Welk scherm + beamer voor ultieme Home Cinema opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 15:48
Allereerst excuus voor het zoooveelste topic hierover waarschijnlijk, ik heb ook echt al gezocht op google en op beamer/projector sites/youtube/tweakers maar ik kom er gewoon niet uit wat de beste oplossing zou zijn.

Ik ben voor een kameraad (met ruim budget) op zoek naar een beamer plus scherm voor in zijn nieuwe huis.

Hij heeft daar de mogelijkheid om op minstens 3,5 meter breed te projecteren, maar twijfelt zelf of hij niet 2,5 meter max moet doen om de kwaliteit goed/scherp te houden.
De ruimte is zeer goed lichtdicht te maken en de beamer kan op elke afstand worden gehangen, ook heeft hij de mogelijkheid het scherm te laten hangen aan de muur ipv deze te moeten laten zakken steeds.

Er zal veel ge-gamed worden op het scherm (360/PS3) en ook zal er tv op worden gekeken en af en toe eens een film, 3D is niet direct belangrijk.

Nou kwam ik al uit bij modellen als de Epson EH- TW9100 of de Sony VPL-HW50ES of de Panasonic PT-AT6000E maar ik kan dus niet bepalen welke nou in zijn geval beter zou zijn?

En wat voor scherm raden jullie aan als budget niet direct een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 08:23

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

op welke afstand van het scherm ga je zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Welke afstand zou het beste zijn?
Er is genoeg ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Iemand enig idee welke van bovenstaand genoemde beamers de beste keus zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04

FeaR

In GoT we trust

Op verzoek naar LCD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ultieme home cinema opstelling maar er word maar af en toe een film gekeken? :? Gaat het je verder alleen om de beamer of ook om een reciever en speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Dank FeaR.

Ja Home Cinema is wellicht niet geheel juist maar het wordt wel zo ingericht. (als mini biosje waar je dus ook perfect kunt gamen in een aparte ruimte die zeer goed te blinderen is en een systeemplafond heeft voor bekabeling)

Speakers zijn niet benodigd en receiver ook niet direct, het gaat echt om welke beamer het beste zou passen en welk scherm goed zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, ok.

Ik zou om te beginnen eens gaan kijken welke resolutie je wil en in welke prijsklasse. 1080 of 720. Dan eens netjes linkjes geven naar die beamers die je zelf voorstelt zodat het voor anderen makkelijker zoeken is en vervolgens eens aangeven waarom je voor die beamers hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Maar ik geef toch duidelijk aan welke mogelijke beamers ik al gevonden had (die allen 1080P zijn) en dat het budget niet direct een probleem is?
Wil dat wel verduidelijken: tussen de 1000 en de 4000 euro mag hij ongeveer kosten schat ik.

Als 'anderen' tussen linkjes van mij moeten gaan zoeken naar verschillen dan kan ik het net zo goed zelf doen, ik zoek mensen die er verstand van hebben en de types kennen die ik noem en aan de rest van de, toch ruim gegeven data, kunnen vertellen welke beamer/scherm combi het beste zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht dat je dit nog eens doorleest,

Welkom in het aankoopadviesforum

En een voorbeeld van een goede ts,

Samenwonen, wat heb je allemaal nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 05-04-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 10:45

Simkin

Bzzzzz

Ik heb onlangs (afgelopen weekend) de Panasonic PT-AT6000E besteld maar als ik meer budget had zou ik absoluut voor de Sony VPL-HW50ES zijn gegaan!

Check oa: what hi-fi , HDTV test, AVS forum Panasonic en AVS foum Sony vs Epson

[ Voor 62% gewijzigd door Simkin op 11-04-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:37
http://www.avforums.com/r...or-Review_249/Review.html

Ik zou die halen denk ik.

Uitstekend contrast ratio voor een beamer, goede motion resolution. Niet de nadelen van een lcd-beamer.

Je moet hem wel kalibreren. Echter b edenk altijd: contrast ratio is king!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:59

RMX

Ik ben me ook aan het oriënteren en ben zelf uitgekomen op de Epson TW8100. Dit is een uitgeklede TW9100 waarbij geen brillen zitten, en geen ISF certificering. Op internet zijn goedkope Samsung 3D brillen te bestellen (20 € per stuk dacht ik), dus hier kun je mooi een paar honderd € op besparen.
Verder zou ik geen scherm doen, maar als echte Tweakers, voor een DIY scherm gaan. Ik denk dat je voor 200,= een mooi scherm zelf kunt (laten) verven. Kijk hier even rond: http://www.avsforum.com/f/110/diy-screen-section. Met als showcase:

http://www.avsforum.com/t...with-silver-fire-v2-5-4-0
http://www.avsforum.com/t...w-backlighting-videos-too
http://www.avsforum.com/t...-diagonal-silver-fire-3-0

Succes!

Edit; Waarom ik voor de TW8100 uiteindelijk heb gekozen. Dit is puur het budget, plus dat de garantie van Epson als zeer goed bekend staat. Zo is de lamp qua branduren omgerekend een van de goedkoopste. Je moet makkelijk 4000 branduren kunnen halen tegen € 350,- voor een nieuwe lamp. Mocht je budget wat hoger zijn kom je denk ik op de Sony HW50 uit. Dat is een afweging die je moet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door RMX op 11-04-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Thanks mensen!

Adlermann: Bij die JVC DLA-X30 staan termen als 'entry level' en 'budget' dat schrikt me altijd een beetje af. :P

Simkin die links zijn erg interessant, ik dacht dat de 9100 het sowieso won van de Sony maar wellicht niet dus!

Zal eens kijken naar het zelf maken van zo'n scherm RMX, op zich komt het te hangen bij een zeer handig persoon dus het maken zal het probleem zijn.
Pagina: 1