Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 09:02
Hallo medetweakers,

Ik heb een tijdje terug 2x2GB 1066mhz sodimm geheugen tweedehands gekocht voor mijn macbook uit mid-2010. Dit werkte toen niet, het liep vaak vast tijdens films en dergelijke (rare strepen door scherm en compleet vastgelopen waarop ik deze hardhandig moest uitzetten). Toen heb ik geaccepteerd dat ik gewoon een verkeerde aankoop heb gedaan en vervolgens 4GB DDR3 mac memory van Corsair nieuw gekocht in een enkel reepje. Het is 1 reepje 4GB DDR3 1333mhz 9-9-9-24 cas geheugen. Ik heb deze erin gestopt als tweede reepje ookal zegt apple dat je er 1066mhz memory erin moet stoppen, ik had namelijk ergens gelezen dat dat gewoon kan, zolang de eerste reep maar wel 1066mhz is, dan clocked de macbook de nieuwe automatisch terug. Nu heb ik dat gedaan, en loopt de macbook weer vast. Dit maal alleen op een andere manier, tijdens een film kijken meld de laptop dat ik de uitknop moet indrukken omdat deze is vastgelopen. Ik heb het oude geheugen er weer in, en het werkt weer gewoon naar behoren, maar ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik hoop dat er hier een aardige tweaker is die mij kan uitleggen wat ik verkeerd doe.

Met vriendelijke groeten,
D. ten Brink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan het probleem niet in je 1e geheugen module zitten? Die heb je nu dus niet vervangen? Heb je het geheugen getest?

2e mogelijkheid is natuurlijk dat het probleem niet in het geheugen zit, maar elders.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtenBrink
  • Laatst online: 11-06 09:02
BillSpaarbank schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:26:
Kan het probleem niet in je 1e geheugen module zitten? Die heb je nu dus niet vervangen? Heb je het geheugen getest?
Nope, want de laptop functioneert prima met de standaard 2x1gb modules. Ik heb een van deze twee erin gehouden en de 4gb erbij geprikt, waarna de problemen optraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtenBrink