Heey allemaal, ik zit al een tijdje op deze site rond te speuren en uiteindelijk besloten om maar een account aan te maken. Ik wil nu een eigen PC samenstellen, maar weet hier vrij weinig tot niets vanaf. Een vriend van me gaat me helpen met het in elkaar zetten, maar met het bij elkaar vinden van de geschikte onderdelen kan ik wellicht nog wat hulp gebruiken. Ik heb een budget van maximaal 1000 euro excl een scherm, mocht je daar nog tips voor hebben zijn die ook welkom. Heb ook nog een PC staan, maar hier ga ik niks van overnemen. Deze PC is gewoon veel te oud en games uit 2009 zijn hier gewoon al bijna niet meer op te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Specifieke programma's die ik wil gebruiken heb ik niet. Ik ga de PC voornamelijk voor gamen gebruiken en het liefst natuurlijk op de hoogste kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro exclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik ben niet van plan om iets mee te nemen naar mn nieuwe PC. Misschien dat ik mijn optische drive en interne harde schijf wel overneem, want deze zijn niet veel gebruikt en niet super oud. Wel neem ik mijn toetsenbord (Logitech G15) en mijn muis gewoon over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb vrijwel alles nodig op een interne hardeschijf en optische drive na, deze kan ik eventueel uit oude PC halen, nieuwe kopen kan evt ook indien nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb totaal geen merkvoorkeuren want heb ook niet veel ervaring met game pc's. Mijn voorgaande PC had een Nvidea videokaart, maar ik hoef hier niet perse bij te blijven. Mij is ook een andere aangeraden door een vriend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, een beetje zuinig altijd handig natuurlijk en niet teveel lawaai idem dito.
Ik heb van een vriend het volgende lijstje gehad die ik zelf aangevuld heb met een grafische kaart. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wel wil ik over een tijdje wellicht mijn RAM geheugen nog uitbreiden en er nog een 2e videokaart instoppen. Mij werd aangeraden door dezelfde vriend om dan meteen een andere voeding erin te stoppen. Suggesties? Daarnaast wil ik ook nog een nieuw scherm hebben voor mijn PC (23-24 inch ongeveer? redelijk groot)
Wat ik heb tot nu toe:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Specifieke programma's die ik wil gebruiken heb ik niet. Ik ga de PC voornamelijk voor gamen gebruiken en het liefst natuurlijk op de hoogste kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro exclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik ben niet van plan om iets mee te nemen naar mn nieuwe PC. Misschien dat ik mijn optische drive en interne harde schijf wel overneem, want deze zijn niet veel gebruikt en niet super oud. Wel neem ik mijn toetsenbord (Logitech G15) en mijn muis gewoon over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb vrijwel alles nodig op een interne hardeschijf en optische drive na, deze kan ik eventueel uit oude PC halen, nieuwe kopen kan evt ook indien nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb totaal geen merkvoorkeuren want heb ook niet veel ervaring met game pc's. Mijn voorgaande PC had een Nvidea videokaart, maar ik hoef hier niet perse bij te blijven. Mij is ook een andere aangeraden door een vriend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, een beetje zuinig altijd handig natuurlijk en niet teveel lawaai idem dito.
Ik heb van een vriend het volgende lijstje gehad die ik zelf aangevuld heb met een grafische kaart. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wel wil ik over een tijdje wellicht mijn RAM geheugen nog uitbreiden en er nog een 2e videokaart instoppen. Mij werd aangeraden door dezelfde vriend om dan meteen een andere voeding erin te stoppen. Suggesties? Daarnaast wil ik ook nog een nieuw scherm hebben voor mijn PC (23-24 inch ongeveer? redelijk groot)
Wat ik heb tot nu toe:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 184,82 | € 184,82 |
1 | ASRock Z77 Extreme4 | € 111,95 | € 111,95 |
1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 281,- | € 281,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Corsair Carbide 500R White | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 24,89 | € 24,89 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 56,70 | € 56,70 |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
1 | XFX Pro 550W | € 52,20 | € 52,20 |
1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 84,95 | € 84,95 |