Verwijdering user review [pvdmost]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Topicstarter
Zou graag zien dat deze (wraakactie) feedback verwijderd wordt. http://tweakers.net/aanbod/rating/151138
Gaat weer lekker de laatste tijd. Uitspraken als: ''Ik heb een hoger bod'', is kennelijk het verlossende woord en daarmee hetgeen wat eerder is gezegd waardeloos? Nou ,zo werkt dat uiteraard niet. Ik mail deze aanbieder met de vraag:
''Hoi,
Heb je een prijs inc verzenden voor me waar hij direct voor weg gaat?

Mvg Harry''

Het antwoordt van pvdmost is:

''Het mag weg voor 200 euro.

Graag hoor ik van je.''

Als ik hier dan op antwoord met: ''Stuur je gegevens maar toe,dan maak ik het bedrag over op je rekening.

Mvg harry ''

Dan moet volgens mij de deal toch rond zijn,maar dit bleek niet zo te zijn. (Zie mijn feedback op zijn profielpagina)

Heb na die tijd (maandag) ook helemaal geen reactie terug gekregen,tot vanochtend dus, vdmost was pissig over mijn negatieve feedback.

Het staat iedereen vrij om te vragen wat ie wil,maar als je een voorstel doet moet je je er wel aan houden en anders met een geldig excuus komen waarom de deal niet door kan gaan. ''ik heb een hoger bod'' is in mijn ogen,in dit geval, geen geldig excuus . Op verzoek mod mail ter inzage.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eerlijk gezegd snap ik jouw reactie niet helemaal. Hij kan toch in de tussentijd een hoger bod hebben gekregen? Dat jij vraagt om een prijs waarbij je het direct mee kan(!) nemen, betekent nog niet dat je daarmee de deal hebt gesloten.

Edit: Blijkbaar is reageren in zulke topics in strijd met de regels, mijn excuses.

[ Voor 15% gewijzigd door Aloys op 06-04-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Wil ik wel antwoord op geven,maar: ''Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent.''

How to - V&A feedback laten aanpassen

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 08:27
Ik zie in de correspondentie die je hebt getoond ook geen conformatie van een deal. En als iemand anders hoger bied is hij vrij om daaraan te verkopen, zie zelfs dat hij je de mogelijkheid hebt gegeven om hoger te bieden.

Jouw feedback valt trouwens ook onder de wraakactie, op een hoger bod ingaan als de deal nog niet rond is valt onder normale handelspraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Ik ben het daar ook wel mee eens, als de koop nog niet rond is en je krijgt een hoger bod dan staat het je vrij om daar op in te gaan, het is dan natuurlijk wel zo netjes om dat alle mensen te laten waar al een onderhandeling mee liep.

Als ik een deal heb met iemand en het geld is onderweg of al overgemaakt en ik krijg alsnog een hoger bod dan gaat het alsnog naar de tweaker waar ik de deal mee had. De bevestiging van een deal is mijns inziens het moment dat je een koop gesloten hebt.

Vanuit het oogpunt van tweakers mag je pas een review plaatsen als er daadwerkelijk zaken gedaan zijn als ik me niet vergis, dus in dat geval zouden beide reviews eigenlijk verwijderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 09:35
Ik heb je aangegeven dat ik een hoger bod had ontvangen en heb je ook daadwerkelijk gevraagd of je je bod omhoog wilt brengen.

Ik heb je ook geen akkoord gegeven dat het product ook daadwerkelijk aan je verkocht was.

Je antwoorde trouwens het volgende nadat ik vroeg of je je bod omhoog wilde brengen:

Daar doe ik niet aan mee,je hebt me hem zelf aangeboden voor 200 euro inc verzenden. Dan had je hem beter maar via de veilingmodus moeten aanbieden.
Wat je nu doet klopt gewoon niet.

Mvg Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is natuurlijk niet zo netjes als je per mail akkoord gaat met en bod en dan later een mailtje stuurt met ik heb nu een bod gekregen dat een 10tje hoger ligt ga je daar overheen.

