Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn 2e naam in het veld achternaam tijdens het boeken

Pagina: 1
Acties:
  • 4.084 views

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:06
Hoi,

Ik heb een vliegticket geboekt via RyanAir, maar heb nog niet ingecheckt. Ik wilde vandaag inchecken en zag opeens dat mijn 2e naam in het veld achternaam staat. Zie hier een voorbeeld:

Voornamen:
Fransesco

Achternaam:
Mar Gogn

Op de pagina waar ik kan inchecken zie ik wel gewoon netjes de volledige naam: Fransesco Mar Gogn. Dit is juist. En dit komt straks ook op de uitgeprinte e-ticket/bourdingcard te staan.

Ik ben alleen bang dat ze echt al deze 3 namen op gaan splitsen tijdens de controle. Dus dat ze als achternaam in mijn paspoort ook verwachten dat daar Mar Gogn staat.

Id dit erg? Moet ik dit nu echt laten aanpassen of kom ik hoogstwaarschijnlijk de douane wel door?

Als ik het officieel ga aanpassen via hun website betaal ik 110 euro. Dat is nog duurder als de retour ticket zelf:(

Ik zit er ook aan te denken om gewoon aan te geven wanneer ze moeilijk gaan doen, dat Mar niet mijn 2e naam is, maar een tussen voegsel. Het is namelijk een buitenlandse naam.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Niet druk om maken, ze krijgen wel vaker mensen met meerdere namen langs. Is bij mij tot nu toe ook altijd goed gegaan. :) Uit een katholieke regio komen, en dus je roepnaam, peetoom, peettante en, doe eens gek, ook nog maar een oma erbij als officiële doopnamen hebben. Past niet eens volledig op de ID-kaart. 8)7 De Amerikanen deden er niet eens moeilijk over, dus ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken.
In Praag vielen ze er dan wel weer over dat er een klein scheurtje (niet eens zichtbaar) in mijn ID-kaart leek te zitten. "Maar voor deze keer zagen ze het door de vingers"

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 19:56
Inderdaad geen zorgen om maken. Ik heb zelf een streepje (-) in mijn naam en vaak genoeg meegemaakt dat leestekens niet geaccepteerd werden en ik het dus zonder in moest vullen.

Nog nooit heeft iemand zelfs maar opgemerkt dat de naam niet exact overeenkwam met de naam in mijn paspoort, laat staan dat er een probleem van gemaakt werd.

• adesign
Ja ik hoop het. Je weet maar nooit he met die lui. Voor je het weet wordt ik tegen gehouden omdat mijn 2 naam niet in het veld voornaam staat, maar in het veld achternaam. Gelukkig staat ook mijn achternaam in het veld achternaam, anders was ik helemaal de pineut.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
Ik ben een paar keer mijn tweede naam geheel vergeten in te vullen bij het boeken van een ticket bij Ryanair, dit heeft in ieder geval nog nooit een probleem opgeleverd :)

• adesign
Probleem is opgelost door de naam te laten aanpassen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meerdere namen gaan meestal wel goed. M'n dochter heeft een dubbele achternaam met streep ertussen. Die streep wordt weggelaten in de officiele stukken, dus beide namen aan elkaar geschreven. Komt echter voor dat ze het als tweede voornaam zetten. Zolang de spelling hetzelfde blijft en de volgorde goed is gaat het prima.

Waar ik het keer op keer mis heb zien gaan is bij Nederlanders die niet begrijpen dat je bij 'naam' je echte naam moet invullen en niet een of andere roepnaam (sowieso vaag concept IMHO, maar dat is andere discussie). Als je paspoort zegt Antonius Gerardus Janssen en jij hebt "Toon" of "Geert" ingevuld heb je een probleem en vlieg je hoogstwaarschijnlijk niet mee :o

Oslik blyat! Oslik!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Was het de eerste keer niet duidelijk? Tweede achternaam niet ingevuld tijdens reservering ticket

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.