Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 10:04

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste GoTters,

Over twee maanden loopt mijn Vodafone Bel + SMS + Web-2 150 (1GB data) abonnement af. Ik heb destijds de HTC Desire S Grijs erbij "gekregen" en ik betaal momenteel €30 per maand voor dit abonnement van 24 maanden.

Zoals jullie wel zullen begrijpen, ben ik op zoek gegaan naar een nieuw abonnement. Met mijzelf heb ik de afspraak gemaakt dat ik in ieder geval een sim-only abonnement ga nemen. Ten eerste kan mijn Desire S nog steeds prima mee en daarnaast betaal je tegenwoordig met de lease-constructies de telefoon alsnog dubbel en dwars terug.

Laat ik beginnen met mijn huidige abonnementsverbruik tegen het licht te houden; Ik kom meer dan ruim toe met de 150 belminuten die ik momenteel mag verstoken. Ik bel alles met mijn mobiel, maar kom nog steeds niet aan de 150 minuten. Daarnaast is de 1GB aan data pure overkill. Ik heb mijn verbruik van de afgelopen 12 maanden eens bekeken en daaruit blijkt dat ik gemiddeld nog geen 200 MB per maand via 3G verstook. Deze twee uitkomsten tonen aan dat mijn huidige abonnement veel te groot is voor mijn verbruik.

Ik ben nog steeds behoorlijk tevreden over de service, uptime en dekking van Vodafone. Tevens ga ik behoorlijk regelmatig naar het buitenland en met de "Internet op reis dagbundel" is roaming in het buitenland nog best betaalbaar (2 euro per dag).
Het lijkt dus een verstandige keuze om bij Vodafone een sim-only abonnement af te sluiten, maar de bedragen die ze durven te vragen voor een abonnement vind ik ronduit schandalig.

Het goedkoopste sim-only abonnement dat ik bij Vodafone kon vinden, overstijgt mijn wensen al behoorlijk.
Sim Only Bel+Sms+Web 100 (1 jaar)
Min: 100 belminuten
Sms: onbeperkt
Data: 500 MB (normaliter 200MB)
Download: 3,6 Mbps
Kost mij 19 euro per maand (met de actie de eerste 3 maanden voor een whopping 9,50 euro per maand).

Als ik bovestaande invul als filter in de Pricewatch dan staan daar twee aanbieders. Tele2 en Simyo.
Beide aanbieder zijn binnen Nederland erg goedkoop, maar voorzien niet in de buitenland-bundels. Dit zal uiteindelijk weer tot een hogere (vakantie)rekening leiden dan een abonnement bij Vodafone.

Ik zit dus behoorlijk in dubio wat wijsheid is, wanneer ik bij Vodafone blijf en het sim-only abonnement afsluit, zal het mij voor 1 jaar €200 (17 euro per maand) kosten. Bij Simyo of Tele2 kost eenzelfde abonnement €120 voor een jaar. Dat houdt in dat ik voor 80 euro aan raomingkosten (pak-em-beet 100MB) kan verstoken voordat ik evenveel betaal als bij Vodafone.
Nu is die laatste rekensom niet helemaal eerlijk, immers rekent Vodafone ook extra kosten in het buitenland, maar de gesprekskosten zijn bij Vodafone in het buitenland dan weer vele malen goedkoper.

Bovenstaande berekeningen lijken misschien wat krenterig en neigen misschien wel naar het gierige, maar ik wil graag een weloverwogen keuze maken of ik bereid ben 80 euro meer te betalen voor de goede ervaring die ik (zowel in binnen- als buitenland) met Vodafone heb gehad.

Mocht ik nog dingen over het hoofd hebben gezien, of hebben jullie nog andere tips, dan hoor ik het graag :)

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09
Hier hetzelfde probleem.

Heb twee jaar geleden een Nokia E6 met een KPN een Personal sim 100 abbonnement afgesloten. Hier zit 1 GB data bij in voor 32 euro permaand. Ik bel altijd minder dan 100 min en aan 1 GB heb ik ook zat. De buitenlandbundels van KPN zijn een pre: 100 mb voor 10 euro.

