Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Ik ben bang geworden dat mijn huidige Sony MDREX510LPB defect raken door al het zweet van het hardlopen, linker kant werd vorige week al behoorlijk zacht door al het zweet wat naar binnenkwam en heb nog geluk dat die het weer volledig doet. Ook valt deze er soms uit wat behoorlijk irritant kan zijn tijdens het rennen.

Ik zit te kijken naar Sennheiser in ears zoals deze :
pricewatch: Sennheiser CX 685 Sports (Blauw, Zilver)
Lijken mij ideale headphones maar 50 - 60 euro is iets te duur voor alleen sporten. Vooral de in ear versies zijn erg duur bij Sennheiser.. normale in ears (zonder rubber) zijn goedkoper maar zijn rotzooi.

Ik heb al lang liggen zoeken maar ik zie niks goeds..

Dus mijn vraag, heeft iemand goede ervaringen met sport in ears onder de 30 euro? Alvast bedankt.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Om eerlijk te zijn, zou ik geen sport- inears weten voor rond de €30 of daar onder. Even crosspostend, voor wat betreft jouw en witekens 'klacht' over het Goede onbekende/exotische merken oordopjes topic (iPodKiller in "Het grote Headphones topic") kan ik je helaas niet erg veel verder helpen ben ik bang. Zelf mijd ik enigszins het Goede onbekende/exotische merken oordopjes topic. Nadat iemand een in een standaard winkel te krijgen headset noemt, komt vaak een reactie als "maar met die en die Chinese / Amerikaanse / whatever headphone heb je meer voor je geld". Deels gechargeerd, maar naar mijn smaak is het een relatief extreem pro-in-China-/eBay kopen hoek van GoT. Simpelweg omdat het goedkoop is, en soms inderdaad enorm goed geluid.
Witeken had daarnaast (net even opgezocht) zijn (/haar) vraag wel heel algemeen gesteld: hij wil zo goed mogelijk geluid, en geeft verder niets als achtergrond anders dan
Ik denk dat 100 euro moet volstaan?
Geen muziek soort die er mee geluisterd gaat worden, geen indicatie wat voor klankbeeld hij mooi vindt, wordt de in-ear set gebruikt voor in het OV of sporten etc.

De Koss SportaPro is via bijv. Amazon redelijk te verkrijgen en is met verzenden wel zo rond de €30,- te houden. Dacht (maar niet 100% zeker) dat ik een tijdje terug wel had gelezen dat de oorkussentjes relatief snel slijten danwel vormeloos raken.

Je zou ook een creatievere route kunnen nemen, en kijken of je met een net, zwart kleurig stukje (of welke kleur in-ears je hebt) kunstof / rubber en standaard oortjes iets redelijks kunt maken.
Stel je neemt een cm of 12 à 17 (afhankelijk van hoe groot je bent) en doet er halverwege een smal stukje tape op (dat geschikt is voor gebruik buitenshuis, oftewel vocht) en maakt op dat punt een kleine opening voor een kabeltje. Dan kan de kabel via je rug of schouder naar de mp3-speler, en heb je een soort band voor in de nek om de oortjes beter op de plek te houden.
Denk dat als je zwarte oortjes neemt en een net stukje kunstrubber op de kop weet te tikken (onderdelen zaak als Handyman?) het een best nette oplossing kan worden. Je houdt alleen wel het probleem met zweten.

offtopic:
ik heb nog een sport headset liggen van Vivanco, in-ears met een nekband zogezegd. Bijna niet gebruikt, omdat ik onderweg naar t sporten m'n standaard oortjes in heb, en daarmee default die sportheadset vergat te pakken. Stuur me anders bij interesse een DM

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor je reactie!

Nee ik ga geen 'Goede onbekende/exotische merken oordopjes kopen', daar wil ik niks van weten.

Die koss sporta headphones zien er niet slecht uit en ik lees zelfs in de reviews dat je 10 jaar garantie krijgt ook nog. Misschien dat ik deze maar eens overweeg als ik binnen 1 week niks beters kan vinden.

Nee erg creatief ben ik niet hahaha.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 13:04
iPodKiller schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:35:
Hartelijk bedankt voor je reactie!

Nee ik ga geen 'Goede onbekende/exotische merken oordopjes kopen', daar wil ik niks van weten.

Die koss sporta headphones zien er niet slecht uit en ik lees zelfs in de reviews dat je 10 jaar garantie krijgt ook nog. Misschien dat ik deze maar eens overweeg als ik binnen 1 week niks beters kan vinden.

Nee erg creatief ben ik niet hahaha.
Ik gebruik niets anders dan goedkope chinese alternatieven. Het zorgt ervoor dat ik deze gewoon als wegwerp beschouw. Ze gaan 6 tot 12 maanden mee voor 13$. Ik vind dat goed genoeg.

Computers make very fast, very accurate mistakes.