Opzoek naar afstandsbediening voor een HTPC

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:22

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt om de componenten voor m'n HTPC te bestellen.

Alleen zoek ik hier eigenlijk nog een goede afstandsbediening bij.

Wat wil ik ermee:
Tja, ik wil er eigenlijk zo goed als alles mee kunnen bedienen. De HTPC zal het meest gebruikt worden i.c.m. XBMC, dus vooral hierin wil ik mij enkel kunnen navigeren met de afstandsbediening. Verder heb ik er nog een kleine draadloze muis bij voor een enkele keren dat de afstandsbediening mij tekort schiet.

Budget:
Het budget komt niet zo heel nauw, maar dacht zelf wel aan zo €50,- max.

Zelf kwam ik op de Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE uit, vooral omdat dit een van de enige was die ik kon vinden.

Verder is dit de configuratie waarmee die gaat werken:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 59,95€ 59,95
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 59,50€ 59,50
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,-€ 81,-
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,10€ 48,10
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,70€ 31,70
1Noiseblocker NB-Multiframe S-Series MF8-S1, 80mm€ 11,90€ 11,90
1Logitech Wireless Mouse M185 (Grijs)€ 9,42€ 9,42
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 27,45€ 27,45
1Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE€ 30,99€ 30,99
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 44,-€ 44,-
1Kingston SSDNow V Series V300 60GB€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,95

Dus heeft iemand nog advies, of gewoon voor de Conceptronic gaan?

Alvast bedankt,

Pascal

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

gdl

Die afstandbediening gebruik ik al enige jaren voor mijn HTPC met MediaPortal, alle standaard Media Center toetsen werken goed, alleen de speciale (met name rood, groen, ed.) geven in MediaPortal geen reactie.

De belangrijkste reden voor de aanschaf was voor mij dat het geen IR afstandbediening is, aangezien mijn PC in een gesloten kast staat.

Succes,

GDL

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 12:20
*bookmarked*

Goed idee. Ik gebruik nu de XBMC remote app, maar dat werkt nou niet bepaald fijn. Iedere keer als ik iets wil doen moet ik een half uur (lees: 5 seconden) wachten tot mn telefoon weer verbonden is met wifi en de XBMC gevonden heeft.

Overigens vind ik de hardware keuze voor een XBMC bakkie wel een beetje overkill, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb zelf zoiets:
pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500
(niet dit exacte model, ik heb een oudere intel-based n330i)

Je prikt er een goedkoop HDDtje en 2GB geheugen en you're set. Verbruikt amper stroom (<20 watt tijdens normaal gebruik) en kan probleemloos HD materiaal afspelen.

[ Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 09-04-2013 14:30 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik gebruik zelf een officiele MCE remote. Heb toen een hele zwik van ebay afgehaald. Destijds voor Mediaportal (die echt goede support had), maar nu dus voor XBMC. Moet alleen wat extra software installeren, wat dat betreft zou een alternatief misschien beter zijn (en ben ik daar ook wel naar op zoek).

Ik hou dit topic dus ook nog even in de gaten :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:24:
Overigens vind ik de hardware keuze voor een XBMC bakkie wel een beetje overkill, maar dat kan aan mij liggen.
Tja ik ben ook niet echt voor de goedkoopst mogelijke oplossing gegaan.
Toch vind ik 4gb wel lekker werken hehe.

Ga ga niet moeilijk doen om een tientje, maar als je mij vertelt dat ik 100 euro kan besparen oid, luister ik zeer zeker hehe.

OT:
Volgens mij zijn er weinig afstandsbedieningen voor zoiets, of vergis ik mij?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ChillPascal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:07:
[...]

Tja ik ben ook niet echt voor de goedkoopst mogelijke oplossing gegaan.
Toch vind ik 4gb wel lekker werken hehe.

Ga ga niet moeilijk doen om een tientje, maar als je mij vertelt dat ik 100 euro kan besparen oid, luister ik zeer zeker hehe.

