Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Zo, naar lang zoeken op tweakers en inet, dump ik hier maar vraag,

Na jaren lang met een heel uitgebreid stereo setje (zie mijn v&a) te hebben gewerkt, vond ik het tijd voor wat nieuws en wat leuks, van een medetweaker een 7.1 setje gekocht van creative (T7900) Heeft heel lang gekriebeld door tijdgebrek en blabla, nu eindelijk tijd. doen alleen de 2 frontspeakers het en de sub het maar :(

Ik heb de boel aangesloten via een eminent EM3750 5.1 (upgrade komt eraan)

Wat ik inmiddels heb geprobeerd:

Nieuwe instal van driver,
Film kijken/Game spelen/Muziek draaien
Bij instellingen onder geluid,

Bij de nieuwe driver kwam ook het Xear 3d progje, en die kan ik instellen op max 6 speakers (dat klopt, de eminent ondersteunt er max 6) maar dan is mijn rechts midden de sub, en de sub 'gewoon' de front speaker)
En ja, alle kabels zijn meerdere malen gecontroleerd.

Ook werkt de front speaker niet,

Voor de rest de system specs,

Amd Athlon X4 630 @ 2.8
AS rock mobo N68C-S
2x2 GB DDR3 @ 1333mhz (OCZ)
HD 5770

Ben nu wel beetje 'uitgedokterd' hopelijk jullie niet ;)

Edit: Als ik in Xear 3D de ingang op 2 ch zet, doet de center wel, de rest niet, de links midden wel als ik druk op sub testen 8)7

Edit 2: Ik heb nu 4 boxen werken, mijn rechts midden is de center en de sub is links midden (tijdens testen) voor de rest doet ie nie)

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte,89 op 12-09-2010 02:37 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Ik weet niet hoe het bij jou aan is gesloten. Maar als ik mijn logitech z-5500 (5.1) set aansluit met de 3.5mm jacks. Dan krijg ik op het programma bij de driver van mijn videokaart ook een optie om de sub en front channels om te draaien. ik heb mijn set dan hangen aan mijn Theatron Agrippa geluidskaart. Op mijn Realtek onboard soundcard krijg ik de optie om de kabels apart toe te wijzen. en daar gaat het dus ook echt nooit fout.

Ben even te lui om te kijken bij jou moederbord maar zit er geen onboard geluid in? Misschien is het wat slechter. (bij mij is het zelfs beter :P terwijl die geluidskaart een hoopje geld kostte) Maar kijken of je het dan wel aan de gang krijgt.

Ik zelf heb hiervoor een Creative setje gehad met 5.1 welliswaar. Maar daar kreeg ik ook vaak maar 2.1 geluid uit. en zeker bij muziek kreeg ik er niet meer uit. Films wilde met de juiste instellingen in de creative software(Was een lastig stukje software toen der tijd) nog wel eens 5.1 geluid geven.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Ik heb wel onboard geluid maar alleen de groene, blauwe en paarse,

En vanaf de creative komen een groene zwarte en oranje, Verder kan ik met xear 3d niets veranderen in het programma zelf.

Ps, die creative software, waar heb je die vandaan?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Jelte,89 schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:03:
Ik heb wel onboard geluid maar alleen de groene, blauwe en paarse,

En vanaf de creative komen een groene zwarte en oranje, Verder kan ik met xear 3d niets veranderen in het programma zelf.
Whut?
Hoe kan je in hemelsnaam 7.1 (acht kanalen) krijgen met slechts drie (zes kanalen) stekkers?
Groen: front left en front right
Zwart: rear left en rear right
Oranje: subwoofer en center

Dan mis je dus de grijze die veelal voor surround left en surround right is. Creative zal wel één of ander verloopkabeltje er bij hebben zitten. Maar met deze set ga je dus altijd maximaal 5.1 geluid krijgen en wellicht een upscale naar 7.1, maar echt 7.1 geluid ga je nooit krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Het is kabeltje van 4 naar 3, er zit idd wel een grijze bij die ik in de sub aansluit, en dan nog witte aux in naar de vol. control.

En idd is mijn Eminent maar een 5.1 dus meer haal ik hier niet uit (nieuwe kaart ga ik dan maar bestellen)
Maar dan nog, zelfs dat haal ik niet.

