Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Hallo medetweakers ,

Ik zit me al een tijdje te verdiepen in het bouwen van een casemod...

Ik zou graag met de bouw ervan willen beginnen...

Nu heb ik niet het geld om goede videokaarten , waterkoeling etc in te bouwen...

Ik vraag mij al een tijdje af hoe ik bij fabrikanten ( zoals ik het meerdere mensen op GOT het al heb zien doen ) onderdelen zou kunnen krijgen.

Ik heb hier al een goede bouwtekening...

Bij Asus , Intel en MSI zie ik geen pagina met sponsoring... Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen daar componenten van te krijgen?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen de eerste onderdelen binnen te krijgen...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Meestal is sponsoring een kwestie van eerst wat presteren (iets moois / opvallends maken, dus ook echt klaar hebben, aandacht genereren) en dan de bedrijven daarmee geinteresseerd zien te krijgen.

En verder heeft casemodding weinig te maken met wat voor hardware er in een PC zit. Ook een ouder systeem is prima tot wat moois te modden. Enne, als je echt weinig budget hebt zou ik niet aan modden beginnen, dat kost per definitie veel tijd en geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Carpento schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:30:
Meestal is sponsoring een kwestie van eerst wat presteren (iets moois / opvallends maken, dus ook echt klaar hebben, aandacht genereren) en dan de bedrijven daarmee geinteresseerd zien te krijgen.

En verder heeft casemodding weinig te maken met wat voor hardware er in een PC zit. Ook een ouder systeem is prima tot wat moois te modden. Enne, als je echt weinig budget hebt zou ik niet aan modden beginnen, dat kost per definitie veel tijd en geld ;)
Helemaal waar. Modden zelf is redelijk duur, als je wat wilt primen en lakken ben je gauw al een paar tientjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vinnie1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:24:
Bij Asus , Intel en MSI zie ik geen pagina met sponsoring... Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen daar componenten van te krijgen?
Vrij simpel, gewoon vragen aan je contactpersoon daar of ze je willen sponsoren.

Ja, dan moet je wel eerst een contactpersoon hebben daar en interessant genoeg zijn om te sponsoren. Maar zodra je wat betekent in de casemodwereld moet dat niet zo'n heel groot probleem zijn.

Dus zorg eerst eens dat je opvalt, dat je meer hebt dan alleen een plannetje voor een mod, zodat mensen je gaan kennen. Dan kun je een beetje gaan lobbyen en daar kun je nog wel een aardig eindje mee komen.

Ik denk dat je alleen niet mag verwachten dat mensen hier uit de doeken gaan doen hoe en waar ze hun contacten precies vandaan hebben en hoe ze die dingen regelen. Daar gaat meer dan genoeg moeite inzitten, en imho zijn dat toch dingen die je zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:25
Zoals TERW_DAN al zegt, het contact is het aller belangrijkste, en tevens ook het aller moeilijkste.

Hier moet je dus echt je best voor doen, en daarna is het plannetje wat je voor ogen hebt pas belangrijk, je moet ze eerst kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Oke! Goed om te weten :-)

verder is een paar 10tjes voor spuiten etc het probleem niet!

Waat halen jullie de kasten om iets in te bouwen weg? Ik zit eraan te denken 1tje zelf te maken... Maar dat zal langer niet zo mooi worden als ik er 1tje koop en daar in gaan modden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Oude kasten kun je nog wel eens bij bedrijven of een school op de kop tikken.
Verder maken veel modders hun case zelf van hout of aluminium (geraamte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

vinnie1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:56:
Oke! Goed om te weten :-)

verder is een paar 10tjes voor spuiten etc het probleem niet!

Waat halen jullie de kasten om iets in te bouwen weg? Ik zit eraan te denken 1tje zelf te maken... Maar dat zal langer niet zo mooi worden als ik er 1tje koop en daar in gaan modden...
Wees voornamelijk creatief, met alleen een spuitbus en paar lampjes kom je er niet. Maak gewoon eens een plan en ga eens tekenen :) daarna bekijken of dit haalbaar is. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk dat je met een compleet verkeerde insteek begint, casemodden gaat niet om het 'gratis' krijgen van mooie hardware, dat is een (eventuele) leuke bijkomstigheid. Casemodden gaat om het modden.

Welke hardware gebruikt wordt is wat mij betreft om het even, tuurlijk een mod met een tripple Titan setup is gaaf, maar maakt dat de mod per definitie mooier? Volgens mij niet, de creativiteit is imo veel belangrijker.
Een mooie tekening daar ga je geen sponsors mee krijgen. Begin met bouwen met de middelen die je hebt, als je daardoor boven het maaiveld uitsteekt heb je kans dat je sponsoring krijgt, maar zelfs dan is het moeilijk om grote sponsors te strikken.

Zoals gezegd, maak iets aparts, dan val je op en heb je de meeste kans op eventuele sponsors. En kasten heb je niet nodig, die maak je zelf ;)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:19

FCC

vinnie1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:24:

Ik zou graag met de bouw ervan willen beginnen...
Gewoon beginnen zou ik zeggen ;) Koop een goedkope kast (of neem er een die je al hebt) en zet daar je dremel/figuurzaag/decoupeerzaag in. Zo zijn volgens mij de meeste modders begonnen. Hier en op andere fora is veel informatie te vinden. Ik ben zelf geen modder maar lees graag mee en leer daar veel van. Sponsors krijg je denk ik pas als je al iets kunt laten zien.
Zoals Meelobee dus al zei..

[ Voor 2% gewijzigd door FCC op 10-04-2013 17:08 . Reden: Meelobee was me voor ;) ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vinnie1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:56:
Waat halen jullie de kasten om iets in te bouwen weg?
Gewoon kopen, al dan niet 2ehands. Na verloop van tijd krijg je zo'n ding misschien een keer gesponsored, maar in eerste instantie zou ik gewoon in de winkel zo'n ding aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eccox
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-12-2024
@ Vinnie

zoals al gezegd wees creatief.
het gaat niet om de hardware of wat dan ook natuurlijk is dat mooi en staat het cool.
maar modden gaat om passie om met je handen wat moois te maken.

als je echt goede plannen hebt gewoon doen.
je kan een buildlog starten maar zelf dat hoeft niet direct.
ik heb zelf ook nog geen buildlog omdat ik mijn mod dat nog niet waardig vind.
geen sponsors niks en ben werkloos dus ook niet veel geld voor modden.

toch ben ik begonnen en heb ik overal en nergens wat spullen op gehaald.
marktplaats afstruinen is ideaal daar heb ik allemaal aluminium gehaald voor mijn case.
de hardware heb ik via via overgekocht voor cheap.

om te laten zien wat je kan maken als je handig bent en geduld hebt kwa hardware en materiaal hieronder een fototje.
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/7830/91701060.jpg

seschermfolie zit er nog op.
en als ik wat moet kopen wachten en kijken waar het goedkoopste is

ps als iemand nog een mooie cpu cooler over heeft hahah :P

Groetjes
Eelke

[ Voor 3% gewijzigd door Eccox op 10-04-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Ik denk dat alles wel al gezegd is hier boven.
Sponsoring bij een allereerste casemod is echt 1 op duizenden. Je moet dan wel hele goede vrienden in de 'scene' hebben of een verrekt goed plan.
Ik zal daarom ook niet je PM in detail beantwoorden :)

Hier nog wat artikelen ivm sponsoring
http://www.l3p.nl/tutorials/getting-sponsored/

Beste is om gewoon te beginnen met iets en er wat moois van te maken ... voor je eigen plezier.
Geloof me .. sponsoring lijkt wel leuk maar er komt echt wel wat meer bij kijken dan alleen producten ontvangen.

En inderdaad zoals Meelobee zegt hieronder :+

[ Voor 4% gewijzigd door l3p op 10-04-2013 17:57 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

eccox schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:26:

ik heb zelf ook nog geen buildlog omdat ik mijn mod dat nog niet waardig vind.
geen sponsors niks en ben werkloos dus ook niet veel geld voor modden.
Ga jij eens even heel snel een CiP aanvragen, ziet er vet uit wat je gemaakt hebt. En stuur ff een DM voor wat betreft het CPU block, mss kan ik je daarmee helpen :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:46

masauri

aka qwybyte

Jep, ik heb ook zoiets van, ik kan wel wat sponsoring gebruiken, maar ik wil me eerst bewijzen.
Ik heb nu al bijna de helft van wat ik in mijn hardware heb gestoken in modding stuff gestoken.
Dus gewoon wat sparen en plannen voor je begint, het plan heb je, dus nu ff sparen :-p
Ik ga ook niet voor waterkoeling om te beginnen. Lucht vind ik zelf ook wel mooi.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik spreek uit ervaring: sponsoring krijgen is retemoeilijk, want je moet ook ervaring hebben in het modden.
Zelf heb ik een desk gebouwd met waterkoeling zonder sponsors, en daaraan heb ik veel geld moeten investeren. Als je het geld niet hebt, spaar of zoek werk, dan kan je zeker wel iets moois maken ;)
Met sponsoring komen er ook meer verantwoordelijkheden bij, zoals deadlines, naamvermelding,... noem maar op :P

[ Voor 15% gewijzigd door CDA441 op 11-04-2013 10:51 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:08:
Ik denk dat je met een compleet verkeerde insteek begint, casemodden gaat niet om het 'gratis' krijgen van mooie hardware, dat is een (eventuele) leuke bijkomstigheid. Casemodden gaat om het modden.

Welke hardware gebruikt wordt is wat mij betreft om het even, tuurlijk een mod met een tripple Titan setup is gaaf, maar maakt dat de mod per definitie mooier? Volgens mij niet, de creativiteit is imo veel belangrijker.
Een mooie tekening daar ga je geen sponsors mee krijgen. Begin met bouwen met de middelen die je hebt, als je daardoor boven het maaiveld uitsteekt heb je kans dat je sponsoring krijgt, maar zelfs dan is het moeilijk om grote sponsors te strikken.

Zoals gezegd, maak iets aparts, dan val je op en heb je de meeste kans op eventuele sponsors. En kasten heb je niet nodig, die maak je zelf ;)
AMEN!

Kheb 20 gepersonaliseerde cases gemaakt, in elke case zit wel 400 euro gemiddeld,

Ik heb sinds algelopen 1jaar 2 sponsors NZXT en TFC thats it.

gelijk bij je eerste idee om sponsoren gaan vragen is echt slecht! :X

Maarja meeste nederlanders kennen me niet eens <3
Pagina: 1