Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 16:00
Beste Tweakers,

Aangezien ik een scherpe aanbieding op het internet heb gevonden i.c.m. een T-Mobile abonnement wil ik graag weten hoe het met het signaal van T-Mobile gesteld is. Ongeveer een jaar geleden heeft T-Mobile een grote storing gehad en ik hoor hier en daar dat het nog steeds niet verholpen is.

Hoe ervaren jullie het? Hebben jullie een beetje goede 3G dekking? Zijn er veel drop calls?

Na wat zoekopdrachten op internet en een oproep op Facebook ben ik er niet veel wijzer van geworden, dus daarom vraag ik het graag hier omdat de mensen hier toch wat meer technisch inzicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb geen problemen meer met T-mobile na de update van vorige zomer. Bereik is doorgaans prima, tenzij je in kleine dorpen buiten de stad komt, maar daar hebben de andere providers dan eveneens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zoektochten op internet...
Heb je dan geen dekkingskaarten gevonden die je redelijk precies vertellen hoe of wat...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik zit al ruim 5 jaar bij T-Mobile. Mijn ervaringen zijn afwisselend met T-Mobile icm nokia en samsungs gsms. Zo heb ik heel goed en stabiel bellen en internetten icm nokia gsms.(N86, N91 etc) Maar met samsungs gsms heb ik wisselende ervaringen. Voorbeeld: Eergisteren met de die zware stort/regenbui en flinke wind bij ons in het dorp. Heb ik met mijn nokia gsm nog ontvangst. Terwijl met mijn Iphone 4 en samsung Galaxy S2 totaal geen bereik meer had. Telefoongesprek met mijn man viel ineens weg met mijn Iphone 4. Dus het ligt niet alleen aan T-Mobile. Het hangt ook af aan de interne antenne van je gsm.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit al jaren bij T-Mobile, en heb het afgelopen jaar al 4 dekkingsklachten ingediend.
1 voor Vlaardingen (waar ik woon), 1 voor Rotterdam (waar ik werk) en 2 voor Diemen & Amsterdam.
Vlaardingen is netjes opgelost, Rotterdam is drama en Diemen heb ik 9/10x geen bereik(niet bellen en geen internet). Om te janken. Gisteren weer een klacht gemaakt, maar ze kunnen niks voor me doen.... ze willen eerst "onderzoeken". Bah

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Jokuh:
Om te besluiten, of je al dan niet een abonnement bij T-Mobile neemt, heb je, volgens mij, niets aan een algemene vraag over het bereik. Wij kunnen dan wel zeggen, dat 't bij ons thuis, op 't werk etc. goed of belabberd is, maar 't gaat erom, hoe goed of belabberd 't is op de plekken, waart jij regelmatig komt.
Over 't gehele land gerekend heeft T-Mobile 't minst goede netwerk van de drie, zeker met 3G, maar dan kan 't in jouw omgeving toch nog prima zijn.
Vraag dus niet aan ons, maar aan de mensen in je buurt (familie, vrienden, collega's), hoe hun ervaringen zijn, dan heb je een realistischer beeld. Heeft niemand van hen T-Mobile, dan kan dit al veelzeggend zijn, maar om zekerheid te hebben, kun je dan voor een paar euro op Marktplaats een prepaid simkaartje kopen en 't zelf testen.
Overigens heeft T-Mobile idd, net als KPN en Vodafone, een dekkingkaart op de site staan, maar de kaart van T-Mobile is, wat 3G betreft, veel te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:59
Het is de afgelopen jaren behoorlijk teleurstellend geweest, maar de laatste maanden is het bereik absoluut sterk verbeterd.

Voorbeeld: ik ben gister van Den Haag naar Leeuwarden gereden en weer terug, en heb daarbij constant Radio 6 kunnen luisteren via 3G (give or take een 5-6tal onderbrekingen van enkele seconden). Dit had ik in 2010 absoluut niet durven hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mijn vriendin heeft tmobile en ik vodafone. Qua belbereik is tmobile en vodafone aan mekaar gewaagd. Ga je naar het datanetwerk kijken is het hier in regio Maastricht een ander verhaal. Overal in de stad 3g met Vodafone maar Tmobile heeft hier in de stad nauwelijks 3g.

