OEH, dat klinkt wel verleidelijk!DanielPharos schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:35:
Hey BofH, weet je wat ik ineens zag? Als wij *nu* het team onderaan joinen, hebben we na ongeveer 1 dag x-ray99 weer ingehaald.
Zo, 2GB RAM eruit, 8GB erin, hyperthreading weer aan... kijken hoe het nu gaat. Voorheen 4 taken tegelijk, 6 uur gemiddeld per taak. Nu 8 taken tegelijk, 5 uur gemiddeld
Ja, vorig jaar was je leuk bezig. Kwam deze thread trouwens nog tegen. Iemand is 3 maanden bezig geweest om z'n plek #1 weer terug te pakken van jou en vond het toch de moeite om dat nog even te melden...Paprika schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:34:
Damn, jammer dat jullie er vorig jaar niet waren. Toen was ik, gekeken naar totaal score van "mezelf" (laptops zijn niet van mij uiteraard) t.o.v. de teams, eigenlijk 3e geworden (maar als FokSchaap zijnde dan ook de "winnaar"). Dit was met een aantal stapels aan i7-2640Ms, maar als ik dit zo zie was dat dus geen partij geweest. Helden...
http://www.teamphoenixris...ve/index.php/t-57262.html
Ha die laatste reactie ook, "Shhhhhhhh... don't wake him up!!!"MOmax schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 07:33:
[...]
Ja, vorig jaar was je leuk bezig. Kwam deze thread trouwens nog tegen. Iemand is 3 maanden bezig geweest om z'n plek #1 weer terug te pakken van jou en vond het toch de moeite om dat nog even te melden...
Ik moest nog opnieuw m'n excuses aanbieden, dus bij deze. Kwam er nogmaals langs en 't was toch wel treurig wat ik zei.MOmax schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 07:33:
[...]
Ja, vorig jaar was je leuk bezig. Kwam deze thread trouwens nog tegen. Iemand is 3 maanden bezig geweest om z'n plek #1 weer terug te pakken van jou en vond het toch de moeite om dat nog even te melden...
En nice find haha.
Je moet je excuses niet aanbieden, maar gewoon lekker meedoen met de Stampede! Of gebruik je nu een andere nickname?Paprika schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:40:
[...]
Ik moest nog opnieuw m'n excuses aanbieden, dus bij deze. Kwam er nogmaals langs en 't was toch wel treurig wat ik zei.
En nice find haha.
Even een opmerking richting DPC crew. Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik heb geen post gezien op de frontpage van tweakers.net met een aankondiging / uitleg van deze stampede. Volgens mij zorgde dit andere jaren altijd voor best nog wel veel nieuwe stampende koetjes.
Misschien dat de redactie van tweakers.net na een vriendelijke herinnering alsnog een post hieraan wil wagen?
Misschien dat de redactie van tweakers.net na een vriendelijke herinnering alsnog een post hieraan wil wagen?
nieuws: Dutch Power Cows maken zich op voor stampede van kosmische proportiesjellebaris schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:24:
Even een opmerking richting DPC crew. Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik heb geen post gezien op de frontpage van tweakers.net met een aankondiging / uitleg van deze stampede. Volgens mij zorgde dit andere jaren altijd voor best nog wel veel nieuwe stampende koetjes.
14e plaats!, en het is stil hiero..
Hebben jullie trouwens ook last dat de forum moeilijk laadt (zonder opmaak of gewoon niet)?
Hebben jullie trouwens ook last dat de forum moeilijk laadt (zonder opmaak of gewoon niet)?
[ Voor 57% gewijzigd door Justberry op 06-04-2013 18:46 ]
Zo 4 Gb > 12 Gb merk je wel.
Ook gelijk me multiplier maar op 22 gezet
Cores worden nu alleen wel 86c
Ook gelijk me multiplier maar op 22 gezet
Cores worden nu alleen wel 86c
4 Gbit naar 12 Gbit
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
GB versus Gb
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Nah, dit is gewoon definitie, b = bit, B = byte... dus ik gok 12 GB
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Als we deze punten vast houden eindige we tweede met meer dan 100mill punten
Hoeveel gemiddelde pc's zouden er nog bij moeten komen om aan het eind van de maand nr1 te staan dan
Ghehe, vanmiddag bezig geweest om verlichting en stopcontacten aan te leggen in de schuur. Ging de aardlek eruit. Dus halve dag gemist en alsnog op wonderbaarlijke wijze 5 plaatsen gestegen in de team-stats
Wauw, X-ray in de daily op de 3e plek... Ben benieuwd wanneer ze ons gaan inhalen in de daily
Ik ben bang dat jullie dan eerst wat valium door het veevoer van BofH moeten mengen.
nope
LOL! Nou we zijn eerst onderweg om de overal van Bold_Seeker te doorbreken op het complete project. Dat moet in 2 dagen wel gepiept zijn
Ik zal morgen wat stats posten van de paar machines die we gebruiken.
