'Handelaar' actief op V&A?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het valt mij op dat gebruiker Phyxion erg veel (steam keys) aanbied voor gewoon een consument die een product wil verkopen. (Dusdanig dat ik het als handel zou zien); Als ik de policy en het forum erop nasla is dat niet gewenst.
Wat is de mening van de mods op deze kwestie?
Dit vraag ik mede omdat op deze manier de mensen die wel een enkel ding aanbieden een beetje in de verdrukking komen, en ik in V&A helemaal niet zo geïnteresseerd ben in nieuwe steam games (laat ik dat even verduidelijken: af en toe een steam key die voorbij komt heb ik geen probleem mee, maar hoe dat op deze manier gaat, 1 volle pagina met keys van 1 persoon, is gewoon erg jammer)

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 08-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:45
Gewoon reporten als het handel is/lijkt, en het de mods laten oplossen. Iig dat doe ik altijd! :)

[ Voor 24% gewijzigd door FitTiv op 08-04-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
Kan zijn, Hij kan echter ook in de steam sales veel keys gekocht hebben en probeert ze nu met winst te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 09:42
Hoe kan je uberhaupt steam keys verkopen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Persoonlijk ben ik het met je eens, echter de conclusie die getrokken kan worden na.v. de posts in dit topic: \[V&A]scheidingslijn tussen handelaren en sporadische verkoop staan ze het toe.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 21:29

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Het zal mij niks verbazen als die keys ingekocht worden op (bijvoorbeeld) g2play en vervolgens verkocht worden.

Zeker aangezien er ook bij staat "andere keys kan ik ook regelen"

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Er zitten ook heel wat oudere games bij dus het is niet alleen het nieuwste van het nieuwste en Steam is mateloos populair dus er zullen tig 'niet Tweakers' zijn met kilo's aan games. Daarom zie ik er als alles eerlijk verloopt verder geen probleem in? Dat gezwets over je mag het wel kopen maar daarna niet her- verkopen is natuurlijk maar onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 08:38
Mattie112 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:34:
Het zal mij niks verbazen als die keys ingekocht worden op (bijvoorbeeld) g2play en vervolgens verkocht worden.

Zeker aangezien er ook bij staat "andere keys kan ik ook regelen"
Juist, dit lijkt me vrij evident:
Tevens nog veel meer Steam games te koop, bekijk mijn advertenties voor meer. Vragen naar andere Steam games kan ook altijd, niet alles staat er bij.
Het lijkt me dan ook sterk dat hij werkelijk z'n gehele aanbod op voorraad heeft. Veel keyshops leveren direct, of binnen enkele uren; het is dus erg gemakkelijk om de laagste onlinekeystore-prijzen te pakken en ze voor een paar euro extra op V&A te gooien.

Ik vind het persoonlijk ook niet echt thuishoren op V&A (in principe zou hij het aanbod van alle keystores 1:1 kunnen posten), maar gezien z'n feedback is er vraag naar en levert hij netjes.. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik heb die kwestie ook al eens (elders op het forum) besproken en daaruit volgde dat het niet verboden is om waren aan te bieden die je nog niet in bezit hebt:
{iemand} schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:56:
Ik heb even gekeken (in de FAQ), maar het is niet expliciet verboden om de huid te verkopen voordat de beer geschoten is, je mag dus zaken verkopen voordat je ze daadwerkelijk in bezit hebt.
Ik vind het ook geen aanwinst voor V&A op deze manier, maarja :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:58

Perkouw

Moderator General Chat
Dit soort zaken kan je gewoon melden middels de ''meld misbruik'' knop en dan wordt hier naar gekeken.. Grootschalige handel wordt voor zover ik weet niet toegestaan, blijft het bij een beetje handel ''erbij'' en is de prijs beter dan de shops en is alles netjes in orde verder dan wordt dat min of meer gedoogd door Tweakers.

Nogmaals, dat is hoe ik het begrepen heb. Pin me hier dus niet op vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 09-04-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:55
Dweeper schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:18:
Kan zijn, Hij kan echter ook in de steam sales veel keys gekocht hebben en probeert ze nu met winst te verkopen.
Dat is toch handel dan ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
Perkouw schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:39:
Dit soort zaken kan je gewoon melden middels de ''meld misbruik'' knop en dan wordt hier naar gekeken.. Grootschalige handel wordt voor zover ik weet niet toegestaan, blijft het bij een beetje handel ''erbij'' en is de prijs beter dan de shops en is alles netjes in orde verder dan wordt dat min of meer gedoogd door Tweakers.