Erg slecht van Tmobile, aangezien we het toch over een stad van enkele 10duizenden mensen hebben!

Ook als je dagelijks in de trein reist moet je niet voor Tmobile gaan, meer gprs dan wat anders.

Kortom, voor een goed datanetwerk moet je vodafone hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Laatst online: 01-10 16:00
alwaysleft schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:01:
Mijn vriendin heeft tmobile en ik vodafone. Qua belbereik is tmobile en vodafone aan mekaar gewaagd. Ga je naar het datanetwerk kijken is het hier in regio Maastricht een ander verhaal. Overal in de stad 3g met Vodafone maar Tmobile heeft hier in de stad nauwelijks 3g.

Erg slecht van Tmobile, aangezien we het toch over een stad van enkele 10duizenden mensen hebben!

Ook als je dagelijks in de trein reist moet je niet voor Tmobile gaan, meer gprs dan wat anders.

Kortom, voor een goed datanetwerk moet je vodafone hebben!
Toevallig gaat het om Maastricht, haha. Maastricht heeft meer dan 100duizend inwoners zelfs. Maar met deze post weet ik dus voldoende. Het ging namelijk om de Phonehouse aanbieding van de SGS2. Maar ik denk dat ik er dan van af zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 12-10 20:26

dodo79

witte dikke tonnie

De dekking van t-mobile is idd regiogebonden.
Ik kan bijvoorbeeld zonder problemen met een 3g muziekstream van breda naar den bosch rijden zonder onderbrekingen.
Maar ik ken ook een wijk in oosterhout (nb) waar de 3g dekking matig is.

Maar over het algemeen vind ik de dekking goed, en als je een probleem doorgeefd is het binnen no-time opgelost. (mijn ervaring)

Vodafone daarintegen heeft mij iets teveel storingen het laatste jaar, en op mijn werk bijvoorbeeld is 3g netwerk vodafone geheel afwezig, terwijl t-mobile volle bak 3g heeft.

omdat het kan!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 13:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Vergelijken met Maastricht is ook niet helemaal eerlijk: da's van oorsprong dé Vodafone-stad, waar immers ook nog steeds het hoofdkantoor gevestigd is.

Als netwerkjunkie kijk ik op afgelegen plekken in NL regelmatig naar dekking van providers, en vaak komt T-Mo daar toch wel als slechtste uit de bus, met ook op heel wat plekken nog matige 2G-dekking (1800 MHz, tja). KPN komt trouwens als beste uit de bus.

De reden dat KPN het wél blijft doen bij noodweer is dat ze nauwelijks gebruik maken van straalzenders (die bij extreme regen niet meer werken) en dat de antennes (zowel 2G als 3G) ook fijnmaziger zijn opgesteld waardoor je gemiddeld dichter bij een zendmast zult wonen; ze zijn goed te herkennen aan de streepjes aan de onderkant van de antennes trouwens.

Jammer dat er nergens een écht betrouwbaar beeld te krijgen is van wat de huidige situatie nou is, want ik hoor toch steeds meer positieve geluiden over T-Mobile, en ook KPN 3G-antennes zie je zowat op iedere straathoek staan nu. Ook Vodafone breidt nog steeds uit en zowel KPN als Vodafone hebben nu ook best wel wat 3G-only-sites waardoor op sommige plekken 3G het soms beter doet dan 2G. Ben benieuwd hoe alles er over een jaar bij ligt :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• DefLite
  • Laatst online: 08-10 22:36

DefLite

Why so serious?

Ik ben begin dit jaar bij T-Mobile weggegaan door continue netwerk problemen, telefoon gesprekken die wegvielen, smsjes die niet aan kwamen, uberhaupt groot deel van het centrum (Groningen) geen internet.

