Beste mede tweakers,
ben nu al een tijdje bezig met het overklokken van mijn 3570K.
Ik streef niet naar de meeste hoogste klok maar naar een stabiele overklok op 4.2 met zo min mogelijk gebruikte voltage en een mooi lage temperatuur.
Dit is hoe het nu draait:

Het voltage staat in mijn BIOS op 1.175 (MSI Z77-G45)
Er word 1.168 gebruik op idle.(Alle powersavings staan uit, dus turbo boost eist C-State en dat soort settings)
Dus draait altijd op 4200 MHZ. voor stabiliteit.
Dit zijn idle temps en voltage verbruik:

Nu heb ik veel gelezen op internet en schijn ik de temperatuur met zo' n 3 graden omlaag te kunnen krijgen en ook het voltage omlaag door de CPU PLL te verlagen.
Die staat als het goed is standaard op 1.8V en kan naar zo' n 1.6/1.7V
Ik kan deze CPU PLL setting alleen niet vinden in ClickBios 2 van mijn moederbord.
Heeft iemand enig idee waar dit te vinden is?
En wat vinden jullie van mijn temps/voltage' s?
Bedankt!
ben nu al een tijdje bezig met het overklokken van mijn 3570K.
Ik streef niet naar de meeste hoogste klok maar naar een stabiele overklok op 4.2 met zo min mogelijk gebruikte voltage en een mooi lage temperatuur.
Dit is hoe het nu draait:

Het voltage staat in mijn BIOS op 1.175 (MSI Z77-G45)
Er word 1.168 gebruik op idle.(Alle powersavings staan uit, dus turbo boost eist C-State en dat soort settings)
Dus draait altijd op 4200 MHZ. voor stabiliteit.
Dit zijn idle temps en voltage verbruik:

Nu heb ik veel gelezen op internet en schijn ik de temperatuur met zo' n 3 graden omlaag te kunnen krijgen en ook het voltage omlaag door de CPU PLL te verlagen.
Die staat als het goed is standaard op 1.8V en kan naar zo' n 1.6/1.7V
Ik kan deze CPU PLL setting alleen niet vinden in ClickBios 2 van mijn moederbord.
Heeft iemand enig idee waar dit te vinden is?
En wat vinden jullie van mijn temps/voltage' s?
Bedankt!