Hallo,
Op onze Windows 2012 server met IIS8 heb ik het volgende probleem.
Er staan ongeveer 5000 sites als testcasus hierop met wisselende bezoekersaantallen.
Het CPU gebruik is gemiddeld 25%
Het RAM gebruik is op z'n hoogst 10GB van 24GB.
Toch worden er op willekeurige basis "server too busy" meldingen gegeven voor HTTP requests.
Vaak gebeurt dit als het aantal w3wp.exe processes richting de 500 loopt.
Maar het kan ook wel gebeuren dat er 700 draaien en er nog geen probleem is.
Deze melding wordt alleen weergegeven op ASP(.NET) pagina's, HTML en PHP hebben hier geen last van en zijn gewoon razendsnel.
Wat ik vermoed is dat er een maximum aantal .NET w3wp.exe processen open mag staan, mocht er dan 1 bijkomen, dat er dan een "server too busy" wordt gegeven, totdat er weer een proces vrijkomt.
In de machine.config hebben we de volgende aanpassing gedaan, maar dat biedt geen oplossing.
<processModel enable="true" requestQueueLimit="100000"/>
In de perfmon zien we ook niets raars (of we hebben de verkeerde counters).
Samenvatting: is er een limiet op het aantal ASP(.NET) w3wp.exe processen, en hoe verhogen we dat?
Op onze Windows 2012 server met IIS8 heb ik het volgende probleem.
Er staan ongeveer 5000 sites als testcasus hierop met wisselende bezoekersaantallen.
Het CPU gebruik is gemiddeld 25%
Het RAM gebruik is op z'n hoogst 10GB van 24GB.
Toch worden er op willekeurige basis "server too busy" meldingen gegeven voor HTTP requests.
Vaak gebeurt dit als het aantal w3wp.exe processes richting de 500 loopt.
Maar het kan ook wel gebeuren dat er 700 draaien en er nog geen probleem is.
Deze melding wordt alleen weergegeven op ASP(.NET) pagina's, HTML en PHP hebben hier geen last van en zijn gewoon razendsnel.
Wat ik vermoed is dat er een maximum aantal .NET w3wp.exe processen open mag staan, mocht er dan 1 bijkomen, dat er dan een "server too busy" wordt gegeven, totdat er weer een proces vrijkomt.
In de machine.config hebben we de volgende aanpassing gedaan, maar dat biedt geen oplossing.
<processModel enable="true" requestQueueLimit="100000"/>
In de perfmon zien we ook niets raars (of we hebben de verkeerde counters).
Samenvatting: is er een limiet op het aantal ASP(.NET) w3wp.exe processen, en hoe verhogen we dat?