Zit nu bij simyo (KPN) en ga never nooit meer weg van dit netwerk, veel vrienden van mij hebben T-Mobile en ik heb praktisch altijd beter bereik dan zij en ook vaak 3g waar zij 2g hebben.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sorcerer8472 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 02:18:
Vergelijken met Maastricht is ook niet helemaal eerlijk: da's van oorsprong dé Vodafone-stad, waar immers ook nog steeds het hoofdkantoor gevestigd is.

Als netwerkjunkie kijk ik op afgelegen plekken in NL regelmatig naar dekking van providers, en vaak komt T-Mo daar toch wel als slechtste uit de bus, met ook op heel wat plekken nog matige 2G-dekking (1800 MHz, tja). KPN komt trouwens als beste uit de bus.

De reden dat KPN het wél blijft doen bij noodweer is dat ze nauwelijks gebruik maken van straalzenders (die bij extreme regen niet meer werken) en dat de antennes (zowel 2G als 3G) ook fijnmaziger zijn opgesteld waardoor je gemiddeld dichter bij een zendmast zult wonen; ze zijn goed te herkennen aan de streepjes aan de onderkant van de antennes trouwens.

Jammer dat er nergens een écht betrouwbaar beeld te krijgen is van wat de huidige situatie nou is, want ik hoor toch steeds meer positieve geluiden over T-Mobile, en ook KPN 3G-antennes zie je zowat op iedere straathoek staan nu. Ook Vodafone breidt nog steeds uit en zowel KPN als Vodafone hebben nu ook best wel wat 3G-only-sites waardoor op sommige plekken 3G het soms beter doet dan 2G. Ben benieuwd hoe alles er over een jaar bij ligt :)
Ben het niet met je eens, ditzelfde verhaal heb ik met Roermond. ook een redelijke stad. In hartje Roermond met Tmobile geen 3G, Vodafone volle bak 3G. Mijn oom werkt in de zendmasten branche en wist me de volgende cijfers te vertellen:

Tmobile heeft als je de landkaart in doet kleuren in slechts 60% van Nederland 3G bereik.

Vodafone heeft in 75% van Nederland 3G bereik.

KPN heeft 80% van Nederland 3g bereik.

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Nog meer mensen problemen op T-mobile internet omgeving Sassenheim?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:54
Ik kan je zeggen: 3g aan is ellende 3g uit is prima. zodra ik maar 1 seconde 3g aan heb staan mis ik gesprekken. T-mobile geeft het zelfs toe.

How are you doing?

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Schijnt wel een storing te zijn bij T-mobile. 3G werkt heel slecht, GPRS werkt nu zelfs sneller.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb nooit bereik op station Gouda. Daar word ik nou echt gek van

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Royz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:23:
Ik heb nooit bereik op station Gouda. Daar word ik nou echt gek van
Zelfs geen 2G?

Goedkoop bellen via VoIP

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn ouders hebben beide T-mobile (een HTC en een Samsung), beide met internet etc.
In het dorp waar ik woon (Oosten) valt regelmatig de verbinding weg of het is slecht (1 bar).
Wanneer we een aantal meter verplaatsen werkt het prima.

Dus ik denk dat we gewoon een beetje in een rotgat wonen. (Hi heeft 5/5 bar, Vodafone heeft 4/5 bar, N97, iPhone).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:12
N!co schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:45:
Nog meer mensen problemen op T-mobile internet omgeving Sassenheim?
Sinds 2 maanden heb ik T Mobile (zakelijk) in de halve bollenstreek heb ik geen 3G waar ik voorheen met Telfort wel altijd 3G had.....

Telefoon van de zaak is leuk, jammer dat het T Mobile is :X

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Zelfde hier: Met de trein tussen Leiden en Schiphol meer geen dan wel internet (zowel 3G als GPRS).
Tussen Den Haag en Leiden alleen vlak voor Voorschoten even niks.

