Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511427

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik sta op het punt om mijn abonnement bij vodafone te verlengen of over te stappen voor een abonnement met een Samsung Galaxy s4.

Bij vodafone ben ik 778 euro aan abonnementskosten kwijt voor 200 bel minuten, onb sms. en 500 mb (3.6mb ps) en kost het toestel 149.-

Bij tele2 ben ik 912 euro aan abonnementskosten kwijt voor 450 minuten/sms, 1.5 GB internet (14,4mbps) en kost het toestel 19 euro (en waarschijnlijk 30 euro administratiekosten erop)

bij elkaar kost vodafone dus: 927
en tele2: 961

Nou vroeg ik me af wat jullie zouden doen. Ik lees veel slechte verhalen over tele2, maar daar is mijn internet wel zo'n beetje 4x zo snel en heb ik 3x zoveel data..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 511427 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:47:
Hallo Allen,

Ik sta op het punt om mijn abonnement bij vodafone te verlengen of over te stappen voor een abonnement met een Samsung Galaxy s4.

Bij vodafone ben ik 778 euro aan abonnementskosten kwijt voor 200 bel minuten, onb sms. en 500 mb (3.6mb ps) en kost het toestel 149.-

Bij tele2 ben ik 912 euro aan abonnementskosten kwijt voor 450 minuten/sms, 1.5 GB internet (14,4mbps) en kost het toestel 19 euro (en waarschijnlijk 30 euro administratiekosten erop)

bij elkaar kost vodafone dus: 927
en tele2: 961

Nou vroeg ik me af wat jullie zouden doen. Ik lees veel slechte verhalen over tele2, maar daar is mijn internet wel zo'n beetje 4x zo snel en heb ik 3x zoveel data..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

BVD!
Ik heb een hele tijd TELE2 gehad, eigenlijk nooit problemen. Bereik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het ligt er een beetje aan he? Ga ja genoeg hebben aan 200 minuten en 500 MB? Lijkt me sterk dat je heel veel zal merken in de praktijk aan het verschil in snelheid iig. Dus als die limieten in de praktijk toch net niet of helemaal niet gehaald zullen worden maakt dat weinig uit tussen de twee abo's.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar 14,4 mbps en 3.6 mbps is nogal een verschil he.. merk je hier niks van denk je ? Ik hoor vaak slechte verhalen over Tele2 zijn dekking. Ik weet dat Tele2 op het T-mobile netwerk zit, maar betekend dit ook echt dat het totaal het zelfde is dus? Ken wel een hoop mensen met T-mobile die het prima vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tele2 is een virtuele provider, op het netwerk van t-mobile inderdaad.
Google maar eens bv op "snelheid mobiel internet praktijk". Is genoeg over te vinden; hoe hoger de theoretische snelheid, hoe groter het verschil met de praktische snelheid vaak.
Daarom zeg ik, op papier lijkt het ene abo misschien wel beter dan de andere, maar, zeker bij datalimieten, als je er toch niet overheen gaat, wat is het dan waard?
Ik had zelf voorheen altijd onbeperkt internet (oud abo), maar ben nu overgestapt naar een andere, met inderdaad 500 MB limiet. Ik haal vaak de helft nog niet eens, en dat terwijl ik toch best veel browse op een mobiele verbinding. Als je nou echt veel apps hebben die veel data gebruiken dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Heb je al eens gekeken wat nu je daadwerkelijke verbruik is? Ik zou je ook aanraden te kijken naar andere websites dan de sites van tele2 en vodafone.
Zat zelf bij t-mobile, en heb altijd gewoon via hun verlengd, maar de laatste keer via een tussenpersoon, was veel aantrekkelijkere deal.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks MaximusTG voor je feedback.

Ik ben het zeker met je eens, ik ben alleen bang dat 500 MB te weinig is. De afgelopen maand erg weinig gebruik gemaakt van internet en dat was +- 350 MB... Als ik bij vodafone 1GB internet wil krijg je gelijk een RED abonnement (automatisch met onbeperkt bellen en smsen enzo waar ik toch geen gebruik van maak) vanaf minimaal 45 euro per maand...

