Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Dit er vanuitgaande dat er ook een HDMI aansluiting aanwezig is op de beamer.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zitten ongeveer op een meter of 10 afstand gemiddeld denk ik.
Wat voor resolutie beamer zou je dan adviseren?
En moet ik nog rekening houden met de conversie van de output resolutie van de tablet naar de beamer of kan ik gewoon alles pakken?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Allebei, maar de €300 is slechts voor de tablet.bartbh schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:49:
Ben je nu op zoek naar een beamer of een tablet? Budget van €300 voor beamer én tablet is wat weinig denk ik.
De beamer mag zo'n 400 euro kosten, die kan ik immers voor meerdere doeleinden gebruiken.
Reden dat ik 'slechts' €300 voor een tablet wil betalen is dat ik dat ding alleen ga gebruiken voor deze presentaties. Zie mezelf niet met een tablet op de bank zitten ofzo.
Had ik even wat duidelijker kunnen zeggen inderdaad, excuses.
Check hier eens: Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets
Op XDA wordt het volgende hierover gezegd:
Het verschilt wellicht dus enigszins van tablet tot tablet en de apps die je gebruikt, welke resolutie het oplevert.The Prime can push 1080p content to sources via HDMI and have it displayed as 1080p, but is obviously limited to 1280x800 on the Prime's screen.
Bijna elke tablet (en ook sommmige smartphones) hebben een micro- of mini-hdmi-poort. Er zijn zelfs in Nederland (kijkshop, intertoys...) best redelijke tablets te vinden rond €100 met stock Android 4 en hdmi. Ik heb ooit €77 betaald voor een 7" tablet en die heb ik op meerdere tv's aangesloten met een mini-hdmi adapter van dealextreme. Werkte perfect.DutchManticore schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:50:
[...]
Allebei, maar de €300 is slechts voor de tablet.
De beamer mag zo'n 400 euro kosten, die kan ik immers voor meerdere doeleinden gebruiken.
Reden dat ik 'slechts' €300 voor een tablet wil betalen is dat ik dat ding alleen ga gebruiken voor deze presentaties. Zie mezelf niet met een tablet op de bank zitten ofzo.
Had ik even wat duidelijker kunnen zeggen inderdaad, excuses.
Edit: het is dus wel absoluut noodzakelijk dat je beamer een hdmi- of dvi-ingang heeft. Met vga, s-video, composiet of component kom je nergens...
[ Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 22-04-2013 15:55 ]
Mocht iemand nog specifieke combinaties van tablets en beamers aan kunnen bevelen dan hoor ik dat graag!
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw