Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Goed bezig! _/-\o_

Hier blijft alles goed werken met mijn pre-rooted versie .253. Voor mijn gevoel loopt de batterij in het begin wat sneller leeg in deze versie, maar stabiliseert het zich rond de 90% en doe ik er daarna vrij lang mee. Maakt toch weinig uit. Zit meestal aan het eind van de dag rond de 80% en ding gaat vervolgens in de dock. Prima mee te werken zo.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Hier hetzelfde, alleen hang ik hem savonds met 30% aan de lader. Doe er vrij veel mee overdag. Vooral tethering naar m'n tablet via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

Even als toevoeging:

OTA update voor .253 is uit, en deze update BEHOUD root :)
alleen kunenn er installatie problemen voor komen als je een mod hebt geinstalleerd en/of standaard applicaties hebt verwijderd.

dus behoud alle back-ups en apps die je verwijderd, plaats deze terug als je een OTA update uitvoert. de meeste mods werken daarna ook meer op de .253 update, deze moet je dan simpelweg gewoon flashen in de recovery die je hebt behouden.

misschien voor een fail safe optie: Installeer voodoo rootkeeper.

edit:
en het is misschien ook leuk om te vermelden dat PureXAudio meer doet dan alleen je volume omhoog gooien, de kwaliteit van het muziek is echt drastisch verbeterd.

[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 30-05-2013 13:27 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
@Fordox hoe verwijder je eigenlijk mods, want ik heb er maar een haha. De DoCoMo status bar. (verder heb ik helaas geen backup gemaakt dus ik kan niet echt herstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

karimmm schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:30:
@Fordox hoe verwijder je eigenlijk mods, want ik heb er maar een haha. De DoCoMo status bar. (verder heb ik helaas geen backup gemaakt dus ik kan niet echt herstellen)
met een beetje mazzel staat er in dat XDA topic een uninstall optie. je kunt ook je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en hopen dat ej root behoud, anders opnieuw rooten.

maar altijd de 3 bekende woorden:
ALTIJD. BACK-UP. MAKEN.

maakt niet eens uit waarvoor, ooit wanneer je het nodig hebt, scheelt het enorm veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
@Fordox ik hield/houd mij daar altijd aan maar ja ik weet niet waarom ik het niet deed haha :-(. Ik heb 'm net naar fabrieksinstellingen hersteld maar toch blijft die mod. Ik ga zo even kijken of ik überhaupt mijn root nog heb.

De DoCoMo statbar staat trouwens in de TS, die had ik iig gebruikt, als ik op XDA een uninstall zoek dan krijg ik niks. Ik ga dan maar een generieke ROM flashen.

Jeetje, ondertussen terwijl ik dit deed, ging Sony PC Companion dus uit het niets mijn telefoon updaten zonder dat ik iets deed oid, ik deed USB uit mijn telefoon om USB debugging aan te zetten, bleek ie bezig te zijn. nu wilt ie niet opstarten, vol+ en uitknop werkt niet. Ik zie SONY logo dan gaat ie uit.

edit: bezig met SUS. Die herkent mijn telefoon wel en is momenteel aan het downloaden.

[ Voor 60% gewijzigd door karimmm op 30-05-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

karimmm schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:02:
@Fordox ik hield/houd mij daar altijd aan maar ja ik weet niet waarom ik het niet deed haha :-(. Ik heb 'm net naar fabrieksinstellingen hersteld maar toch blijft die mod. Ik ga zo even kijken of ik überhaupt mijn root nog heb.

De DoCoMo statbar staat trouwens in de TS, die had ik iig gebruikt, als ik op XDA een uninstall zoek dan krijg ik niks. Ik ga dan maar een generieke ROM flashen.

Jeetje, ondertussen terwijl ik dit deed, ging Sony PC Companion dus uit het niets mijn telefoon updaten zonder dat ik iets deed oid, ik deed USB uit mijn telefoon om USB debugging aan te zetten, bleek ie bezig te zijn. nu wilt ie niet opstarten, vol+ en uitknop werkt niet. Ik zie SONY logo dan gaat ie uit.

edit: bezig met SUS. Die herkent mijn telefoon wel en is momenteel aan het downloaden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2229250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Bedankt! ik ga even Fastboot proberen aangezien SUS gelijk wilt updaten en het daar mis gaat. Is dat werkbaar zonder adb? die heb ik namelijk niet.