Show us!!!!!!!lasermen schreef op zondag 07 april 2013 @ 03:05:
LOL! Nou we zijn eerst onderweg om de overal van Bold_Seeker te doorbreken op het complete project. Dat moet in 2 dagen wel gepiept zijnIk zal morgen wat stats posten van de paar machines die we gebruiken.
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Wait and see

I've visited the Mothership @ Cupertino
cosmologyathome.org/top_hosts.php
zie de top anonymous hosts..
(zo'n beetje alle dual xeon E5's zijn sinds 3 april aangemeld dus timing klopt wel zo ongeveer)
zie de top anonymous hosts..
(zo'n beetje alle dual xeon E5's zijn sinds 3 april aangemeld dus timing klopt wel zo ongeveer)
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar ze normaal voor worden gebruikt. Vorig jaar nog gebruik kunnen maken van een aantal nodes op 2 E7 2850/70 systemen (HP ProLiants) welke normaal allemaal worden gebruikt als test omgevingen waarbij je als werknemer voor een bepaalde tijd een VM van 1 tot 8 cores kunt reserveren (de grootste ondersteunde dan ook 72 VMs meen ik ((2 per core) met 'n paar cores gereserveerd voor overhead )).
E5s zijn dan wel "maar" dual en net iets minder cores, maar dit zijn er wel een hoop. Zou het niet goedkoper zijn dan 't aantal servers te halveren (of eigenlijk nog iets meer dan dat gezien ze meer cores hebben, dus minder servers nodig) en richting 4XXX of zelfs nog hoger te gaan? Of zijn de andere onderdelen zoveel duurder? Per CPU zijn ze sowieso allebei al aardig prijzig
, maar ik weet verder niet hoeveel er bespaard kan worden op stroom en onderdelen met de grotere bakken. Een voordeel is wel dat 't makkelijker is 1 systeem uit te schakelen, maar nu ben je minder afhankelijk van 1 systeem bij uitval.
E5s zijn dan wel "maar" dual en net iets minder cores, maar dit zijn er wel een hoop. Zou het niet goedkoper zijn dan 't aantal servers te halveren (of eigenlijk nog iets meer dan dat gezien ze meer cores hebben, dus minder servers nodig) en richting 4XXX of zelfs nog hoger te gaan? Of zijn de andere onderdelen zoveel duurder? Per CPU zijn ze sowieso allebei al aardig prijzig
[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 07-04-2013 18:39 ]
Zeg Vipeax, mis ik wat output bij jou
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Vanuit (intel) hardware gezien zijn dual socket systemen vrijwel altijd goedkoper dan quad socket.Paprika schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:26:
Zou het niet goedkoper zijn dan 't aantal servers te halveren (of eigenlijk nog iets meer dan dat gezien ze meer cores hebben, dus minder servers nodig) en richting 4XXX of zelfs nog hoger te gaan? Of zijn de andere onderdelen zoveel duurder?
Enige rede voor quad socket zou zijn licentiemodel software die erop draait of als je een applicatie draait die ook echt 4 processoren nodig heeft.
Bij dual socket ook meer ruimte voor geheugen en pci kaarten
[ Voor 36% gewijzigd door Qazwaplol op 07-04-2013 20:18 ]
Klopt, pomp was kapot gegaan een tijdje terug en die heb ik er pas vanmiddag in kunnen zetten i.v.m. drukte. Output van vorig jaar zit er sowieso niet in, maar het deel dat ik de afgelopen week gemist heb, haal ik in de laatste week vast wel in, hopelijk een paar keer.

True, thanks.Qazwaplol schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:58:
[...]
Vanuit (intel) hardware gezien zijn dual socket systemen vrijwel altijd goedkoper dan quad socket.
Enige rede voor quad socket zou zijn licentiemodel software die erop draait of als je een applicatie draait die ook echt 4 processoren nodig heeft.
Bij dual socket ook meer ruimte voor geheugen en pci kaarten
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik geen nieuwe werk units krijg? Zowel op mn laptop als desktop heb ik dit probleem. Kheb al lopen klooien met die cc_config file maar niets lijkt te werken (of iets werkt het nu juist tegen)
Hebben meer van jullie dit probleem of is er gewoon geen werk (kan ik me haast niet voorstellen)?
Hebben meer van jullie dit probleem of is er gewoon geen werk (kan ik me haast niet voorstellen)?
Nog gefeliciteerd!
De server heeft nog genoeg units om te versturen dus dat is het niet, daarbij hebben al mijn computer units.
Misschien min work buffer omhoog doen in preferences, vaak updaten.
ik heb zelf nooit aan de cc_config gekloot, dus zonder kan ook
Misschien heeft iemand anders een antwoord?
MvG
Justberry
De server heeft nog genoeg units om te versturen dus dat is het niet, daarbij hebben al mijn computer units.
Misschien min work buffer omhoog doen in preferences, vaak updaten.
ik heb zelf nooit aan de cc_config gekloot, dus zonder kan ook
Misschien heeft iemand anders een antwoord?
MvG
Justberry
Probeer eens een project reset in boinc, gooit al het werk weg samen met alle lokale bestanden van het project en meld zich opnieuw aan.
Heeft het log/berichten iets te melden? Soms is daar te achterhalen waarom er geen werk wordt opgehaald.
nope
We draaien met 4 accounts, vooral omdat volgens de regels minimaal 3 teamleden er moeten zijn. Globaal gezien hebben we het volgende draaien:
17x 4xE5-4620 met 256GB ram en 2x10G aan netwerk.
1x 2xE5-2690 met 32GB ram en 4x10G aan netwerk.
1x 2xX5660 met 32GB ram en 6x10G aan netwerk.
2x E5-2420 met 48GB ram en 2x10G aan netwerk.
28x AMD 4280 met 32GB ram en 2x10G aan netwerk.
6x 2xE5150 met 8GB ram en 2x1G aan netwerk.
Ik vergeet vast nog paar machines
We gebruiken de E5-4xxx machines om wetenschappelijk rekenwerk mee te verrichten. De AMD 4280 zijn storage machines waar toevallig ook nog een CPU in zit. De rest zijn test machines om nieuwe software en/of opstellingen te kunnen testen of problemen na te bootsen die er zijn vanuit productie.
E7 servers zijn heel stuk trager vergeleken met de huidige E5 series. (komt omdat de E7's die nu op de markt zijn uit 2010/2011 komen). Enige voordelen wat een E7 heeft zijn RAS functionaliteit en dat ze 3 QPI bussen hebben in plaats van 2. Daardoor heb je gegarandeerd 1 hop tussen de CPU's vergeleken met de E5-4xxx serie in ergste geval 2 hops. (Kruis versus Vierkant opstelling). Daarnaast kan je meer geheugen kwijt in een quad socket machine tegenover een dual socket machine. Dit heeft te maken met de hoeveelheid ram aansluitingen je hebt per CPU. Dit is 2x zoveel en daardoor kan er 2x zoveel geheugen in. Hetzelfde zie je ook terug in de hoeveelheid PCI-e sloten, meer CPU's dus meer PCI-e lanes en daardoor meer PCI-ex16 sloten mogelijk. Vergelijk voor de grap de Dell R720 en R820 met elkaar. (dit zie je bij elk merk terug, pak de Dell servers puur als voorbeeld).
Als er meer vragen zijn, roep vooral!
17x 4xE5-4620 met 256GB ram en 2x10G aan netwerk.
1x 2xE5-2690 met 32GB ram en 4x10G aan netwerk.
1x 2xX5660 met 32GB ram en 6x10G aan netwerk.
2x E5-2420 met 48GB ram en 2x10G aan netwerk.
28x AMD 4280 met 32GB ram en 2x10G aan netwerk.
6x 2xE5150 met 8GB ram en 2x1G aan netwerk.
Ik vergeet vast nog paar machines
We gebruiken de E5-4xxx machines om wetenschappelijk rekenwerk mee te verrichten. De AMD 4280 zijn storage machines waar toevallig ook nog een CPU in zit. De rest zijn test machines om nieuwe software en/of opstellingen te kunnen testen of problemen na te bootsen die er zijn vanuit productie.
E7 servers zijn heel stuk trager vergeleken met de huidige E5 series. (komt omdat de E7's die nu op de markt zijn uit 2010/2011 komen). Enige voordelen wat een E7 heeft zijn RAS functionaliteit en dat ze 3 QPI bussen hebben in plaats van 2. Daardoor heb je gegarandeerd 1 hop tussen de CPU's vergeleken met de E5-4xxx serie in ergste geval 2 hops. (Kruis versus Vierkant opstelling). Daarnaast kan je meer geheugen kwijt in een quad socket machine tegenover een dual socket machine. Dit heeft te maken met de hoeveelheid ram aansluitingen je hebt per CPU. Dit is 2x zoveel en daardoor kan er 2x zoveel geheugen in. Hetzelfde zie je ook terug in de hoeveelheid PCI-e sloten, meer CPU's dus meer PCI-e lanes en daardoor meer PCI-ex16 sloten mogelijk. Vergelijk voor de grap de Dell R720 en R820 met elkaar. (dit zie je bij elk merk terug, pak de Dell servers puur als voorbeeld).
