[Bug]Paging past niet op 1 regel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:17

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
http://tweakotine.nl/nieu...el-internet-update-2.html
Omschrijving
Op een iPhone (Tweakers - D) in de portrait stand passen de breadcrumbs in bovenstaand nieuwsbericht niet meer op 1 pagina.
Het gaat om de breadcrumbs voor de reacties, onder de grote reactiefilterknoppen.

Pagina 8 en de >> staan op een volgende regel.
Navigeer ik naar pagina 2 dan staat ook de 7 op de 2e pagina als gevolg van het verschijnen van een terugknop ( << )
Ik kan dit probleem alleen reproduceren op iOS, zowel in Safari als in Chrome.
Ik heb het zowel op mijn fysieke iPhone 5 als in de iOS Simulator.

Als ik op m'n iMac-Chrome het venster verklein naar D gaat het wel goed.
Platform
iOS
Browser
Safari / Chrome
Type apparaat
Alle iPhones

[ Voor 15% gewijzigd door Hoite op 05-04-2013 14:36 . Reden: Alle iPhones hebben hier last van, niet alleen de 4/5 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 13:27
Heb je een voorbeeldje? Hier gaat het voor zover ik kan zien goed (iPhone 5, 4s), maar kan zijn dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01
Ik heb het ook misha:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bwfq0wKXvoMbDoU3EGGooKZb/medium.png

[ Voor 4% gewijzigd door JoostBaksteen op 05-04-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Dan heb ik een andere bug, want ik heb alleen maar pagina 1 en 2 :+

In een ander topic werd gesuggereerd dat we wellicht enkel de prev & next (naast het totale aantal) moeten gaan tonen. Dat lost in principe het in 1 keer op, maar als je dan net een aritkel hebt gelezen en je bent tot pagina 4 gekomen, en besluit om later de rest van de reacties te gaan lezen, dan zul je flink wat moeten klikken voordat je eindelijk weer bent waar je was gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet zal ik ook mijn editie van de bug even posten. Xperia Z met Chrome:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8382/8622348858_6b2f543c66.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Leesvoer omtrent de usability van pagination: http://ux.stackexchange.com/questions/tagged/pagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik vind een dergelijk iets wel een nette oplossing voor paginering. Dat zou dan denk ik wel betekenen dat we aardig wat moeten aanpassen aan de website om het overal goed te laten werken

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/shard/s121/sh/aea2c877-c351-4a18-9ef6-683beb400844/569c627e62a22f0757d9dc9e22738931/res/93168da9-9a5b-4165-9e81-6208425367ad/skitch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

crisp

Devver

Pixelated

Jammer dat 'Vorige' en 'Volgende' veel meer ruimte innemen dan 'Prev' en 'Next' :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Volgende kun je imho nog eventueel afkorten met "Volg.". Vorige heeft volgens mij niet een dergelijke afkorting :+

Eventueel kunnen we ook kijken of het enkel tonen van de pijlen voldoende is. Ik denk dat (en dat is ff een forse aanname) dat als je goede iconen gebruikt, het duidelijk is voor de gebruiker. Bijv een '>' voor de volgende, en een '>|' voor het einde of iets dergelijkst. Met de laatste moet het dan duidelijk zijn dat het de allerlaatste pagina betreft

//edit

Schets. Zoiets oid

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/shard/s121/sh/d4ef091c-4b0b-4ca3-973c-69377f75287c/50ccb02bfd4c1b1494f8a0803ec9199b/res/21401e11-9090-44ac-9657-cec659bf505b/skitch.png

Overigens waar ik zelf heel erg aan twijfel is de noodzaak van alle afzonderlijke pagina's. Volgens mij is het vooral belangrijk om te weten hoeveel pagina's er zijn, en niet zozeer dat je naar alle mogelijke pagina's kan gaan. De enige use case die ik mij zo kan bedenken is als je bezig was met iets lezen, halverwege bent gekomen en later weer naar die exacte pagina wil terugkeren. De vraag is wat uiteindelijk belangrijker is op de kleinste schermen

//edit 2

Ik realiseer mij nu pas dat onze huidige ">>" niet naar het einde is, maar naar de volgende. Als we het midden van de paginering weglaten en bij de ">>" 'volgende' zetten, dan is het erg eenvoudig om naar een volgende of vorige pagina te gaan

[ Voor 53% gewijzigd door Misha op 08-04-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01
Ik denk dat 'Volg' als afkorting verwarrend kan zijn, vooral met Twitter en het 'volgen' van jan en alleman.

Persoonlijk vind ik de 2 pijltjes ook duidelijk, maar dan moet er wel iets tussenstaan, zoals je dat nu hebt (dus niet alleen ' |< < > >|').

We zouden ook iets kunnen gebruiken als "|< < Pagina 1 van 23 > >|" dan is het duidelijk hoe je naar de volgende/vorige pagina kan gaan.

Je zou het ook zo kunnen maken dat je een selectie popupje (evt native) krijgt wanneer je op 'Pagina 1 / 23' klikt. In die popup zou je dan naar de gewenste pagina kunnen springen.

Dan kan je nog steeds eenvoudig naar elke pagina navigeren, maar is het ook op kleine schermen goed toonbaar.

Een voordeel van 'volgende' en 'vorige' uitschrijven is natuurlijk wel dat het groter is waardoor het veel makkelijker klikbaar is dan een klein '>' dingetje. Eventueel zouden we op grade D de haakjes kunnen gebruiken en op grade < C gewoon voluit 'vorige' en 'volgende'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
In het middelste voorbeeld van Misha zou ik de vakken met '...' weglaten en het exacte paginanummer toegankelijk maken met een select-tag zoals JoostBaksteen voorstelt. Met meer ruimte zou het zinnig zijn om meer pagina's weer te gaan geven.

Overigens zou het wel zo mooi zijn om de pagination gelijk te trekken op zowel FP als forum. De voorgestelde cd-speler-achtige knoppen vind ik mooi en gelukkig wordt de klikbare target area wat groter. Het aanklikken van de pijltjes in de PW is nogal een crime atm, op het forum gaat dat beter met vorige/volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 11:41
Ik heb een conceptje uitgewerkt en op tweakotine gezet. Ik heb de navigatie beperkt tot enkel Vorige en Volgende met in het midden een select met daarin de aanwezige pagina's. Eigenlijk dus de geschetste situatie van JoostBak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Prima mee te werken zo, ook wanneer er veel pagina's reacties zijn. Ook een 'eerste' en 'laatste' zijn niet meer nodig met die select.
Pagina: 1