[ Voor 9% gewijzigd door karimmm op 30-05-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

karimmm schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:47:
[...]

Bedankt! ik ga even Fastboot proberen aangezien SUS gelijk wilt updaten en het daar mis gaat. Is dat werkbaar zonder adb? die heb ik namelijk niet.
ik weet niet precies hoe het gaat. gewoon proberen wat er in de handleiding staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
doe ik, ik ging 'm nog eens updaten en inmiddels is het afgerond en is mijn telefoon aan het opstarten. Bedankt voor je hulp! hij is gelijk ook geupdated :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zo, ts grondig bewerkt! Overal linkjes aan gehangen zodat er vanuit andere posts naar het juiste kopje kan worden gelinkt. Komende dagen overal de puntjes op de i's zetten en we kunnen weer door!

Nogmaals: suggesties voor mods/aanpassingen/aanvullingen zijn zeer welkom!

Als je al een verstokte topicstruiner bent hier, lees de ts even opnieuw door, misschien staan er handigheidjes in die je kunt gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Bartjezz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:02:
Zo, ts grondig bewerkt! Overal linkjes aan gehangen zodat er vanuit andere posts naar het juiste kopje kan worden gelinkt. Komende dagen overal de puntjes op de i's zetten en we kunnen weer door!

Nogmaals: suggesties voor mods/aanpassingen/aanvullingen zijn zeer welkom!

Als je al een verstokte topicstruiner bent hier, lees de ts even opnieuw door, misschien staan er handigheidjes in die je kunt gebruiken!
je hebt nergens vermeld dat je root behouden blijft als je OTA update ;) misschien wel handig om te vermelden.

als de update niet lukt, moet je je mods verwijderen door middel van de back-up terug te zetten die je hebt gemaakt voordat je mods ging installeren. daarnaast moet je ook alle standaard apps weer terug verplaatsen naar system/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Fordox schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:25:
[...]

je hebt nergens vermeld dat je root behouden blijft als je OTA update ;) misschien wel handig om te vermelden.

als de update niet lukt, moet je je mods verwijderen door middel van de back-up terug te zetten die je hebt gemaakt voordat je mods ging installeren. daarnaast moet je ook alle standaard apps weer terug verplaatsen naar system/app.
Check, wordt verwerkt! Niet meer vanavond, morgen weer een aanvul/patchronde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Het spijt mij voorbaat van mijn noobvraag. Ik heb sinds een week een xperia Z en heb deze direct geroot. Hierna zat ik met een locked bootlader. Nu staat in de TS een manier om dit te fixen door een zipje te flashen. Nu is in mij vraag, hoe doe je dit? Ik komt niet in CWM recovery modus en andere methoden ken ik niet. Ik heb al zitten googlen maar daar vind ik niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Kwak op 30-05-2013 21:12 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
@kwak, je hebt root maar komt niet in CWM? Vreemd, kom je daar sinds kort niet meer in of nooit gekund?
Makkelijkste is natuurlijk opnieuw flashen en rooten ( bootloader komt dan ook weer op unlockable: yes te staan )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Nooi gekund. Maar ik heb wel root. Superuser werkt goed en die vraagt regelmatig om toestemming. CWM heb ik geinstalleerd via Google Play Store. Maar als ik via CWM wil herstarten in recovery boot het machientje gewoon normaal. Ik zal nog eens routen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

probeer eens TWRP. werkte voor mij perfect, heb je zelfs ook nog een touch interface :)
maar je root kan inderdaad ook brak zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Fordox op 30-05-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Geen succes. Ik snap niet goed wat er mis gaat. Via de methode op pagina 1 heb ik mijn telefoon geroot. En zoals boven al staat is de root succesvol. Maar het luk niet om in CWM of TWRP te komen. Laat staan dat het zipje geflashed kan worden waarmee de bootloader weer unlucked staat weer gegeven. Ik ben er 100% van overtuigd dat de bootloader unlocked was voor het flashen en dat deze pas daarna gelocked is.