Als er meer vragen zijn, roep vooral!
Zeer bruut, hoop later me handen op zoiets te mogen leggen ^^
En de wetenschappelijk werk staat nu ff stil (de stampede natuurlijk niet meegetelt ^^)of is dit een gedeelte?
En de wetenschappelijk werk staat nu ff stil (de stampede natuurlijk niet meegetelt ^^)of is dit een gedeelte?
[ Voor 22% gewijzigd door Justberry op 08-04-2013 00:24 ]
Een reset haalt niets uit, al meerdere malen op beide systemen beprobeerd.
Zojuist BOINC helemaal afgesluiten en opgenieuw gestart, dan krijg ik wel weer taken toegewezen/gedownload. Dr is dus wel een oplossing maar het zou niet nodig moeten zijn om het programma te reboten om weer nieuwe WU's te krijgen...
Soms faalt het downloaden van nieuwe WU's ook, maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de brakke internetverbinding hier (paramaribo)
Zojuist BOINC helemaal afgesluiten en opgenieuw gestart, dan krijg ik wel weer taken toegewezen/gedownload. Dr is dus wel een oplossing maar het zou niet nodig moeten zijn om het programma te reboten om weer nieuwe WU's te krijgen...
Soms faalt het downloaden van nieuwe WU's ook, maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de brakke internetverbinding hier (paramaribo)
Mooi dat het weer werkt
Download faals heb ik hier ook soms, maar mijn internjiet is ook niet altijd even goed ^^, zoals het laden van ddeze forum gaat regelmatig fout (laad niet, of vergeet de opmaak te laden)
Nu ga ik slapen, morgen start tentamen week!
MvG
Justberry
Download faals heb ik hier ook soms, maar mijn internjiet is ook niet altijd even goed ^^, zoals het laden van ddeze forum gaat regelmatig fout (laad niet, of vergeet de opmaak te laden)
Nu ga ik slapen, morgen start tentamen week!
MvG
Justberry
Het is net nieuw aangeschaft cluster en we gebruiken de Stampede om de machines in te werken en alle infrastructuur er omheen (koeling, stroom, netwerk) door te testen en indien nodig bij te sturen. De bestaande clusters draaien al tijden productie.Justberry schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:22:
Zeer bruut, hoop later me handen op zoiets te mogen leggen ^^
U got morelasermen schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:31:
[...]
Het is net nieuw aangeschaft cluster en we gebruiken de Stampede om de machines in te werken en alle infrastructuur er omheen (koeling, stroom, netwerk) door te testen en indien nodig bij te sturen. De bestaande clusters draaien al tijden productie.
MvG
Justberry
Hoe zit dat nou eigenlijk met het samenvoegen van de teams dat zou toch 7 april gebeuren?
En ik al blij als ik vandaag de 25K passeer.
Weer 2 plaatsen omhoog & een plaats in de totale ranglijst op boinc(door de prive stampede van x-ray)!
Nog ruim 1.2M voordat ook Synergy het haasje is. Misschien vandaag nog.
Het zou toch mooi zijn als we "even" door die 3mio zouden gaan. Ik gebruik mijn windows azure proef in ieder geval volledig door een aantal 8 cores erbij te schakelen. Gaat wel hard met die 750 gratis rekenuren.
Als deze op zijn schakel ik misschien nog wel over naar 20 xs cores. Dat komt voor de resterende 2 weken dan op 5 tientjes. Moet wat over hebben voor het goede doel en aan stroom zou ik het anders zelf ook al kwijt zijn (ahum).
Als deze op zijn schakel ik misschien nog wel over naar 20 xs cores. Dat komt voor de resterende 2 weken dan op 5 tientjes. Moet wat over hebben voor het goede doel en aan stroom zou ik het anders zelf ook al kwijt zijn (ahum).
In hoeverre kloppen bij jullie de geschatte 'nog te gaan' tijden van BOINC? Ik heb nu op twee machines BOINC lopen, en bij de ene is de verwachtte tijd voor één WU 6 uurtjes, waar hij nu al 24 uur bezig is met dezelfde WU's, en op de andere is de verwachtte tijd per WU 4 uurtjes, en daar is hij nu ook al 12 uur bezig. Is dit normaal of faalt er iets hard bij mij?
Edit: er draaien geen andere programma's, (bijna) alle CPU kracht gaat naar BOINC
Edit: er draaien geen andere programma's, (bijna) alle CPU kracht gaat naar BOINC
[ Voor 10% gewijzigd door fractus op 08-04-2013 15:57 ]
@fractus misschien heeft dat te maken met het feit dat boinc stopt als je de computer ook voor iets anders gebruikt?
Ik heb zelf in ieder geval het idee dat die verwachte tijden wel kloppen als ik mn PC zn gang laat gaan.
btw, net succesvol boinc geinstalleerd op mn raspberry dus er komt weer een beetje 24/7 cpu kracht bij
Ik heb zelf in ieder geval het idee dat die verwachte tijden wel kloppen als ik mn PC zn gang laat gaan.
btw, net succesvol boinc geinstalleerd op mn raspberry dus er komt weer een beetje 24/7 cpu kracht bij
@fractus, Als je net bent begonnen heeft hij nog geen idee hoelang ze duren, dus hij gokt een beetje. Na een paar keer wu's afgerond te hebben word de tijd aan gepast. bij mij bv op me laptop naar 22uur.
MvG Justberry
MvG Justberry
@lappro Nee dat kan niet, ik heb bij boinc ingesteld dat hij altijd blijft draaien, zelfs als de computer bezig is.
@Justberry dat zou goed kunnen, nou dan blijven we maar gewoon doorrekenen
@Justberry dat zou goed kunnen, nou dan blijven we maar gewoon doorrekenen
Het zijn standaard Dell servers, dus weinig spannends aan te zien lijkt mij.
Bam! 'Team Norway' ook ingehaald! We staan nu op de negende plek!
Hier ook net begonnen met BOINC, tijden kloppen ook voor geen meter. Opgegeven dat hij altijd mag werken. Maar eens kijken of het beter wordt.
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Toch nog een vraag... Ik heb thuis een HTPC met daarop XBMC. Nu leek het mij wel aardig om ook op deze computer BOINC te installeren en hem in te stellen dat hij 30% van de CPU mag gebruiken. Zo blijft de computer redelijk laag in energieverbruik en draag ik toch een "extra" steentje bij.
Nu staat bij mij XBMC altijd aan. Maar als ik nu via teamviewer (heeft dit er misschien mee te maken...?) op de computer kijk staat er bij BOINC "Opgeschort CPU is bezet".
Iemand een idee/oplossing?
Nu staat bij mij XBMC altijd aan. Maar als ik nu via teamviewer (heeft dit er misschien mee te maken...?) op de computer kijk staat er bij BOINC "Opgeschort CPU is bezet".
Iemand een idee/oplossing?
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Tools->Computing preferences->tabblad processor usage->while processor usage is less than:
Deze op 0 gezet? Anders stopt BOINC inderdaad als andere processen (XBMC/teamviewer/....) meer dan 25% (of een andere waarde die hier staat ingevuld) cpu gebruiken Als je het ding op 0 zet, let BOINC daar niet op en zal dus altijd draaien.
Deze op 0 gezet? Anders stopt BOINC inderdaad als andere processen (XBMC/teamviewer/....) meer dan 25% (of een andere waarde die hier staat ingevuld) cpu gebruiken Als je het ding op 0 zet, let BOINC daar niet op en zal dus altijd draaien.
Whatever
Thanx DigiK-oz, maar hoe kan ik dan invloed uit oefenen op de hoeveelheid processorkracht. Ik wil bijvoorbeeld als de computer aan staat 25% altijd doneren. Ik heb de NL versie en er staat bij mij bij "processorgebruik" onderaan "Extra Opties" "Gebruik maximaal xx% van de processoren". Dit i.c.m. vinkje voor "terwijl de computer in gebruik is" zou hier toch voor moeten zorgen?
Dan moet ik even gokken hoe het in de nederlandse versie heet 
xx% van de processoren is voor multicore. Op een dual core, als je dat op 50% zet, zal hij maar 1 core gebruiken.
Daaronder staat een optie "gebruik maximaal xx% processortijd" of iets dergelijks. Deze op 25 zetten. In het bovenste deel (5e optie in de engelse versie) staat iets van "terwijl processorgebruik minder is dan", en deze moet je dan op 0 zetten.
xx% van de processoren is voor multicore. Op een dual core, als je dat op 50% zet, zal hij maar 1 core gebruiken.
Daaronder staat een optie "gebruik maximaal xx% processortijd" of iets dergelijks. Deze op 25 zetten. In het bovenste deel (5e optie in de engelse versie) staat iets van "terwijl processorgebruik minder is dan", en deze moet je dan op 0 zetten.