Als ik nu een nieuw abonnement wil hebben dan betaal ik 26 euro per maand voor 100 min en 250 mb. En heb er geen toestel bij. Een goedkoop toestel leasen kost al snel 20 euro pm extra.

maw; een simonly bij KPN kost ineens 26 euro permaand en heb nog slechts 1/4 van het aantal data.

De dochter-aanbieders van KPN (Telfort, Simyo, Hi) hebben soortgelijke tarieven of bieden geen internet(bundels) in het buitenland aan.

Andere netwerken zoals T-mobile, zijn geen optie ivm slechte ontvangst in het dorp waar ik woon.

Blijft over Vodafone; en loop ik tegen hetzelfde probleem aan als jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Je zou ook nog eens naar Hollandsnieuwe kunnen kijken.

Bij studentmobiel kan je 1jr abonnement afsluiten a 12.50/mnd.

Bij HN zelf nu actie voor 2jr abonnement a 12.75/mnd.

Voor dit bedrag krijg je 275 min/sms + 500MB data: ruim voldoende in jouw geval.

Voordeel van HN vind ik dat je ten eerste je beltegoed 3 mnd kan meenemen en ten tweede dat buiten je bundel bellen niet zo schrikbarend duur is (is gelijk aan binnenbundel-tarief). Derde voordeel, voor jou wellicht relevant, is dat kosten in buitenland uit je bundel gaan (wel hoger tarief natuurlijk; voorbeeld: als je nog 15 euro bundeltegoed hebt, gaan eerste 15 euro kosten in buitenland hier vanaf).

Hun buitenlandtarieven zijn volgens mij vrij hoog, maar als je binnen EU blijft valt dat nog wel mee door Europese maximum tarieven (op 1/7/2014 nog maar 20ct/MB als ik het goed heb gelezen).

Ten slotte: het is dochter van Vodafone dus ook Vodafone netwerk.

PS Als je echt onderste uit de kan wil, kan je ook abonnement met toestel (bv Galaxy Ace 2) nemen bij studentmobiel a 16,75/mnd. Als je vervolgens toestel op marktplaats/V&A zet, lukt het je wellicht zelfs om op 10/mnd netto uit te komen. Het is maar hoeveel moeite je voor die paar tientjes wilt doen :). Zo heb ik het in ieder geval voor mijn vriendin geregeld. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door MrBB op 22-04-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 15:59

mwa

Ik zou ook eens goed naar hollandsnieuwe kijken, een prima (simonly) provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Interessant topic. Zelf ben ik ook aan het kijken voor wat nieuws. En ik denk dat ik ook voor een sim only icm een LG Nexus 4.

Bedankt voor je input MrBB ik heb nog 2 vraagjes over HN.
Is het mogelijk is je abonnement per 30 dagen te verhogen/verlagen? 75 naar 150 en weer terug bijvoorbeeld.
Is bellen en SMSen uit 1 bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
[b][message=40136725,noline]

Bedankt voor je input MrBB ik heb nog 2 vraagjes over HN.
Is het mogelijk is je abonnement per 30 dagen te verhogen/verlagen? 75 naar 150 en weer terug bijvoorbeeld.
Is bellen en SMSen uit 1 bundel
Op beide vragen is het antwoord 'ja'. Kijk maar op de site van HN, daar vind je deze en nog veel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 19:42
Bij verhogingen en verlagingen heb je wel kans gedeelte van je korting te verliezen of naar verhouding minder korting te gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Per 1 juli 2013 is het roamingtarief voor mobiel internet vastgesteld op 50 eurocent per mb. (Lang leve de EU!)

Je kan dus al meer dan 150 mb verstoken.

[ Voor 6% gewijzigd door wmeester op 22-04-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
MrBB schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:21:
Je zou ook nog eens naar Hollandsnieuwe kunnen kijken.

Bij studentmobiel kan je 1jr abonnement afsluiten a 12.50/mnd.

Bij HN zelf nu actie voor 2jr abonnement a 12.75/mnd.