Iemand een goede tip of ervaring met hetzelfde probleem?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ehm welke firmware heb je, en hoe installeer je de recovery's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:41
Kwak schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:32:
Nooi gekund. Maar ik heb wel root. Superuser werkt goed en die vraagt regelmatig om toestemming. CWM heb ik geinstalleerd via Google Play Store. Maar als ik via CWM wil herstarten in recovery boot het machientje gewoon normaal. Ik zal nog eens routen.
Je moet CWM van XDA gebruiken. De app uit de playstore probeert de revovery te installeren op de recovery partitie, en die hebben wij niet (en die had je met een locked bootloader sowieso niet kunnen schrijven)
Kwak schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:47:
Geen succes. Ik snap niet goed wat er mis gaat. Via de methode op pagina 1 heb ik mijn telefoon geroot. En zoals boven al staat is de root succesvol. Maar het luk niet om in CWM of TWRP te komen. Laat staan dat het zipje geflashed kan worden waarmee de bootloader weer unlucked staat weer gegeven. Ik ben er 100% van overtuigd dat de bootloader unlocked was voor het flashen en dat deze pas daarna gelocked is.

Iemand een goede tip of ervaring met hetzelfde probleem?
Je bedoelt 'unlock allowed' neem ik aan? Want als je je bootloader unlocked hebt, kan je een kernel flashen met CWM erin, en heb je sowieso veel minder gezeik (en geen Bravia Engine meer).
Ik denk dat je de termen 'locked' en 'unlocked' bootloader fout begrijpt ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Dannisi op 31-05-2013 04:54 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Jr moet cwm installeren, die staat niet origineel op je xz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

denniskrol schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 04:52:
[...]

Je moet CWM van XDA gebruiken. De app uit de playstore probeert de revovery te installeren op de recovery partitie, en die hebben wij niet (en die had je met een locked bootloader sowieso niet kunnen schrijven)
TWRP kon ik wel makkelijk via een app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ook goed, dat is eigenlijk hetzelfde, maar dan met touch interface. Nu kun je het zipje flashen datje hebt gedownload. Zet het voor de zekerheid op de interne en externe sd, dan vind je hem altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
denniskrol schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 04:52:
[Je bedoelt 'unlock allowed' neem ik aan? Want als je je bootloader unlocked hebt, kan je een kernel flashen met CWM erin, en heb je sowieso veel minder gezeik (en geen Bravia Engine meer).
Ik denk dat je de termen 'locked' en 'unlocked' bootloader fout begrijpt ;)
Je hebt helemaal gelijk. Er stond unlock allowed. Dat is inderdaad wat anders. Ik zal via XDA de juiste CWM ophalen. Dank voor de tips.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Is er iemand zo lief om me het APK'tje door te sturen van de standaard GROENE theme? die ben ik op een rare manier kwijt... de rest heb ik wel en dit is het enigste dat mn update nog tegenhoud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
@Fordox als je mij vertelt hoe ik die APK kan oppakken (ik heb namelijk geen root oid) dan wil ik het morgenmiddag/avond doen voor je. (zometeen werken, vanavond feest, morgen stad. druk haha :-()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:27
Fordox schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:42:
Is er iemand zo lief om me het APK'tje door te sturen van de standaard GROENE theme? die ben ik op een rare manier kwijt... de rest heb ik wel en dit is het enigste dat mn update nog tegenhoud :(
Je had hem ook uit een stock rom kunnen halen. Die van NUT.
Hierbij het groene thema: http://www5.zippyshare.com/v/16434859/file.html

Alsjeblieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

tomdabom schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Je had hem ook uit een stock rom kunnen halen. Die van NUT.
Hierbij het groene thema: http://www5.zippyshare.com/v/16434859/file.html

Alsjeblieft :)
je bent een held :D

...
mijn update werkt nog steeds niet, zelfs met de recovery verwijderd. kak.

bliijkbaar ben ik ook niet de enigste, op xda klagen er meer lui. de enigste oplossing blijkt te zijn om je oude firmware eerst opnieuw te flashen. yeey.

[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 01-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Fordox schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:40:
[...]

je bent een held :D

...
mijn update werkt nog steeds niet, zelfs met de recovery verwijderd. kak.

bliijkbaar ben ik ook niet de enigste, op xda klagen er meer lui. de enigste oplossing blijkt te zijn om je oude firmware eerst opnieuw te flashen. yeey.
No problem ;)

Is dat de update van .434 naar .253 ?

Zo ja, welke methode gebruik je daar voor ?

[ Voor 0% gewijzigd door tomdabom op 01-06-2013 20:30 . Reden: typ foit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ExFat ondersteuning voor files groter dan 4 Gb
Hier is een manier om je SD kaartje op exFAT te krijgen:

Installeren:
- Download de Zip bestanden (hier of hier) en pak deze uit
Iemand nog werkende linkjes, die in de TS zijn verdwenen ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Aangepast, dank voor het melden :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Top! Tevens lijken het me files om te rooten? Staat ook bij de beschrijving?
Als je al root-acces hebt, kun je dan gewoon de rest van het proces al aflopen...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Helaas heb ik dit zelf niet geprobeerd, check de thread anders even op XDA

[ Voor 92% gewijzigd door Humma Kavula op 02-06-2013 23:16 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja kinda weird, want waarom zou je, je telefoon rooten, als die al geroot is :p Ik ga 't even lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

tomdabom schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:30:
[...]

No problem ;)

Is dat de update van .434 naar .253 ?

Zo ja, welke methode gebruik je daar voor ?
jup, ik had gewoon de standaard rom (wel geroot) en dan met OTA geprobeerd up te daten, wat niet gelukt is.

Op XDA hebben er meer mensen last van, en de oplossing is dan om de rom opnieuw te flashen, alleen te rooten en dan ota up te daten. maar dat werkt voor mij niet, ookal heb ik al mijn back-ups terug gezet. en wederom, ik ben niet de enigste.

misschien dat ik later .434 weer flash, root en OTA update want dat werkt blijkbaar altijd. is wel makkelijker dan handmatig een pre-rooted rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Fordox schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:17:
[...]

jup, ik had gewoon de standaard rom (wel geroot) en dan met OTA geprobeerd up te daten, wat niet gelukt is.

Op XDA hebben er meer mensen last van, en de oplossing is dan om de rom opnieuw te flashen, alleen te rooten en dan ota up te daten. maar dat werkt voor mij niet, ookal heb ik al mijn back-ups terug gezet. en wederom, ik ben niet de enigste.

misschien dat ik later .434 weer flash, root en OTA update want dat werkt blijkbaar altijd. is wel makkelijker dan handmatig een pre-rooted rom te flashen.
In de TS staat een methode hoe je de root van .434 mee kunt nemen naar .253. Eerst in de .434 root en recovery installeren, daarna de zip van .253 flashen en daarna nog de .253 FTF file flashen voor de laatste baseband en kernel. Best makkelijk hoor, dan hou je ook root en recovery.

Edit: nog een paar dingen in de TS toegevoegd: translucent task switcher, video gerepareerd, centered clock is onderweg!

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjezz op 03-06-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Fordox schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Dan zou ik die van [NUT] een keer proberen, daar geen problemen mee gehad. Ook niet met R/W mounten van /system

Hier een linkje naar het forum op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2282415

Ik hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is er ook een mod te vinden voor een 'close all' optie, maar zonder translucent achtergrond, maar de standaard?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 04-06-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Dit vond ik wel een fijne thread op xda, toen ik dacht dat ik hem gesloopt had (in flashmode komen lukte niet meer enz...) : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1849170 Staat voor 2012 devices, maar is volgens mij ook ruwweg van toepassing op de xperia z!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Ik heb erg veel last van battery drain met firmware .253. Bij mij ligt het aan suspend_backoff volgens betterbatterystats. Vanaf dat ik hem net van de oplader heb gehaald heb ik 25min deep sleep en 20 min awake (scherm die tijd niet aangeweest). Suspend_backoff kan te maken hebben met chrome maar dat heb ik al uitgesloten en is het niet. Wat het dan wel is kan ik niet achterkomen. Ik heb verder geen rare/obscure apps draaien. Gewoon wat standaard dingen zoals hangouts, facebook zonder sync, whatsapp, chrome, sns bankieren, wat spelletjes. En van het logbestand van BBS word ik ook niks wijzer misschien jullie wel. Ik wil heb wel hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

zoals ik al eerder ahd vermeld, ik heb geen zin om een pre-rooted rom te installeren ;)

maar ach, als het niet anders is... misschien dan toch maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 01:36:
Is er ook een mod te vinden voor een 'close all' optie, maar zonder translucent achtergrond, maar de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Nee, nog niet beschikbaar. Je kunt zelf ook even xda doorzoeken als je het zeker wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes uiteraard ook gedaan, but haven't found it :) (zit ook wel meer in de ZL-threads eerlijk gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Iemand de laatste CM10.1 releases nog geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En mensen met 'n 64GB MicroSD-kaartje en de ExFat-methode, al geprobeerd? Ben beetje huiverig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09-2022
Ik volg dit forum al lang voor de tips en ervaringen.
Maar nu heb ik zelf een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik had mijn XZ geroot, maar ben dom geweest en heb via PC Companion geupdate naar fw .253.
Dus, root kwijt. Ik heb de gsm weer naar fw .434 geflasht.
Daarna probeer ik te rooten met EasyRootkit en alles lijkt goed te gaan.
Maar als ik Root Checker gebruik, zegt ie dat ik geen root heb.

De Root Checker van BurrowsApps heeft ook een tabje Build en daar staat bij IS_DEBUGGABLE false.
Zou dat de reden kunnen zijn? Zo ja, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

opnieuw rooten. soms kan een root gewoon brak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
Dat heb ik al een paar keer gedaan. Ik zal het nog een keer proberen.

Weer geen root ...

[ Voor 13% gewijzigd door acgb op 13-06-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

acgb schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:28:

Weer geen root ...
op welke manier root je. per telefoon is dat anders.

gebruik desnoods flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
Ik gebruik EasyRootkit. Op runme.bat klikken en op een paar handelingen na van mijn kant, gaat de rest redelijk vanzelf.

Kun je ook met flashtool rooten? Dat wist ik niet! Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

acgb schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:14:
Ik gebruik EasyRootkit. Op runme.bat klikken en op een paar handelingen na van mijn kant, gaat de rest redelijk vanzelf.

Kun je ook met flashtool rooten? Dat wist ik niet! Hoe doe ik dat?
daar zijn wel tutorials voor op xda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Weet je zeker dat je installeren van onbekende bronnen en usb debugging aan hebt staan? Daar heb ik ook eens een half uur mezelf zoet mee gehouden...

Edit: komend weekend of begin volgende week zal ik de ts nog eens aanvullen met de .307/.407 firmware.

[ Voor 26% gewijzigd door Bartjezz op 14-06-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Vind persoonlijk dat rooten met flashtool een heel stuk makkelijker gaat. Maar volgens mij is dat alleen tot .434 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Flashtool gebruikt gewoon dezelfde rootmethode, alleen klik je daar op een mooi knopje, ipv een .bat.
Nadat ik de flash naar 253 had verneukt (recovery kapot) heb ik ook 430 opnieuw geflashed (zonder de data te wissen) en werkte het rooten ook niet meer. Ik heb toen 430 helemaal opnieuw geflashed met wissen van data (had toch een backup) en toen werkte de root wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
acgb schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:28:

Weer geen root ...
Ik had dit gisteren ook... Geen root via root checker. Maar ik heb toen de dualrecovery .bat gedaan. Dan installeerd hij 2 recoveries. Dat ging wel gewoon. Dus toen maar een pre-rooted versie via recovery geflashed en toen had ik wel root. Ik heb gelijk de nieuwste pre-rooted gedaan .307 van [NUT] op XDA. Je moet dan via flashtool wat flashen en dan gelijk in recovery de pre-rooted zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik moet even terugkomen op mijn laatste edit, ik wacht even af wat er allemaal op rol staat op XDA, wat betreft de 10.3.A.407 firmware. Er zijn elke dag nog veranderingen gaande, tevens is de stabiliteit van de rom niet te waarborgen, dat voor mij het punt is dat ik hier nog geen handleiding voor ga schrijven, of zelfs maar de rom op mijn eigen XZ ga flashen. Even geduld dus, waarschijnlijk komt in oktober Key Lemon Pie uit, maar tegen die tijd moet er wel al bekend zijn ;)

Wat betreft je root-toegang: als noodgreep zou je je bootloader met Flashtool kunnen unlocken, de bijbehorende methode gebruiken en daarna je bootloader weer relocken. Als je je unlock-code hebt gekregen is het letterlijk 1 minuut werk om je bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik had in versie .253 een niet werkende LED. Ook met Light Manager kreeg ik het niet voor elkaar. LED gaat alleen aan bij laden en verder niet. Uiterst storend. Nu geupgrade naar .307, zonder wipe. En nog steeds hetzelfde gedoe. Een factory reset vind ik nogal drastisch en wie zegt mij dat het dan lang opgelost is? Maar Light Manager doet helemaal niets. Googlen levert mij niks op. Iemand hier advies?

