IIS8 - server too busy, hardware load minimaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Of een appool recycle de boel oplost is lastig te zeggen.
Meestal als een site de melding geeft is het na 1 of 2 keer refreshen weg (soms ook niet).

Het aantal worker processes is naar mijn idee gelijk aan het aantal w3wp processen.
Dus om de vraag te beantwoorden hoeveel worker processes er draaien, dat zijn er rond de 500/700.

Logging....
Goed punt, Ik heb al wel met perfmon enige counters in de gaten gehouden, maar niets piekt wanneer het fout gaat. Als iemand suggesties heeft voor wat en hoe ik het beste kan loggen om hier iets raars uit te halen, dan hoor ik het graag!

Hier ook een screenshot van mijn appool instellingen.
Let erop dat de beperkende waardes voor physical memory, virtual memory en request limit bewust zijn ingeperkt om dit probleem nog een klein beetje in toom te houden, zonder die limieten gaan de 'server too busy's' echt helemaal los...
Afbeeldingslocatie: http://sanderendounia.nl/zooi/appool.png

Kan het zijn dat 1 site de hele asp.net queue vol zet?
Zo ja, is er een manier om te achterhalen welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Het aantal requests per CPU had ik al opgevoerd, zonder resultaat helaas....
Hier een screenshot van de perfmon met de voorgestelde counters uit de link hierboven.

Afbeeldingslocatie: http://sanderendounia.nl/zooi/perfmon.png

Een aantal zaken hebben mijn aandacht.
Er zijn namelijk 3 lijnen die kaarsrecht lopen, wat mij doet vermoeden dat er een limiet is bereikt...
Private Bytes (w3wp) 350.000.000
Virtual Bytes (w3wp) 999.276.544 (hier het duidelijkst een limiet te zijn bereikt)
Handle count (w3wp) 477

Ik heb zojuist ook een iisreset uitgevoerd (na de screenshot) en alle waardes daalden, behalve Handle count...
Je zou bij een iisreset toch ook verwachten dat deze zou zakken?

De basic steps die je aangeeft resulteren in een een configuration error, ik ga eens nakijken of dit ook voor IIS8 nog te doen is.

edit: in perfmon dacht ik dat w3wp stond voor alle w3w processen bij elkaar, dit lijkt niet zo te zijn, sommige w3wp#nr gaan over de w3wp heen...
Na het uitlezen van virtual bytes TOTAL, kom ik uit op een waarde 5.6718e+010, wat volgens mij uitkomt op 56.718.000.000, dus 56GB, lijkt me enigszins aan de hoge kant...

[ Voor 19% gewijzigd door sjender101 op 03-04-2013 11:27 ]

Pagina: 1