Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Hallo tweakers

Ik zit ergens over in twijfel. Ik ben van plan een nexus 4 aan te gaan schaffen maar ik weet nog niet in welke vorm. Ik heb de keus om een los toestel te kopen voor 350 euro en mijn simyo abonnement door te zetten (€15 per maand met 300 belminuten én 200 a 250 mb internet). Nu kan ik ook bij belsimpel.nl het toestel gratis verkrijgen icm een 2-jarig T-mobile abonnement (230 belminuten én 500 mb internet + onbeperkt internet voorbeelbundel (wat dit is, ik heb geen idee) voor de eerste 18 maanden 26,50 euro en de daarna 35,50). Is dit abonnement eigenlijk al inclusief BTW?

Na 2 jaar totaal kosten los toestel + simyo = 710 euro
Na 2 jaar totaal kosten T-mobile = 690 euro

Lijkt dus eigenlijk wel duidelijk, maar..! Ik ben erg tevreden over het bereik wat Simyo mij biedt. Hoe dat van T-mobile is heb ik geen idee van. Ik ben vooral woon-/leefachtig in de stad Groningen, Noordoostpolder en de kop van Overijssel.

Ik heb de dekkingskaart van T-mobile bekeken, maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen van andere klanten van T-mobile. En dan zowel in heel Nederland als in mijn regio. Dus post hier alsjeblieft je ervaringen met T-mobile (alles mag op dat gebied verteld worden) en help mij mijn keuze makkelijker te maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Gemiddeld over het hele land gerekend, heeft T-Mobile de meeste gaten in het netwerk en wanneer je dan van Simyo komt (netwerk KPN, gemiddeld het beste), moet je hier zeker wat aandacht aan besteden, voordat je je twee jaar gaat ergeren voor twee uitgespaarde tientjes ;).
Nog wat verder generaliserend, is T-Mobile vaak zwakker in landelijke gebieden en grensregio's, maar misschien is hun netwerk juist uitstekend op de plekken, waar jij het meest vertoeft en is KPN of Vodafone daar nu net wat minder.

Tip: koop voor een paar euro een T-Mobile prepaid simkaartje en test het zelf, kost vrijwel niets (vergeleken met een tweejarig abo) en geeft je de meeste zekerheid, voor exact jouw locaties. Het bereik kan n.l.op een bepaalde plek in een dorp of stad prima zijn en een paar straten verderop moet je in de tuin gaan staan, om te kunnen bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Mijn ervaring met T-mobile in en om Groningen is niet om over naar huis te schrijven. Aan de andere kant ben ik door de klantenservice van T-mobile altijd erg netjes geholpen.

In Groningen geldt dat je het beste eerst kunt testen. Mijn negatieve ervaring was vooral op mijn huis adres (postcode gebied 9737) en op weg naar waar ik destijds werkte (bijvoorbeeld op de N34 op weg naar Emmen).

Binnenstad Groningen had ik wel altijd goed bereik, zowel 2G als 3G.

Met andere woorden: T-mobile is geen slechte provider maar heeft (nog) wel wat gaten in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hmm oke. @Marly: Ik zou het wel lekker vinden als mijn investering over 2 jaar zou worden uitgesmeerd ipv in een keer de volle pond betalen. Daarnaast hoefde ik dan niet helemaal naar Duitsland af te reizen en kon ik het product gewoon online in Nederland bestellen. Maar als je 2 jaar lang met een slecht netwerk zit, word je niet vrolijk. Het kan inderdaad verstandig zijn om een prepaid kaartje te proberen, maar dan kan ik geen internet proberen, wat ik toch ook wel erg belangrijk vind...

@Gadgeteer: Ik woon zelf in het noorden van vinkhuizen, dus ook aan de rand van de stad. Dit schrikt mij toch weer wat af.