Beetje alsof je in een winkel aan een verkoper vraagt; 'wat kost dit product?' Verkoper antwoord met dit kost x
Bij de kassa zegt de kassa ineens dit product kost x+10.

Als dit gebeurt ga je ook terug naar de verkoper die zei dat het x koste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Ik heb had hem verteld dat ik 200 wilde hebben voor de laptop dat er nadat ik dat gezegd heb een bod komt van 210 (bod is hoger geworden) 225 euro heb ik gekregen. dan is 25 euro best veel om te laten gaan.
Ik heb ook geen akkoord gegeven dat hij mag storten en dat het voor hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

pvdmost schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:54:
Ik heb had hem verteld dat ik 200 wilde hebben voor de laptop dat er nadat ik dat gezegd heb een bod komt van 210 (bod is hoger geworden) 225 euro heb ik gekregen. dan is 25 euro best veel om te laten gaan.
Ik heb ook geen akkoord gegeven dat hij mag storten en dat het voor hem is.
In het vervolg kan je dus beter een hogere prijs bij de advertentie zetten en deze dan per maand iets naar beneden doen totdat hij verkocht is. Zoals je het nu gedaan hebt is niet helemaal netjes voor de koper.
In feite spreek je een prijs af zodra je zegt; voor 200 euro mag hij weg.

Dat je daarna een hoger bod krijgt is voor de koper irrelevant, dan had je langer moeten wachten met akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 00:26

dusty

Celebrate Life!

Uit de FAQ van dit sub forum;

•Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Ik ben niet akkoord gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Dat je op je voorstel bent teruggekomen weten we inmiddels. Je hebt dus tegen me gelogen over de prijs, zo simpel ligt het. Doe geen voorstellen die je niet nakomt,hou in het vervolg een slag om de arm als je iets aanbied. Je hebt jezelf met de rug tegen de muur gezet,niet ik. Een hoger bod is gewoon geen geldige reden om het voorstel wat je hebt gedaan aan de kant te schuiven. Je hebt je principes voor 25 euro verkocht,jouw woord is dus waardeloos,jammer dat je dat zelf niet inziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Kijk hoe je reageert Harry.
Ik ben niet verplicht om het te verkopen aan je! Ik heb duidelijk aan je gevraagd of je hoger wilt gaan met je bod..
Dat ik een hoger bod krijg ja dat kan:) daar ben ik dus op in gegaan.. waarom? omdat ik niks heb beloofd aan je.. ik ben ook niet akkoord gegaan ik heb je aangegeven dat ik 200 euro wilde hebben en ik heb geen deal met je gemaakt...
Als ik een deal met je had dan had ik je verteld wat mijn adres gegeven waren en me rekening nummer..

Dit heb ik dus niet afgesproken met je.. en is de koop voor jou ook niet door gegaan.

@ moderators: verwijder aub zijn reactie bij mij en mijn reactie bij hem en dan zijn we klaar met dit!

Geen woorden meer om vuil te maken.. Igg niet tegen deze persoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Je wil het maar niet begrijpen he? Dit is jouw aandeel en afhandeling van de verkoop en ook direct alles zeggend: ''Het mag weg voor 200 euro.

Graag hoor ik van je.''

Daarna is het aan mij of ik akkoord ga of niet,punt! Ik heb ja gezegd,dus is de deal rond. Gewoon even toegeven dat je het anders aan had moeten pakken zit er zoals ik nu kan bekijken niet in,dus laat ik mijn beoordeling staan.

edit:

Zou een mod wel even een paar sterren weg kunnen halen bij wat niet van toepassing is? Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 06-04-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Als ze nu beide beoordelingen weg gooien.

Dan houd het voor beide gewoon op nu.

Tevens sorry voor ongemak maar ik heb geen akkoord gegeven dat het verkocht is aan je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Daar doe ik niet aan mee,je hebt me hem zelf aangeboden voor 200 euro inc verzenden. Dan had je hem beter maar via de veilingmodus moeten aanbieden.
Wat je nu doet klopt gewoon niet.