OT:
Volgens mij zijn er weinig afstandsbedieningen voor zoiets, of vergis ik mij?
De 2TB HDD eruit halen? Die 60GB SSD is voldoende. Of ga je al je media op de HTPC zetten?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
shoombak schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:12:
[...]

De 2TB HDD eruit halen? Die 60GB SSD is voldoende. Of ga je al je media op de HTPC zetten?
Ja!

Anders had ik er ook geen HDD ingezet hoor

En ik heb de HDD en de SSD (dan een samsung 830 variant), al tweedehands gehaald. Scheelt wel goed een paar centen.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

player-x

Disruptive by design

De AB is prima, maar zelf zou ik een andere stillere voeding nemen, de Seasonic SS-250SFD Active PFC is een stillere en betere keuze.

player-x in "HTPC AMDA6 met BeQuiet! cooling"

*Algemeen Advies* HTPC en Homeserver Advies Guide

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Hmm die lijkt niet echt goed leverbaar, slechts door 1 winkel?
En 250W is nog steeds ruim voldoende, zal 'm even aanpassen in mijn lijstje.

Verder is het lijstje toch prima, niet? Advies is natuurlijk altijd welkom, graag zelfs!

• player-x

player-x

Disruptive by design

ChillPascal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:43:
Hmm die lijkt niet echt goed leverbaar, slechts door 1 winkel?
Ja het is een beetje raar dat hij zo slecht leverbaar is, de 300W uitvoering kan je zelfs helemaal niet meer krijgen, maar het is de stilste voeding voor HTPC.
En 250W is nog steeds ruim voldoende, zal 'm even aanpassen in mijn lijstje.
Ja is meer dan voldoende.
Verder is het lijstje toch prima, niet? Advies is natuurlijk altijd welkom, graag zelfs!
Persoonlijk zou ik een A8-5600K of A10-5800K nemen, als het even in je budget valt, een quad geeft je net wat meer oempf als je het later nodig hebt en het verbruik is het zelfde.

Maar een A6 is zeker voldoende, en je kan altijd later een nieuwere gen nemen als hij later toch te klein blijkt te zijn.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Wat betreft bediening zou ik ofwel voor CEC kiezen (zie www.pulse-eight.com) of voor een SoundGraph / iMon Device. Bij deze Epsilon-kast wordt weliswaar een remote mee geleverd, maar de fabrikant is tot nu toe nog onduidelijk. (VendorID 9955). Er zijn soms dan ook wel wat probleempjes met toetsen-toewijzing. Met een beetje inzet moet dat wel werkend te krijgen zijn.

iRacing Profiel

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
player-x schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:26:
[...]

Ja het is een beetje raar dat hij zo slecht leverbaar is, de 300W uitvoering kan je zelfs helemaal niet meer krijgen, maar het is de stilste voeding voor HTPC.

[...]

Ja is meer dan voldoende.

[...]

Persoonlijk zou ik een A8-5600K of A10-5800K nemen, als het even in je budget valt, een quad geeft je net wat meer oempf als je het later nodig hebt en het verbruik is het zelfde.

Maar een A6 is zeker voldoende, en je kan altijd later een nieuwere gen nemen als hij later toch te klein blijkt te zijn.
Hmm, moet wel lukken, zit er dan nog veel verschil tussen een A8 en een A10?
Verder het moederbord voldoet wel, ook icm met die remote, SSD e.d.?
kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:30:
Wat betreft bediening zou ik ofwel voor CEC kiezen (zie www.pulse-eight.com) of voor een SoundGraph / iMon Device.
Dankje, zal eens even een kijkje nemen!
Bij deze Epsilon-kast wordt weliswaar een remote mee geleverd, maar de fabrikant is tot nu toe nog onduidelijk. (VendorID 9955).
Dit is nagevraagd bij enkele verkooppunten, maar ze leveren bij deze Epsilon geen remote mee.