Is er geen progje waarmee ik idd zoals clifdon zegt elke lijn kan configureren, volgens mij kon ik dit ook met mijn onboard geluid (realtek)

[ Voor 21% gewijzigd door Jelte,89 op 12-09-2010 20:16 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Ps,

Vond nog een linkje naar youtube, voor mensen die niet weten of ze hun 5.1 optimaal gebruiken, verder wil ik het ook gebruiken voor mijn probleem,

YouTube: Dolby digital test sound

Op het filmpje hoor je gunshot uit links, dit hoor ik uit de center, dan hoor je uit de center, dat hoor ik ook uit de center, dan hoor je het uit rechts, dat hoor ik ook uit rechts, dan hoor je ze achter, komen bij mij ook uit center, dan word de sub getest, maar die hoor ik niet.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
FeaR1986 schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:51:
[...]

Whut?
Hoe kan je in hemelsnaam 7.1 (acht kanalen) krijgen met slechts drie (zes kanalen) stekkers?
Groen: front left en front right
Zwart: rear left en rear right
Oranje: subwoofer en center

Dan mis je dus de grijze die veelal voor surround left en surround right is. Creative zal wel één of ander verloopkabeltje er bij hebben zitten. Maar met deze set ga je dus altijd maximaal 5.1 geluid krijgen en wellicht een upscale naar 7.1, maar echt 7.1 geluid ga je nooit krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/images/creativeinspiret79/small/multipole.jpg

Ze hebben een extra kanaaltje op een stekker zitten ;)
Dus op die manier kun je met 3 stekkers wel 8 kanalen dekken.
Aan de ene kant van de kabel dus 3 die de pc ingaan, en aan de andere kant 4 die de subwoofer aka versterker ingaan.

Waarom hij echter maar alleen op de front speakers geluid krijgt is dus ook misschien dit als oorzaak. Dat de geluidskaart dus niet die extra pinnetjes ondersteunt.
(wat wil je ook met een 5,1 eminent geluidskaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
een nieuwe geluidskaart is inmiddels besteld (creative soundblaster X-Fi)
de reden dat ik deze kaart heb gebruikt, is omdat ik de boxen al had maar geen kaart op voorhanden had, en ook al is het een eminent, 5.1 moet toch werken?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Pieterke schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:05:
[...]

[afbeelding]

Ze hebben een extra kanaaltje op een stekker zitten ;)
Dus op die manier kun je met 3 stekkers wel 8 kanalen dekken.
Aan de ene kant van de kabel dus 3 die de pc ingaan, en aan de andere kant 4 die de subwoofer aka versterker ingaan.
In principe kom je dan wel aan het juiste aantal kanalen. Maar het is natuurlijk niet de goede oplossing. Ze hadden gewoon een mini-jack moeten maken, want dan had het altijd goed gegaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Ik heb op mijn Club3d Agrippa kaart ook een T7900 set aangesloten. Je kunt, als je geen Audigy oid gebruikt, alleen de groene stekker gebruiken van de meegeleverde kabel. Voor de rest zul je nog drie losse stereo minijack kabels nodig hebben. Op die manier heb ik dus gewoon 7.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
GodDamage schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:26:
Ik heb op mijn Club3d Agrippa kaart ook een T7900 set aangesloten. Je kunt, als je geen Audigy oid gebruikt, alleen de groene stekker gebruiken van de meegeleverde kabel. Voor de rest zul je nog drie losse stereo minijack kabels nodig hebben. Op die manier heb ik dus gewoon 7.1 geluid.
Waarom kun je dan alleen de groene gebruiken? de zwarte en oranje lopen toch door? alleen voor de grijze kun je dan een losse gebruiken toch? 8)7 of vergeet ik nu wat?

Revive the guild!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Niemand geen enkel idee hoe dit kan? Baal hier als een stekker van, eindelijk een 7.1 setje na jaren een 10.0 stereo setje te hebben gehad....

Koop ik eindelijk eens 'grote mensen' spullen, doet't niet :|

O, als ps de boxen achter doen het gewoon, als ik de links verander met achter ofzo, is er geen progje voor mij te downen zodat ik in het progje de boxen kan verslepen en wijzigen?

Revive the guild!

Pagina: 1