Voor dit bedrag krijg je 275 min/sms + 500MB data: ruim voldoende in jouw geval.
Bedankt voor je toelichting. HN had ik wel van gehoord, maar niet aan gedacht. Aangezien de kosten per maand voor 12 en 24 maanden bijna niets verschillen, wil ik toch voor een 12 maanden abonnement gaan.
Ik zie overigens niet hoe ik bij HN aan een abonnement van 12,75 per maand kan komen. Wanneer ik ga voor 24 maanden 275 + 500MB kom ik uit op 14,25 per maand.
Voordeel van HN vind ik dat je ten eerste je beltegoed 3 mnd kan meenemen en ten tweede dat buiten je bundel bellen niet zo schrikbarend duur is (is gelijk aan binnenbundel-tarief). Derde voordeel, voor jou wellicht relevant, is dat kosten in buitenland uit je bundel gaan (wel hoger tarief natuurlijk; voorbeeld: als je nog 15 euro bundeltegoed hebt, gaan eerste 15 euro kosten in buitenland hier vanaf).
Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik kan in het tarieven-overzicht ook niets hiervan vinden.
Het enige dat ik kan vinden is dit;
Met een 500 MB internet bundel kun je mobiel internetten in Nederland. Internetgebruik in het buitenland gaat niet uit de internet bundel maar betaal je uit je Sim Only abonnement.
Ook deze kosten van bellen, sms’en en internetten in het buitenland worden betaald uit je (bel)bundel.
Dus als ik het goed begrijp, gaan de MB's per saldo (als in contanten) van je "belminuten" af?
Hun buitenlandtarieven zijn volgens mij vrij hoog, maar als je binnen EU blijft valt dat nog wel mee door Europese maximum tarieven (op 1/7/2014 nog maar 20ct/MB als ik het goed heb gelezen).
Klopt, de tarieven gaan de komende kwartalen steeds verder omlaag. Bedragen zijn overigens allemaal excl. BTW.
Ten slotte: het is dochter van Vodafone dus ook Vodafone netwerk.

PS Als je echt onderste uit de kan wil, kan je ook abonnement met toestel (bv Galaxy Ace 2) nemen bij studentmobiel a 16,75/mnd. Als je vervolgens toestel op marktplaats/V&A zet, lukt het je wellicht zelfs om op 10/mnd netto uit te komen. Het is maar hoeveel moeite je voor die paar tientjes wilt doen :). Zo heb ik het in ieder geval voor mijn vriendin geregeld. 8)
Ik hoef het onderste niet uit de kan, maar kan misschien wel handig zijn om het toestel aan mijn vriendin te slijten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-04 15:14
Ik zou eens kijken op https://www.delaagsterekening.nl/

Kan je je logingegevens van Vodafone invullen die dan alles voor je analyseert. :)

Ik denk dat er wel iets goedkopers uitkomt

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:53
Voor het voordeligste tarief bij HollandsNieuwe moet je het via een reseller bestellen, bijvoorbeeld GSMWijzer. Dan heb je het €12,50 p/maand + € 10 aansluitkosten.

Houd er rekening mee dat DeLaagsteRekening geen kortingen van resellers meeneemt in de berekening. Het biedt wel een mooi startpunt en het is een goede tool je gemiddeld aantal minuten/sms/MB te laten berekenen, mocht je dat nog niet zelf gedaan hebben.

Wat MrBB zegt is uiteraard ook het overwegen waard.

[ Voor 30% gewijzigd door driedees op 22-04-2013 14:12 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ik.ben.iemand. schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:58:
Ik zou eens kijken op https://www.delaagsterekening.nl/

Kan je je logingegevens van Vodafone invullen die dan alles voor je analyseert. :)

Ik denk dat er wel iets goedkopers uitkomt
Interessante site. Helaas werkt dat alleen met een My T-Mobile en niet met een T-Mobile Beheer ;(

Waar je op moet letten bij een sim-only is of het na een jaar wel een sim-only blijft. Bij veel providers wordt een sim-only na het verstrijken van de contractduur een normaal abonnement. Aangezien beltarieven steeds hoger worden, is het verstandig om een sim-only te nemen die ook echt sim-only blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 16:22
Als je perse bij Vodafone wilt blijven: https://directsales.vodaf...rform/5941?filter=simonly
2 jaar, 15 euro per maand
225 min, onbeperkt SMS en 500MB.
Maar ik zou dan eerder voor Hollandse Nieuwe gaan. Zelfde netwerk, hogere snelheid en veel betere voorwaarden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Trommelrem schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:05:
[...]

