[suggestie] benodigde karma tweakblog & fotoalbum omwisselen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Er is meermaals geklaagd/gemeld/subtiel gehint dat er teveel tweakblogs zijn, of dat ze van een dusdanig laag niveau zijn dat het wel lijkt alsof de lat te laag is gelegd.

Van meerdere users hoor ik ook dat er geen/minder interesse is in een blog, maar wel in het fotoalbum, deze is namelijk (meer dan) handig voor op het forum en in productreviews. Directe hosting en ruimte bij tweakers en de TPP :>

Feiten
Het fotoalbum heeft nu een grens van minimaal 10k karma.
Een tweakblog heeft nu een grens van minimaal 5k karma.

Suggestie
Voorstel is dat deze limieten omgewisseld worden (blog 10, album 5), zo heb je bij activatie net geen 50MB om afbeeldingen en foto's in kwijt te kunnen, moet genoeg zijn, de lat voor een tweakblog ligt hoger. En zodra je genoeg karma voor een blog hebt, heb je ook de ruimte/hosting voor afbeeldingen die je daar wilt gebruiken.

Voordelen
• Eerder fotoalbum, handig voor op forum en productreviews, sneller en makkelijker een foto bij je reactie/ kunnen posten, meer bij productreviews
• Je hebt de ruimte om foto's voor je tweakblog ergens kwijt te kunnen zonder dat later een blog nietszeggend wordt.
• De drempel voor tweakblogs komt iets hoger te liggen, niet ongunstig.
[small]• Headerafbeelding van tweakblog kan direct in fotoalbum geplaatst worden :>

Nadelen
• Bij een eventuele wijziging zullen mensen die op een tweakblog azen tegen de haren ingestreken worden :9
• De 50MB zou te weinig kunnen zijn, maar dat zijn 25 foto's met de limiet van 2MB.

Conclusie
Het kan eigenlijk alleen maar goed uitwerken O-) 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56
Heb je ook echt gekeken of de tweakblogs die onder de maat zijn ook daadwerkelijk geweerd worden door deze omschakeling? Je hoeft van mij geen voorbeelden te geven, maar het is makkelijk om in het algemeen te praten, terwijl je misschien niet eens het beoogde effect bewerkstelligd met deze maatregel.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:36
Heb je ook al nagedacht over wat het t.net kost? Een fotoalbum vreet meer bandbreedte dan een tweakblog lijkt me. En 50MiB te weinig? Gebruik eens jpeg's met een compressie van 25%. 2MiB foto's zijn echt niet zo vaak nodig. Bovendien neemt die ruimte toe als je meer karma krijgt. Dus als je die hoogwaardige foto's in reviews of op het forum of je blog gebruikt heb je zo weer meer ruimte.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het is zo dat een deel van de tweakblogs sinds de karmastore een-post-blogs zijn, of een serie posts waar geen doorkomen aan is qua spelling/opmaak etc. of het het 'twitterblogs' zijn, dus net een regel of twee en dat is het.

Er zitten goede blogs tussen, zeker, maar tussen al het onkruid is het lastig graven naar de juweeltjes. Helemaal omdat de tracker maar standaard 3 entries, en zodra jij daar uit verstoten bent moet je al een reputatie hebben opgebouwd, op het forum/FP of qua blog om vaker gelezen te worden dan de hits uit de tracker.

NitroX infinity schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:02:
Heb je ook al nagedacht over wat het t.net kost?
Dat is idd het enige wat ik niet heb meegenomen in de suggestie...
En 50MiB te weinig? Gebruik eens jpeg's met een compressie van 25%.
Het is meer dat je aan die 50GB in het begin prima genoeg hebt, ik zit nu met 1.7k foto's in m'n fotoalbum en haal net de 250MB en zit op zo'n 164kB per foto volgens de statistieken van m'n fotoalbum.
2MiB foto's zijn echt niet zo vaak nodig. Bovendien neemt die ruimte toe als je meer karma krijgt. Dus als je die hoogwaardige foto's in reviews of op het forum of je blog gebruikt heb je zo weer meer ruimte.
Daarom is het dus eigenlijk ook geen nadeel, maar het kan gezien worden als, vandaar even de vermelding.

[ Voor 43% gewijzigd door Wiethoofd op 28-02-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 16:56
Hij zegt juist dat 50MiB een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen, met als aantekening dat het misschien te weinig kan zijn (vandaar dat het genoemd is bij de nadelen). Ik zelf vind een foto van 1 MB al behoorlijk groot voor een productreview, behalve misschien voor voorbeeldfoto's van een digitale camera.

