[V&A]scheidingslijn tussen handelaren en sporadische verkoop

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Vroeger was het zo dat bepaalde actieve users een kleinschalige handel hadden in V&A b.v. een verloopkabeltje. Dit was prima, iedereen had er voordeel bij en V&A stond er echt niet mee vol.

Wat ik wel merk is dat bepaalde (nieuwe) users alleen V&A gebruiken en voor de rest amper/niet actief zijn. In mijn ogen zijn dit handelaren, temeer omdat ze geen klein materiaal aanbieden maar meerdere complete laptops, servers en andere dingen.

Bedrijven kunnen zich zo met een niet gerelateerde bedrijfsnaam registeren en zo volledige handelen in V&A.

Een willekeurig voorbeeld: http://tweakers.net/aanbod/user/406203/
*puur ter illustratie van een gebruiker die alleen V&A gebruikt.

In mijn optiek is het moeilijk om een harde lijn bepalen maar graag zou ik jullie visie horen.

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 01-02-2013 16:06 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
*bump* :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:56
Daar zijn er inderdaad best veel van gekomen de laatste tijd. Ik kan daar niet over klagen aangezien ik voornamelijk voor V&A een tweakersaccount gemaakt heb, maar ik probeer ook deel te nemen aan de reacties onder de nieuwsberichten en op de forums.
Ik denk niet echt dat de handelaar die je daar als voorbeeld neemt, of bijvoorbeeld de gebruiker 'syntags' (ook erg veel handel op tweakers) nou echt een slechte invloed hebben op de V&A. De regels voor het professioneel verkopen zijn volgens mij voornamelijk gesteld zodat bedrijven hun overtollige voorraad niet tegen dumpprijzen verkopen. Dit zou namelijk de tweedehandshandel van tweakers schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:01
De scheidingslijn tussen handelaren en uit de hand gelopen hobby's is soms wat vaag inderdaad, wat wordt nu wel geaccepteerd en wat niet. Als ik zie hoeveel advertenties sommige mensen in een (vrij) korte tijd kunnen plempen heb ik daar wel mijn vraagtekens bij.

Zelf heb ik hier ook wel eens een vraag gesteld over een "shop" die tweedehands artikelen aanbood of deze nu wel of niet mocht adverteren in de V&A, maar helemaal duidelijk is het gewoon niet.

Edit: overigens ben ik op tweakers terecht gekomen vanwege V&A, dus dat users slechts enkel en alleen V&A gebruiken vind ik nog niet zo storend. Zelf reageer ik ook niet op frontpage artikelen (lees ik sporadisch) en qua expertise heb ik gewoon niet heel veel toe te voegen aan de fora. Soms ben ik wat actiever in bepaalde periodes, maar soms lees ik vluchtig wat interessante topics door.

Sowieso heb ik ook het idee dat het algehele niveau van de V&A sectie de laatste tijd daalt. Er zijn nog steeds goede advertenties, waaraan aandacht is besteed, maar steeds vaker heb ik het idee dat ik naar een soort van Marktplaats op Tweakers zit te kijken. Maar dat is dan weer een heel ander verhaal ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Dagion op 06-02-2013 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Sinds er slechts 6 advertenties getoond worden op de v&a page kijk ik niet eens meer, tenzij ik toevallig iets spot in de sidebar of per ongeluk een resultaat vanuit de pricewatch krijg. Handelaren die alleen actief zijn sinds korte tijd en/of ook nog eens alleen maar in v&a vertrouw ik al helemaal niet. Voor zakelijke niche produkten is overigens ook al weinig/geen plaats meer op tweakers (mag niet in v&a en past niet in pricewatch) .

[ Voor 5% gewijzigd door base_ op 06-02-2013 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb volgens mij laatste zaken gedaan met deze "tweaker", gewoon op thuis adres, normale prijzen normale handel, beetje uit de hand gelopen hobby heb ik het idee :) .

Dit soort aanbieder zijn er nog meer, geen probleem, liever dit dat een zooi van die oplichters.

[ Voor 0% gewijzigd door cactusman op 06-02-2013 08:12 . Reden: verkeerde smilie ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:20
Ben het aardig eens met de TS, maar hoe pak je het aan? Eerst een x aantal posts zal "onzinreacties" in de hand werken en een week wachten tot je op V&A kan remt ook alleen de "gelegenheidsregistraties" (zet je iPhone ook op Tweakers).

Zijn ook al meer topics over geweest, bijv: marktplaats toestanden V&A

zeef in "\[V&A] Nieuwe FAQ en huisregels over o.a. Diensten"

[ Voor 28% gewijzigd door S0epkip op 06-02-2013 15:19 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals Zeef al zegt: beperkte particuliere handel is geen probleem. Zakelijke handel is en blijft verboden. Je mag van hun aanbod gebruik maken, het hoeft natuurlijk niet ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Dat veel nieuwe gebruikers V&A gebruiken is prima, daar is niks mis mee.
Beperkte handel kan ik ook goed begrijpen en juich ik zelfs toe, er komen soms mooie deals voorbij :) Wat mij "stoort" zijn de echte handelaren. Sommige users hebben bootladingen aan apparatuur, handenvol laptops etc.

Fictief voorbeeld:
Bedrijf A heeft een koopjeskelder en wilt af van de zooi, maar mag dit niet doen onder een bedrijfsnaam dus maakt hij een account aan met A. de Vries en kan op die manier toch van al z'n zakelijk spullen afkomen.

Gezien het aantal advertenties en de hoeveelheid producten sommige aanbieden, kun je dan nog wel spreken over beperkte handel? 855 advertenties in 1,5 jaar valt onder beperkte handel?

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 13-02-2013 14:03 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vanzelfsprekend houden we daar altijd de vinger op de pols. Er moet echter wel bewijs zijn van praktijken zoals door jou genoemd. Als jij concrete voorbeelden met bewijs hebt vernemen we dat natuurlijk graag. Vooralsnog laten we ook dit soort gebruikers ongemoeid zolang er geen regels geschonden worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Uiteraard moet er bewijs zijn, daarom was mijn voorbeeld dan ook fictief. Ik erken dat het moeilijk is om een harde definitie te geven wanneer sporadische verkoop omslaat in echte handel. Je gegeven antwoord is duidelijk en afdoende, toch ben ik van mening dat beperkte handel niet opgaat bij bepaalde users.

[ Voor 0% gewijzigd door Fietsbel op 13-02-2013 16:04 . Reden: typo ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als er echt handel is, dan komen we er meestal wel snel genoeg achter. De meeste actieve V&A-ers zijn gewone particulieren die het leuk vinden om in V&A actief te zijn en daar nog een zakcentje aan overhouden. Geen PC dumpkelder praktijken maar gewoon continu aan het upgraden/wisselen van componenten. Mocht je een vermoeden hebben van misbruik, stuur een mail naar va at tweakers punt net. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.