Interessante site. Helaas werkt dat alleen met een My T-Mobile en niet met een T-Mobile Beheer ;(

Waar je op moet letten bij een sim-only is of het na een jaar wel een sim-only blijft. Bij veel providers wordt een sim-only na het verstrijken van de contractduur een normaal abonnement. Aangezien beltarieven steeds hoger worden, is het verstandig om een sim-only te nemen die ook echt sim-only blijft.
Het lijkt erop dat HN voornamelijk sim-only abbo's verkoopt en de telefoons levert voor "erbij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kijk dan ook op GSMWijzer/Studentmobiel. Zij geven op de 16,75 abo's circa 220 euro toestelkorting. Zo heeft mijn vrouw een S3 met een relatief gunstig abonnement op die manier. Ook met de toptoestellen is dit abonnement op maandbasis het meeste waard. Enig andere concurrent is de shopkorting van T-Mobile als zij een nieuwe winkel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Oh, nu begrijp ik pas goed wat ze bij HN bedoelen met hun 275-abonnement, dat is al inclusief internet. Het is dus 1 minuut bellen, 1 sms of 1MB aan data en dat 275 keer per maand.
Mocht ik dus niet toekomen met internet en met bellen/sms, dan kan ik altijd nog de databundel (500 MB extra) aanzetten a 10 euro per maand.
Ik kwam via https://www.delaagsterekening.nl/ en mijn abonnements-analyse bij de volgende deal uit:
hollandsnieuwe sim only 275. 7,75 euro per maand voor 275 minuten/sms/MB .
Nice :*)

Edit; Ik zie zojuist dat deze deal ook direct via HN-site is te bestellen: http://www.hollandsnieuwe.nl/wisselweken

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 22-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
Hier nog paar kleine toelichtingen/antwoorden op je vragen (bold/italic). Hopelijk kom je er beetje uit.
Matis schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:54:
[...]

Bedankt voor je toelichting. HN had ik wel van gehoord, maar niet aan gedacht. Aangezien de kosten per maand voor 12 en 24 maanden bijna niets verschillen, wil ik toch voor een 12 maanden abonnement gaan.
Ik zie overigens niet hoe ik bij HN aan een abonnement van 12,75 per maand kan komen. Wanneer ik ga voor 24 maanden 275 + 500MB kom ik uit op 14,25 per maand.

Als je naar de homepage van HN gaat zie je een hele grote banner mer "wisselweken". Als je in die banner op "bestel nu" klikt en vervolgens 275 min + 500 MB kiest, kom je als het goed is op 12,75/mnd. Mocht dat bij jou toch niet zo zijn, kan je ook op site als dealdirect of voordeelmobiel kijken: die hebben ook goeie HN acties.

[...]

Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik kan in het tarieven-overzicht ook niets hiervan vinden.
Het enige dat ik kan vinden is dit;

Weet niet zeker op welke van de drie punten je doelt. Hier wat quotes uit the FAQs:

"Bij ons bel je altijd tegen hetzelfde lage tarief zowel binnen je bundel als buiten je bundel. Bel je een maand wat meer, dan kun je eenvoudig extra beltegoed bijkopen. Beltegoed bijkopen doe je eenvoudig en snel op drie verschillende manieren."

"Je tegoed is 3 maanden geldig. Het tegoed dat als eerste vervalt wordt altijd als eerste opgemaakt." (N.B. dit geldt alleen voor beltegoed, niet voor de 500MB data)

[...]

Dus als ik het goed begrijp, gaan de MB's per saldo (als in contanten) van je "belminuten" af?

Klopt. Je krijgt elke maand 10,50 (of 11,50) bijgeschreven aan nieuw beltegoed (komt bovenop evt resterend beltegoed van laatste 3 maanden). Bellen/data in het buitenland gaat eerst hier vanaf (wel tegen hoge buitenlandtarief) en pas als het op is moet je weer "opladen".

[...]

Klopt, de tarieven gaan de komende kwartalen steeds verder omlaag. Bedragen zijn overigens allemaal excl. BTW.

[...]