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-02-2010 01:06 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je krijgt echt niet minder "onkruid" als je de benodigde hoeveelheid karma verhoogt. Ik heb klote-blogs gezien van mensen met 100k karma of meer. Meer dan van mensen met weinig karma ook.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
NMe schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:10:
Je krijgt echt niet minder "onkruid" als je de benodigde hoeveelheid karma verhoogt.
Dat 'onkruid' is al opgeschoten en moet gekortwiekt of gewoon straal genegeerd worden, het is dat er niet nog meer onkruid bij komt, of op z'n minst zo min mogelijk. Dit is redelijk simpel te realiseren door die lat iets hoger te leggen qua karma, dan zit je net wat langer op het forum en/of frontpage, heb je ook een beetje kunnen vermaken met de RML-toolbar en zal een blog er ook gestructureerder uit zien.

Dat je onkruid zult houden staat vast.

Verder is het gewoon zo dat een fotoalbum handiger is dan een tweakblog, breder inzetbaar etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37

crisp

Devver

Pixelated

Jaap-Jan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:05:
[...]
Ik zelf vind een foto van 1 MB al behoorlijk groot voor een productreview, behalve misschien voor voorbeeldfoto's van een digitale camera.
True, maar de meeste mensen denken daar niet bij na; die halen de 10MP foto van hun camera af, selecteren dat ding en uploaden het...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:45:
True, maar de meeste mensen denken daar niet bij na; die halen de 10MP foto van hun camera af, selecteren dat ding en uploaden het...
Bij de productreviews staat in dat geval keurig vermeld dat je em daar niet kunt uploaden en in je fotoalbum krijg je wel de melding dat ie de limiet van 2MB overschrijdt, en er zijn maar heel weinig gratis imagehosts te vinden die een hele grote foto gaan hosten (qua resolutie of bestandsformaat).

Maar zijn er fotoalbum stats van pre en post karmastore, en dan aantal gebruikers voor/na en dataverkeer voor/na? Daaraan zou je eventueel kunnen afleiden of een verlaging van die 10k grens überhaupt te behappen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
NMe schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:10:
Je krijgt echt niet minder "onkruid" als je de benodigde hoeveelheid karma verhoogt. Ik heb klote-blogs gezien van mensen met 100k karma of meer. Meer dan van mensen met weinig karma ook.
Ik vind het een beetje lullig van je dat je mij erbij moet gaan halen :(

:P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:20:
[...]

Dat 'onkruid' is al opgeschoten en moet gekortwiekt of gewoon straal genegeerd worden, het is dat er niet nog meer onkruid bij komt, of op z'n minst zo min mogelijk. Dit is redelijk simpel te realiseren door die lat iets hoger te leggen qua karma
Door de hele Tweakblog-functionaliteit te verwijderen realiseer je dat ook maar ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat dat geen oplossing is? ;) Als je een blog niks vindt kun je het toch gewoon niet lezen? Je leest toch ook niet alles dat bijvoorbeeld op Twitter gepost wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Zit het probleem bij het kwaliteitonhankelijk zijn van de tracker van de tweakblogs, bij de kwaliteit van de blogs of bij een grotere noodzaak van fotoalbums?

Als je de voorwaarden voor een blog en voor een album omdraait, is er een risico dat je een lading kwalitatief slechte reviews krijgt (die evt door de FP verwijderd kunnen worden, maar wel een hogere werklast in de hand werken).

Ik zou eerder opteren voor een extra tracker die ook kijkt naar de populariteit van eerdere berichten in een blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat 'onkruid' is al opgeschoten en moet gekortwiekt of gewoon straal genegeerd worden, het is dat er niet nog meer onkruid bij komt, of op z'n minst zo min mogelijk. Dit is redelijk simpel te realiseren door die lat iets hoger te leggen qua karma, dan zit je net wat langer op het forum en/of frontpage, heb je ook een beetje kunnen vermaken met de RML-toolbar en zal een blog er ook gestructureerder uit zien.
Betwijfel ik. Er zijn namelijk genoeg mensen die gewoon enorm gaan karmahoeren om maar te behalen wat ze willen, of dat nu een blog, fotoalbum of gewoon de prat op kunnen gaan dat ze veel posts/karma/profielviews/whatever is. Kwaliteit en karma zijn geen rechtsevenredig verband.