Telefoon is geroot en dit werkt ook nog na het flashen van .307.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Voor de mensen die geen internet via mobiele data op .407 hebben, je kunt handmatig je APN instellen.
Ik heb dit probleem gehad en heb me helemaal rot gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Kwak schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:30:
Ik had in versie .253 een niet werkende LED. Ook met Light Manager kreeg ik het niet voor elkaar. LED gaat alleen aan bij laden en verder niet. Uiterst storend. Nu geupgrade naar .307, zonder wipe. En nog steeds hetzelfde gedoe. Een factory reset vind ik nogal drastisch en wie zegt mij dat het dan lang opgelost is? Maar Light Manager doet helemaal niets. Googlen levert mij niks op. Iemand hier advies?

Telefoon is geroot en dit werkt ook nog na het flashen van .307.
Enigste oplossing is wipen en opnieuw installeren. En dan pas ná de installatie alle accounts instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Jammer. Dan ben je een uur bezig om alles weer te krijgen zoals het was.

Wat bedoel je met 'pas na de installatie alle accounts instellen'.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Je hebt bij de stock rom een wizard bij de eerste start. Als je in die wizard alleen het broodnodige accepteert en dan de telefoon doorstart, heb je nog geen accounts. Die kun je later handmatig instellen. De wizard kan dan ook, maar dan werkt je led niet...

Dus: bij eerste start hoogstens een wifi-netwerk instellen, maar geen google/facebook/twitter account instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Het werkte. Wat kan ik doen om te voorkomen dat de LED weer uitvalt? Geen staminafunctie gebruiken?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Kwak schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:18:
Het werkte. Wat kan ik doen om te voorkomen dat de LED weer uitvalt? Geen staminafunctie gebruiken?
Maakt niets uit. De LED valt nu niet meer uit. Dat is een bug in de installatiewizard die je dus doorlopen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
is het momenteel al mogelijk direct firmware .253 te rooten ipv eerst terug te flashen naar .434?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Laatst online: 28-12-2023
Even een (maybe n00b) vraagje:

Ik heb na 2 jaar mijn Galaxy S2 vervangen door de Xperia Z nadat deze gewoon overleed.
Nu is dit mijn eerste Sony phone en heb nog nooit gewerkt met locked bootloaders.
Nu heb ik geprobeerd door te googlne, XDA te doorzoeken etc erachter te komen waar dat voor is en wat het unlocken allemaal voor voordelen heeft, is het alleen maar voor root? Wat voor impact heeft het op mijn garantie?

Voor de details:

Type is C6603
Provider is Three Ireland (ik woon en werk in ierland)
Firmware nu is .253 Generic

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Standaard kun je geen custom kernels flashen op een Xperia Z, dit kun je alleen doen met een unlocked bootloader. Probleem daarvan is dat je je DRM keys verliest maar dit kun je weer voorkomen door een TA backup te maken. Ook verlies je een deel/volledige garantie (Dit weet ik niet zeker). Je hebt genoeg custom roms die op een locked bootloader werken. Lees anders even de OP door, daar vind je vast wel genoeg informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door tomdabom op 18-06-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
copywizard schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:42:
is het momenteel al mogelijk direct firmware .253 te rooten ipv eerst terug te flashen naar .434?
Inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Laatst online: 31-08 21:17
Er is een nieuwe officiële update Build 10.1.1.A.1.307.
Zie hier: YouTube: Sony Xperia Z Official Android 4.1.2 Build 10.1.1.A.1.307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Die is er al een tijdje geloof ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
top dankje ik ga het meteen ff doorlezen

edit: helaas ook hier moet je je tostel naar een hogere/andere firmware updaten ik kan in de gehele post nergens vinden dat deze root methode direct zou werken voor firmware 253 :(

daarnaast doet de download link het helaas niet meer :(

[ Voor 32% gewijzigd door copywizard op 19-06-2013 13:32 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Sinds gisteren versie 6.1 van romaur erop voor unlocked bootloaders only!!(android 4.2.2).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2167064

batterij gaat stuk langer mee dan de 4.1.2 rom van sony.
voor de rest na 1 dag spelen geen problemen tegen gekomen op het niet volledig uit kunnen zetten na (wat ik toch nooit doe)

[ Voor 5% gewijzigd door krotwijk op 19-06-2013 13:20 . Reden: unlocked bootloaders toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Check, zal dit topic in de gaten houden, want er staat in dat de methode dat er nog aan wordt gewerkt om het meer universeel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Foto's maken met de volume-buttons: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dit kan standaard met camera mx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat zal best, maar niet iedereen gebruikt of wil third party oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:53
Ik krijg hem niet geroot via die methode.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
AMARONE schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:53:
[...]

