Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ipv6-verkeer op internetknooppunt AMS-IX neemt weer af

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:16

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Artikel: nieuws: Ipv6-verkeer op internetknooppunt AMS-IX neemt weer af

Een paar vormfoutjes:

* ipv6 schrijven we als: IPv6, zelfde gaat voor IPv4
* Het is "ISPam" in plaats van "iSpam", het is geen Apple product ;)
* Xs4All schrijft hun naam als: XS4ALL of XS4All

Zijn wat kleine dingetjes, maar wel zo netjes denk ik :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Jij hanteert een andere defintie van 'we' dan ik ;) Wij schrijven ipv4/6 en Xs4all, iSpam is uiteraard niet de bedoeling en dus aangepast.

Ja we zijn eigenwijs, maar proberen daar wel consequent in te zijn

[ Voor 23% gewijzigd door Wilbert de Vries op 29-03-2013 12:45 ]

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:11
Bekend is wel dat Nederlandse providers treuzelen met de invoering van ipv6; van de grote internetproviders is Xs4all de enige die ipv6-connectiviteit aanbiedt aan zijn klanten.
Telfort bied het ook aan, alleen staat het niet standaard aan. Maar een kleine wijziging naar 6RD in je modem en je hebt IPv6. Heb al 3 verschillende modems gehad waarbij dit kon en zit niet bij een pilot.

test-ipv6.com: 9/10 voor je IPv6 stabiliteit en gereedheid als websites enkel op IPv6 bereikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://vergeten.org/image/ipv6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door V-rg op 29-03-2013 18:00 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:16

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:44:
Jij hanteert een andere defintie van 'we' dan ik ;) Wij schrijven ipv4/6 en Xs4all, iSpam is uiteraard niet de bedoeling en dus aangepast.

Met "we" bedoelde ik eigenlijk het andere deel van het internet.

Maar geen probleem! Het was vooral iSpam wat me op viel en daarna de rest.

Bij bedrijfsnamen zou ik wel kijken hoe het bedrijf deze zelf schrijft.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan wordt het tijd dat Tweakers zich eens aan de regels houdt. IPv6 is al sinds jaar en dag met twee hoofdletters, een cijfer en een kleine letter: Wikipedia: Internet Protocol versie 6

XS4ALL wordt geschreven met enkel hoofdletters. Mocht het niet duidelijk zijn: http://www.xs4all.nl/

• sypie
  • Niet online
@Wilbert: je spreekt jezelf ontzettend tegen wist je dat?

nieuws: RIPE begint uitgifte laatste 10 procent IPv4-adressen - update

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:59

Perkouw

Moderator General Chat
Omdat ?
En lees ook zijn laatste zin;
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:44:

• sypie
  • Niet online
En daarmee wil je zeggen dat standaarden niet voor Tweakers gelden?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De door Tweakers gehanteerde standaarden staan beschreven in de FAQ van dit forum:
We volgen het Groene Boekje, het Groot woordenboek van de Nederlandse taal van de firma Van Dale, en het donorprincipe. We maken echter twee uitzonderingen om niet te veel hoofdletters in onze artikelen te krijgen:

Ingeburgerde afkortingen moeten van de Taalunie in kleine letters geschreven worden, denk maar aan tv en led. Technische afkortingen worden op Tweakers.net direct als ingeburgerd beschouwd; dat maakt de zaken voor ons bijzonder veel overzichtelijker en uiteindelijk is het resultaat hetzelfde als wanneer we wachten tot iedereen doorheeft dat umts of sata bestaat.

Woorden of woorddelen die door de fabrikant volledig in hoofdletters worden gesteld, krijgen van ons een beginhoofdletter en dan is de koek op. Alleen een bedrijfsnaam die uit een afkorting van maximaal vier letters bestaat, houdt zijn hoofdletters. We hebben helemaal geen zin om over PRODUCT X© van MANUFACTURER! uit de BLABLASERIE® met zijn nieuwe GEPATENTEERDE ONDERSCHEIDENDE KENMERK™ te schrijven. Van dat geschreeuw krijgen we hoofdpijn - en wou je niet net boos worden omdat je vindt dat we te veel reclame voor bedrijven maken? Nou, dat doen we dus niet ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar waarom IPv6 als ipv6 schrijven terwijl de hele wereld het IPv6 noemt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Compizfox schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:13:
Maar waarom IPv6 als ipv6 schrijven terwijl de hele wereld het IPv6 noemt?
Omdat Tweakers een hekel heeft aan hoofdletters schrijven. Zie de reactie boven jouw reactie.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• sypie
  • Niet online
Ach ja, gooi dan maar meteen allerlei taalregels overboord.

