Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Verwijderd
Heb je al gezocht naar een oplossing hiervoor of alternatieven? Ik zou in jou geval denk ik voor een 5.1 digital versterker gaan en je een hoop gehannes besparen?
Nou het zijn nogal specefieke spullen, het liefs gebruik ik de stereo versterker als eind versterker ofzo.
Anders is het ook weer zo zonde. Plus dat voor muziek ik het echt wel op die versterker wil beluisteren.
Anders is het ook weer zo zonde. Plus dat voor muziek ik het echt wel op die versterker wil beluisteren.
De investering in een extra receiver, met pre-out, en een centerspeaker is de moeite niet voor enkel het middenkanaal bij films.
Ik zou zeggen, koop een leuke subwoofer met high level speakerinputs, voor dat beetje extra punch in films. Het enige dat je wel moet hebben is een bluray/hd speler die het LFE kanaal (met een gain) wel bij het links+rechts kanaal kan voegen in de stereo output van die speler. Standaard wordt dat namelijk niet gedaan. En dan houdt je het lekker bij 2.0 voor muziek en 2.1 voor films voor dat beetje extra.
Ik zou zeggen, koop een leuke subwoofer met high level speakerinputs, voor dat beetje extra punch in films. Het enige dat je wel moet hebben is een bluray/hd speler die het LFE kanaal (met een gain) wel bij het links+rechts kanaal kan voegen in de stereo output van die speler. Standaard wordt dat namelijk niet gedaan. En dan houdt je het lekker bij 2.0 voor muziek en 2.1 voor films voor dat beetje extra.
Heb ik een paar vragen op je goede ideeen,
subwoofer met high level speakerinputs : Was dah psies?
bluray/hd speler die het LFE kanaal : XBMC kan dat ? (heb een htpc)
Verder klinkt het als een goed idee!
subwoofer met high level speakerinputs : Was dah psies?
bluray/hd speler die het LFE kanaal : XBMC kan dat ? (heb een htpc)
Verder klinkt het als een goed idee!
subwoofer met high level speakerinputs: De speakerkabels gaan van de versterker naar de subwoofer en daarvandaan naar de speakers. De subwoofer verandert het speaker signaal niet maar tapt het signaal (links en rechts) af om de subwoofer aan te sturen. in te regelen met de level, fase en crossover (low pass filter). Om dubbele bass te voorkomen de cross over zo laag mogelijk instellen rond de minimum frequentie van de speakers.
Dit is dus geen surround. Het geeft je alleen extra lage bass. Ik weet niet hoe 5.1 naar 2.0 (stereo) gemixd wordt en of het LFE dan naar geen, beide of 1 kanaal gaat.
Alternatief is een 5.1 versterker met pre outputs die links en rechtsvoor naar de NAD stuurt. Op de 5.1 sluit je dan de overige speakers aan als subwoofer en rear speakers. Het afregelen zodat het goed klinkt wordt wel ingewikkeld. Bij goedkope 5.1 sets zit geen goede automatische afregeling met een meetmicrofoon, bij duurdere 5.1 sets is de NAD eigenlijk overbodig.
Dit is dus geen surround. Het geeft je alleen extra lage bass. Ik weet niet hoe 5.1 naar 2.0 (stereo) gemixd wordt en of het LFE dan naar geen, beide of 1 kanaal gaat.
Alternatief is een 5.1 versterker met pre outputs die links en rechtsvoor naar de NAD stuurt. Op de 5.1 sluit je dan de overige speakers aan als subwoofer en rear speakers. Het afregelen zodat het goed klinkt wordt wel ingewikkeld. Bij goedkope 5.1 sets zit geen goede automatische afregeling met een meetmicrofoon, bij duurdere 5.1 sets is de NAD eigenlijk overbodig.
ik wil geen achter speakers Meer.
maar wil dan dus het liefst mijn bestaande stereo set gaan gebruiken voor toch een beetje cinema geluid te gaan creeren.
maar wil dan dus het liefst mijn bestaande stereo set gaan gebruiken voor toch een beetje cinema geluid te gaan creeren.
3.1? Hoe moet ik dat zien? Wist niet dat dit er is.
Bram dat is links center rechts plus subwoofer
Pagina: 1