Ik hoef het onderste niet uit de kan, maar kan misschien wel handig zijn om het toestel aan mijn vriendin te slijten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Matis schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:55:
Oh, nu begrijp ik pas goed wat ze bij HN bedoelen met hun 275-abonnement, dat is al inclusief internet. Het is dus 1 minuut bellen, 1 sms of 1MB aan data en dat 275 keer per maand.
Mocht ik dus niet toekomen met internet en met bellen/sms, dan kan ik altijd nog de databundel (500 MB extra) aanzetten a 10 euro per maand.
Ik kwam via https://www.delaagsterekening.nl/ en mijn abonnements-analyse bij de volgende deal uit:
hollandsnieuwe sim only 275. 7,75 euro per maand voor 275 minuten/sms/MB .
Nice :*)

Edit; Ik zie zojuist dat deze deal ook direct via HN-site is te bestellen: http://www.hollandsnieuwe.nl/wisselweken
Daar staan een hoop sites niet op... beetje het manco met al die prijsvergelijkers trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb vorig jaar gebruik gemaakt van de aanbieding van Student-mobiel: Sony Xperia U met HN-275 + 500MB voor €16,75 maandelijks twee jaar lang. Xperia U voor €180 verkocht los, dus i.p.v. €16,75 kost het mij nu €9,25 in feite. Ondertussen gebruik ik HN alweer vijf maanden: + 3 maanden units opsparen, - internetbundel vervalt elke maand, -/+ geen beter netwerk dan T-mobile qua bereik op het platteland.

Het was voor mij in ieder geval de enige die een beetje in de buurt komt qua aanbod wat T-Mobile had met hun Flex-abonnementen. Die 500MB komt bij mij niet op (max. 350MB verbruikt in een maand, ik gebruik voornamelijk WiFi, als ik echt geen WiFi in de buurt heb dan maar 3G) dus die zou ik ook wel willen opsparen net zoals mijn 275 units. Waarom de overstap van T-Mobile Flex? Daar had ik geen internetbundel, als ik die wel erbij zou nemen zou dat €10/€15 kosten bovenop de €15 die ik al betaalde (kreeg €30 voor onbeperkt houdbaar bel/smstegoed binnen en buitenland) Dus die kleine stijging (15>16,75) in de maand vind ik wel te doen om 500MB erbij te krijgen :)

Over ~1,5 jaar maar eens paar maanden Simyo proberen om te zien hoe KPN netwerk is qua bereik. En anders na een maandje weer zo'n deal via Studentmobiel sluiten naar HN :P Kun je bovendien weer korting krijgen op je internetbundel (kost 10, bij mij 24 maanden lang maar 5) En je kunt wel mooi opnieuw 'gratis' geld opstrijken door een sim only te pakken i.c.m. toestel à 16,75 maandelijks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Ik heb mijn vriendin al weten te overtuigen om over te stappen naar HN. Ze zat nu bij Tmobile en had daar een 150+100 (bellen en sms resp.) abonnement voor 9,95 per maand. Internet had ze nog niet, want ze gebruikt nog een Nokia 3310 (ofzo).
Voor haar meteen een NH 275 abonnement aangevraagd en mocht de nood hoog zijn, kan ze ook in de tablet (welke 3G ondersteuning heeft) internetten vanuit haar bundel. Ook als we op reis gaan kan de tablet mee. Aangezien ze nu al amper aan haar minuten komt, hebben we straks een hoop belminuten / sms / MB's over voor in het buitenland :)

Ikzelf moet nog even bellen morgen met NH om te kijken of wanneer ik het abonnement kan bestellen als mijn contract pas in juli afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 17:01
Simyo niet kiezen als je data-roaming wil. Kan niet bij simyo op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij is de databundel niet voor het buitenland. Als je aan 275 zat hebt, waarom nog dat internet erbij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Senor Sjon schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:15:
Volgens mij is de databundel niet voor het buitenland. Als je aan 275 zat hebt, waarom nog dat internet erbij nemen?
Bij een 275 abonnement heb je of 275 smsjes, belminuten of MB's. Je kunt er eventueel nog 500MB bijkopen per maand, maar die 500MB's worden in het buitenland niet gebruikt. Dan gaan alleen de MB's van je regulieren 275-bundel af.