Hier in Tilburg is het weer andere koek: Binnen geen KPN of Vodafone maar wel volle bak 3G TMobile.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maar heeft niemand dan last van dat je opeens 'geen bereik' te zien krijgt op je telefoon terwijl je in feite gewoon bereik hebt? Dus alsof je van het netwerk gegooid bent op dat moment :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16

St@m

@ Your Service

Wij hebben op het werk (nog) T-Mobile, maar door veel klachten van collegae en mijzelf over wegvallende verbindingen in de auto, op kantoor enz. slecht internetbereik heb ik besloten om T-mobile vaarwel te zeggen :) Wat een drama provider is dat zeg..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25
Ik zit in het weekend in regio nijmegen en doordeweeks in maastricht. Ik heb bijna nooit h of h+ bereik. 3g is rond nijmegen zelfs een luxe. in Maastricht ook heel vaak op belgisch netwerk wat voor fijne extra kosten zorgt.

Daarnaast ook vaak goed bereik maar geen internet (wel bellen). Ben al 6 jaar klant maar vertrek nu naar Vodafone omdat ik helemaal klaar ben met T-mobile. Ook deels door de slechte klantenservice en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hoe zit 't met regio Leiden?

EDIT: Ik zit hier in postcodegebied 2253, Voorschoten. Ik heb zo'n 3 streepjes GPRS verbinding. Stelt weinig voor vind ik zelf. Ik bel met een iPhone 3G

[ Voor 73% gewijzigd door Beatboxx op 12-09-2011 16:06 ]

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik ben ook benieuwd naar het bereik in de omgeving Leiden.
Momenteel zit ik bij KPN en de dekking is eigenlijk altijd goed, op 1 klein *****stukje van Leiden(noord) na.
Mn abo verloopt binnenkort en ik wil ens ergens anders een SimOnly abo nemen.

Heeft iemand uit deze regio actuele ervaringen met Tmob?

It's always DNS...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:51
Op www.slechtedekking.nl kan je ook veel informatie vinden. Soms is de site down voor onderhoud, maar dit is op basis van meetgegevens van gebruikers. Ik heb zelf de app geinstalleerd en grappig is dat hij het signaal meet en je op je scherm zo de kwaliteit kan zien.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Binnetie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:36:
Op www.slechtedekking.nl kan je ook veel informatie vinden. Soms is de site down voor onderhoud, maar dit is op basis van meetgegevens van gebruikers. Ik heb zelf de app geinstalleerd en grappig is dat hij het signaal meet en je op je scherm zo de kwaliteit kan zien.
Ik vind het nu een waardeloze site: je kunt wel leuk inzoomen op een regio, maar als ik een paar steekproeven doe dan zie ik resultaten met -110 dBm (heel erg slecht) tot -65 dBm (heel erg goed) vlak bij elkaar bij dezelfde provider. Soms gewoon op 50 meter afstand van elkaar...

Totaal onbruikbaar geworden die site nu je elke meting los moet aanklikken en geen globaal overzicht meer hebt over dekking.

Sowieso slechte principes die zijn gebruikt bij het bouwen van die site: als je op GPRS zit dan is je internetdekking ineens slecht, zelfs als je hem op 2G geforceerd hebt of je tijdens een telefoonegsprek naar 2G switcht en hij dan een meting doet. Ook 'broekzakmetingen' die per definitie veel slechtere resultaten opleveren zitten ertussen.

Allemaal leuk en aardig als je dat zou middelen over alle gebruikers, maar dat kan nu niet meer omdat je elke meting los moet aanklikken. Belachelijk 8)7

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:05:
[...]

Ik vind het nu een waardeloze site: je kunt wel leuk inzoomen op een regio, maar als ik een paar steekproeven doe dan zie ik resultaten met -110 dBm (heel erg slecht) tot -65 dBm (heel erg goed) vlak bij elkaar bij dezelfde provider. Soms gewoon op 50 meter afstand van elkaar...

Totaal onbruikbaar geworden die site nu je elke meting los moet aanklikken en geen globaal overzicht meer hebt over dekking.

Sowieso slechte principes die zijn gebruikt bij het bouwen van die site: als je op GPRS zit dan is je internetdekking ineens slecht, zelfs als je hem op 2G geforceerd hebt of je tijdens een telefoonegsprek naar 2G switcht en hij dan een meting doet. Ook 'broekzakmetingen' die per definitie veel slechtere resultaten opleveren zitten ertussen.