Whatever
Dan zet je de taal toch ff op Engels ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Owkee, duidelijk verhaal... nu heb ik een AMD A-10 met 4 (?) cores. Wat is dan handig, 1 core dedicated, wat dus inhoudt 1 taak per keer. Of alle vier de cores en dus 4 taken, maar langzamer.
Wat heeft de minste weerslag op het systeem? (Taak van systeem is XBMC en af en toe wat copy-paste van bestanden)
Tweede vraag: Ik heb hem nu zo ingesteld, maar als ik in taakbeheer kijk lijkt het wel of er een soort piekshaving plaats vind. Dus dat BOINC het zo probeert te regelen dat de totale output van de processor 25% (in mijn geval) is. Als ik dus een programma open dan neemt het verbruik van BOINC af. Klopt dat?
Wat heeft de minste weerslag op het systeem? (Taak van systeem is XBMC en af en toe wat copy-paste van bestanden)
Tweede vraag: Ik heb hem nu zo ingesteld, maar als ik in taakbeheer kijk lijkt het wel of er een soort piekshaving plaats vind. Dus dat BOINC het zo probeert te regelen dat de totale output van de processor 25% (in mijn geval) is. Als ik dus een programma open dan neemt het verbruik van BOINC af. Klopt dat?
Het is dan waarschijnlijk handiger om inderdaad 25% van de processors in te stellen, en 100% van de processor-tijd. Dan gebruikt het ding 1 core continu (=25%). Als je 100% van de cpu's opgeeft (4 cores) en 25% processor-tijd, krijg je inderdaad het zaagtand-verhaal wat je in task manager ziet, en dat is minder handig voor de andere processen.JustMyOpinion schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:54:
Owkee, duidelijk verhaal... nu heb ik een AMD A-10 met 4 (?) cores. Wat is dan handig, 1 core dedicated, wat dus inhoudt 1 taak per keer. Of alle vier de cores en dus 4 taken, maar langzamer.
Whatever
Thanx voor de hulp. Heb hem nu ingesteld met 25% van de processoren en 100% van de CPU tijd en geen beperkingen. Alleen als ik in Taakbeheer kijk vraagt het programma maar iets van 14%... iemand?
PS. Met 100% processoren en 25% CPU tijd kreeg ik idd zaagtand.
PS. Met 100% processoren en 25% CPU tijd kreeg ik idd zaagtand.
Ik geloof dat een klein feestje toch wel op z'n plaats is, gisteren nipt de 3 miljoen gehaald.
Blijkt dat Windows 8 meerdere waarden aangeeft... als ik via Taakbeheer bij "Processen" kijk dan verbruikt de taak van BOINC ongeveer 14% bij "Processor", maar als je bij het tabblad "Details" kijkt geeft hij opeens wel 25% aan bij "Processor". Maar welke geeft de waarheid aan?!
Iemand anders nog problemen met Sandboxie? Blijkbaar start sandboxie niet goed op als Boinc actief is, Boinc 2 seconden afsluiten en weer aanzetten is voldoende om hem weer aan de praat te krijgen
Pff, ik word een beetje moe van die grote WU's.. maar goed, we geven niet op!!
Hoe zit dat precies eigenlijk, sommige duren 20 uur andere maar 6/7 uur, op dezelfde machine.ScSi schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:29:
Pff, ik word een beetje moe van die grote WU's.. maar goed, we geven niet op!!
Zit er nog een verschil in credits ? Of is het zo dat als je alleen maar 7 uur Wu's hebt dat je gewoon geluk hebt.
Zo is het inderdaad
Voor daily stats is het verre van leuk, maar als je het over langere tijd bekijkt dan valt het best mee.
Ik heb BOINC hier nu niet open staan, maar ik denk dat de geschatte tijd met een standaard waarde begint en zich naar gelang het werk aanpast. Met een beetje geluk kan je dus na een half uur ofzo die opdracht annuleren, maar is dat de bedoeling? Dan kan je evengoed beginnen jagen op kleine WU's die maar 3 uur duren. Zelf laat ik ze gewoon doorlopen, en hoop ik op een gespreide aflevering van werk over mijn cores om toch wat consistentie te krijg
Volgens mij niet. Had als test enkele van 6 uren en zelfs van 13 uren maar de geschatte tijd is geen indicatie van de echte duur. Je kunt het ook niet zien aan de WU-ID.Viper® schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:37:
Kun je niet als die begonnen is op basis van de geschatte tijd wu's annuleren en nieuwe ophalen
Het is in dit geval gewoon laten grazen en niet naar omkijken.
Beginnen bij mij met 13:02:45 maar kan in 6 uren gebeurd zijn en om nu eerst tot 2 uren gaan zitten checken of het lange of korte wordt is mij teveel werk.