Edit; Hmm, na het nog een keer lezen zeggen we volgens mij beide hetzelfde :+

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 22-04-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. Als je aan 275 units genoeg hebt, scheelt het weer 5-10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 16:52
Ha ik zit in dezelfde situatie. Vodafone haalt 35 euro van mijn rekening af, en vanaf juni kan ik overstappen. Mijn HTC Desire S vind ik een pracht apparaat: volgend jaar stap ik wel over naar een beter mobiel. In de tussentijd wil ik een simonly abonnement nemen, omdat ik merk dat ik niet over de 100minuten ga en zeker onder de 300mb blijf.

Zit zelf te kijken bij Tele2: 1 jaar voor 100min en 500MB voor 10 euro per maand (12 inc btw.). Scheelt gelijk 23e/maand dus 276 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 12:12
Ik heb dus exact hetzelfde abbo als de TS (zelfde telefoon ook). Kreeg gister de aanbieding om te verlengen met sim-only bij vodafone. 2 jaar, 225 min, onbeperkt sms, 500mb voor 15 euro per maand. Maar zoals ik het hier zie ga ik die optie snel weer annuleren en dan voor de HN aanbieding.

Is het met die HN aanbieding geen probleem dat je abbo pas eind juli afloopt?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Dutch Lion schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:29:
Ik heb dus exact hetzelfde abbo als de TS (zelfde telefoon ook). Kreeg gister de aanbieding om te verlengen met sim-only bij vodafone. 2 jaar, 225 min, onbeperkt sms, 500mb voor 15 euro per maand. Maar zoals ik het hier zie ga ik die optie snel weer annuleren en dan voor de HN aanbieding.
Ik ben blij te lezen dat ik toch niet de enige ben die op zoek is naar een andere constructie met betrekking tot een sim-only abonnement.
Is het met die HN aanbieding geen probleem dat je abbo pas eind juli afloopt?
Dat weet ik niet, ik had dit nog willen navragen, aangezien mijn Vodafone abonnement nog tot 23 Juli 2013 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Matis schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:36:
[...]

Ik ben blij te lezen dat ik toch niet de enige ben die op zoek is naar een andere constructie met betrekking tot een sim-only abonnement.

[...]

Dat weet ik niet, ik had dit nog willen navragen, aangezien mijn Vodafone abonnement nog tot 23 Juli 2013 loopt.
Lijkt mij niet want als je je nummer wil behouden kan dit lijkt mij pas als je andere abonnement afloopt.
Trommelrem schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:05:
[...]Bij veel providers wordt een sim-only na het verstrijken van de contractduur een normaal abonnement. Aangezien beltarieven steeds hoger worden, is het verstandig om een sim-only te nemen die ook echt sim-only blijft.
Zelf ben ik nog wel benieuwd naar hoe het zit met de tip van Trommelrem. Want het feit is er, het wordt steeds duurder. Iemand die daar al iets meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Alsof de Duvel er mee speelt.

Ik werd zojuist gebeld door een medewerker van Vodafone. Hij deed het standaardpraatje over het feit dat mijn abonnement binnenkort gaat aflopen en hoe mijn huidige toestel beviel. Ook hadden ze mijn belgegevens geanalyseerd en daaruit kwam dat ik veel te veel heb voor wat ik verbruik (duh). Hij kon mij het aanbod doen van 19,50 per maand voor een jaar, met de eerste 3 maanden 50% korting (zelfde aanbieding als in de TS).
Ik gaf hem aan dat ik bij HN 275 + 500 MB voor 12,75 per maand (dan wel voor 24 maanden) kon kopen en dat ik dus niet meer ga betalen voor minder.
Toen begon hij HN zwart te maken, dat ze zo'n slechte klantenservice hadden en dat ze maar een lage downloadsnelheid hadden.
Hij vertelde ook dat Vodafone inderdaad niet de goedkoopste is, maar dat ze wel veel willen doen om hun netwerk zo stabiel mogelijk op te zetten.