Hoe kan het eigenlijk dat een toch wel grote provider als T-mobile 'problemen' heeft goede dekking te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ervaringen T-Mobile bereik 2011 een wat ouder topic over T-Mobile dekking. Mijn ervaringen geldt nog altijd: bijzonder weinig problemen met de dekking, enkel kort moment geen bereik in de trein tussen Nijverdal en Wierden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GrazendeKoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:08:
Hmm oke. @Marly: Ik zou het wel lekker vinden als mijn investering over 2 jaar zou worden uitgesmeerd ipv in een keer de volle pond betalen. Daarnaast hoefde ik dan niet helemaal naar Duitsland af te reizen en kon ik het product gewoon online in Nederland bestellen. Maar als je 2 jaar lang met een slecht netwerk zit, word je niet vrolijk. Het kan inderdaad verstandig zijn om een prepaid kaartje te proberen, maar dan kan ik geen internet proberen, wat ik toch ook wel erg belangrijk vind...

@Gadgeteer: Ik woon zelf in het noorden van vinkhuizen, dus ook aan de rand van de stad. Dit schrikt mij toch weer wat af.

Hoe kan het eigenlijk dat een toch wel grote provider als T-mobile 'problemen' heeft goede dekking te bieden?
Je kan toch een internetbundel activeren op de prepaid simkaart? :)

De reden dat T-Mobile problemen heeft om een goede dekking vergelijkbaar met KPN en Vodafone te bieden, is omdat zij voornamelijk gebruik maakt van GSM1800 daar KPN en Vodafone voornamelijk van GSM900 gebruik maken. Het signaal van GSM900 gaat vele malen makkelijker door gebouwen en andere obstakels heen waardoor ze ook nog eens minder antennes nodig hebben ;)

Mijn ervaring met T-Mobile en GSM1800 is dat als ze toevallig een antenne hebben staan op de plek waar jij bent, dan zijn ze perfect. Echter, staat deze een halve kilometer verderop en je staat zelf in een loods dan kan je helemaal niks meer terwijl KPN en Vodafone dan prima bereik nog kunnen bieden terwijl de antenne zelfs verder staat ;)

Oftewel: het is leuk als je toevallig goed bereik hebt en als je het niet erg vindt om een grotere kans te hebben om even geen bereik te hebben. Anders zou ik gewoon Simyo aanhouden, helemaal voor die 20 euro meer per maand :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Duidelijk verhaal Mension. Resteert bij mij nog steeds de vraag waarom T-mobile gebruik maakt van een ander signaal dan KPN en Vodafone.. :p Als iets beter is dan wat je hebt, dan neem je dat toch? Of kan T-mobile dan niet betalen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GrazendeKoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:04:
Duidelijk verhaal Mension. Resteert bij mij nog steeds de vraag waarom T-mobile gebruik maakt van een ander signaal dan KPN en Vodafone.. :p Als iets beter is dan wat je hebt, dan neem je dat toch? Of kan T-mobile dan niet betalen oid?
Ze hebben wel EGSM900 maar die zetten ze beperkt in omdat ze in de tijd van toen ze nog Ben heetten een netwerk hebben opgezet dat enkel uit GSM1800 bestond. In gebieden waar GSM1800 toch tekort kwam, hebben ze nu EGSM900 ingezet. KPN en Vodafone gebruiken GSM1800 eigenlijk alleen maar voor extra capaciteit en puur als aanvulling op GSM900 (dus je zal nooit gebieden tegenkomen waar van KPN en Vodafone enkel GSM1800 zal zijn, terwijl bij T-Mobile dit juist wel zo is). Het is goedkoper om een licentie op GSM1800 te hebben dan op GSM900 omdat dit veel minder in trek is, dus dat zal ook zeker een grote rol spelen ;) Google maar eens op frequentieveiling.