Allemaal leuk en aardig als je dat zou middelen over alle gebruikers, maar dat kan nu niet meer omdat je elke meting los moet aanklikken. Belachelijk 8)7
Ik kan het niet beter verwoorden, iets dat een goed initiatief had kunnen zijn, is gewoon waardeloos op deze manier 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

ik heb al 1 jaar een iPhone bij T-Mobile, mijn ervaringen hiermee zijn afwisselend.. Soms heb je wel het 3G logo maar werkt hij niet (zal wel drukte zijn op het station), soms kan je gemakkelijk youtube streamen.. Wat wel fijn is aan T-Mobile dat ze heel klantvriendelijk zijn. Bij mij thuis was er geen 3G bereik, terwijl op hun dekkingskaart leek alsof het er wel was, ik heb een klacht hierover ingediend bij T-mobile.. Binnen 3 weken hebben ze mij teruggebeld met excuses, 6 maanden lang 20% korting en 3g mast op korte termijn.. Ik zit nu in de 4e maand van die korting en heb nu 3G verbinding thuis.

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:19
Ik woon in Nijmegen, daar heb ik met T-mobile bijna nooit 3g, en al zeker niet stabiel. Ook in de trein richting utrecht zijn er meerdere stukken waar er helemaal geen bereik is. Zogauw ik van t-mobile af kan doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe zit het met thuis gebruik van T-Mobile in de zin van TV, Bellen, Internet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hier dan maar een ervaring uit het oosten des lands. Tests op basis van ervaring op locatie en in de trein dmv het luisteren van Kink FM internet radio. H of 3G maakt mij niet zoveel uit en kan ik niet wat over zeggen mbt bereik.
Enschede, altijd volle bak bereik gehad op verschillende plekken in de stad, twee verschillende woningen 3 km uit elkaar en op de campus.
Nijverdal, waar ik vroeger nog wel eens problemen had in een nieuwbouwwijk, zijn deze problemen er sinds een (paar) jaar niet meer verder ook vol bereik in het centrum.
Ik zit tevens regelmatig in de trein tussen Nijverdal en Enschede, bijna de gehele reis goed genoeg bereik, enkel tussen Wierden en Nijverdal valt het signaal weg, maar dan is het signaal ook echt weg, zelfs nauwelijks GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 19:42

Metzie

Nyaano !

Ik ben bezig met het afsluiten van een nieuw mobiele telefonie contract voor ons bedrijf. Wij hebben ongeveer 100 abonnementen waarvan 15 blackberry.

Ongeveer 20% van deze abonnementen worden gebruikt door heavy users. Bijvoorbeeld onze salesmanagers die door het hele land reizen en onze senor managers op de vestigingen. Zijn gebruiken de telefoon eigenlijk alleen voor bellen en gebeld worden. 3G is voor ons dus minder belangrijk.

Momenteel zitten we bij Vodafone, maar we hebben een mooie aanbieding gehad van T-mobile, maar de vraag is of de kwaliteit van hun netwerk voldoende is.

Op ons hoofdkantoor ben ik momenteel aan het testen met een T-mobile sim. Ik heb wel overal GSM bereik, maar deze fluctueert tussen de 1 en 3 streepjes (van de 4)

Mischien dat er nog meer (zakelijke) gebruikers zijn die hun ervaring willen delen?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In welke regio's moeten de sales managers zijn? Zitten daar ook zeer landelijke gebieden tussen zoals kleine dunbevolkte landelijke plaatsen? (je voelt ws al waar ik naartoe ga :P)

Om wat voor percentage aan lagere kosten gaat het trouwens? En hou je rekening met het gedoe dat een sim-wissel met zich meebrengt? (+ vaak deel van de dag onbereikbaar)

Ik zou met dat aanbod eens naar jullie Vodafone-accountmanager gaan, tenminste als jullie tevreden zijn over Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Metzie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:57:
Ik ben bezig met het afsluiten van een nieuw mobiele telefonie contract voor ons bedrijf. Wij hebben ongeveer 100 abonnementen waarvan 15 blackberry.

