Die laatste build van je is wel mooi. Wel een paar opmerkingen die misschien nuttig zijn om te overwegen:
- 630w is een net-niet voeding. Het zal te krap zijn voor 2x 660ti als je naar die SLI setup toe wilt (en ook je CPU wil overklokken - dat is zo een watt of 30-60 meer), en is overkill voor een enkele 660ti. Pak een 700-750w voeding als je die SLI optie open wil houden. (Check anders mijn build even in mn sig, die heeft 650w voor 2x gtx 660, die max 150w per kaartje slurpen - de ti versie slurpt wat meer)
- SLI loopt in 90% van alle games gewoon goed en in 85-90% van de grafisch zware games (first/3rd person DX9/DX11 titels dus) schaalt het erg mooi. Ik spreek uit ervaring. Wat wel een zwaarwegend nadeel kan zijn is warmteproductie, geluid en stroomverbruik. Je trekt namelijk wel rustig twee keer zoveel wattjes uit de muur en die warmte moet uit je kast. Ik raad je aan om bij een SLI setup voor EVGA of Nvidia reference kaarten te gaan. Die hebben namelijk een koeler die hete lucht buiten je kast blaast, dat is wel een must. De doemverhalen over SLI en micro stutter en slechte compatibiliteit vallen echt heel hard mee, en SLI is veel stabieler dan Crossfire. Verder, de echt oude games die SLI niet ondersteunen draaien al 60 Fps of meer op een enkele kaart en ultra settings.
- Tegen de nadelen van SLI weegt een zeer gunstige price/performance ratio als groot voordeel. Je haalt uit 2x GTX 660ti een performance die een goed stuk boven een enkele 680 zal liggen. En je kunt de grote aankoop opdelen, dat is ook handig met beperkt budget. Ik vond zelf dat de 'SLI-sweetspot' voor 1080p net iets lager lag, op de 660. Maar dat is een keuze natuurlijk. Zelfs de 650ti is interessant voor dual-SLI op 1080p en scheelt weer wat centen. Verwacht dan echter geen 4x AA en 60 fps, want daar zit wel een klein bottleneckje - 2x AA werkt dan weer prima, net als een 1440p resolutie zonder AA.
- Als je (financieel) de mogelijkheid hebt om nu voor een GTX 670 te gaan, zou ik dat verkiezen boven een SLI opstelling.
- Waar is je SSD? Dit biedt toch wel een grote performance boost en geeft je hele systeem een stuk meer 'snappiness'. Je boottijden zijn belachelijk kort, laadtijden in games ook als je je games daarop installeert. Het blijft leuk om als eerste in maps geladen te zijn in multiplayer en biedt soms ook echt kleine voordeeltjes

Een SSD kan natuurlijk ook later nog - ik zou sowieso aanraden een 250+GB versie te pakken (Crucial, Samsung, Intel genieten de voorkeur, in die volgorde) als je er games op wil gaan zetten. Ze raken snel vol

256gb biedt over het algemeen ook betere prestaties dan de kleinere versies.
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG