Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Stand alone audio recorder

Pagina: 1
Acties:

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik ben op zoek naar een stand alone audio recorder. Ik kan helaas alleen hele duren professionele apparatuur vinden of welke in combinatie werken met een pc. Heeft iemand een niet al te duur idee?

Eisen:

-Volledig stand alone, dus geen PC nodig voor opname en afspelen
-Moet kunnen opslaan op externe HDD
-Moet een analoge stereo RCA (tulp) ingang hebben.
-Liefst een fatsoenlijke codering welke zowel goed is van kwaliteit als uitleesbaar door andere apparatuur.
-Liefst goedkoper dan 150 euro.

Ik zoek dus eigenlijk een moderne cassetterecorder, maar dan inplaats van bandjes sluit je nu een HDD aan.

[ Voor 11% gewijzigd door gastje13 op 24-04-2013 16:33 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 19:49
Waar heb je een harddisk voor nodig? Audio neemt niet zoveel ruimte in dat het niet meer op een flashkaartje past. Zie bovenstaande link verder.
De microfoons van Zoom kun je overigens niet buiten gebruiken, dan weet je dat vast :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• gastje13
Nee, het gaat echt om muziek op te nemen, dus geen microfoon.

Het signaal wat ik wil opnemem komt over gewone tulp kabels (zegmaar wat uit een standaard CD-speler, tuner, phono pre) etc, komt.

Ik ga het o.a. gebruiken om programma's op te nemen van (lokale) radiozenders. Ik heb hiervoor al een zeer goede tuner waar een RCA/tulp kabel aanzit. Een digitale bron pakken is geen optie. Ik wil alleen geen gehannes met cd's of cassettebandjes, vandaar een HDD gezien ik dan gelijk veel ruimte heb (moet zeker enkele tientallen uren kunnen opslaan) en die makkelijk later ergens anders aan kan hangen voor bewerking/afspelen.

[ Voor 54% gewijzigd door gastje13 op 24-04-2013 21:45 ]

• gastje13
Heb ondertussen iets gevonden. Iets boven het budget maar deze apparatuur is gewoon erg schaars.

http://www.conrad.nl/ce/n...558/Gemini-DRP-1-recorder