[ Voor 22% gewijzigd door MAB The Frisian op 10-04-2013 12:41 ]
Je kunt inprincipe aan de start van de WU's al zien of het een korte of een lange taak is heb ik gemerkt. De langere WU's lopen gewoon hier 2 tot 3x zo traag door de eerste 25% heen. Het verschil is al te zien bij een 10%.
Dus inweze zou je hier op kunnen "tunen" , ik neem iig de moeite niet
Dus inweze zou je hier op kunnen "tunen" , ik neem iig de moeite niet
Het is ook niet eerlijk tegen over andere, die lange WU's moeten uit eindelijk gewoon gedaan worden. Dus de mensen die er niet op letten krijgen uit eindelijk dan alleen de grote.
Gewoon lekker laten gaan en zie de korte als cadeautjes
MvG
Justberry
Gewoon lekker laten gaan en zie de korte als cadeautjes
MvG
Justberry
kunnen we volgende stampede niet met ze alle van die bitcoins/LTC gaan minen ofzo, dan verdien je de stroom ook nog terug
Ja, ik ben blij dat ik twee jaar geleden mij er in verdiept heb. Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, en zeker niet als de toekomst een jaar isthedon46 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:24:
kunnen we volgende stampede niet met ze alle van die bitcoins/LTC gaan minen ofzo, dan verdien je de stroom ook nog terug

Ik had nog een halfe bitcoin staan, alleen me pass vergeten -,- toen was het niet genoeg waard om er iets voor te doen.
Nu is me hardware te oud om rendabel te zijn, €1.80 per dag als ik ga minen ^^
Daarbij zijn de berekeningen van bitcoins totaal zinloos als ik het goed heb?
Nu is me hardware te oud om rendabel te zijn, €1.80 per dag als ik ga minen ^^
Daarbij zijn de berekeningen van bitcoins totaal zinloos als ik het goed heb?
[ Voor 16% gewijzigd door Justberry op 10-04-2013 17:44 ]
Als ik het goed heb dan zijn die berekening toch net wat de bitcoins zo veilig maakt? Bovendien zeg je dat 1,8 euro/dag niet rendabel is, maar 1W/jaar kost ong. 2euro, dus dan moet je al 320W verstoken alvorens het niet meer rendabel is. Als je hardware zoveel verstookt dan lijkt me dat het iets meer zal opleveren dan 1,8euro per dag?
Ik heb 2 ATI 4870's in me computer zitten beide met een snelheid van 90Ghash/s samen staat dat gelijk aan 0.01 bitcoin per dag = €1.80
De kaarten gebruiken 160w per stuk, dat is totaal 320Watt
Me laptop doet het beter met een 5870M met 120Ghash/s = 0.008 bircoin en verbruikt 120Watt. Maar die raakt over verhit.
oftewel heb nieuwe hardware nodig
De kaarten gebruiken 160w per stuk, dat is totaal 320Watt
Me laptop doet het beter met een 5870M met 120Ghash/s = 0.008 bircoin en verbruikt 120Watt. Maar die raakt over verhit.
oftewel heb nieuwe hardware nodig
dan haal je het inderdaad niet
Ik heb net gevonden waarom mijn output de laatste dagen zo laag is, heb hier 2 WU's staan die al 27uur bezig zijn, nog 12% te gaan hebben. Andere WU's zijn 3-9 uur op deze machine
Ik denk dat ik de oplossing van het universum aan 't berekenen ben

Dat zou mooi zijn.
Ik heb er ook een paar van draaien, volgens mij proberen ze onze stampede te saboteren!
Ik heb er ook een paar van draaien, volgens mij proberen ze onze stampede te saboteren!
Vanmorgen gekeken, staan al 36 uur te draaien nu, nog 6% te gaan
Ik hoop maar dat ze er iets aan hebben.
Ondertussen ziet het er al niet meer naar uit dat ik mijn ontbrekende moederbordje nog voor het eind van de stampede terug krijg, all in all geen goede dag hier
Ondertussen ziet het er al niet meer naar uit dat ik mijn ontbrekende moederbordje nog voor het eind van de stampede terug krijg, all in all geen goede dag hier
die is toch al bekend: 42enthernal schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:26:
Ik denk dat ik de oplossing van het universum aan 't berekenen ben
Blijft zo een leuke film, heerlijke melige Engelse humordie is toch al bekend: 42
Pssst, http://www.cosmologyathom...by=expavg_credit&offset=0
Machine 1 t/m 17 die draaien onder het BOFH account
En de rest van de anonymousen tot iig 24 zijn van mij
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Ondertussen op het C@H-forum:
One of you has asked me about the status of our server. Here is the most recent update I have received from our system administrator:
"We had a number of IO overloads over the weekend and several forced rebuilds of the RAID 1 that hosts the boinc directories."