T-Mobile heeft nu bij de laatste frequentieveilig wel een stukje 900MHz gekocht maar hier gaan ze 3G op uitrollen. Aangezien ze nog veel meer GSM1800-antennes hebben staan dan antennes die op 900MHz werken, verwacht ik dat dit enkel nog op plekken zal zijn zonder 3G-dekking en waar al een antenne staat die op 900MHz kan werken. Voor steden lijkt het mij het meest logisch dat ze daar GSM1800 en UMTS2100 houden. :)

Met 4G hetzelfde verhaal: T-Mobile gaat dit uitrollen op 2600MHz terwijl KPN en Vodafone dit op 800MHz gaan doen, 3x raden waarom T-Mobile weer zo'n hoge frequentie heeft gepakt die nog meer moeite heeft om in gebouwen door te dringen. Hint: geld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 11-04-2013 10:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Oke haha, jij hebt er wel verstand van. :)

Het T-mobile verhaal schrikt mij toch wat af, ik wil niet 2 jaar lang op de ene plek wel en andere keren weer geen bereik hebben. Ik hecht aan bereik, en dat lijkt me ook logisch.

Ik ben inmiddels verder gaan zoeken en toen kwam ik een Vodafone abonnement tegen. Daar krijg ik de telefoon tegen een prijs van eenmalig €33 met een abonnement Bel + SMS + Web 200 A 2 jaar, ofwel 200 minuten en 500MB. Hiervoor betaal ik de eerste 6 maanden €16,25 en daarna 18 maanden €32,50 per maand. Dit komt neer op een totaal bedrag na 2 jaar van €715 tegenover een totaal bedrag na 2 jaar als ik het toestel los koop en Simyo blijf behouden van €710.

Bij Simyo had ik 300 minuten en 200 mb, dus gemiddeld blijft het "niveau" hetzelfde. Dus dit klink aantrekkelijk voor mij! Daarnaast is het internet van Simyo 2 Mbs en dat van Vodafone 3,6! :)

Het enige wat ik dan voor de zekerheid wil weten: Geef Vodafone topnotch bereik? Dus ook bij het abonnement waar ik voor kies?

En alweer: Bedankt! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GrazendeKoe op 11-04-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GrazendeKoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:26:
Oke haha, jij hebt er wel verstand van. :)

Het T-mobile verhaal schrikt mij toch wat af, ik wil niet 2 jaar lang op de ene plek wel en andere keren weer geen bereik hebben. Ik hecht aan bereik, en dat lijkt me ook logisch.

Ik ben inmiddels verder gaan zoeken en toen kwam ik een Vodafone abonnement tegen. Daar krijg ik de telefoon tegen een prijs van eenmalig €33 met een abonnement Bel + SMS + Web 200 A 2 jaar, ofwel 200 minuten en 500MB. Hiervoor betaal ik de eerste 6 maanden €16,25 en daarna 18 maanden €32,50 per maand. Dit komt neer op een totaal bedrag na 2 jaar van €715 tegenover een totaal bedrag na 2 jaar als ik het toestel los koop en Simyo blijf behouden van €710.

Bij Simyo had ik 300 minuten en 200 mb, dus gemiddeld blijft het "niveau" hetzelfde. Dus dit klink aantrekkelijk voor mij! Daarnaast is het internet van Simyo 2 Mbs en dat van Vodafone 3,6! :)

Het enige wat ik dan voor de zekerheid wil weten: Geef Vodafone topnotch bereik? Dus ook bij het abonnement waar ik voor kies?

En alweer: Bedankt! ;)
Ik denk dat je het beste even kunt kijken op http://umtsmasten.nl/, dan kan je precies zien welke providers bij jou in de buurt staan :)

Let er wel op dat T-Mobile hier relatief veel GSM900 lijkt te hebben, dit komt door een verkeerde telling: een antenne-installatie bestaat uit 3 richtantennes (elk pakken ze een gebied van 120 graden) per band (dus 3 voor GSM en 3 voor UMTS bijvoorbeeld), echter, wat T-Mobile doet is bij een antenne-installatie 2 van de 3 antennes op GSM1800 laten werken en de derde werkt dan vaak op GSM900 en GSM1800 (dual band). Deze website geeft dan GSM900 en GSM1800 van T-Mobile aan maar in werkelijkheid heeft die site maar richting één kant GSM900 (is gedetailleerd te zien in het antenneregister). Als er echter enkel GSM900 staat dan kan je er vanuit gaan dat daar voor 100% (dus voor alle 3 de antennes) GSM900 wordt gebruikt :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik zal d'r zo even naar kijken, nu eerst aan de studie. :)

Zou je nog je feedback willen geven op mijn reactie over de keuze waar ik nu voor sta? Ik weet dat het puur persoonlijk is, maar wat zou jij doen in de situatie als je kon kiezen tussen die abonnementen: Simyo of Vodafone.

