Hallo iedereen
Ik ben op zoek naar een gaming laptop die ook geschikt is voor lang werken zonder voeding (vb. op school). Ik heb een maximum budget van 1500€. Ik studeer nog (ingenieur) en moet met nog redelijk zware programma's kunnen werken.
Ik heb een eindje zitten denken om een Macbook Pro 15" met Retina scherm te kopen maar naar aanleiding van een ander topic raden ze me deze dus al af. De reden waarom ik de Macbook Pro zou kopen is omdat hij er goed uitziet en de specs zijn ook niet min.
Wat ik dus zoek is een laptop met:
Naast de Mac heb ik ook nog mijn oog laten vallen op de Lenovo Y500 (http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009955A1). Deze heeft echter een spiegelend scherm, geen SSD en is ook niet zelf te configureren zoals veel merken dit de dag van vandaag aanbieden.
Ik ben op zoek naar een gaming laptop die ook geschikt is voor lang werken zonder voeding (vb. op school). Ik heb een maximum budget van 1500€. Ik studeer nog (ingenieur) en moet met nog redelijk zware programma's kunnen werken.
Ik heb een eindje zitten denken om een Macbook Pro 15" met Retina scherm te kopen maar naar aanleiding van een ander topic raden ze me deze dus al af. De reden waarom ik de Macbook Pro zou kopen is omdat hij er goed uitziet en de specs zijn ook niet min.
Wat ik dus zoek is een laptop met:
- Min 15" scherm (17" is wat onhandig als die altijd mee moet naar school)
- Minstens 8GB ram
- Een i7 processor (heb gehoord dat verschil in GHz hier niet zo een grote rol speelt en dat 100€ meer voor een 2.7 ipv 2.4 GHz niet aangeraden is)
- Een goede grafische kaart natuurlijk voor games toch tegen de max graphics te kunnen laten draaien zonder problemen
- Minstens 128GB SSD met hierbij dan nog een HDD van rond de 500GB of 1 SSD van 512 GB
- Een Full HD scherm dat ook nog goed bruikbaar buiten is (dus ontspiegeld?)
- Liefst ook een mooi design zoals de Macbook Pro's van Apple
- Ook vind ik het belangrijk dat de behuizing robuust genoeg is en niet van 'plastic'
- Lichtgewicht zodat hij niet te zwaar is voor in de boekentas
Naast de Mac heb ik ook nog mijn oog laten vallen op de Lenovo Y500 (http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009955A1). Deze heeft echter een spiegelend scherm, geen SSD en is ook niet zelf te configureren zoals veel merken dit de dag van vandaag aanbieden.