I am relating this information to you to keep you updated about how things are going on our end. The server is holding just fine, and we will keep you abreast of any developments.
lasermen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:30:
Pssst, http://www.cosmologyathom...by=expavg_credit&offset=0
Show offsx-RaY99 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:22:
En de rest van de anonymousen tot iig 24 zijn van mij
[ Voor 38% gewijzigd door geintje op 11-04-2013 18:07 ]
________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG
Ik denk dat we vandaag wel in de top 5 overall komen.
Kan ik ook.
Mijn i5 staat op 195
en mijn i7 op 1171 and climbing
mm mijn eerste Xeon staat pas ergenss bij plek 400 
maar hij graast rustig verder

maar hij graast rustig verder
[ Voor 25% gewijzigd door Gezelli op 11-04-2013 22:16 ]
Worden er nu nog teams samengevoegd?
Mijn i7 staat op 67bassiexp schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:31:
[...]
Kan ik ook.
Mijn i5 staat op 195
en mijn i7 op 1171 and climbing
boojaah
[Signature]
Seti Germany ingehaald 
Ik zie dat Intel wat power bijgeschakeld heeft.... Bang dat ze hun 3e plek verliezen denk ik
Maandag zijn zij aan de beurt
Iemand overigens nog aan het lurken op forums van de andere teams?
Altijd benieuwd of ze nog iets over ons te zeggen hebben
Ik zie dat Intel wat power bijgeschakeld heeft.... Bang dat ze hun 3e plek verliezen denk ik
Maandag zijn zij aan de beurt
Iemand overigens nog aan het lurken op forums van de andere teams?
Altijd benieuwd of ze nog iets over ons te zeggen hebben
Ik heb een ati 5870 en die ziet de boinc client niet ....?
En een gf Titan maar die heeft geen load als de boinc client loopt.
Jammer, ik had die gpu's graag aan het werk gezien.
http://midkemia.wikia.com/wiki/Banath
Cosmology heeft helaas geen ondersteuning voor GPUs, de code is waarschijnlijk redelijk complex en het zou veel resources kosten om deze om te zetten voor het gebruik van GPUs. Die resources kunnen beter gebruikt worden om een nieuwe app voor x86 te maken (waar ze ook mee bezig zijn). Wie weet komt er in de toekomst wel een GPU app. Je kunt wel rekenen aan andere projecten met een GPU, bijvoorbeeld de projecten GPUGRID (medisch), PrimeGrid (getallen), Einstein (zwaartekrachtsgolven), World Community Grid (medisch), etcBanath schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:04:
Ik heb een ati 5870 en die ziet de boinc client niet ....?
Das wel weer jammer. Juist GPU's hebben veel parallel processing power.VictordeHolland schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:20:
[...]
Cosmology heeft helaas geen ondersteuning voor GPUs, de code is waarschijnlijk redelijk complex en het zou veel resources kosten om deze om te zetten voor het gebruik van GPUs. Die resources kunnen beter gebruikt worden om een nieuwe app voor x86 te maken (waar ze ook mee bezig zijn). Wie weet komt er in de toekomst wel een GPU app. Je kunt wel rekenen aan andere projecten met een GPU, bijvoorbeeld de projecten GPUGRID (medisch), PrimeGrid (getallen), Einstein (zwaartekrachtsgolven), World Community Grid (medisch), etc.
http://midkemia.wikia.com/wiki/Banath
Ja, maar het lijkt er op dat deze WUs juist veel RAM nodig hebben - iets dat niet in lijn loopt met projecten die floating-point berekeningen doen op je GPU.
Ach da's niet het probleem ervan, het is meer dat het geheugen random nodig is, en je GPU heeft een fikse latency (en weinig om dat te verbergen). Als alle geheugen serieel nodig is (en voorspelbaar) kan het er snel doorheen stromen, maar pointer chasing is moord voor grafische kaarten. Dat soort werk gaat je CPU gewoon veel beter af, dus vermoedelijk hebben ze het daarom maar bij CPU-only gehouden.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Wat is er bij x-ray gebeurt? bijna kaars rechte lijn naar beneden (nog steeds 20 keer mijn output...)
Hij doet er toch nog steeds aardig aan door? (die rechte lijn naar beneden krijg je iedere keer aan het begin van de dag
Verder lijkt het alsof X-ray zijn servers het wat drukker hebben in het weekend dan op gewone werkdagen, zo kunnen wij ons eventjes superieur voelen

10M mijlpaal voor 't subteam Nifhack
- w00t w00t
I've visited the Mothership @ Cupertino