Ik bedoel, als het bereik van Vodafone overal perfect is, en de kosten over 2 jaar van Simyo en Vodafone zijn nagenoeg gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GrazendeKoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:43:
Ik zal d'r zo even naar kijken, nu eerst aan de studie. :)

Zou je nog je feedback willen geven op mijn reactie over de keuze waar ik nu voor sta? Ik weet dat het puur persoonlijk is, maar wat zou jij doen in de situatie als je kon kiezen tussen die abonnementen: Simyo of Vodafone.

Ik bedoel, als het bereik van Vodafone overal perfect is, en de kosten over 2 jaar van Simyo en Vodafone zijn nagenoeg gelijk....
Dan zou ik zeker Vodafone nemen, maar dat is puur omdat ik een hekel heb aan de bureaucratie en arrogantie van KPN ;)

Het netwerk van KPN is regelmatig (niet altijd) beter dan dat van Vodafone en T-Mobile maar dat is voor 100% afhankelijk van de locatie, als je net dicht op een antenne van één van de providers zit dan heb je geluk met dat netwerk. Bij Vodafone krijg je wel meer MB's voor wat je betaalt, wat dat betreft moet je even afwegen wat je het belangrijkste vindt :) Let ook op de kosten die je in het buitenland kan krijgen, Vodafone heeft leuke bundels waardoor je voor 2 euro per dag bijvoorbeeld 20min/sms/MB krijgt, dat vind ik dan ook weer een pluspunt :)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 11-04-2013 10:53 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Marly schreef op donderdag 11 april 2013 @ 03:16:
Gemiddeld over het hele land gerekend, heeft T-Mobile de meeste gaten in het netwerk en wanneer je dan van Simyo komt (netwerk KPN, gemiddeld het beste), moet je hier zeker wat aandacht aan besteden, voordat je je twee jaar gaat ergeren voor twee uitgespaarde tientjes ;).
Toen ik nog werk had ben ik er onderweg de nodige tegengekomen tussen Enschede<->Apeldoorn/Zwolle.

Maar hier in het oosten is het op sommige plekken ook niet zo geweldig. In Enschede niks aan de hand, in Oldenzaal (kant van Het Hulsbeek) alleen gsm met slecht bereik (UMTS/HSDPA helemaal niet), bellen wil nog wel maar zo goed als geen dataverkeer, zelfde met Glanerbrug. Tussen Hengelo en Oldenzaal helemaal geen bereik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
MensionXL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:51:
[...]

Dan zou ik zeker Vodafone nemen, maar dat is puur omdat ik een hekel heb aan de bureaucratie en arrogantie van KPN ;)

Het netwerk van KPN is regelmatig (niet altijd) beter dan dat van Vodafone en T-Mobile maar dat is voor 100% afhankelijk van de locatie, als je net dicht op een antenne van één van de providers zit dan heb je geluk met dat netwerk. Bij Vodafone krijg je wel meer MB's voor wat je betaalt, wat dat betreft moet je even afwegen wat je het belangrijkste vindt :) Let ook op de kosten die je in het buitenland kan krijgen, Vodafone heeft leuke bundels waardoor je voor 2 euro per dag bijvoorbeeld 20min/sms/MB krijgt, dat vind ik dan ook weer een pluspunt :)
Maar als ik jou net goed begreep stijgt Vodafone zeker boven T-mobile uit. Ik heb ooit (8 à 10 jaar geleden) zelf vodafone gehad en ik was daar altijd erg tevreden over. Dit was echter nog met prepaid, zonder internet etc. Enfin er is een hoop veranderd het afgelopen decennia.

Altijd lastig... nieuwe telefoon en abonnement kiezen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GrazendeKoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:04:
[...]