Ongeveer 20% van deze abonnementen worden gebruikt door heavy users. Bijvoorbeeld onze salesmanagers die door het hele land reizen en onze senor managers op de vestigingen. Zijn gebruiken de telefoon eigenlijk alleen voor bellen en gebeld worden. 3G is voor ons dus minder belangrijk.

Momenteel zitten we bij Vodafone, maar we hebben een mooie aanbieding gehad van T-mobile, maar de vraag is of de kwaliteit van hun netwerk voldoende is.

Op ons hoofdkantoor ben ik momenteel aan het testen met een T-mobile sim. Ik heb wel overal GSM bereik, maar deze fluctueert tussen de 1 en 3 streepjes (van de 4)

Mischien dat er nog meer (zakelijke) gebruikers zijn die hun ervaring willen delen?
Zijn jullie tevreden met Vodafone? :)

Pas op met zogenaamd aantrekkelijke deals, het gaat je heel veel meer kosten als blijkt dat het toch niet naar behoren werkt. Als je bijvoorbeeld bij Vodafone 0.1% van de calls misloopt door netwerkfouten en bij T-Mobile 1% dan is dat al een doorn in het oog voor de gebruikers, pas daarmee op! Vooral als ze belangrijke telefoontjes verwachten en misschien zelfs opdrachten erdoor mislopen...

Mijn ervaring met GSM1800 is dat als je tussen 1 en 3 streepjes bereik hebt, het niet al te sterk is en het signaal al snel weg kan vallen tussendoor, vooral als je opeens achter een dikke muur gaat staan en je hebt al slecht bereik...

Kijk voor ervaringen anders even hier: https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/

Ook kan je hier kijken welke providers hun masten bij jullie (en andere belangrijke gebieden) in de buurt hebben staan: http://www.umtsmasten.nl/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Metzie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:57:

Bij ons gebruiken we Yes Telecom. Dit is KPN dekking en qua bellen erg goedkoop. Bovendien geven ze goede vergoedingen. Bovendien kan je nog onderhandelen over minuutprijzen en abonnementsprijzen. Probleem is wel dat ze niet direct verkopen, maar je echt een partner van hun moet zoeken.

Maar met 100 nummers zullen de verkooppunten wel geïnteresseerd in jullie zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen dit? Ik heb "onbeperkt" internet van T-Mobile op m'n Nokia C5, maar sommige sites lùkken gewoon niet. Bijvoorbeeld Voetbalpoules.nl (zelfs de "mobiele variant" Voetbalpools.nl) verschijnt gewoon niet, dan springt ie terug op het startscherm... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:52:
Hebben meer mensen dit? Ik heb "onbeperkt" internet van T-Mobile op m'n Nokia C5, maar sommige sites lùkken gewoon niet. Bijvoorbeeld Voetbalpoules.nl (zelfs de "mobiele variant" Voetbalpools.nl) verschijnt gewoon niet, dan springt ie terug op het startscherm... :?
Kun je wel een dataverbinding opzetten?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heel veel andere sites (nu.nl, vi.nl - noem maar op eigenlijk) werken normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:39:
Ja, heel veel andere sites (nu.nl, vi.nl - noem maar op eigenlijk) werken normaal.
Ik denk dat het aan je browser ligt, heb je het wel eens met Opera Mini geprobeerd?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar ik heb wel iets anders geprobeerd: een simmetje van Bliep. Ik ga binnenkort voor 'n paar weken het ziekenhuis in en wil niet m'n laptopje meeslepen. En zo lijkt het wèl te lukken. Dus ik denk,
dat ik die Bliep in m'n Nokia stop en m'n T--Mobile sim in een "reservetoestel". Wel zonde van dat dure abonnement (inclusief internet!) maar dat moet dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:07:
Nee, maar ik heb wel iets anders geprobeerd: een simmetje van Bliep. Ik ga binnenkort voor 'n paar weken het ziekenhuis in en wil niet m'n laptopje meeslepen. En zo lijkt het wèl te lukken. Dus ik denk,
dat ik die Bliep in m'n Nokia stop en m'n T--Mobile sim in een "reservetoestel". Wel zonde van dat dure abonnement (inclusief internet!) maar dat moet dan maar...
Bliep maakt ook gebruik van het netwerk van T-Mobile, misschien is er een probleem met je T-Mobile simkaart? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is waar, heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar ik word dinsdag al opgenomen, dus
de stress is momenteel toch al flink. Daarom denk ik, dat ik voor nu maar deze oplossing kies
en dat T-Mobile abo loopt toch binnenkort af. Krijg dan gelukkig via een leuk contact een abo met flinke korting van Hollands Nieuwe (zie hier:Aanbiedingentopic Mobile) , dat is meen ik Vodafone netwerk. Gelukkig maar, want (ook) m'n telefoongesprekken worden vaak zomaar afgebroken. Ik denk, dat T-Mobile toch in dit gebied slechte dekking heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:17:
Ja, dat is waar, heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar ik word dinsdag al opgenomen, dus
de stress is momenteel toch al flink. Daarom denk ik, dat ik voor nu maar deze oplossing kies
en dat T-Mobile abo loopt toch binnenkort af. Krijg dan gelukkig via een leuk contact een abo met flinke korting van Hollands Nieuwe (zie hier:Aanbiedingentopic Mobile) , dat is meen ik Vodafone netwerk. Gelukkig maar, want (ook) m'n telefoongesprekken worden vaak zomaar afgebroken. Ik denk, dat T-Mobile toch in dit gebied slechte dekking heeft...
Hollands Nieuwe is inderdaad via het Vodafone-netwerk. In welk gebied heb je deze problemen eigenlijk met T-Mobile?