[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 01-03-2010 10:27 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
BLOG: Een dynamisch sprookje
shitload: een dynamisch sprookje deel 2: The Apple Strikes back

De laatste heeft net 5k karma en start dan zo'n blog, de eerste liep al uit de klauwen, maar de tweede is gewoon een slap aftreksel. Door die grens toch naar 10k te zetten voor de tweakblog is het een extra drempel. Dat er alsnog gekarmahoert wordt duurt dan alleen iets langer.

Laatste tijd ook veel blogs zonder plaatjes van users die nog geen fotoalbum kunnen kopen en geen externe hosting opzoeken, aan de ene kant nalatigheid van de user, maar aan de andere kant, als het fotoalbum er is voordat de tweakblog beschikbaar is, zal het fotoalbum toch eerder gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blogs zijn nu eenmaal laagdrempelig tegenwoordig. Niet alleen hier maar ook bij blogger, web-log, hyves, libelle enz, als je dat niet wilt dan had je 12 jaar geleden moet bloggen. Toen waren het er nog maar een handvol omdat het wat ingewikkelder was om het draaiend te krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Al lezende krijg ik een heel erg 'so what?'-gevoel. Wat boeit het nou dat er blogs zonder foto's worden gepubliceerd? Wat boeit het nou dat er zinloze blogs worden gepubliceerd? Als datgene wat je ziet je niet aanstaat, dan is er 'the power of the mouse' en klik je toch gewoon verder? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

pven schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:06:
Al lezende krijg ik een heel erg 'so what?'-gevoel. Wat boeit het nou dat er blogs zonder foto's worden gepubliceerd? Wat boeit het nou dat er zinloze blogs worden gepubliceerd? Als datgene wat je ziet je niet aanstaat, dan is er 'the power of the mouse' en klik je toch gewoon verder? :?
qft

Roelant had daar een hele toffe smiley voor..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:59
Mijn grootste bezwaar voor wat die blogs betreft is de tracker op de frontpage. Als ik een blog voorbij zie komen met een eye-catching titel, dan klik ik daar op. En ja, dan stoor ik mij inderdaad aan blogs die echt de bitten over de datalijnen niet waard vind.

Wat voor mij een gouden toevoeging zou zijn: als ik op een hele makkelijke manier auteurs aan een blacklist zou kunnen toevoegen. Gewoon, met 1 druk op de knop aan de lijst van mensen waar ik nooit iets zinnigs van zal verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mijn grootste bezwaar is de commentaar van de klagers. Zelfs een moderator van Tweakers forum zei dat hij het zut blogs vond (vrij vertaald) en dat zelfs Fok! ons zat te uitlachen.

So what? WTF kan die Fok! ons verdorie schelen? Zolang er geen regels worden overtreden en men lol heeft is alles toch prima?

Maar nee, ik zie dat men stopt met bloggen omdat de Tweakerbezoekers blijkbaar zo elitair zijn. Ik zei er eerder al iets over dat als je oneliners postte, dat er overal steen en been wordt geklaagd. Ik had jeuk en wou even ze echt reden geven tot klagen, vandaar m'n heerlijke 'kunstige' blog.

Vreemd genoeg werden mijn paar posts een gigantisch succes. 8)7

Dat laat me denken dat de klagers gewoon degenen zijn met de grootste bek en zeker niet representatief zijn voor de gemiddelde Tweakerbezoeker. Vind je een blog niks, klik op 'next' en negeer het. Ik negeer ook veel blogs, en weet je? Ik heb elke f'ing blog in mijn RSS reader (Heel TweakBlogs zit in m'n Google Reader). Ik struin de titels af, negeer degenen die me niet interesseren, en als ik toch word gelokt door een catchy titel, klik ik gewoon op het kruisje.

Maar forceer mensen niet om niet meer te bloggen, volgens mij is dat NIET het gewenste resultaat.

s/forceer/pest/

:P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

vanaalten schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:23:
Mijn grootste bezwaar voor wat die blogs betreft is de tracker op de frontpage. Als ik een blog voorbij zie komen met een eye-catching titel, dan klik ik daar op. En ja, dan stoor ik mij inderdaad aan blogs die echt de bitten over de datalijnen niet waard vind.

