HTPC AMDA6 met BeQuiet! cooling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisCatIs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02-2023
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 59,95€ 59,95
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 59,-€ 59,-
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 78,68€ 78,68
1Techsolo TC-2200€ 73,90€ 73,90
1Kingston HyperX KHX1866C9D3/4G€ 38,16€ 38,16
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,53€ 30,53
1Sandisk Solid State Drive 64GB€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 390,22

HTPC voor mijn vader nadat hij onder de indruk was van mijn vorige.
Ik denk er wel aan de voeding van de Techsolo te vervangen door een BeQuiet! aangezien de techsolo voeding het minste van mijn vorige opstelling is qua geluidsproductie.

Ik veronderstel dat die voedingen met standaardafmetingen zijn en het vervangen dus perfect mogelijk is?

Wat vinden jullie voor de rest van de opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielstiben
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-07 08:32
Prima opstelling! Je zal eventueel wat goedkoper kunnen gaan door een AMD A4-5300 te nemen. Snel genoeg voor het afspelen van Full-HD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 15:31
Let er wel voor op: De voeding die je er bij krijgt is een µATX voeding ipv een ATX, welke nu in je wenslijst staat.

Overigens is een A4-5300 al snel genoeg voor gewoon Full HD fims af te spelen. Een snellere is alleen nodig indien je ook 3D content wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:57
Lambo LP670 SV schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:06:
Let er wel voor op: De voeding die je er bij krijgt is een µATX voeding ipv een ATX, welke nu in je wenslijst staat.

Overigens is een A4-5300 al snel genoeg voor gewoon Full HD fims af te spelen. Een snellere is alleen nodig indien je ook 3D content wil afspelen.
Hier ben ik het echt helemaal mee eens, als je gewoon XBMC runt heb je niet meer nodig.

Trouwens µATX is eigenlijk hetzelfde als mATX, en voedingen die dus in die case passen vind je hier: Wikipedia: microATX

Ik weet alleen niet of je daar een geschikte voeding bij ziet, die FSP voeding (die Be Quiet is volgens mij ook door FSP gemaakt) is best overpriced en merken als LC-Power maken waarschijnlijk net zoveel lawaai of zijn net zo onbetrouwbaar als de originele voeding. Je kan voor een picopsu gaan met een mooi afschermplaatje bij het grote voedingsgat, maar ik denk dat je dan wel ~90W nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisCatIs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02-2023
Bedankt voor jullie opmerkingen.
Ik ben niet helemaal mee met de opmerking over de voeding.

Is de voeding in de Techsolo behuizing een microATX en de BeQuiet een ATX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14

player-x

Disruptive by design

De Epsilon EC-HTPC-1 is een betere keuze, en je hebt een FSX, en de Seasonic SS-300SFD is de stilste FSX voeding die er is op het moment.

Meer informatie over hoe je het beste je HTPC bouwt kan je hier vinden.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Haha, om maar even wat duidelijkheid te geven, het is SFX voeding. Die kun je hier vinden http://tweakers.net/categ...lbRSpZGxko6SpaGFkqxtbW1AA
Ondanks dat player-x een punt heeft dat die seasonic een prima voeding is, is die bijna niet (lees niet) verkrijgbaar. Dit is een alternatief.
pricewatch: be quiet! SFX Power 300 Watt

Verder ben ik het ook eens met het advies op de epsilon HTPC case te nemen, aangezien deze gelijk is aan de techsolo, behalve dat er geen voeding bij zit en hij is goedkoper. Oftewel je betaald niet voor een voeding die je niet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Wist niet dat hij niet meer te krijgen was, maar zijn kleinere 250W broertje dat sinds kort te krijgen is, is waarschijnlijk zelfs een beter alternatief, daar die nog steeds zwaar genoeg is voor een HTPC.

pricewatch: Seasonic SS-250SFD Active PFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
player-x schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:45:
[...]

Wist niet dat hij niet meer te krijgen was, maar zijn kleinere 250W broertje dat sinds kort te krijgen is, is waarschijnlijk zelfs een beter alternatief, daar die nog steeds zwaar genoeg is voor een HTPC.

pricewatch: Seasonic SS-250SFD Active PFC
Inderdaad ook een prima optie, echter nog steeds maar verkrijgbaar bij 1 shop (met niet de beste beoordeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

jaapsander schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:17:
Inderdaad ook een prima optie, echter nog steeds maar verkrijgbaar bij 1 shop (met niet de beste beoordeling).
Correct maar de "Be quiet! SFX Power 300 Watt'' is verre van stil daar het gewoon de FSP voeding is, en het enige verschil is, zo ver ik weet is, is dat de Be quiet! een lak laagje heeft, en de FSP blank is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1LiDyN6v93fe8eTtb3i7eXSX/full.png

Persoonlijk zou ik gewoon enkel de voeding bij die winkel bestellen, en voor 3 tientjes gewoon het risico nemen, en wachten totdat je een tracking Nr hebt en dan de rest ergens anders bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 09-04-2013 00:07 ]

Pagina: 1