Quote uit de XDA post:
This exploit is VERY SPECIFIC to the customization and the kernel used! please check the "tested on" section to see on which device this exploit will work...
Heb je toevallig een andere kernel/rom draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Bartjezz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:59:
[...]

Quote uit de XDA post:

[...]

Heb je toevallig een andere kernel/rom draaien??
GenericNL .253 firmware nog. Misschien moet ik het via die root via flashtool proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:03:
[...]

GenericNL .253 firmware nog. Misschien moet ik het via die root via flashtool proberen.
Je moet de 10.1.1.A.1.307 Generic BE (Unbranded/Belgium) versie hebben voor de root te laten werken.

Deze dus:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2313378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
lees ik het hier nu goed dat als ik deze tut volg dat ik mijn .253 direct update naar .307 die meteen al geroot is en er een recovery bij zit?

en zo ja er wordt gezegd dat ik een backup moet maken met CWM maar ik heb nog geheel geen CWM omdat ik nog helemaal stock draai ik wil graag me .253 rooten meer niet en recovery is natuurlijk altijd welkom.

maar kan ik die stap bijvoorbeeld overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
copywizard schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:52:
lees ik het hier nu goed dat als ik deze tut volg dat ik mijn .253 direct update naar .307 die meteen al geroot is en er een recovery bij zit?

en zo ja er wordt gezegd dat ik een backup moet maken met CWM maar ik heb nog geheel geen CWM omdat ik nog helemaal stock draai ik wil graag me .253 rooten meer niet en recovery is natuurlijk altijd welkom.

maar kan ik die stap bijvoorbeeld overslaan?
Als je deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2313378 flasht met flashtool, kun je hem rooten met de nieuwe manier. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327472

Dan, als je device geroot is kun je een recovery installeren. XZDualrecovery werkt het beste vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:07

tomk94

Developer

De nieuwe root blijft hangen op "transfer files to your phone part1".

Weet iemand waar dat aan kan liggen? Vindt er niks over op XDA.

Heb juiste firmware. USB Debugging en Unknown Sources staan aan.

Andere laptop geleend en het werkte

[ Voor 29% gewijzigd door tomk94 op 25-06-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Kinger7 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:26:
[...]

Je moet de 10.1.1.A.1.307 Generic BE (Unbranded/Belgium) versie hebben voor de root te laten werken.

Deze dus:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2313378
Ah oke, ik dacht dat ze lagere firmwares dan ook gewoon ondersteunen. Nja, ik wacht wel even want binnen enkele dagen komt 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
oke ik heb net me toestel geroot via de update naar 307 en dan die v11 gebuikt alles verliep goed en me toestel werkt gewoon

maar nu heb ik root checker gedaan en die werkt zonder problemen nu wil ik LBE privacy guard opstarten en dan reboot me telefoon??? please help!!

oke? nu reboot hij ook als ik supersu aan tik?

[ Voor 8% gewijzigd door copywizard op 21-06-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Welke LBE? Die uit de playstore werkt niet op Android > 2.3.x. Op XDA staan een vertaalde versie wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
top dankje dennis,

je hebt me leven gered hij werkt weer dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik had al TWRP recovery. Ik heb vanuit deze recovery de XZDualRecovery zip geflasht. Daarna met Flashtool beta 0.9 de .307 stripped ftf geflasht. Daarna direct in recovery de .307 zip geflasht.

Daarna de telefoon gereboot en gelijk root + dualrecovery! Nog nooit zo makkelijk een update gedaan en had dus gelijk root toegang. Echt super en makkelijk. Ik heb de stappen gevolgd van de link die hierboven ook al genoemd werd door copywizard.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2313369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Mensen, ik heb iets raars.

Het interne geheugen van de phone, die vaste 16GB en dus niet de SD kaart, schijnt vol te zitten. Ik ga kijken op de pc en heb alles er af gegooid. Nog steeds dezelfde melding. Via de CWM en TWRP recovery het geheugen kunnen benaderen en daar zie ik idd de gewone bestanden die ik er na het formateren weer op heb gezet én ik zie een /0 map met daarin nogmaals dezelfde mappenstructuur die bij android hoort: map 'android' map 'DCIM' etc etc.

