Linux on broken videocard laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 19:59
Hallo iedereen,

ik ben een van die gelukkige mensen met een HP Pavilion met een videokaart Nvidia 8600M GS met fabrieksfout (black screen, maar pc boot nog op)

Ik heb vruchteloos geprobeerd dit te verhalen op HP, dus probeer ik nog er het beste van te maken: een server voor mijn media.

Het probleem is natuurlijk dat ik de bios niet meer zie. Standaard staat hij blijkbaar nog op boot from dvd, want mits goed luisteren en enter drukken op het juiste moment lanceert hij mijn ubuntu live cd. Via nmap zie ik dat ik na enige tijd een ip adres krijg.

Ik zoek dus: een linux live cd die automatisch opensshd geinstalleerd heeft en waarvan ik een command line installatie kan doen (nog nooit gedaan)

iemand die mij kan helpen? Ik heb het meest ervaring met ubuntu

Het is de bedoeling een os (ubuntu server?) op de hdd te krijgen zodat ik dan mijn schijfjes via usb kan koppelen.

dank bij voorbaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 12:13
Ik zou Ubuntu op de schijf installeren terwijl deze in een andere pc/laptop zit (let op waar GRUB wordt geinstalleerd!). Enkele instellingen doen zodat je in ieder geval SSH toegang hebt.
Vervolgens de schijf in je laptop steken, en eens kijken of je er naartoe kunt connecten met ssh.

Linux installaties kun je namelijk gewoon verplaatsten van computer mits de hardware wordt ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:07
Kijk eens of je laptop een seriele poort heeft, dat kan zowel een bekende blauwe DB9-connector zijn, maar het kunnen ook headers of slechts soldeeraansluitingen op het moederbord zijn, met, als er wat bij staat, bijvoorbeeld COM1 of COM2. Als je vanaf daar, met behulp van een andere computer, het bootmenu en bios kan bereiken ben je sowieso 'gered'.

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.google.com/se...tu+install+serial+console

Maar de misschien simpelere, maar niet leukere imho :P, methode is inderdaad om een installatie te maken mbv een andere computer en de harde schijf terug te plaatsen.

Owh, als je het over ssh wilt doen, bekijk dit eens:
http://wiki.debian.org/DebianInstaller/NetworkConsole

[ Voor 8% gewijzigd door marcop23 op 03-04-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
Hallo,

reeds bedankt voor de inputs. Ik heb hier ook een nieuwe angle: via seriële poort!!!.

Aan jullie tips te zien is het ook duidelijk dat ik in de verkeerde richting aan het googlen was.

Ik verwerk de info en houd jullie op de hoogte.

tx!!!

ps: laptop is HP dv9640us en die heeft een db9 maar die is voor vga

[ Voor 24% gewijzigd door TtheGreat op 03-04-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USB > Serieel adapter proberen als je die hebt liggen?

Maar is de videokaart stuk, of de verbinding naar 't laptopscherm en kan je met een externe wel werken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
@bas-r: heel logisch, ik heb dat vroeger nog gedaan, maar in dit geval nooit in die richting gedacht. Hoe dom van me! Nu ik heb een schijfje uitgeplukt in andere laptop gestoken en Ubuntu server er opgezet. Het probleem is dat ik geen ip krijg. Ik ben niet zeker van mijn dhcp settings. Hoe zet ik op alle interfaces dhcp auto?

In /etc/networking/interfaces staat
eth0 auto
iface eth0 inet dhcp
Hoe zet ik voor al mijn interfaces dhcp op? Ik vermoed dat die poort niet eth0 heet, maar dat lijkt me straf, het is een gewone RJ45 aansluiting.
Heb er ook al een fix ip ingezet en dat vond hij ook niet :/

@Hero of Time: jazeker vidkaart. het is een bekend probleem, in de VS zijn er rechtzaken enzo. alle externe poorten vga/hdmi tonen rommel . Denk je dat USB > serieel zal helpen om de bios te pakken te krijgen? Het al gezocht naar COM port, maar nog niets gevonden. Ik wacht nog even om onboard te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

TtheGreat schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:08:
Het probleem is dat ik geen ip krijg. Ik ben niet zeker van mijn dhcp settings. Hoe zet ik op alle interfaces dhcp auto?
Dat komt omdat je een netwerk kaart met ander mac adres hebt. Je nic zou waarschijnlijk eth1 heten.
Dit kan je aanpassen door de /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules aan tepassen. Of te leeg gooien en rebooten

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schijf in werkend systeem hangen, /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules verwijderen. uitschakelen, schijf terug, have fun. Dat is 't. Je kan ook gelijk een statisch IP geven aan je eth0 als je wilt, ben je niet telkens afhankelijk van dhcp, hoef je 'm ook niet te sniffen of opzoeken in je dhcp tabel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
Hoi iedereen,

sorry for the delay maar had even geen tijd.

Het werkt!!! Na twee jaar in de kast liggen, kan eindelijk nog iets met mijn machien doen (het is een performante laptop).

dank aan Hero of Time en daft_dutch, ik was daar nooit zelf opgekomen

nu even denken wat ik er allemaal mee kan doen
-NAS
-radiostation
-scherm er afhalen (neemt alleen plaats in)
- (suggestions?)

ps: kan iemand dit topic in solved zetten

ps2: The nvidia defect dit is hw fout

[ Voor 11% gewijzigd door TtheGreat op 18-04-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topic in solved zetten? Welke sectie is dat? Issie nieuw en heb ik de memo gemist?

Pagina: 1