik de sleutel van ons huis, en omdat ik veel muziek luister en films kijk wil ik dat daar uiteraard 'goed' voor elkaar hebben. dwz: TV, Mediacenter,

De tv schaf ik tzt aan, simpel 50" LED full hd (3d hoeft niet). Onlangs een Mede8er Med500x2 aangeschaft voor opslag e.d. maar ik wil graag mijn Creative T7900 set behouden die ik nu heb aangesloten op mijn pc icm met een X-fi Xtreme geluidskaart. Voldoet voor mij prima, maar hoe sluit ik deze aan straks, naar mijn weten is er geen tv of mediaplayer die hier aansluitingen voor heeft,

Ik heb gegoogled en kom op een paar oudere topics tegen dat dit niet werkt, maar allemaal vrij wazig, Nu zag ik bijvoorbeeld in de V&A een H&K AVR 350, die ondersteund 7.1 en kan zo ingeplugd worden.

Maar ik heb geen 8 kanalen in mijn geluidskaart, gewoon 3 met een aantal aansluitingen in 1 stekker,

Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/images/creativeinspiret79/large/multipole.jpg

en ik dacht bijvoorbeeld de linkeronder hoek te gebruiken van de AVR 350,

Afbeeldingslocatie: http://www.studiospalicek.cz/sites/elektrospalicek.cz/files/imagecache/product_full/products/harman_kardon_avr460.jpg

Maar dat gaat dus niet ivm aansluitingen,

Is hier een makkelijke oplossing voor? Budget is eigenlijk 0, vandaar dat ik de speakers ook meeneem, Uiteraard als er 200 uitgegeven moet worden voor een receiver dan kan dat uiteraard, betere boxen kan altijd nog...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:23

FeaR

In GoT we trust

TV's met meerkanaals analoog uit ken ik niet, althans niet in de consumentenseries. Mediaspelers met meerkanaals analoog uit zijn er wel, veelal de wat hogere series. Hoe dan ook, je zal moeten kijken naar een apparaat met 5.1 analoge uitgangen: Pre-Out. Dus een Pre-Out voor Front Left, Front Right, Center, Subwoofer, Rear Right en Rear Left. Op die uitgangen sluit je dan de drie stekkers van je PC-setje aan. Moet je wel een splitter kopen die de stereo mini-jack omzet naar twee keer mono RCA. En dan is het een kwestie van de groene jack aansluiten op de Pre-Out van de fronts, zwart op rear en oranje op center/subwoofer.

De T7900 is namelijk geen echte 7.1 set, maar een 5.1. Als je een echte 7.1 had gehad dan was er nog een grijze 3,5mm jack geweest voor de Side Right en Left-kanalen. Maar op bovenstaande manier gaat het - voor zover ik kan zien - gewoon werken. Je gebruikt de receiver dan als processor (je gebruikt dan niet de eindversterking). Wel een makkelijke optie om veel ingangen te hebben, maar wel zonde om daar een relatief simpele PC-set op aan te sluiten. Zonde als in dat ik niet weet of ik daar 200 euro voor uit zou geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Ik ben niet echt bekend met alle dure termen, Wel wil ik even inhaken op het feit dat je het geen echte 7.1 noemt, mijn speakerset is vaker ter discussie geweest:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1425503

Over de splitters? deze splitters weten bijvoorbeeld dat 1 stekker L en R is? Of Sub en Center?

Ben het met je eens, 200 euro voor dit is veel geld, maar wat is het alternatief?

(en in de toekomst zal het setje verdwijnen en komt er wat leukers wat wel direct compatibel is, dan heb ik in iig de aanschaf van een goede receiver niet)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jelte,89 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:28:
[...]
Ik ben niet echt bekend met alle dure termen, Wel wil ik even inhaken op het feit dat je het geen echte 7.1 noemt, mijn speakerset is vaker ter discussie geweest:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1425503
En ik blijf erbij wat ik daar ook zei: het is geen echte 7.1 aangezien je maar met drie stekkers werkt. Leuk dat er extra kanalen op twee stekkers zitten, maar geluidskaarten werken zo niet. Die sturen nog steeds maar 5.1 over die drie aansluitingen. De speakerset maakt er dan zelf iets van 7.1 van. Dus je zal zeker geluid uit alle speakers hebben, maar het is upscale. Wil je dedicated 7.1 dan zal je de grijze 3,5mm jack ook moeten hebben en in de geluidskaart steken.
Over de splitters? deze splitters weten bijvoorbeeld dat 1 stekker L en R is? Of Sub en Center?
Veelal werken die splitters met een kleurtje (rood en wit of rood en zwart) en dat is in de meeste gevallen in overeenkomst met de kleuren op je receiver.
Ben het met je eens, 200 euro voor dit is veel geld, maar wat is het alternatief?
Daar moet ik nog even over nadenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 07:30:
[...]

En ik blijf erbij wat ik daar ook zei: het is geen echte 7.1 aangezien je maar met drie stekkers werkt. Leuk dat er extra kanalen op twee stekkers zitten, maar geluidskaarten werken zo niet. Die sturen nog steeds maar 5.1 over die drie aansluitingen. De speakerset maakt er dan zelf iets van 7.1 van. Dus je zal zeker geluid uit alle speakers hebben, maar het is upscale. Wil je dedicated 7.1 dan zal je de grijze 3,5mm jack ook moeten hebben en in de geluidskaart steken.
5.1 is voor mij voldoende, die upscale kan ik mee leven, Maar kan ik dat wel splitten dan? of is dan een 5.1 receiver voldoende.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.computercableinc.com/ccinc/images/CABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Male-to-1-3-5mm-Female-Cwholesale.jpg

Deze moet ik dus gebruiken? Maar dan kan ik max 5.1? En blijft hiermee het surround behouden?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je die gebruikt, werkt de speakerset iig zoals bedoeld. Wel even oppassen met links/ rechts en sub/center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Links en Recht zal wel goedkomen, hoe kom erachter wat Sub en center is?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Testtonen afspelen en proberen lijkt me het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
In principe kan ik dus ook uitkijken naar een 5.1 receiver?

Onderstaande afbeelding zou dus ook kunnen? dat ik het verloopje afstrip?

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/04/25/Denon_AVR-1613.jpg

Ik kan verder ook niet met mijn huidige sub? hierop sluit ik nu al mijn boxen aan, met al deze uitgangen kan ik niets?

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/7839/tylnypanelaa8.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Harman Kardon die je postte had Pre Outs voor meerkanaals surround, de Denon die je nu post heeft dat niet. Dan moet je wat meer moeite doen om alles aan te sluiten. Je zal dan de kabels van de speakers moeten strippen en aansluiten op de gewone terminals van de receiver, als je een 7.x receiver neemt kan je zelfs alle kanalen gebruiken van de Creative. Enige is de subwoofer, die is al actief en sluit je altijd op de Subwoofer Pre-Out aan. Je zal echter een kabel moeten halen van RCA naar 3,5mm jack om beide aan te sluiten. Aan beide kanten een mannetje en dan is het testen welke van de twee RCA's je moet hebben. De 3,5mm jack gaat in de oranje aansluiting op de Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43
meestal kan je met een 7.1 reciver ook gewoon 5.1 afspelen. Ik doe dat zelf ook met mijn Pioneer 921 en gebruik de 2 overgebleven uitgangen voor mijn 2de zone (die ik appart kan bedienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Wat kan ik bijvoorbeeld met deze dan? het is een 7.1?!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6135/5995053145_8247e54210_o.jpg

Revive the guild!

Pagina: 1