Deze /0 map kan ik echter niet bereiken vanuit android zelf of op de pc zodat ik de boel kan formatteren of handmatig verwijderen.

Klink iemand dit bekent of ergens anders misschien gelezen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
JKratos schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:16:
Mensen, ik heb iets raars.

Het interne geheugen van de phone, die vaste 16GB en dus niet de SD kaart, schijnt vol te zitten. Ik ga kijken op de pc en heb alles er af gegooid. Nog steeds dezelfde melding. Via de CWM en TWRP recovery het geheugen kunnen benaderen en daar zie ik idd de gewone bestanden die ik er na het formateren weer op heb gezet én ik zie een /0 map met daarin nogmaals dezelfde mappenstructuur die bij android hoort: map 'android' map 'DCIM' etc etc.

Deze /0 map kan ik echter niet bereiken vanuit android zelf of op de pc zodat ik de boel kan formatteren of handmatig verwijderen.

Klink iemand dit bekent of ergens anders misschien gelezen?
Kun je deze map ook niet benaderen met root explorer? Ik had met TWRP een back-up gemaakt en die was op het interne geheugen weg geschreven. Was wel een paar gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Now flashing 10.3.A.0.423 Generic ES, eens kijken of alle data, root en recovery blijft! Zo ja: morgen een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Data blijft mits je dat hebt uitgevinkt, root blijft niet, recovery geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
AMARONE schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:53:
[...]

Werkt hier wel, op de 4.2.2 T-Mobile branded release, met locked bootloader! :o (10.3.A.0.423)
Echt super, want had op de .253 geen root meer, en dat vond ik best wel irritant (geen TB backups meer ;w )

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Alles werkt nog zoals tevoren, wat extra spaanse apps erbij, maar die zijn ook zo weg. De manier die uit de nieuwspost van gisteren werkt dus!
Download wel de nieuwste flashtool! http://androxyde.github.io/index.html?1372222216000

Edit: root toegang en recovery is weg, vanavond eens proberen of ik die terugkrijg...

[ Voor 16% gewijzigd door Bartjezz op 26-06-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
eawert schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:46:
[...]

Kun je deze map ook niet benaderen met root explorer? Ik had met TWRP een back-up gemaakt en die was op het interne geheugen weg geschreven. Was wel een paar gig.
Zoiets zou het iddook kunnen zijn. Ik ga er nog eens goed naar kijken nu.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:26
Bartjezz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 06:50:
Alles werkt nog zoals tevoren, wat extra spaanse apps erbij, maar die zijn ook zo weg. De manier die uit de nieuwspost van gisteren werkt dus!
Download wel de nieuwste flashtool! http://androxyde.github.io/index.html?1372222216000

Edit: root toegang en recovery is weg, vanavond eens proberen of ik die terugkrijg...
Nederlandse Unbranded is ook beschikbaar. Root is op te lossen met Doomlord z'n script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ben weer via een cwm backup terug op 253, had geen transparante balken en liep.niet helemaal lekker. Dus nu maar wachten op de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen transparante balken... Custom Xperia Z launcher? Update wordt al uitegerold voor non-branded toestellen toch? Tevens is .ftf NL ook al op XDA te vinden en kun je als laatste ook not de build.prop nog aanpassen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Update na een nieuwe flash:
Eerst terug naar .434, van daaruit root en cwm geïnstalleerd. Toen de backup van gisteren via cwm terug gezet, daarna opnieuw .423 geflashed met behoud van data.
De telefoon liep gelijk al een stuk vloeiender, heb inderdaad de Xperia Launcher 2.0.5b verwijderd en heb transparante balken.
Van DoomLord heb ik de v15 root methode gebruikt en met de "oude" methode cwm geïnstalleerd, alles werkt weer zoals het moet :D

2 belangrijke punten als je wilt updaten en rooten: gebruik de flashtool uit mijn vorige post en zorg dat je v15 van DoomLord hebt, v14 werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat een gedoe zeg :p but it works :)
Ik gebruikte FlashTool beta4 en v12 van DoomLords shizzle volgens mij (op 'n ZL, die was eerder toegevoegd)

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste