Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweakblogs belichten

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Na wat DM's met Wiethoofd die vind dat er niet genoeg exposure is voor de tweakblogs vanuit Tweakers, kwam ik op het volgende idee.

Een maandelijks redactieblog waarin 2 tot 5 blogs in de spotlight staan, 10 tot 20 blogposts van de afgelopen maand en 2 of 3 oudere blogposts. Uiteraard met wat redactioneel commentaar.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Ik weet niet of het wel een goed idee is. Niet iedereen op Tweakers wil de Tweakblogs lezen, diegenen die het wel willen surfen toch gewoon naar Tweakblogs.net?

Op basis van wat zou de redactie een selectie moeten maken? Welke items vind de gemiddelde Tweaker interessant? Zal de selectie enkel uit Nederlandse topics bestaan? Mogen de topics wat technisch zijn? Het zijn zo de eerste vragen die bij me opkomen.

[my-opnion]
Vroeger las ik ze regelmatig maar sinds je een Tweakblog al kan kopen vanaf 5000 karma, is het niveau wat achteruitgegaan (toegeven, ik heb zelf ook een karmastore-tweakblog). Sinds mijn favo Tweakblogger Coltrui weg is, kom ik niet al te vaak op Tweakblogs.
[/my-opinion]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is maar net hoe zo'n redactieblog ingedeeld gaat worden (mocht dat ooit gebeuren) en er genoeg geblogged zijn die maand.

Je kunt de blogs in categorieën indelen en per categorie de meest uitspringende van die maand aanhalen, of juist de ondergewaardeerde juweeltjes nogmaals wat exposure geven en dan tussen neus en lippen melden dat er ook nog een blogje van Coltrui was, om vervolgens in een categorie 'technische blogs' of 'humor' of '<insert maandelijks wisselende/van toepassing zijnde categorie>' de leukste blogs op een rijtje te zetten.

Wat jij nu zegt is dat je als user maar naar tweakblogs.net moet gaan en blogs gaan lezen, maar wat als iemand voor jou al een blog gelezen heeft en een duidelijke preview geeft of hint naar waar de blog over zou gaan (onduidelijke titels :F) en dat samengevat in 1 maandelijkse/tweeweekse redactieblog dumpt zodat jij weer wat leesvoer hebt zonder alle losse blogposts door te hoeven spitten....

Niet elke blogger kent de [more] tag of gebruikt deze correct, zodat je alsnog voor een TL;DR gaat zoeken als het hele lange blogs zijn :P Of een titel die nog geen kwart van de lading dekt van een toch hele interessante blogpost. Mocht iemand van de redactie de blogs lezen en een 'best of' vrijmiblogpostje maken dan wil ik best blogs die aangeraden worden gaan lezen (als ik de desbetreffende blogger niet al volgde).

Verder [suggestie] benodigde karma tweakblog & fotoalbum omwisselen nog maar eens aanhalen :>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik denk niet dat je je vast moet gaan zetten met 'elke maand [x] aantal tweakblogs belichten'. Maar het zou wel leuk zijn als een Tweakblog eruit springt en voor Tweakers zelf ook relevant is, dat er extra aandacht aan besteedt wordt vanuit de redactie.

The devil is in the details.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Nou jah, het hoeft ook niet een vast aantal te zijn. Het zou al leuk zijn als er elke maand slechts 1 van elk wordt genoemd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Lijkt mij dat het blokje 'uit de community' op de Frontpage automatisch interessante tweakblogs toont en dat dat voldoende is. Als een blog aanleiding is voor nieuws, dan horen we dat uiteraard graag. Een format waarin we tweakblogs gaan 'bespreken', benoemen of highlighten, zie ik niet snel gebeuren.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Interessante tweakblogs die sterke raakvlakken hebben worden al uitgelicht: nieuws: Veel gebruikers goedkoper uit met sim-only

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1