Raid 1 configuratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498080

Topicstarter
Goedendag:

ik heb een nieuwe pc samengesteld het gaat hier om de volgende specs:

Corsair 4 GB 1333 Mhz ram geheugen.
Be-Quiet System Power 7 300W
Arctic Cooling F12
Asus M5A78L-M LX V2
AMD Athlon II X2 265
Western digital Scorpio 320GB
Kingston 60GB V300

Op de Kingston ssd staat een windows 7 besturingssysteem en nu heb ik bij alternate gezien dat er iets bestaat als raid configuratie en raid configuratie 1 sprak mij aan omdat deze de opgeslagen bestanden van de ene harddisk meteen ook opslaat op de 2de harddisk.
ik wil dus alles wat ik op de kingston hardisk zet ook meteen op de western digital harddisk hebben nu is mijn vraag aan jullie of jullie mij willen helpen door mij te vertellen of dit wel kan met een ssd en hoe het nou precies werkt ik weet namelijk niet of het een onderdeel is die je voor de pc moet kopen of dat het een software is.

Alvast bedankt voor de reacties.
M.V.G stefan096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wij weten niet waarom je die RAID wil, maar als je het om een backup gaat, kan je misschien eerst dit thema topic doornemen:

Thematopic: Backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Stefan, met alle respect, zo'n beetje alle informatie wat wij je zouden kunnen vertellen over RAID is ook op Wikipedia: RAID te vinden en anders in de vele artikelen van tech sites. Dit zou dus een perfect startpunt voor jouw zijn om een begin te maken met je verdieping in RAID systemen.

Ik kan je al vertellen dat voor een correct werkende RAID configuratie, dat je dan gelijke disks moet gebruiken. Dus zelfde type en capaciteit SSD's of HDD's, want de snelheid past zich aan, aan de langzaamste deelnemer in de raid array.
Dus een SSD met een HDD combineren is gewoon de snelheid van je SSD om zeep helpen.

Als je wilt dat je bestanden veilig en gebackupped staan, voor als je perongeluk data verwijderd of gehele uitval hebt, dat je je data kunt herstellen.
Dan moet je Reepje's advies volgen en het Backup thematopic doornemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 03-04-2013 21:10 ]