Ik ben van plan om over een tijdje (maandje of 2) een nieuwe PC te gaan bouwen, en ik heb alvast een lijstje samengesteld. Uiteraard zal ik tegen de tijd dat ik daadwerkelijk ga bestellen wel weer kijken of ik een paar dingen er aan kan veranderen, maar ik zal het lijstje posten om jullie een idee te kunnen geven.
Dit is wat ik nu bedacht heb:
Eigenlijk is dit al een beetje over budget, maar het is nog geen final build. Misschien kan ik m'n budget wel tot dit verhogen, maar liever niet veel meer.
Ik wil met deze PC gaan gamen (waarschijnlijk ook wel spellen als GTA V en Far Cry 3), maar ook video/foto editen en renderen.
Omdat het renderen regelmatig gebeurt, wil ik toch wel graag 16GB RAM.
SSD is nog een ding waar ik mee twijfel, het is wel heel fijn maar het jaagt m'n budget omhoog, en de Crucial is nog weer 20 euro duurder.
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
- Zijn deze parts allemaal compatible? (ook met de case, want die heb ik niet uit de BBG overgenomen)
- Zal de wifi ontvanger gewoon goed naast de grafische kaart passen?
- In de case zit 1 fan ingebouwd, zal dit genoeg zijn?
- Heb ik nog extra kabels (SATA kabels oid.) nodig of zullen er genoeg meegeleverd worden?
- Verder zou het ook wel fijn zijn als hij redelijk stil is, maar het hoeft niet super stil te zijn. Zou ik daar verder nog aanpassingen voor moeten maken, of is het zo al wel okee?
Nog iets anders dat ik vergeten ben?
Alvast heel erg bedankt.
Dit is wat ik nu bedacht heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 154,- | € 154,- |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,01 | € 55,01 |
1 | Cooler Master Elite 431 Plus | € 44,84 | € 44,84 |
1 | TP-Link TL-WN851N | € 11,- | € 11,- |
1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 103,90 | € 103,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,50 | € 16,50 |
1 | XFX Pro 550W | € 52,59 | € 52,59 |
1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 81,61 | € 81,61 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 766,25 |
Eigenlijk is dit al een beetje over budget, maar het is nog geen final build. Misschien kan ik m'n budget wel tot dit verhogen, maar liever niet veel meer.
Ik wil met deze PC gaan gamen (waarschijnlijk ook wel spellen als GTA V en Far Cry 3), maar ook video/foto editen en renderen.
Omdat het renderen regelmatig gebeurt, wil ik toch wel graag 16GB RAM.
SSD is nog een ding waar ik mee twijfel, het is wel heel fijn maar het jaagt m'n budget omhoog, en de Crucial is nog weer 20 euro duurder.
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
- Zijn deze parts allemaal compatible? (ook met de case, want die heb ik niet uit de BBG overgenomen)
- Zal de wifi ontvanger gewoon goed naast de grafische kaart passen?
- In de case zit 1 fan ingebouwd, zal dit genoeg zijn?
- Heb ik nog extra kabels (SATA kabels oid.) nodig of zullen er genoeg meegeleverd worden?
- Verder zou het ook wel fijn zijn als hij redelijk stil is, maar het hoeft niet super stil te zijn. Zou ik daar verder nog aanpassingen voor moeten maken, of is het zo al wel okee?
Nog iets anders dat ik vergeten ben?
Alvast heel erg bedankt.