Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
Afgesplitst van [Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV

Het valt financieel analisten nu ook op dat Samsung over 2012 meer geld heeft besteed aan marktering dan aan innovatie. Persbureau Reuters heeft het volgende artikel uit gegeven;

http://www.reuters.com/ar...ing-idUSBRE9340C120130405
Samsung Electronics is spending more on marketing than R&D for the first time in at least three years, prompting some pundits to warn that the IT giant is sacrificing innovation at a time when the market is teeming with ever smarter gadgets.
Samsung is duidelijk bezig om de markt ander te betreden, met de S2 en in mindere mate de S3 was het bedrijf veel meer op innovatie gericht, nu met de S4 hopen ze de markt te consolideren door vooral op marketing te scoren, hier uit is direct te verklaren waarom een leek het verschil tussen de S3 en S4 niet tot nauwelijks ziet.

Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat Samsung niet succesvol is, dit zijn ze tot op heden wel. Ook de verwachting van de Samsung Galaxy S4 ligt erg hoog.

Persoonlijk vraag ik me af als het genoeg is voor Samsung, immers Samsung is geen Apple. Waarom? Apple benadert alles vanuit een bepaalde vorm&functie filosofie, door dat Samsung met de Galaxy S4 aan het evolueren is i.p.v. van innoveren. Slaan ze een belangrijke stap over, één die andere Android marktpartijen zoals Sony en HTC prima kunnen invullen.

En eigenlijk zien we dit al, je kan aan alles zien dat zowel Sony als HTC veel meer met het uiterlijk (dus een groot deel van de beleving) van het toestel bezig zijn geweest.

Wanneer Samsung zich niet gaat richten op het gene wat ze bij de vorm&functie filosofie laat liggen voorspel ik dat er genoeg marktaandeel blijft liggen voor de andere partijen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 11:32 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51
Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:59:
Het valt financieel analisten nu ook op dat Samsung over 2012 meer geld heeft besteed aan marktering dan aan innovatie. Persbureau Reuters heeft het volgende artikel uit gegeven;

[...]

Samsung is duidelijk bezig om de markt ander te betreden, met de S2 en in mindere mate de S3 was het bedrijf veel meer op innovatie gericht, nu met de S4 hopen ze de markt te consolideren door vooral op marketing te scoren, hier uit is direct te verklaren waarom een leek het verschil tussen de S3 en S4 niet tot nauwelijks ziet.

Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat Samsung niet succesvol is, dit zijn ze tot op heden wel. Ook de verwachting van de Samsung Galaxy S4 ligt erg hoog.

Persoonlijk vraag ik me af als het genoeg is voor Samsung, immers Samsung is geen Apple. Waarom? Apple benadert alles vanuit een bepaalde vorm&functie filosofie, door dat Samsung met de Galaxy S4 aan het evolueren is i.p.v. van innoveren. Slaan ze een belangrijke stap over, één die andere Android marktpartijen zoals Sony en HTC prima kunnen invullen.

En eigenlijk zien we dit al, je kan aan alles zien dat zowel Sony als HTC veel meer met het uiterlijk (dus een groot deel van de beleving) van het toestel bezig zijn geweest.

Wanneer Samsung zich niet gaat richten op het gene wat ze bij de vorm&functie filosofie laat liggen voorspel ik dat er genoeg marktaandeel blijft liggen voor de andere partijen.
Als je het hele bericht leest, dan zie je dat Samsung 10+ miljard aan innovatie besteed en Apple 3,4 miljard... Het enige is dat marketing nu harder gegroeid is dan R&D. Dus om met conclusies te komen dat ze het alleen nog met marketing gaan doe gaat wat ver.

Uit je bron:
Samsung spent a record 13 trillion won ($11.6 billion) on marketing last year. That was $1.3 billion more than what it poured into research and development. [dus nog steeds $10,3 miljard]

[...]

Apple ramped up its R&D expenditure to $3.38 billion in the year to September 2012, from just $712 million in 2006. Yet that is still far less than what Samsung spends.

"Samsung keeps investing in R&D. They've boosted their smartphone R&D workforce to 25,000 or so from less than 20,000, and I think they have an exciting product lineup ready, probably in the second half, to upend the market," said Lee Do-hoon, an analyst at RBS.

That is a significant departure for a company which used to tear apart a Sony television in 1970s to reverse engineer rivals' products.
Over de hoesjes, ik zie onderstaande wel vaker, maar daar kan je toch niet comfortabel mee bellen? Dan pleuren je pasjes en/of geld op straat. Ook zit je altijd met dat flapje te kutten bij het tegen je oor aan houden.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Black-Magnetic-Wallet-PU-Leather-Case-Cover-Pouch-For-HTC-ONE-HTC-M7-/00/s/NTAwWDUwMA==/z/N5IAAMXQueRRXkFS/$T2eC16dHJFoE9nh6piyIBR(kFRPcrQ~~60_12.JPG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 22:05

[...]