Ik liet hem weten dat ik daar erg blij mee was, want HN gebruikt het netwerk van Vodafone. Tevens liet ik hem weten dat de belminuten 3 maanden geldig blijven en dat in het buitenland extra kosten eerst van het reguliere abonnement afgaan, alvorens extra te betalen. Dus met de extra minuten die ik in die 3 maanden overhoud, kan ik in het buitenland mooi als buffer gebruiken.

Toen ging hij met zijn baas overleggen en kon ik ineens een 250 minuten + onbeperkt sms + 500MB internet voor 15.00 euro krijgen (wel ineens voor 24 maanden).
Ik zei dat dit nog steeds duurder was dan bij HN en dat het tevens nog minder in aanbod was dan bij HN.

Hij zei dat hij niet goedkoper kon gaan en hij heeft toen netjes het gesprek afgerond.

Ik krijg dus het gevoel dat ik echt goedkoop zit met HN. Zelfs zo goedkoop dat de belmensen van Vodafone me niet ondergesneeuwd kregen :)

Victory :Y)

Ik wil sws niet die 500MB extra kopen bij HN, want ik verwacht aan die 275 minuten/sms/MB ruim toe te komen. Dus lang verhaal kort, ben ik nog meer dan 2 euro per maand goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat 15 euro abonnement staat gewoon op de Friends & Family site. Dus dat was een dode mus.

Ik zou hier je licht eens opsteken: [Aanbieding] Vodafone Openingsacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 15:42
Ik zit met hetzelfde dilemma... Ben al jaren klant bij T-Mobile, maar die zijn me nu voor Sim-only echt te duur geworden. Hollandsnieuwe lijkt mij ook wel wat. Ik bel erg weinig, maar gebruik wel wat MB's. Aan die 275 zou ik niet genoeg hebben, dus moet er toch die 500MB bij.

Bij de consumentenbond lees ik ook het eerdergenoemde verhaal dat alle andere kosten ook uit je bundel komen. Dat is ook een pré. Net op het moment dat ik zeker wist dat dit mijn nieuwe provider moest worden, lees ik onderstaande bij de reacties op dat stuk van CB. In de voorwaarden staat blijkbaar:
"Iedere datasessie wordt afgerond op 100KB. Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon" In de praktijk betekent dit dat ook elk push bericht dat je ontvangt wordt gezien als een sessie. Een ontvangen bericht van Whatsapp van 1 KB wordt dus afgerond op 100 KB!!! Het verbruik bij HN van je internetbundel ligt daardoor vele malen hoger dan bij andere providers. Zo hoog dat je eigenlijk je push berichten moet uitzetten om met een bundel van 500 MB (zonder streamen!) uit te komen. Hierdoor is je internetbundel zeer weinig waard. Hier ligt ook de marketingtruc van HN: zodra je je inernetbundel hebt verbruikt, gaan de overige MB's van je belbundel af, die er dan ook doorheen vliegt. Kortom; wil je internet gebruiken: Neem een andere provider!
Dat lijkt me nou juist weer niet zo handig. Een groot deel van mijn dataverbruik zit in push-mail, zowel zakelijk (Exchange) als privé (Gmail) en in berichten via Whatsapp en Facebook Messenger.

Heeft iemand hier een visie op? Mensen met ervaring met HN en veel van dit soort push-data? Want nu ben ik weer aan het twijfelen gebracht...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt een heel Hollandse Nieuwe topic hierover. Uiteindelijk valt het afronden wel mee als ik de reacties begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 12:12
Wat verlengen betreft voor een datum in de toekomst, ik had het even gevraagd via Facebook:
Hoi ...,
Het nummerbehoud kan je vanaf <60dagen aanvragen. Wanneer jouw abonnement afloopt op 28 juli, zal dit op een maand verschillen.
Natuurlijk kan je het abonnement wel aanvragen, maar dat betekent wel dat er tot 28 juli dubbele kosten berekend worden (zowel voor je huidige abonnement als voor het hollandsnieuwe abonnement). Een afweging die je even moet berekenen of je dat wenst.
Mocht je nog vragen hebben, horen wij het graag!
Groeten, ...
Ik wacht denk ik dus maar een volgende aanbieding af. Kan altijd nog een Ben maand abbo nemen en dan verder blijven kijken.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Pagina: 1