Daar heb ik het verhaal aangekaart + een melding gedaan bij één advertentie van de betreffende verkoper (heeft op dit moment 30 advertenties tegelijk online 8)7 ) en die melding is netjes afgehandeld maar er is verder niks mee gebeurd.

Je vastpinnen zal ik niet doen maar echt bemoedigend om het dan nog eens te melden, mwah, nee ;)

En ja, wat mij betreft wordt daar achter de schermen eens een goede principiële discussie over gevoerd. Dit is volgens mij meer hinderlijk voor V&A-gebruikers dan dat het werkelijk wat toevoegt.

edit:

Owja, in veel gevallen gaat het hier om Steam gifts en die mógen vanuit de geldende regels daaromtrent niet eens verhandeld worden. Ik blijf lekker meldingen aanmaken dus O+

[ Voor 17% gewijzigd door Carpento op 09-04-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Carpento schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:11:
[...]

En ja, wat mij betreft wordt daar achter de schermen eens een goede principiële discussie over gevoerd. Dit is volgens mij meer hinderlijk voor V&A-gebruikers dan dat het werkelijk wat toevoegt.

edit:

Owja, in veel gevallen gaat het hier om Steam gifts en die mógen vanuit de geldende regels daaromtrent niet eens verhandeld worden. Ik blijf lekker meldingen aanmaken dus O+
Ik vind het niet erg dat deze keys te koop staan op de V&A. Als ik een sale mis en ik kan door deze tweakers toch de key goedkoper kopen dan de huidige prijs is dat toch alleen mooi meegenomen?
Als ze 5 keer per dag gespamt worden en ze bijvoorbeeld websites gaan linken e.d. dan vind ik het iets ergelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ja, dat kan ik ook zeggen over gestolen goederen. Die mogen ook niet verkocht worden, maar als ik dan eens een aanbieding mis kan ik er alsnog voordelig aankomen ;)

Punt is: Steam gifts mogen niet verhandeld worden:
Steam Support schreef:
May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases can not be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik heb de advertenties verwijderd en de gebruiker gemaild voor het geval er een andere uitleg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nu het hele account niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je bedoelt dat je geen advertenties meer ziet? Dat kan kloppen aangezien Floppus alle advertenties heeft verwijderd.

Ik heb de oude (niet-game)advertenties weer op "verkocht" gezet zodat ie wel weer enige historie heeft in V&A

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:46:
Er zitten ook heel wat oudere games bij dus het is niet alleen het nieuwste van het nieuwste en Steam is mateloos populair dus er zullen tig 'niet Tweakers' zijn met kilo's aan games.
Daarom zie ik er als alles eerlijk verloopt verder geen probleem in?
Dat gezwets over je mag het wel kopen maar daarna niet her- verkopen is natuurlijk maar onzin!
Tuurlijk is steam populair en zijn er tig niet tweakers die geen massa's games hebben, het ging mij meer om de hoeveelheid, mijn inziens ben je aan het handelen als je 30 advertenties hebt staan en ook nog vermeld dat andere games geregeld kunnen worden, dan is het geen leuke bijverdienste meer.

Veel advertenties waren ook vrijwel direct achter elkaar geplaatst, als je het over hebt zou je ook gewoon 1 advertentie kunnen maken, er kan in de advertenties immers worden gezocht.
ik heb niks tegen zo af en toe een steam game in de verkoop doen (b.v als je een key over hebt uit een pakket), zolang het niet structureel is en/of grootschalig (>10 advertenties gelijktijdig of vlak na elkaar geopend)
Op die manier blijft er wat ruimte voor mensen die fysieke producten aanbieden en vallen ze niet weg als 1 iemand tig advertenties tegelijkertijd/achterelkaar post)
Perkouw schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:39:

Dat zal ik voortaan doen, Dit topic heb ik vooral geopend om te kijken hoe men(tweakers/mods) er tegenaan kijkt wat wel of geen handel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb niks tegen zo af en toe een steam game in de verkoop doen (b.v als je een key over hebt uit een pakket), zolang het niet structureel is en/of grootschalig (>10 advertenties gelijktijdig of vlak na elkaar geopend)
Op die manier blijft er wat ruimte voor mensen die fysieke producten aanbieden en vallen ze niet weg als 1 iemand tig advertenties tegelijkertijd/achterelkaar post)
Wat een zeurpiet ben jij :) Handel is het toch wel groot of klein 2e hand of nieuw dat maakt niet uit. Op deze manier kan niemand dus meer aan goedkopere (normaal over priced) Steam keys komen via Tnet, en bedankt!
Tip: Ik zou als ik jou was dan maar nooit naar MP of E-Bay gaan want dan zie je toch wel 75.000 adapters, 75.000 laptops en 300.00 'custom' PC's denk dat je dan niet kan slapen vannacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:36:
[...]
Wat een zeurpiet ben jij :) Handel is het toch wel groot of klein 2e hand of nieuw dat maakt niet uit. Op deze manier kan niemand dus meer aan goedkopere (normaal over priced) Steam keys komen via Tnet, en bedankt!
Tip: Ik zou als ik jou was dan maar nooit naar MP of E-Bay gaan want dan zie je toch wel 75.000 adapters, 75.000 laptops en 300.00 'custom' PC's denk dat je dan niet kan slapen vannacht 8)7
ik zeg niet dat je geen winst mag maken of het niet zou mogen aanbieden he.. Alleen mensen die massaal steam keys inkopen om deze vervolgens door te verkopen (en dus niet 1 of 2, nee 20-30+ in een korte periode van, zeg, 1-2 maanden) dat vind ik niet kunnen, dan gaat het hele idee van vraag en aanbod naar de klote en krijg je een marktplaats/ebay/speurders kloon.
Je mag mij een zeurpiet noemen maar ik zit niet te wachten op nog een vraag en aanbod site die wordt overspoeld met (overduidelijke) handelaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z'n klanten waren iig zeer tevreden dat is 100% meer dan dat jouw klanten over jou zeggen. En misschien moet je is iets beter kijken naar het fenomeen 'Vraag & Aanbod' dit betekend namelijk iets. Het betreft maximum een 20/30 tal add’s achter elkaar met 'hot' items, mogelijk heb jij daar persoonlijk geen interesse in en of groeit het geld je op de rug maar om nou op deze manier het gras voor een andermans voeten weg te halen ...Er is niks onduidelijk aan behalve de kille Steam regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Even helder houden mensen, zover ik het begrijp zijn de advertenties verwijderd omdat het van Steam niet verkocht mag worden. Aantallen staan daar volgens mij nog los van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij verbiedt Valve nergens expliciet in zijn/haar Steam Subscriber Agreement het verkopen van 'tradable/giftable steam copies'.
D. Trading and Sales of Subscriptions Between Subscribers
You also understand and acknowledge that Subscriptions (for example, license rights to virtual items) traded, sold or purchased in any Subscription Marketplace are license rights, that you have no ownership interest in such Subscriptions, and that Valve does not recognize any transfers (including transfers by operation of law) of Subscriptions that are made outside of Steam.
Mocht je echter opgelicht worden met een 'buiten steam transactie', dan zal de Steam Support je niet kunnen helpen.

Dat het 'storend' is dat een user 30 advertenties met tradable steam copies heeft, mwah. Dat hij toevallig via een buitenlandse inkoop goedkoper dezelfde steam key weet te bemachtigen en een beetje winst pakt en alsnog een lagere prijs heeft dan dezelfde copy in steam, imho prima (graag zelfs :P). Het als 'handel' zien gaat imho wat ver, al zou dit gezeik er niet zijn als V&A user Y gewoon legaal geïmporteerde CD'tjes met dezelfde spellen voor dezelfde prijs verkocht.

* Wiethoofd biedt alvast excuses aan voor deze ontzettend kortzichtige reactie

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases can not be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.
:?

Ik doe vrij weinig met Steam, maar wat is het verschil tussen gifts/tradeables/gift-subscriptions?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 21:29

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Het is alleen de vraag of het een "gift-key" is. Bij veel shops als g2play zeggen ze dat het scans/foto's zijn van retail verpakkingen.

Voor zover ik weet mag je die wel gewoon verkopen.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
In een aantal gevallen melden verkopers dat er gewoon doodleuk bij, ik heb deze week drie verkopers 'gemeld' en daarbij was in elk geval bij twee sprake van de verkoop van gifts. Daarop heeft Floppus dus ook actie ondernomen ;)
Pagina: 1