Dus of ik moet gewoon hopen dat ik niet over die 500 heen ga, maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 01:28

FlyEragon

Alien Monkeys

Vodafone zou ik persoonlijk niet aan beginnen, wat een slechte klantenservice hebben ze (zie ook verschillende topics hierover). Als er ook maar iets misgaat ben je de pineut. Tele2 en T-mobile heb ik prima arvaringen mee persoonlijk en in de familie omgeving. Omgeving randstad werkt het overal wel lekker. Prijs performance beter dan bij andere providers vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 09:13
Ik sta zelf ook voor deze beslissing waar jij nu in zit..

Ik stap zelf binnekort ook over van Vodafone naar Tele2 tenzij ze me van het weekend het aanbod kunnen doen wat ze ook aan hun personeel doen.

Hun personeel krijg de S4 gratis met Onbeperkt SMS, 1 GB data en 300 bel minuten voor 29,95 per maand.

Beetje erg groot verschil met wat ze de consumenten aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
even inhaken op dit topic, ik ben binnenkort ook aan de beurt en ik heb een abbo nu van Vodafone met 200 Bellen 500 SMS en 1GB internet voor de prijs van 32,50.
En dat was 1e jaar 17.50.

Waarom is alles zo duur nu ?, 49euro voor 200minuten met onbeperkt sms en 512mb internet.
Is dat nieuw ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dus RED... Fixio hoe kom je aan die informatie dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Momenteel zit ik bij vodafone, zou graag willen verlengen want heb nooit problemen.. maar mocht ik die "personeels actie" krijgen zou ik direct ja zeggen.. dat is precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar heb je met Tele2 dan identiek het zelfde bereik en zelfde snelheid met internet als T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:08
Ik zou je licht hier eens opsteken. Enne, je kan je laatste post editten. Niet elke keer een nieuwe.

Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Fixio schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:37:
Ik sta zelf ook voor deze beslissing waar jij nu in zit..

Ik stap zelf binnekort ook over van Vodafone naar Tele2 tenzij ze me van het weekend het aanbod kunnen doen wat ze ook aan hun personeel doen.

Hun personeel krijg de S4 gratis met Onbeperkt SMS, 1 GB data en 300 bel minuten voor 29,95 per maand.

Beetje erg groot verschil met wat ze de consumenten aanbieden
Die zoek ik ook, maar voor niet-personeel is het allemaal erg schraal. Dat is juist het allround abonnement want ze niet bij Vodafone aanbieden, alle abonnementsvormen zwerven eromheen. Ook friends & family is niet meer wat het geweest is.

[ Voor 68% gewijzigd door Señor Sjon op 24-04-2013 14:20 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511047

Ik zit zelf alweer een aantal jaar vol tevredenheid bij t-mobile. Ik hoor wel van collega's die veel onderweg zijn dat bij t-mobile de dekking slechter is dan bij vodafone/kpn. Ik zelf kom blijkbaar nooit in dat soort gebieden, dus geen last van. Maar woon je in een uithoek of kom je er vaak, dan wellicht een goede om rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Senor Sjon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:18:
Ik zou je licht hier eens opsteken. Enne, je kan je laatste post editten. Niet elke keer een nieuwe.

Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

[...]

Die zoek ik ook, maar voor niet-personeel is het allemaal erg schraal. Dat is juist het allround abonnement want ze niet bij Vodafone aanbieden, alle abonnementsvormen zwerven eromheen. Ook friends & family is niet meer wat het geweest is.
Wellicht is de tele2 variant wat voor jou ? voor 38 euro per maand helemaal klaar voor 300/300 1.5GB (14.4mbps). Ik denk niet dat wij die van vodafone kunnen krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:08
Zie mijn verhaal in het andere topic.
Nog net iets goedkoper is een BSW200A/B met friends&family. Maar inderdaad, het Tele2 aanbod is netjes. Ik heb in het S4 levertijden topic een ranglijstje gepost met abo's.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Ik ben van VF naar Tele2 gegaan en het is zeker niet minder. Alleen hoef je minder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:59:
Ik ben van VF naar Tele2 gegaan en het is zeker niet minder. Alleen hoef je minder te betalen.
Merk jij nergens verschil qua dekking of internet snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 09:13
Guido heb je een bericht teruggestuurd..

Ik ga zaterdag langs de vodafone in Delft en ga kijken of ik het voor elkaar kan krijgen om zo'n mooi personeels abbonementje te krijgen. Zo nee dan stop ik me abbo direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Anoniem: 511427 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:10:
[...]

Merk jij nergens verschil qua dekking of internet snelheid?
Jawel, ik kan nu wel internetten midden in Groningen-Stad
Pagina: 1