Toon posts:

Samsung 840Pro 256GB : Ultra DMA CRC error fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pc hangt een SSD Samsung 840Pro 256. Werkt zoals ik het kan inschatten perfect. Echter ik heb eens met HD-Tune gekeken naar de status van de SSD en kwam een waarschuwing tegen;

Ultra DMA CRC error fout.

Via Google eens gekeken wat men hier over te zeggen had, maar echt duidelijk werd het niet.
Is er een tweaker die mij kan vertellen of dit impact heeft en/of ik daar ik iets aan zou kunnen doen. En zo ja wat. Of dat ik dat gewoon kan negeren.

Heb er een paar screenshots van. Twee van HD-Tune en één gemaakt van SSD-life Pro.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/zkgv28.png Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2saynps.png Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/femcjn.png

OS; Windows 8 Pro

Moet er misschien wel even bij vertellen dat ik wat aan het prutsen geweest ben met de aansluiting op mijn mobo, en dat er wat abnormale shutdowns door mij zijn gedaan zie dit topic wat ik gestart ben.

[WIN8] Vreemd copy&paste gedrag

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-01 16:43

Perkouw

Moderator General Chat
Je geeft aan google te gebruiken, maar in hoeverre ?
Eerste hit als ik ''Ultra DMA CRC'' invul -> https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Oftewel, verwissel je kabel eens.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat hoofdzakelijk over HDD's en niet SSD's. De kabels heb ik al geswitcht, en vervangen. Zie het topic waar ik naar linkte onderaan mijn laatste bijdrage.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
HDD of SSD, die error geeft over het algemeen aan dat er iets niet snor zit met je kabel.
Je geeft nu aan, kijk naar dat andere topic (waarom dan een nieuw topic openen eigenlijk?), zijn de errors na de kabel wissel opgelopen ? Dan zit er iets anders mis.

En wat bedoel je met prutsen aan je aansluitingen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 30-03-2013 10:20 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
Let er ook op dat de SMART het aantal voorgekomen fouten bijhoud. Je moet dus kijken of het getal stabiel blijft op 1089.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is: of er werkelijk iets mis is? Daar is men het niet over eens. Sommigen zeggen dat dat komt omdat HD-Tune niet met SSD's echt overweg kan. En/of het onstaan is voor of na het switchen van de kables kan ik niet zeggen omdat ik er nu pas achter kom..
Malantur schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:23:
Let er ook op dat de SMART het aantal voorgekomen fouten bijhoud. Je moet dus kijken of het getal stabiel blijft op 1089.
Zal dat inderdaad gaan monitoren. Als het stabiel blijft, denk ik dat het misschien te maken heeft met die abnormale shutdowns die ik heb gedaan. lijkt mij ook niet echt gezond voor een SSD..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 10:25 ]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Loopt het op, dan is er wat mis. Loopt het niet op dan is er niet zoveel aan de hand.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
HDTune is niet gemaakt voor ssd's, maar SMART uitlezen is letterlijk gewoon wat in het geheugen van de schijf staan. Voor een ssd en een hdd is dat hetzelfde systeem, met ieder deels zijn eigen parameters.
Kabelfouten zijn kabelfouten: het ging ergens mis tussen het moederbord en de schijf. Als je de kabel hebt vervangen mag het niet meer oplopen, anders is er toch nog iets mis.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het enige tijd monitoren, en als het op blijft lopen dan zal ik weer eens met wat kabels aan de gang gang.

Dank voor de input

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

CRC fouten liepen langzaam op. Inmiddels sata-kabel vervangen, en geen oplopende errors meer.

Kabeltjes kabeltjes toch..;(
Pagina: 1