Gaming / mainstream laptop Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06-2023
Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een gaming laptop die ook geschikt is voor lang werken zonder voeding (vb. op school). Ik heb een maximum budget van 1500€. Ik studeer nog (ingenieur) en moet met nog redelijk zware programma's kunnen werken.

Ik heb een eindje zitten denken om een Macbook Pro 15" met Retina scherm te kopen maar naar aanleiding van een ander topic raden ze me deze dus al af. De reden waarom ik de Macbook Pro zou kopen is omdat hij er goed uitziet en de specs zijn ook niet min.

Wat ik dus zoek is een laptop met:
  • Min 15" scherm (17" is wat onhandig als die altijd mee moet naar school)
  • Minstens 8GB ram
  • Een i7 processor (heb gehoord dat verschil in GHz hier niet zo een grote rol speelt en dat 100€ meer voor een 2.7 ipv 2.4 GHz niet aangeraden is)
  • Een goede grafische kaart natuurlijk voor games toch tegen de max graphics te kunnen laten draaien zonder problemen
  • Minstens 128GB SSD met hierbij dan nog een HDD van rond de 500GB of 1 SSD van 512 GB
  • Een Full HD scherm dat ook nog goed bruikbaar buiten is (dus ontspiegeld?)
  • Liefst ook een mooi design zoals de Macbook Pro's van Apple
  • Ook vind ik het belangrijk dat de behuizing robuust genoeg is en niet van 'plastic'
  • Lichtgewicht zodat hij niet te zwaar is voor in de boekentas
Ik denk dat dit zowat is dat ik wil. Natuurlijk gaat spec boven design maar ik vind dit 2e toch ook wel belangrijk. Daarom kwam ik in eerste instantie tot de conclusie dat een Macbook Pro 15" met Retina scherm de perfecte laptop voor mij was afgezien van de prijs. Het heeft alles wat ik wil. Ik moet echter wel veel in Windows werken en dit alleen al zou een reden kunnen zijn dat ik geen Mac neem maar een gewone pc. Ik ben dus heel hard aan het twijfelen.

Naast de Mac heb ik ook nog mijn oog laten vallen op de Lenovo Y500 (http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009955A1). Deze heeft echter een spiegelend scherm, geen SSD en is ook niet zelf te configureren zoals veel merken dit de dag van vandaag aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:44
Weet niet hoe snel je 'm nodig hebt, je zou eventueel kunnen wachten wat de nieuwe xps gaat doen. Vind ik een van de mooiere windows laptops die er zijn (xps15). Asus maakt ook wel fraaie laptops met kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
Wel, niet direct, dus kan wel nog even wachten. Zou je mss een paar linkjes hebben?

Is dit degene die je bedoelt: http://www.dell.com/be/p/...=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn ?

[ Voor 39% gewijzigd door Krowi op 09-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
KFredje schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:02:
Wel, niet direct, dus kan wel nog even wachten. Zou je mss een paar linkjes hebben?

Is dit degene die je bedoelt: http://www.dell.com/be/p/...=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn ?
Ja. Alleen zou ik deze generatie overslaan doordat dit product ernstige wifi en koelingsproblemen heeft. Nadeel van wachten is dat niemand precies weer wanneer er een nieuwe lijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
Hij ziet er wel mooi uit en voor een prijs van 1600€ is hij waarschijnlijk zijn geld waard. Enig probleem waar ik op stuit is dat er geen numeriek klavier is (ik weet dat er ook geen zit op Macbooks).

Welke Asussen had je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van wachten is dat je geen flauw idee hebt of de opvolger wel goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:32:
Het nadeel van wachten is dat je geen flauw idee hebt of de opvolger wel goed is ;)
Klopt. Zou wel fuck up zijn als ze 2 keer achter elkaar een wanproduct op de markt brengen.

@ TS: koop deze laptop niet. Echt. Serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:46:
[...]

Klopt. Zou wel fuck up zijn als ze 2 keer achter elkaar een wanproduct op de markt brengen.
Dat gebeurt vaak zat. Vergeet niet dat de inspiron 15R SE de opvolger is van de XPS L502x, en de XPS L521x de opvolger van de XPS 15z...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:58:
[...]

Dat gebeurt vaak zat. Vergeet niet dat de inspiron 15R SE de opvolger is van de XPS L502x, en de XPS L521x de opvolger van de XPS 15z...
Ik dacht eigenlijk dat de inspirion en de xps lijn los van elkaar stonden. Inspirion-xps-alienware. In die volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
ik heb zakelijk een HP Elitebook 8560w. Beest van een machine, met een i5 vPro architectuur. Het is niet de meest sexy machine, maar zeer robuust en uitermate geschikt voor zware (ingenieurs) toepassingen.

Specs:
i5
8 gb
500 GB 7200 rpm schijf
1920*1080 scherm - mat
USB 3.0
AMD firepro GPU. zeer geschikt voor o.a. 3D design

Ik heb de machine zelf uitgerust met een samsung 840 pro 256 GB SSD.

De i7 optie zou ik laten varen, aangezien de machine dan zwaar over budget gaat.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1316180342.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 09-04-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krowi
Bij ons op school verkochten ze HP's en niemand is er eigenlijk tevreden van. Ik sta daarom een beetje terughoudend over een HP :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Niet alle HP's zijn hetzelfde natuurlijk. De mainstream Pavilion lijn staat niet heel goed bekende (heb er zelf ook 1 binnen 3 jaar versleten, drama ding). De Elite en Pro zijn al stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat voorbeeld met die XPS van mij... Ik zat eigenlijk te twijfelen over een ander voorbeeld. Clevo en HP..

Wat de mainstream lijn van HP doet weet ik niet, maar de kwaliteit van de budgetlijn mag bekend zijn. Maar de zakelijke serie lijkt echt te kampen met gigantisch veel kleine kwaliteitsfouten. Daarnaast ontbreekt optimus waardoor het apparaat erg warm wordt (en de koeling is erg slecht, al jaren).

Als je een zakelijke laptop wilt, hou het dan zo veel mogelijk bij latitude en thinkpad. En mogelijk precision als de snelste hardware gewenst is, maar ik hoor beduidend minder over problemen met latitude en thinkpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Laatst online: 08-08 14:23
ChrisLNFF schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:44:
Weet niet hoe snel je 'm nodig hebt, je zou eventueel kunnen wachten wat de nieuwe xps gaat doen. Vind ik een van de mooiere windows laptops die er zijn (xps15). Asus maakt ook wel fraaie laptops met kwaliteit.
Wanneer komt die dan? Mijn vrouw heeft een vorige type xps 15, met haar gebruik geeft dat dng geen krimp. Die nieuwe vind ik wel mooier.

Op mijn werk heb ik een elitebook zoals hierboven, prima machine. Voor thuis heb ik liever wat betere gfx :).

[ Voor 24% gewijzigd door Spanky79 op 12-04-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal brengt dell een nieuw high-end model 2 tot 3 maanden voor de nieuwe generatie chips uit. Dat is dus ongeveer nu.

Maar hij kan net zo goed volgens jaar pas komen. Who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Laptop markt heeft ook wel een flinke tik gehad van het succes van de tablets.
Pagina: 1