Nu doe je alsof de S4 weinig innoverend alleen omdat het design ongeveer hetzelfde is gebleven. De telefoon is toch in aardig wat punten beter of hetzelfde als de HTC One. In verschillende reviews is aangegeven dat het materiaal inderdaad wat goedkoper voelt, maar dat de S4 wel een stuk beter in de hand ligt dan bijv. de HTC One. Wat aangeeft dat Samsung blijkbaar ook wel over het design heeft nagedacht. En ik denk dat HTC er heel veel spijt van heeft dat ze niet meer geld hebben uitgegeven aan marketing, dan hadden ze misschien nog een grotere positie in de smartphone markt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 22:38

[...]
Dit bericht moet je wel in z'n context lezen, die Reuters er ook bij geeft: het R&D budget van Samsung is nog steeds drie keer zo hoog als dat van Apple.
Samsung en Apple zijn nog steeds de grootmachten op smartphone gebied, in verkoopaantallen, omzet en winst. De rest (waaronder Sony en HTC) volgt op afstand. Ik vraag me dan af wat de R&D budgetten van die fabrikanten zijn. Zonder die informatie zegt dit bericht niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 15:04

Nu post je dit nadat je mij vraagt om alleen op feiten gebaseerd te typen. Dit is bijvoorbeeld ook op jouw aanname gebaseerd. Feit is namelijk dat ze nog steeds 3x zoveel investeren in R&D dan Mr Innovatie Apple.

Samsung heeft terecht besloten ook meer in marketing te stoppen. Want het heeft gezien dat je met marketing een telefoon zoals de iPhone, die mijns inziens vergeleken met Android op het niveau Windows 3.11 zit, toch goed kan verkopen. Ik kan heel goed begrijpen dat dat wel begint te kriebelen. Want zoals hierboven ook is aangegeven (en op feitelijke cijfers gebaseerd) besteden ze nog steeds heel veel aan R&D, alleen nu ook veel aan Marketing.
Persoonlijk vraag ik me af als het genoeg is voor Samsung, immers Samsung is geen Apple. Waarom? Apple benadert alles vanuit een bepaalde vorm&functie filosofie, door dat Samsung met de Galaxy S4 aan het evolueren is i.p.v. van innoveren.
Apple vind ik weinig innoverend. De enige echte innovatie vond ik het gebruik van het type touchscreen, en das al eeuwen terug. Voor mensen die A technisch zijn en alles er simpel uit moet zien, is Apple een perfecte keus. Ik moet eerlijk toegeven dat het fantastisch is als een opa foto's van de kleinkinderen helemaal op z'n eigen houtje op een iPad kan bekijken.
Slaan ze een belangrijke stap over, één die andere Android marktpartijen zoals Sony en HTC prima kunnen invullen.
De vorm en functie filosofie van Apple is dat het er vooral erg simpel uit ziet en alle apps op elkaar lijken. Dat kunnen Sony en HTC ook niet invullen omdat ze niet op IOS draaien. Ik vond alle iPhones totaan de 5 aanvoelen als bakstenen, zwaar en klein. Maar toch verkochten ze goed. Als design van de behuizing heel erg belangrijk was, zouden die logge, kille iPhones en de plastic fantastic S3 niet zo goed verkopen.
De beleving van een toestel vind ik veel meer de software dan de behuizing.

Het is gewoon moeilijk om te innoveren. Alles is er eigenlijk al voor een smartphone. Bedrijven die miljarden investeren in de knapste koppen ter wereld kunnen dingen bedenken als waterdicht en een scherm dat met handschoenen bedient kunnen worden. Zo heel veel ruimte voor innovatieve zaken is er blijkbaar niet. Reken maar bijvoorbeeld dat HTC met dit toestel waarmee het all-in wilde gaan de laatste druppel innovatie in het bedrijf er uit heeft geperst. En waar heeft zich dat in geuit? Blinkfeed dat nog niet goed werkt en een camera die het vooral van zijn hippe naam moet hebben. Hetzelfde geldt voor Samsung. Sommige van die S functies zijn reuze handig, bij andere voel je dat ze het wel erg hebben gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 15:04
Gisteren had Bullet een link geplaatst over marketing budgetten van Samsung, hij had een interessante interpretatie en daarop hadden velen waaronder ik gereageerd met ook weer belangrijke argumenten. Die berichten kan ik niet terug vinden, en ik zie ook geen mod-breaks hierover (lijkt me sterk want het was inhoudelijk sterk leesvoer). Dus watzkebeurt?

Discussie is verplaatst omdat het een zeer hoog off-topic gehalte heeft in een toestelvergelijkingstopic, verder hoort een reactie als hier onder natuurlijk kenbaar gemaakt te worden via een Topic Report, ongeacht een discussie is verplaatst.

[ Voor 66% gewijzigd door janvanduschoten op 06-04-2013 11:47 . Reden: +r ]

Pagina: 1