De remote wordt wel meegeleverd bij de MS-Tech 1200 kast (waar ook een 300W voeding in zit)

• player-x

player-x

Disruptive by design

ChillPascal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:05:
Als je niet echt ook spelletjes op je HTPC wild spellen, dan is de A8 prima keuze, en zijn de verschillen nihil
Zoe zelf de pricewatch: Gigabyte GA-F2A85XM-D3H nemen is de betere mobo en chipset voor 5 euro meer.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Zo'w, een ideaaaalee afstandsbediening (of toetsenbord/muis) tegengekomen.
HIER!

Iemand ervaring mee?

Verder moet volgens mij een A6 goed genoeg voldoen, zal alleen even kijken of ik een A8/A10 tweedehands op de kop kan tikken hehe.

• kroegtijger
ChillPascal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:05:
[...]

[...]

Dankje, zal eens even een kijkje nemen!

[...]

Dit is nagevraagd bij enkele verkooppunten, maar ze leveren bij deze Epsilon geen remote mee.

De remote wordt wel meegeleverd bij de MS-Tech 1200 kast (waar ook een 300W voeding in zit)
Toch zijn er users die hier op GoT die het tegendeel aangeven; namelijk dat ze wel degelijk een remote erbij hebben geleverd gekregen.
Daarop ben ik even gaan rondzoeken, en op de site van Epsilon worden adviesprijzen gegeven. Deze case zou daar 39,95 moeten kosten (http://epsilon.nl/barebones/htpc/)
De pricewatch geeft deze case als goedkoopste aan voor pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 zo'n 50,- als laagste ex verzendkosten. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat deze cases bewust boven de adviesprijs die door de fabrikant wordt gepubliceerd worden verkocht. Eerder lijkt het me waarschijnlijk dat deze case in eerste instantie zonder remote was, en dat de pagina van de fabrikant nog niet is bijgewerkt, en dat deze nu in een nieuwere uitvoering wél met remote is.

Ik heb ook nog even het oudere topic erbij gepakt waarin melding wordt gemaakt van de remote, en het bijbehorende VID en PID. Zie hiervoor chundo in "[HTPC] Nieuw te bouwen HTPC"
Hierin geeft user chundo aan dat de case wordt geleverd met hardware met VID/PID 26E3:0002
VID 26E3 heb ik niet terug kunnen vinden, maar dit is decimaal 9955 wat een of andere Koreaanse CD-R boer blijkt te zijn waarna het spoor stopt; het is een dochteronderneming van een grote multinational uit Taiwan, dus mogelijk dat het alleen weer op die naam geregistreerd staat.... Er lijkt dus wel degelijk een remote bij te zitten bij de huidige cases lijkt me dan (alhoewel de leverancier gewoon in de doos kan kijken en normaal gesproken daarmee zekerheid kan geven).

iRacing Profiel

• kroegtijger
ChillPascal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:22:
Zo'w, een ideaaaalee afstandsbediening (of toetsenbord/muis) tegengekomen.
HIER!

Iemand ervaring mee?
Geen ervaring met deze, maar wel met soortgelijke hardware even mogen spelen, en bij allemaal vond ik het idee eigenlijk beter dan de praktijk. Het lijkt me wel ideaal voor "on the side" om bijvoorbeeld makkelijk zoekopdrachten te kunnen geven op youtube (alhoewel dat net zo prima via je smartphone gaat dan), maar voor lekker relaxed zappen kon ik er niet heel wild van worden eigenlijk. Ik ben bang dat dit meer van hetzelfde is wat dat betreft.
Verder moet volgens mij een A6 goed genoeg voldoen, zal alleen even kijken of ik een A8/A10 tweedehands op de kop kan tikken hehe.
Een A6 volstaat zeker inderdaad, maar mocht je wat meer gaan willen in de (nabije) toekomst op dezelfde machine, dan is wat meer rekenkracht nooit een overbodige luxe. Het verschil tussen A6 en A8 kan aanzienlijk zijn afhankelijk van wat je ermee gaat doen, aangezien je van 2 naar 4 cores toe gaat. Ook grafisch is de A8 weer even een stapje beter, maar ook dit biedt geen voordelen als het puur om een HTPC gaat.

iRacing Profiel

Pagina: 1