Sterkte in het ziekenhuis dinsdag :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, beetje late reactie. De problemen met het T-Mobile netwerk spelen héél erg in onze woning in Amsterdam Rivierenbuurt (tuinzijde, moet ik eerlijk zeggen). Zeker 3 van de 5 telefoontjes worden verbroken.
Dank voor je goede wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je wilt internetten in het ziekenhuis, ga er dan eerst even heen als het kan om te testen wat de dekking is. Vaak is die op de onderste etages slecht door staalconstructies e.d., afhankelijk van waar je precies komt te liggen.

Ik ken ook iemand in Amsterdam die thuis met T-Mobile gewoon geen dekking heeft. Heel lang stilte en dan voicemail. Geen 2G en geen 3G dus. Tja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:14:
Sorry, beetje late reactie. De problemen met het T-Mobile netwerk spelen héél erg in onze woning in Amsterdam Rivierenbuurt (tuinzijde, moet ik eerlijk zeggen). Zeker 3 van de 5 telefoontjes worden verbroken.
Dank voor je goede wensen!
Als ik op http://www.umtsmasten.nl/ kijk naar je buurt dan staan er meer antennes van T-Mobile dan van KPN en Vodafone (de RAI heb ik even niet meegerekend, daar zijn de antennes voor het grootste gedeelte indoor). Waarschijnlijk gaat er iets mis tijdens het handoveren (wisselen van antenne), dat zal best vaak gebeuren met zoveel antennes van T-Mobile om je heen :)

De efficiëntie van T-Mobile is vaak erg ver te zoeken... Dit kost ze meer geld en het werkt ook nog eens niet goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 03-08-2012 10:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:22:
Als je wilt internetten in het ziekenhuis, ga er dan eerst even heen als het kan om te testen wat de dekking is. Vaak is die op de onderste etages slecht door staalconstructies e.d., afhankelijk van waar je precies komt te liggen.

Ik ken ook iemand in Amsterdam die thuis met T-Mobile gewoon geen dekking heeft. Heel lang stilte en dan voicemail. Geen 2G en geen 3G dus. Tja :P
Dank voor je reactie. Maar ik heb niet veel tijd meer, vrees ik: word dinsdag al opgenomen. Dus om nú nog te gaan experimenteren... :?
Pagina: 1