Toon posts:

[WIN8] Vreemd copy&paste gedrag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wist ook niet echt welke kop ik dit topic moest geven, maar...

Wat mij bevreemd is, dat ik indien ik bestanden kopieer van de ene naar de andere HDD er nogal wat snelheidsproblemen optreden en het kopieëren zelfs regelmatig stopt

Voorbeeld:

Heb op mijn schijf een directorie met daarin zo n 50 HD-films van ongeveer 5GB per film.
Als ik dan met ctrl A alles selecteer, en dan paste op een andere HDD, begint de snelheid met normaal zo n 120MB/s

Als er echter één film gekopieerd is stopt de overdracht even, en zie ik in de explorerbalk een groene voortgangsbalk lopen. Wanneer deze klaar is, gaat het kopieëren weer verder. Dat herhaalt zich dan bij elke film.

Als ik een groot bestand van zo n 25GB neem, dan blijft hij de hele tijd op de juiste snelheid hangen.

Is bovenstaande normaal, en moet ik daarmee leren leven? Of is er nog een setting waardoor ik van dat pauzeren af kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de machine in je signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel..dat is de bak..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk niet dat je daar vanaf komt, ik heb het bij een virtual pc geprobeerd, en daar komt ook een steeds een pauze in voor! (bestanden 10x5GB)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:02:
Ik denk niet dat je daar vanaf komt, ik heb het bij een virtual pc geprobeerd, en daar komt ook een steeds een pauze in voor! (bestanden 10x5GB)
Dat is dan weer een troost..

Maar zou kunnen dat het altijd zo geweest is, maar niet eerder opgevallen.

Thxs in ieder geval voor het testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Nu ben ik nieuwsgierig, waar ligt dat aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

TheRealRMike schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:11:
Nu ben ik nieuwsgierig, waar ligt dat aan dan?
Weet ik veel een tik een van Windows? Windows 8 heeft het niet! Ik heb het ook getest, op Vista en die doet precies hetzelfde!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 8 draai ik dus op mijn bak. Heb het probleem wel kunnen oplossen.

Door alle sata-aansluitingen op het mobo eens na te lopen en andere connectoren te gebruiken. [wisselen van de aansluiting op de connectoren onderling]

Op mijn mobo zitten 2x intel sata3, en 6x marvell sata3. Op de intels zitten de ssd, en één primaire HDD. Op de marvells zitten de ander 3x HDD's. Twee van de aansluitingen op de marvells had ik naast elkaar zitten. Deze nu bovenelkaar geplaats.

Nu is de doorvoer een stuk hoger en stabiel zonder de irritante pauzes er tussen tijdens het kopieëren.

Of bovenstaande echt het probleem was durf ik niet te zeggen. Misschien een expert die daar licht over kan brengen..:-)
Pagina: 1