Maar als ik jou net goed begreep stijgt Vodafone zeker boven T-mobile uit. Ik heb ooit (8 à 10 jaar geleden) zelf vodafone gehad en ik was daar altijd erg tevreden over. Dit was echter nog met prepaid, zonder internet etc. Enfin er is een hoop veranderd het afgelopen decennia.

Altijd lastig... nieuwe telefoon en abonnement kiezen.. :9
Yup zelf heb ik Vodafone, hiervoor heb ik T-Mobile gehad. Mijn ervaring met T-Mobile was dat ik toen de iPhones op het netwerk kwamen ik regelmatig niet gebeld kon worden, ik liep dan bijvoorbeeld in de stad om 10.00 uur 's ochtends en dan blijkt dat je al 3x bent gebeld maar dat mensen direct je voicemail krijgen ;) Ook kon ik eigenlijk nooit tijdens evenementen bellen over 3G, om nog maar over internet te zwijgen. Maar dit is allemaal 5 jaar geleden, toen ben ik direct overgegaan naar Vodafone en heb ik geen 1x meer dit soort dingen gehad gelukkig, op de drukste evenementen kan ik alles nog prima doen over zowel 2G als 3G :) Aan de andere kant heeft Vodafone ook zo z'n storingen gehad, dus geen enkel netwerk is perfect natuurlijk ;)

Maar kijk even welke provider het beste bereik heeft op jouw locaties, het is in elk geval wel duidelijk dat KPN en Vodafone de meest stabiele netwerken hebben en de meeste capaciteit, maar ondanks dat kan T-Mobile nog een goede keuze voor jou zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 11-04-2013 21:19 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gadgeteer schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:48:
Mijn ervaring met T-mobile in en om Groningen is niet om over naar huis te schrijven. Aan de andere kant ben ik door de klantenservice van T-mobile altijd erg netjes geholpen.

In Groningen geldt dat je het beste eerst kunt testen. Mijn negatieve ervaring was vooral op mijn huis adres (postcode gebied 9737) en op weg naar waar ik destijds werkte (bijvoorbeeld op de N34 op weg naar Emmen).

Binnenstad Groningen had ik wel altijd goed bereik, zowel 2G als 3G.

Met andere woorden: T-mobile is geen slechte provider maar heeft (nog) wel wat gaten in het netwerk.
Ik heb exact dezelfde ervaringen met T-Mobile in de stad Groningen. Sinds ik twee weken geleden ben overgestapt op Tele2 heb ik zowel op Zernike als in de binnenstad een betere verbinding en sneller internet (T-Mobile: 960/430kbps, Tele2: 3670/1600kbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rgras schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:17:
[...]

Ik heb exact dezelfde ervaringen met T-Mobile in de stad Groningen. Sinds ik twee weken geleden ben overgestapt op Tele2 heb ik zowel op Zernike als in de binnenstad een betere verbinding en sneller internet (T-Mobile: 960/430kbps, Tele2: 3670/1600kbps).
Maar Tele2 maakt van hetzelfde T-Mobile-netwerk gebruik? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dat zie ik nu ook pas. _O-

Desondanks heb ik nu verbinding op plekken waar ik voorheen geen verbinding had en daarnaast zit er wel degelijk een verschil in de snelheid van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rgras schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:20:
Dat zie ik nu ook pas. _O-

Desondanks heb ik nu verbinding op plekken waar ik voorheen geen verbinding had en daarnaast zit er wel degelijk een verschil in de snelheid van het internet.
Haha :*) Maar het kan zijn dat je simkaart van T-Mobile niet helemaal lekker meer was, ik hoor veel verhalen over oude simkaarten die kosteloos vervangen worden voor nieuwe omdat ze traag internet een een slecht bereik veroorzaken :) Klinkt als een broodje aap verhaal, maar misschien zit er toch wel wat in :)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 11-04-2013 21:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Oude simkaarten werken inderdaad niet altijd goed met de nieuwste telefoons met hogere internet snelheden en 't kan natuurlijk ook nog aan het toestel zelf liggen: Hoorde er bij dat nieuwe Tele2 abo misschien ook een nieuwe telefoon, met betere ontvangst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dat niet, gewoon dezelfde Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

MensionXL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:16:
[...]

