Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Bruikbaarheid pagination

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views

Verwijderd

Topicstarter
De klassieke pagination stijl (kleine linkjes met nummers) is niet echt bruikbaar op mobile. Een veel gebruikt patroon is om enkel een grote "More" link te tonen die de volgende pagina laadt. Een andere optie is endless scrolling, maar die methode heeft in mijn ogen teveel nadelen (back button werkt niet goed, slecht voor SEO).

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Endless scrolling is wat mij betreft voor dergelijke listings ook geen opties. Het is heel fancy, maar praktisch is het niet. Voor alle 'onpraktisch-heden' zijn workarounds te verzinnen, maar het is wat krom om al die workarounds te gaan doen domweg omdat je een endless scroll wil.

Ik denk dat als we de volgende en vorige knoppen duidelijker aanwezig maken en ruimere marges gebruiken voor de pagina's het uiteindelijk wel erg goed kan werken. Als je bijvoorbeeld kijkt naar google en hun marges, dan vind ik dat zeer fijn werken, plus het blijft redelijk rustig voor het oog ipv dat er allemaal boxjes achter/naast elkaar staan. Het is dan wel belangrijk dat het klikbare gedeelte wordt vergroot en niet enkel het cijfertje zelf

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, eerlijk gezegd zet ik uberhaupt vraagtekens bij numerieke pagination, ook op de desktop. Grote touch targets voor vorige/volgende is wel een uitstekend idee.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Laten we over dit onderwerp hier verder gaan: [Bug]Paging past niet op 1 regel

Dit topic is gesloten.