pc voor de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513373

Topicstarter
Hallo mensen van een goed leven,

De afgelopen maanden ben ik al wat aan het rondneuzen tussen alle topics die me interesseren, want ik ben op zoek naar een nieuwe computer. De computer die ik nu heb heeft zijn tijd gehad. Hij is waarschijnlijk 8 jaar geweest nu en kan er geen nieuwe games meer op spelen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe pc. Ik heb al wat voorwerk gedaan. Ik heb de BBG's gelezen van mei en aan de hand van die informatie heb ik geprobeerd de juiste onderdelen bij elkaar gezocht.
Nu vraag ik me af hoever ik met het volgende kom en wat jullie ervan vinden. Misschien iets meer of juist minder van het een of ander? Misschien kan ik nog ergens op besparen?

Hieronder staat de samenstelling van wat ik bij elkaar gezocht heb. Ik hoop hiermee voor nu de nieuwste games te kunnen spelen en ook nog een paar jaar vooruit te kunnen met nieuwere games. In de PW stonden volgens mij niet alle producten die ik uitgezocht had, dus dacht ik dat een screenshot wel net zo makkelijk was.

edit zonder plaatje, maar nu met tekst:
Case: Coolermaster Elite 311 Blue case

Processor (CPU): Intel Core 15 Quad Core Processor 15 3470 (3.2 Ghz) 6MB Cache

Motherboard: Asus P8277-V LX

Memory (RAM): 8GB SAMSUNG Dual-DDR3 1600 Mhz (2 x 4 GB)

Graphics card: 2GB AMD Radeon HD 7870

Memory hard disk: 500 GB Seagate Hybrid SSHD drive

Memory card reader: Internal 52 in 1 card reader

Power suply: 450 W Quiet 80 PLUS Dual Rail PSU + 120 mm Case Fan

Processor Cooling: Super Quiet 22 dBA Triple Copper Heatpipe Intel CPU Cooler

Alvast bedankt voor reacties.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 513373 op 23-04-2013 14:50 . Reden: plaatje werkte niet, dus nu zonder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plaatje doet 't niet.
Post gewoon de onderdelen als tekst (of genereer een RMLtabelletje vanuit de PW). Dan kunnen we er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het nu gewijzigd.
Wat ik me ook nog afvroeg was of de behuizing genoeg kon koelen om het systeem optimaal te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat voor voeding heb je erin zitten, welk merk?

Waarom pak je een Z77 plank voor een non-K CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat betreft het merk van de voeding... daar heb ik niet meer informatie over helaas.

Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat ik niet heel erg thuis ben in het in elkaar zetten van computer, dit zal mijn eerste worden die ik zelf samenstel.

Wat is het nadeel van een Z77 voor een non-K CPU?
En hoe wat zou er beter bij passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik die voeding sowieso niet halen, de kans is groot dat 't dan gewoon een wokkietokkiemerk is, en die moet je niet nemen. Koop gewoon een fatsoenlijk merk.

En een Z77 is overkill als je niet gaat overclocken, dan ben je beter af met een B75. Zie ook: *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, de voeding zou ik kunnen veranderen in een FSP 650W RAIDERS SERIES RA-650 80 PLUS BRONZE. Ook al begreep ik dat ik dan veel meer heb dan wat ik eigenlijk gebruik met dit systeem.

En stel dat ik ASUS F2A85-M zou gebruiken.. is dat net zoveel overkill als een Z77 of komt dat meer in de richting?
Pagina: 1