Met 4G hetzelfde verhaal: T-Mobile gaat dit uitrollen op 2600MHz terwijl KPN en Vodafone dit op 800MHz gaan doen, 3x raden waarom T-Mobile weer zo'n hoge frequentie heeft gepakt die nog meer moeite heeft om in gebouwen door te dringen. Hint: geld ;)
Klopt niet helemaal: T-Mobile gaat voornamelijk gebruik maken van 1800 MHz voor 4G. Ze gaan juist binnenkort 900 MHz inzetten voor 3G. Gaat eind dit jaar pas van start omdat de huidige gebruikers nog van band moeten verhuizen (Vodafone is al voor een kwart ofzo verhuisd; zij gaan helemaal naar het EGSM-spectrum onderaan de band waardoor de alleroudste telefoons niet meer zullen werken op het Vodafone-netwerk; een Swing 200 of Nokia 3210 zal waarschijnlijk niet meer op alle plekken in kunnen loggen op het Vodafone-netwerk bijvoorbeeld).

Op lange termijn kan T-Mobile wellicht ook 900 MHz gebruiken voor 4G, sommige telefoons ondersteunen dat nu al, bijv. de Lumia 920...

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-04-2013 14:28 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat T Mobile over op het vernieuwde HSDPA, HSPA+ netwerk? Zie namelijk nog nergens dat +je in beeld.

• 2TheMaks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 18:03
Op het KPN-Netwerk (via simyo) had ik in huis belabberd bereik. Voor het opnemen eerst buiten gaan staan omdat het gesprek anders onverstaanbaar was, je kent het wel.

Overstappen op het Vodafone of T-Mobile netwerk was daarom noodzakelijk. Voor databundels > 500MB kwam je bij Vodafone al gauw op een RED-abbonement van boven de €30/maand uit (sim-only). T-Mobile was (toendertijd) goedkoper voor een abonement met 1GB bundel (sim-only), maar ja, dat beruchte T-Mobile netwerk he.....

Daarom even de proef op de som genomen met een T-Mobile prepaid SIM, en het bereik bij mij in huis was stukken beter dan op het KPN-Netwerk. Om die reden voor T-Mobile gekozen.

Tot nu toe geen problemen gehad met de dekking (hoofdzakelijk Randstad). Voor m'n gevoel is de T-Mobile dekking zelfs beter dan de KPN-Dekking. Ik zeg duidelijk: voor m'n gevoel, hetgeen al snel het geval is wanneer je huis in een KPN blind-spot ligt (zelfs voor GSM/GPRS).

Voor november 2013 binnen de randstad vrijwel altijd ten minste HSDPA (H) en meestal HSPA+ (H+). Alleen binnen werd af en toe terug geschakeld naar UMTS (3G), EDGE (E) of GPRS (G).

Sinds november in de grote steden vrijwel ononderbroken 4G op het T-Mobile netwerk. Snelheden op 4G zijn zoals beloofd. Ik meet met Ookla (speedtest.net) vrijwel altijd 28.5mb/s down en 15mb/s up. Heel aardig in de buurt van de beloofde maximale 30mb/s down dus. Buiten het huidige T-Mobile 4G dekkingsgebied nog altijd HSPA+ of HSDPA (15 - 18 mb/s down).

Nog wel dat op sommige plaatsen binnen terug geschakeld word naar UMTS (3G), EDGE (E) of GPRS (G). Heeft i.d.d. te maken met de frequenties die T-Mobile gebruikt (lees: een licentie voor heeft). Ik maak slechts zeer sporadisch mee dat het signaal binnen te zwak is voor een normaal/verstaanbaar telefoongesprek. Nogmaals: dit is hoofdzakelijk in de Randstad.

Gebruikte hardware: Samsung GT-I9505 (Jelly Bean 4.3)
Pagina: 1