Wat voor mij een gouden toevoeging zou zijn: als ik op een hele makkelijke manier auteurs aan een blacklist zou kunnen toevoegen. Gewoon, met 1 druk op de knop aan de lijst van mensen waar ik nooit iets zinnigs van zal verwachten.
Dat staat dus los van de vraag die hier gesteld wordt, namelijk meer karma voor een tweakblog vragen :) Ik ben met je eens dat er af en toe complete crap gepost wordt en dat je erop geneigd bent te klikken omdat het in de tracker staat. Maar behalve blacklisting weet ik daar ook geen goede oplossing voor, en blacklisting vind ik meer 'meh'.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zelf lees ik de blogs gewoon niet meer omdat ik echt bijna niets tegen kom wat de moeite van het lezen waard is. Ik heb zelf al eens eerder gevraagd om een manier om blogs te raten of te filteren zodat die paar blogs die wel de moeite waard zijn toch mijn aandacht zullen krijgen. Helaas is zo'n filter methode er tot op heden niet gekomen waardoor ik heb besloten de blogs maar te laten voor wat ze zijn. In het begin zal ik af en toe wel leuke blogs maar de laatste tijd komt er nauwelijks nog wat interessants voorbij. Ook de reacties onder de blogs zijn vaak van geen niveau. Wat dat betreft kan ik het commentaar prima indenken. Gelukkig geldt zoals Pven aangeeft 'the power of the mouse' ook hier :) Click and move on, nothing to see here.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

[...]

Dat je onkruid zult houden staat vast.

Verder is het gewoon zo dat een fotoalbum handiger is dan een tweakblog, breder inzetbaar etc. 8)
Je stelt hier een nogal brute conclusie die m.i. onjuist is: een tweaker die iets meer karma heeft, gaat volgens jou automatisch aan de slag met geavanceerdere opties en dat kan enkel positieve invloeden hebben op het uiterlijk/niveau van de blogs. Not going to happen, helaas :(

Edit: conclusie hieruit is dat je niet zomaar kan stellen dat je een karmalat moet verhogen om het probleem op te lossen. Voor de rest, met hierboven. Ik zou gewoon doorklikken en misschien een blacklist introduceren voor iets van een bepaalde user die users voor zichzelf niet willen zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 19-04-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen er geen sterren uitgedeeld worden aan de blogs? Netzoals bij de userreviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Waarom? Blogs zijn niet per definitie iets wat de hele community goed moet gaan vinden. De user reviews wel. Blogs zijn persoonlijk, en je kan geen waardeoordeel hechten aan persoonlijke dingen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Trinsec schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:46:
Waarom? Blogs zijn niet per definitie iets wat de hele community goed moet gaan vinden. De user reviews wel. Blogs zijn persoonlijk, en je kan geen waardeoordeel hechten aan persoonlijke dingen.
Hangt van de definitie af. Wil je blogs als pure persoonlijke uitlaatklep dan moet je accepteren dat je erg veel rotzooi krijgt, zeker omdat een blog met een beetje inzet gratis te verkrijgen is (kost maar een beperkte hoeveelheid karma). Wil je de blogs als echt goede toevoeging voor de site dan zul je toch iets anders moeten bedenken blijkt nu de blogs worden ondergesneeuwd door posts van (netjes gezegd) mindere kwaliteit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

En dat is het hem juist. Wat jij een post van mindere kwaliteit vindt, vindt een ander mischien juist van niet. Er zijn geen blogrichtlijnen of iets in die trant. Het gaat leiden tot groepjesvorming, en de grootste groep (wat zeker niet de meerderheid hoeft te zijn) heeft dan teveel invloed op de ratings. Het enige wat ik als redelijk neutraal en toevoeging kan zien zijn bv. tags en categories. En dat je de tracker zo kan instellen dat je alleen bepaalde tags/categories kunt zien.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En userreviews zijn niet persoonlijk ? :P Maar je hebt denk ik wel gelijk dat iedereen zn blog voor verschillende redenen gebruikt en dat het dan wel lastig wordt te beoordelen.

Edit,
Was een beetje in de war met colums.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:14:
[...]

Dat staat dus los van de vraag die hier gesteld wordt, namelijk meer karma voor een tweakblog vragen :)
Maybe, maar het is wel een alternatieve oplossing voor hetzelfde probleem. Ik gebruik zelf de tracker niet omdat ik het maar een onhandig ding vind, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat ding gebruiken en het iets meer willen kunnen filteren wanneer het over user generated content gaat. Ik zou een blacklist danwel whitelist in elk geval niet zo gek vinden hiervoor. :)

Pagina: 1