Mvg Harry

Reactie: PCGEK

-----Oorspronkelijk bericht-----
From:
Sent: Monday, April 01, 2013 3:39 PM
To:
Subject: RE: V&A reactie van pcgek: Packard Bell Easynote 1145NL8

krijg net een bod van 210 kan je 220 bieden?

grt

Reactie PVDMOST

Stuur je gegevens maar toe,dan maak ik het bedrag over op je rekening.

Mvg harry

From:
Sent: Monday, April 01, 2013 3:06 PM
To:

de doos is nog aanwezig..
grt

Reactie: PVDMOST

Van:
Verzonden: maandag 1 april 2013 14:43
Aan: Onderwerp: Re: V&A reactie van pcgek: Packard Bell Easynote 1145NL8

Mocht de originele doos niet meer aanwezig zijn is dat ook geen probleem,als de laptop dan maar wel in nieuwstaat is en met toebehoren.

Mvg harry

From:
Sent: Monday, April 01, 2013 1:26 PM
To:

Dit klopt.
Maar aangezien de persoon wie hem wilde hebben beweerd dat het geld gestort is heb ik momenteel nog niks van ontvangen.
Hij verteld dat het komt door het paasweekend dat het geld niet gestort is.

Maarja voor de rest laat hij niks meer horen van zich.

grt

Hoi,

Uiteindelijk toch nog een mailtje terug . Maarre,je hebt de adv al eerder op verkocht gezet?

Mvg Harry

From:
Sent: Monday, April 01, 2013 12:19 PM
To: 'C E'

Het mag weg voor 200 euro.

Graag hoor ik van je.

[ Voor 23% gewijzigd door pvdmost op 06-04-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Dit is allemaal even om alles duidelijk te maken dat hier toch zeker echt geen deal is gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
zie tevens mijn beoordeling van deze jongeman!

http://tweakers.net/aanbod/rating/150621/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 17:30
zolang bieden niet de bedoeling was, en er een verkoopprijs is vastgesteld, heb jij de koper een bod gedaan, waar hij wel of niet akkoord mee kan gaan, en zolan die onderhandeling loopt ben je daar in mijn ogen ook aan gehouden.

maar ja.. ik heb geen idee of zoiets ook vast ligt in een of andere wet, of dat het er juist niet in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Nadat harry trouwens het volgende zei:

Voor het geval dat je me nog een bericht stuurt, ik lees na 20:00 uur mijn mail weer.

Mvg Harry

Heb ik het volgende naar hem toe gestuurd en moet deze jongen niet zeggen dat hij geen mail ontvangen heeft en dat ik boos was om de beoordeling maar had dit gemaild naar hem:

grt

Lezen is trouwens een vak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Trouwens ik bepaal zelf aan wie ik verkoop en wie niet lijkt me..
Hij is weg gegaan aan iemand die gewoon meer bood..

Jammer maar dit is mijn laatste reactie die ik ga doen.

Jammer dat deze jongen het zo moet doen!

Als ik hem had willen verkopen voor 200 dan had ik mijn adresgegevens en rekeningnummer gegeven en tevens ook een antwoord naar hem dat hij verkocht aan hem is.. wat nergens staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
pvdmost schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:51:
Nadat harry trouwens het volgende zei:

Voor het geval dat je me nog een bericht stuurt, ik lees na 20:00 uur mijn mail weer.

Mvg Harry

Heb ik het volgende naar hem toe gestuurd en moet deze jongen niet zeggen dat hij geen mail ontvangen heeft en dat ik boos was om de beoordeling maar had dit gemaild naar hem:

grt

Lezen is trouwens een vak!
Bekijk de mailconversatie hierboven nog eens na,dan zul je zien dat het niet klopt wat je nu zegt. Dit allerlaatste mailtje,direct na de, ''daar doe ik niet aan mee mail'', heb ik uit voorzorg verstuurd omdat ik weg moest ,voor het geval dat je me direct een bericht terug zou sturen,wat je daarna niet meer hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
zie hier:

ma 1-4-2013 15:40

to pcgek

grt

[ Voor 22% gewijzigd door dusty op 07-04-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Juridisch is het toch duidelijk: aanbod en aanvaarding. Er wordt gevraagd 'wat is de prijs incl. verzenden', daar wordt een concrete prijs genoemd en daarna zegt de koper 'geef me de betalingsgegevens maar'. Dit is toch echt een gesloten overeenkomst, waaruit twee verbintenissen ontstaan.
1. pcgek moet 200,-- betalen
2. pvdmost moet aan pcgek de laptop leveren
Voor beiden geldt dat ze zich na dat moment, in juridische zin, niet meer aan de overeenkomst en de daaruit voortvloeiende verbintenissen konden onttrekken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Het is verkocht. Ik zal in vervolg opletten wat ik afspreek voor ik iets verkoop via tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
@StevenK:

Bedankt voor de heldere uitleg. pvdmost: Wil je zo vriendelijk zijn om mijn naam even uit je post te halen?

edit:

@pvdmost:

Omdat het privegegevens zijn,die ik hier niet gebruik. Maar hoeft al niet meer ,want dusty heeft je reactie al aangepast :)

[ Voor 40% gewijzigd door pcgek op 07-04-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Gezien dit geval juridische behoorlijk duidelijk is, en de overeenkomst dus eenzijdig niet is nagekomen, is de beoordeling door pvdmost verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Ik heb totaal geen overeenkomst gehad met deze jongeman!
Ik heb aangegeven dat ik 200 wilde hebben maar heb geen akkoord gegeven dat ik hem verkocht heb aan hem..
Ik heb aangegeven dat ik minimaal 200 wilde en heb ook geen antwoord gegeven dat hij het mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Haal je dan ook even bij mij mijn beoordeling weg want dit pik ik niet..
Vind de melding die hij maakt ook niet ten rechte dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Je mag me gewoon pcgek noemen hoor,zo jong ben ik niet meer. Tis gewoon jammer dat je niet begrijpt dat jouw aanbod: ''Het mag weg voor 200 euro.

Graag hoor ik van je.''

Ook direct een akkoord is van jou kant. Doe geen aanbod die je niet wil of kan nakomen. Lees de post van StevenK er nog maar eens goed op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
pvdmost schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:30:
Ik heb totaal geen overeenkomst gehad met deze jongeman!
Ik heb aangegeven dat ik 200 wilde hebben maar heb geen akkoord gegeven dat ik hem verkocht heb aan hem..
Ik heb aangegeven dat ik minimaal 200 wilde en heb ook geen antwoord gegeven dat hij het mag hebben.
Door te zeggen dat je 200 wil hebben heb je een aanbod gedaan. Pcgek heeft dat aanbod aanvaard door de betaling aan te kondigen en de gegevens voor die betaling te vragen en daarmee is een juridisch bindende overeenkomst ontstaan. Dat is hoe het wettelijk systeem werkt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Ik heb je nooit een akkoord gegeven ik heb alleen aan gegeven dat het voor 200 weg mag dat ik later een bod van 225 kan aanvaarden wordt dit ook gedaan ik heb ook jou gestuurd dat er biedingen zijn die hoger zijn als dat bedrag en of je hoger wilt bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Mijn account wordt per nu direct gesloten door zulk zielige ventjes die gelijk als ze het product niet krijgen gelijk zielig moeten doen om een melding te maken.

Bye Bye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Topicstarter
Of je gaat gewoon door en trekt lering uit hetgeen wat hier gezegd is. Als je uitspraken van iemand die er echt verstand van heeft al naast je neerlegt,zul je nog wel vaker tegen een muur aan lopen.

Ik ben niet perfect en betrap mezelf ook nog wel eens op onzorgvuldigheid als ik met iemand aan het onderhandelen ben. Hoop iig dat er veel mensen hebben mee gelezen en er net als ik wat van heb opgestoken,zodat er in het vervolg nog beter nagedacht wordt over hetgeen we schrijven en zeggen. Vooral bij het maken van deals ligt dat nogal gevoelig en heb je veel kans er op afgerekend te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 09-04-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 00:26

dusty

Celebrate Life!

Ter verduidelijking; StevenK *IS* een advocaat. (ook de reden waarom hij wel mag reageren in dit topic, en gewone users die niets te maken hebben met dit geschil niet.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1