Afstand tussen modem en isra punt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510711

Topicstarter
Tweakers

Sinds vandaag ben ik online bij online.nl werkt allemaal prima en snel! Alleen ben ik wonend in een studentencomplex en zou ik de router het liefst wat centraler plaatsen. Bij de modem is een standaard kabeltje geleverd van 2 meter van het isra punt naar het modem. Zou ik hier een 5 meter kabel RJ11 kabel voor kunnen gebruiken zonder verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
Er zijn genoeg mensen die met een langere kabel nog geen merkbaar verlies hebben, maar meten is weten.
Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:45

Fiber

Beaches are for storming.

Vijf meter lijkt mij geen probleem. Maar wil je nou je router of je modem wat centraler plaatsen? Tussen modem en router kun je beter UTP kabel gebruiken... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@fiber

Oeps! ik bedoel de modem! Modem is overigens direct ook de router! Maar zo'n platte kabel kan wel tot 5 meter over het algemeen? Of moet ik hier een ander kabel voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:45

Fiber

Beaches are for storming.

OK, een combi apparaat dus... In principe zou ik dat kabeltje liever zo kort mogelijk houden, maar als het nodig is gaat 5 meter of zelfs nog wel iets meer m.i. ook geen problemen opleveren. Probeer het gewoon.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer het gewoon. Ik haal direct op de isra 53mbit .als ik het met tien meter plat verleng haal ik mijn max 30mbit ook nog wel. Maar een ronde telefoonkabel of een aderpaar van een utp kabel is wel veel beter.

Proberen is weten. Gebruik gewoon alle tips doe je overal kunt vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 510711 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:27:
Tweakers

Sinds vandaag ben ik online bij online.nl werkt allemaal prima en snel! Alleen ben ik wonend in een studentencomplex en zou ik de router het liefst wat centraler plaatsen. Bij de modem is een standaard kabeltje geleverd van 2 meter van het isra punt naar het modem. Zou ik hier een 5 meter kabel RJ11 kabel voor kunnen gebruiken zonder verlies?
Nee. Platte kabels wil je sowieso vermijden, ongeacht de lengte.

Maar met een 5 meter lange UTP kabel gaat dat prima.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 06-04-2013 06:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt voor jullie reacties! Maar als ik een utp kabel gebruik moet ik die zelf knippen en passen de aderen van de utp kabel wel in dat RJ11 stekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dat past.

Je hebt alleen de middelste twee nodig overigens. Stopt daar blauw/blauw-wit in en je bent er.

[ Voor 80% gewijzigd door CyBeR op 06-04-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cyber heb nu die platte kabel verlengd en geen snelheidverlies en een goede ping, ik neem aan dat ik nu niet als nog die cat5 kabel moet gebruiken toch? Anders moet ik speciaal een krimptang voor die RJ11 aanschaffen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn ervaringen: DSL kabel verlengen
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 510711 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:10:
Cyber heb nu die platte kabel verlengd en geen snelheidverlies en een goede ping, ik neem aan dat ik nu niet als nog die cat5 kabel moet gebruiken toch? Anders moet ik speciaal een krimptang voor die RJ11 aanschaffen :(.
Dan zou ik 't lekker laten zitten tot je wel iets merkt. Blijkbaar is jouw afstand tot de centrale dusdanig dat 't niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Een platte kabel raad ik op de eerste plaats af. Gebruik liever een UTPkabel.

Toch moet ik toegeven dat een platte kabel niet altijd direct problemen geeft.

De reden waarom platte kabels afgeraden word is mogelijk signaalverlies en gevoeligheid voor referentie. Ik ben een keer naar een storing gestuurd waar de klant last had van een wegvallende DSLverbinding.

Deze persoon had 2 lange platte kabels gebruikt, 1 van het KPN aansluitpunt naar de modem (waarvan een stuk kabel ook nog opgerold was) en 1 van het modem naar het telefoontoestel (deze stond weer in de buurt van het KPN aansluitpunt).

Deze 2 kabels liepen een aantal meters vlak langs elkaar. De uitstraling van de analoge telefoonlijn (afkomstig uit de modem) zorgde voor verstoring op het DSLsignaal.

Kortom, een platte kabel KAN problemen geven, maar het hoeft natuurlijk niet.
Pagina: 1