Omdat het een tech-site is hoeven juist de tech-dingen niet bij de naam genoemd te worden? Geen wonder dat het gros van de techneuten op deze site zo beroerd schrijft, Tweakers moedigt het alleen maar aan.

En wij, als leraren, moeten er maar voor zorgen dat leerlingen de boel goed op papier kunnen krijgen. Tweakers zou zich flink moeten schamen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

witeken schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:23:
[...]

Omdat Tweakers een hekel heeft aan hoofdletters schrijven. Zie de reactie boven jouw reactie.
Zo simpel is het niet. In diezelfde reactie staat ook dat ze het donorprincipe aanhouden. Mij lijkt dat zwaarder wegen in dit geval, omdat IPv6 een algemeen begrip is wat door de hele wereld zo geschreven wordt, behalve door Tweakers. Vind je dat dan niet raar?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik erger me ook regelmatig aan het (gebrek aan) hoofdlettergebruik. Maarja, T.net doet toch lekker wat het zelf wil dus dit topic is helaas bij voorbaat al kansloos.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Zoals je zelf al zegt is ipv6 voor lezers van Tweakers ingeburgerd en daarom volgens de regels in onderkast. Het donorprincipe geldt voor merk- en eigennamen. Dus dan krijg je: "De IETF heeft de opvolger van ipv6 aangekondigd". Voor een meer uitgebreide uitleg: arnoudwokke in "Inconsistent gebruik hoofdletters in nieuwsberichten"

Deze discussie is overigens vaker gevoerd en het beleid is door de jaren heen aangepast. Het donorprincipe werd begin 2009 doorgevoerd in de Schrijfwijzer van de redactie - daarvoor werd nog meer in onderkast geschreven. We zullen helaas niet het iedereen naar de zin kunnen maken.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

sypie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:33:
Ach ja, gooi dan maar meteen allerlei taalregels overboord.

Omdat het een tech-site is hoeven juist de tech-dingen niet bij de naam genoemd te worden? Geen wonder dat het gros van de techneuten op deze site zo beroerd schrijft, Tweakers moedigt het alleen maar aan.

En wij, als leraren, moeten er maar voor zorgen dat leerlingen de boel goed op papier kunnen krijgen. Tweakers zou zich flink moeten schamen.
:/ Dus omdat Tweakers zelf bepaalt wanneer ze hoofdletters schrijven, met de nadruk op zo weinig mogelijk hoofdletters, hebben zij er schuld aan dat sommige mensen niet goed kunnen schrijven |:(. Ik heb al ontzettend veel reacties gelezen op Tweakers, en ik vind dat zowel de inhoudelijke kwaliteit als het aantal fouten ontzettend goed is. Vergelijk Tweakers eens met Facebook of zo. En als je fouten tegenkomt kan je die in GR melden.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• sypie
  • Niet online
Ja. Hoe maak ik aan mijn leerlingen nou duidelijk waar en wanneer ze hoofdletters moeten gebruiken als gerenommeerde websites als Tweakers de taalregels aan de laars lapt?

• witeken

witeken

nieuwsgierig

sypie schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:29:
Ja. Hoe maak ik aan mijn leerlingen nou duidelijk waar en wanneer ze hoofdletters moeten gebruiken als gerenommeerde websites als Tweakers de taalregels aan de laars lapt?
Tweakers lapt de taalregels helemaal niet aan z'n laars :?. Verwijs ze gewoon naar de leerkracht Nederlands

Tweakblog van de maand

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
sypie schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:29:
Er zijn wel meer media die alternatieve spellingswijzen gebruiken: zoek eens op het witte boekje :) Los daarvan denk ik niet dat hoofdlettergebruik het meest urgente spellingsprobleem is. Leer kinderen eerst eens dat 'me fiets' en 'hun zijn onderweg' geen correct Nederlands is, daarna kunnen we gaan nadenken over de hoofdletters.

Ik ben helemaal geen stagiair

• sypie
  • Niet online
Over hoofdletter gebruik gesproken. nieuws: Apple krijgt merknaam iPad Mini niet toegewezen

iPad mini wordt geschreven door mini met een kleine letter m. Hoezo onnodig hoofdlettergebruik?

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
sypie schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:05:
Over hoofdletter gebruik gesproken. nieuws: Apple krijgt merknaam iPad Mini niet toegewezen

iPad mini wordt geschreven door mini met een kleine letter m. Hoezo onnodig hoofdlettergebruik?
Fixed.

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1