Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Terug naar ferrarismeter mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.811 views

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 18:07
Twee jaar geleden heb ik mijn groepenkast naar 3-fase laten ombouwen. Daarbij is direct een slimme meter geïnstalleerd. Achteraf niet wat ik wilde. Ik heb net 4.2kWp laten plaatsen (Yingli 255 black, Piko 4.2) met gisteren 4190W als hoogste waarde.

Kan ik nog ergens een 3-fase Ferraris meter krijgen en laten plaatsen? Moet dat via mijn energieleverancier of kan ik dat door een willekeurige installateur laten doen? Ik neem aan dat men toch even de tussenstanden wil hebben?

To terminate or not to terminate, that's the question...

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vrees dat je netbeheerder niet gaat meewerken aan het omwisselen van een digitale meter voor een ferraris.. de boefjes willen ons immers allemaal aan de "slimme" meter hebben. Wel een klote situatie zeg. Ik moet dus mijn aansluiting dus niet om laten zetten naar 3 fasen als ik mijn ferraris wil behouden?

[ Voor 26% gewijzigd door BamSlam_ op 27-03-2013 16:28 ]

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-11 08:23
scsirob schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:23:
Twee jaar geleden heb ik mijn groepenkast naar 3-fase laten ombouwen. Daarbij is direct een slimme meter geïnstalleerd. Achteraf niet wat ik wilde. Ik heb net 4.2kWp laten plaatsen (Yingli 255 black, Piko 4.2) met gisteren 4190W als hoogste waarde.

Kan ik nog ergens een 3-fase Ferraris meter krijgen en laten plaatsen? Moet dat via mijn energieleverancier of kan ik dat door een willekeurige installateur laten doen? Ik neem aan dat men toch even de tussenstanden wil hebben?
Vanwaar de wens terug te gaan naar een ferraris?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

weebl15 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Geweldig die retorische vragen _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• weebl15
revolution-nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:28:
[...]

Wat is het bezwaar van een slimme meter als het gaat om het zelf opwekken van stroom?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afgesplitst uit het pv topic.

Ja, een nieuw topic openen mag gewoon hoor :Y

Wise enough to play the fool

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
revolution-nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:28:
[...]
Die is niet retorisch, ik kan me voorstellen als je een hele grote netto terugleveraar bent je liever een "oude" meter hebt, maar 99,999% van de installaties leveren geen 5000kWh netto per jaar terug.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zie het nut van teruggaan naar een ferrarismeter ook niet zo eigenlijk.
ja het is mechanisch, gaat minder snel stuk en makkelijker te manipuleren. maar verder.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vanmiddag hier nog over zitten lezen. Het is niet persé de netbeheerder die iedereen aan de slimme meter wil. De overheid wil in 2020 meer dan 80% van alle huishoudens aan de slimme meter hebben.

Reden: Waarschijnlijk het introduceren van een nieuwe melkkoe. Een hogere heffing op electriciteit (en later misschien gas en water opdezelfde manier) in de piek uren dat er door veel mensen gevraagd wordt, een lagere heffing als je in de dal uren gebruikt. Reden die de overheid gaat aanvoeren milieuvriendelijkheid: de leveringscentrale heeft minder verschil in de piek en dal levering, waardoor deze continue efficiënter is. En juist in de drukke uren gebruikt iedereen, pa en ma thuis van werk, kinderen thuis. Practige melkkoe voor extra inkomsten voor de overheid.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:27
En het absurde feit dat grootverbruikers veel lagere (belasting)tarieven betalen.
Ze zouden juist progressief moeten belasten.
De verspilling van energie is niet voor niets nog gigantisch.

• weebl15
Jumpman schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:48:
Vanmiddag hier nog over zitten lezen. Het is niet persé de netbeheerder die iedereen aan de slimme meter wil. De overheid wil in 2020 meer dan 80% van alle huishoudens aan de slimme meter hebben.

Reden: Waarschijnlijk het introduceren van een nieuwe melkkoe. Een hogere heffing op electriciteit (en later misschien gas en water opdezelfde manier) in de piek uren dat er door veel mensen gevraagd wordt, een lagere heffing als je in de dal uren gebruikt. Reden die de overheid gaat aanvoeren milieuvriendelijkheid: de leveringscentrale heeft minder verschil in de piek en dal levering, waardoor deze continue efficiënter is. En juist in de drukke uren gebruikt iedereen, pa en ma thuis van werk, kinderen thuis. Practige melkkoe voor extra inkomsten voor de overheid.
Als het helpt om te streven naar 100% duurzame energie, waarom niet? In Nederland hebben de piek/dal tarieven maar een klein verschil, bij Eneco volgens mij rond de 2 cent per kWh. In andere landen kan er een veel groter verschil tussen de tarieven zitten. Daarnaast is een piek/dal tarief voor zonnepanelen eigenaren alleen maar voordeliger, aangezien je tijdens de piekuren de meeste kWh's opwekt.

• Jumpman
  • Nu online
Het concept is natuurlijk goed als dit als initiafief echt uit het duurzaamheidsperspectief komt, maar dat komt het niet, het wordt gebruikt als excuus om meer euro's te harken voor de overheid.

Dat zie je ook met snelheidscontroles, het is allang geen sanctie meer om handhaving. Er zijn quota's aangesteld die Politiecorpsen moeten halen om de staatskas maar te vullen. De techniek is erallang om de hele snelweg van trajectcontrole te voorzien, maar dit gebeurt niet want dan dalen de inkomsten uit handhaving exponentieel. Iedereen houdt zicht dan immers aan de snelheid.

Maar om terug te komen op de slimme meter, ook al heb je een nieuw huis, of een slimme meter opgedrongen gekregen. Laat gewoon het uitlezen op afstand uitzetten. Dit kan met een enkel formuliertje. Het is immers niet bij wet verplicht de netbeheerder, energieleverancier en derden een kijkje in jou verbruik te geven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• weebl15
Ik denk dat we snelheidscontroles niet moeten vergelijken met het gebruik van energie. Daarnaast moeten we een maatstaaf hebben voor de productiviteit van politieambtenaren en daarvan is het aantal uitgeschreven boetes er een.

Daarnaast zorgt de overheid met geld er natuurlijk voor dat er van alles en nog wat mee gebeurt in ons land. Het is zeker niet om ons als burgertje alleen maar te pesten.

Natuurlijk wordt niet al het geïnde geld even nuttig gebruikt, maar dan moet je die uitgaven bekritiseren en niet het feit dat we (extra) moeten betalen voor energie.

• scsirob
weebl15 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:27:
[...]
Omdat er nu al geruchten zijn dat energiemaatschappijen straks minder voor jouw opgewekte stroom gaan betalen dan dat jij voor je afgenomen stroom betaalt. De argumenten worden nu al klaargezet ("Uw kWh komt binnen in een piek met al die andere zonnepaneel leveranciers, daar kunnen we niets mee dus lagere waarde..."). Met een slimme meter kunnen ze die twee gescheiden registreren. Dan betaal jij straks 22 cent of meer per kWh, maar je krijg maar 8 á 10 cent teug voor elke kWh die jij levert.

Met een ferrarismeter kunnen ze geen onderscheid maken, daar is de eindstand simpelweg verbruik - opgewekt.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
scsirob schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:13:
Omdat er nu al geruchten zijn dat energiemaatschappijen straks minder voor jouw opgewekte stroom gaan betalen dan dat jij voor je afgenomen stroom betaalt.
Das ook logisch, want het kost ze nou eenmaal extra. Dat wordt nu over alle gebruikers weggesmeerd, en kan dan specifiek aan de veroorzakers worden toegekend. Scheelt ook meteropnemers en controles, want die ferrarismeter is heel fraudegevoelig.

Het kan ook een geheime samenzwering zijn.

• weebl15
scsirob schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Omdat er nu al geruchten zijn dat energiemaatschappijen straks minder voor jouw opgewekte stroom gaan betalen dan dat jij voor je afgenomen stroom betaalt. De argumenten worden nu al klaargezet ("Uw kWh komt binnen in een piek met al die andere zonnepaneel leveranciers, daar kunnen we niets mee dus lagere waarde..."). Met een slimme meter kunnen ze die twee gescheiden registreren. Dan betaal jij straks 22 cent of meer per kWh, maar je krijg maar 8 á 10 cent teug voor elke kWh die jij levert.

Met een ferrarismeter kunnen ze geen onderscheid maken, daar is de eindstand simpelweg verbruik - opgewekt.
Dan moet de overheid wel eerst zeggen dat salderen tot 5000 kWh niet meer op hoeft te gaan. Dus uiteindelijk ligt de beslissing bij de overheid en die vindt het misschien wel een interessante ontwikkeling als mensen zonnepanelen op hun daken leggen, vandaar ook de subsidie op zonnepanelen van Agentschap NL.

Daarnaast is het natuurlijk een onzin argument dat ze niks met die energie kunnen, juist door slimme energiemeters hebben ze inzicht in hoeveel PV energie er terug het net op wordt gestuurd en kunnen ze hier de centrales op aanpassen.

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 19:47
Even terug naar het onderwerp: Nee, het is niet mogelijk terug te gaan naar een oude meter. Nieuw te plaatsen meters zijn digitale meters of slimme meters.

Verder:
De slimme meter is vanuit Europa als goed idee neergezet, om het mogelijk te maken bewuster met energie om te gaan. Het idee is dat door middel van betere registratie van het gebruik de consument bewuster wordt van de grootgebruikers in het huishouden, en deze verstandiger gaat inzetten. Verder is de gedachte dat door het verbruik inzichtelijk te maken door middel van in-home displays de consument eerder zal gaan kiezen voor zuiniger apparatuur.

Sinds 2012 is de lokale netbeheerder door de overheid verantwoordelijk gemaakt voor de invoering van dit idee. Het is een maatregel die hen is opgelegd, niet iets wat ze zelf verzonnen hebben. Vanaf 2014 wordt de slimme meter op grote schaal uitgerold.

Zelf ben ik gematigd positief over de slimme meter. Door uitgebreide logging (349.000 metingen) van de digitale meter heb ik een veel beter beeld van het verbruik, letterlijk van minuut tot minuut. Aan de andere kant is het allemaal iets minder interessant omdat het verbruik hier toch al is blijven steken op ruim -1500kWh. Ik zou liever het gasverbruik willen monitoren, en die meter is hier nog niet omgezet.

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:27
Niets geen piek door zonnepanelen.
Over zo'n piek kunnen we hier in nl enkel over dromen en zal er nooit komen.
Als de panelen produceren dan is de stroomafname op z'n hoogst.
Dan zijn immers alle bedrijven kantoren aan het werk.
Huishoudens gebruiken in vergelijk maar peanuts.
Daarentegen betalen ze daarvoor met cashews.

De melkkoe is voor de energiewereld in gevaar.
Als ze werkelijk die slimme meter willen inzetten voor een beter netbeheer dan zou het logisch zijn dat ze eerst bij de bedrijven beginnen.
Doen ze dat al?

• scsirob
izdp schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:13:
Niets geen piek door zonnepanelen.
Over zo'n piek kunnen we hier in nl enkel over dromen en zal er nooit komen.
Als de panelen produceren dan is de stroomafname op z'n hoogst.
Dan zijn immers alle bedrijven kantoren aan het werk.
Huishoudens gebruiken in vergelijk maar peanuts.
Daarentegen betalen ze daarvoor met cashews.
Helemaal mee eens. Ik gaf dan ook een argument aan wat gebruikt zal worden, maar dat wil niet zeggen dat het ook waar is. Wat ik maar wil aangeven is dat met een slimme meter gedifferentieerd kan worden tussen afname en terugleveren, en dat de energiemaatschappijen alles uit de kast zullen halen om maar vooral niets te hoeven terug te betalen.

Zolang het nog wettelijk verplicht is zullen ze het doen, maar de lobby om daar onderuit te komen is allang gestart.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

ik blijf het gezever over die meter niet snappen.
we moeten blij zijn dat we stroom geleverd krijgen en ik betaal daar graag voor.
vroeger was men blij dat er een stroommeter geplaatst werd, want dit betekende dat je stroom kreeg.
die mensen wisten toen nog niet dat ze vele tientallen jaren zouden moeten gaan betalen voor dat simpele draaischijfje.... Maar wisten wel dat deze metertjes niet het eeuwige leven hebben.

Nu wordt er een compleet nieuwe infrastructuur uitgerold, met allerlei mooie dingen voor de comsument als gevolg en dan lopen wij hier te zeveren over een paar euro centen die we teweinig voor onze teveel opgewekte stroom krijgen.
Iedereen hier weet dat als hij/zij buiten de salderingsregeltjes treed, hij/zij tegen problemen aan gaat lopen bij zijn energieleverancier. Deze leverancier krijgt een klagende klant aan de telefoon omdat hij buiten de regeltjes is getreden en wil graag een uitzondering zijn en de volle mep krijgen. Wij zijn nu beter met een PV uitbreiding en heb heel kritisch gekeken of wij niet op de salderingsgrens terecht gaan komen en met het huidige gebruik (nog zonder kinderen) zitten we veilig. Als ik toch de regeltjes overtreed dan doe ik dat zelf en dan moet ik zelf op de blaren zitten. Nu kan ik met mijn slimmeMeter en WSL lekker slim schakelen. Als wij toch in de problemen dreigen te komen, dan schakel ik een (groot) verbruiker(vijverpompje een tandje harder, UV-lamp in zonne-uren laten draaien en plaats van nacht uren, etc.) aan om toch de boel in toom te houden.

Een ieder zijn mening en 1000 mensen geeft 1001 meningen, maar laat een ieder lekker zelf bepalen wat hij/zij moet doen.

Ik heb de slimmeMeter op verzoek laten plaatsen, lees meerdere keren per maand mijn.eneco.nl uit en pas op basis van mijn verbruik heel simpel mijn maandtermijn aan. Want ik kan precies zien wat ik per maand gebruikt hebt, wat dat in €'s is en hoeveel ik al betaald heb. Als ik gekke dingen zie, dan klim ik in de telefoon en binnen enkele dagen is het geregeld. Jaaropgave was piekobello in orde, kregen dikke €'s terug en wij zijn blij :)

Dan heb ik het verder bewust niet over de privacy. Privacy is een mooi en belangrijk goed wat we ten aller tijden moeten verdedigen. Echter heb ik het idee dat HEEL VEEL mensen niet doorhebben dat ze hun eigen privacy met alle al in gebruik zijnde digitale technieken te grabbel gooien;
- Social Media (facebook, foursquare, twitter, etc)
- smartphone telefoon (traceren)
- media dragers die rondslingeren
- huisvuil met belangrijke documenten
- TV-decoder
- internet anzich

We kunnen van de "SlimmeMeter mug" een olifant maken, maar ik vraag mij af of mensen wel eens goed stil hebben gestaan bij hun eigen gedrag en in hoeverre zij daarmee hun eigen privacy te grabbel gooien.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• hansdegit
  • Laatst online: 17-11 13:56
Mensen hebben vaak lak aan privacy als ze zich op internet begeven, eensch. Echter, daar kan je voor jezelf verandering in brengen. Met een slimme meter kan dat niet; je hebt immers niet de mogelijkheid om de gegevens binnenshuis te houden. En dan is privacy/geen privacy ineens geen vrije keuze meer. Dat zuigt als een Nilfisk.

Hier hangt ook zo'n slim geval. Het enige handige vind ik dat ik 'em met de code van JoopC kan uitlezen. Aangezien ons verbruik per saldo 0 is, hadden we beter de Ferraris kunnen laten hangen; die saldeert automatisch en foutloos.

O ja: uitlezen op afstand uitzetten? Vergeet het maar. Liander was mijn afmelding voor die "dienst" kwijtgeraakt en Greenchoice heeft ook nog vrolijk een paar keer de standen uitgelezen. Allemaal service waar ik niet om heb gevraagd en waarvoor ik in de pen moet klimmen om ongedaan te laten maken.

Nee, een feest is het tot nog toe niet geweest.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 21:58

m00

hansdegit schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:39:
Mensen hebben vaak lak aan privacy als ze zich op internet begeven, eensch. Echter, daar kan je voor jezelf verandering in brengen. Met een slimme meter kan dat niet; je hebt immers niet de mogelijkheid om de gegevens binnenshuis te houden. En dan is privacy/geen privacy ineens geen vrije keuze meer. Dat zuigt als een Nilfisk.

Hier hangt ook zo'n slim geval. Het enige handige vind ik dat ik 'em met de code van JoopC kan uitlezen. Aangezien ons verbruik per saldo 0 is, hadden we beter de Ferraris kunnen laten hangen; die saldeert automatisch en foutloos.

O ja: uitlezen op afstand uitzetten? Vergeet het maar. Liander was mijn afmelding voor die "dienst" kwijtgeraakt en Greenchoice heeft ook nog vrolijk een paar keer de standen uitgelezen. Allemaal service waar ik niet om heb gevraagd en waarvoor ik in de pen moet klimmen om ongedaan te laten maken.

Dat gaat toch via GSM? Kan je hem niet inpakken in alu-folie om pottekijkers af te wenden?

• Freemann
  • Niet online

Freemann

m00 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:33:
[...]

Dat gaat toch via GSM? Kan je hem niet inpakken in alu-folie om pottekijkers af te wenden?
Zodra het totale contact met de meter wegvalt, dan komen ze kijken of de meter defect is.
Dat is bij mijn ouders gebeurd... Meter bleek geen standen meer te versturen en toen kregen ze een brief dat de meter mogelijk defect is en hij vervangen moest worden.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 15:56

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

hansdegit schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:39:

spreek je nu geen onzin....

Ik heb de meter uit laten zetten....[ dat kan ]
En ik heb bij greenchoice aangevinkt dat ze geen data uit mogen lezen....
Dus ik ben benieuwd als ik ga bellen met liander....
Maar ik heb via de monteur vernomen dat er geen sim in zit.........

Als het er dan toch een sim in zit lijkt me folie wel lol oplossing....

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Slimme meter uitlezen via een CSE-H55 (RS-485).

Zie de eerste post en dan vooral de foto. Hier zie je duidelijk de tekst "GSM/GPRS" op de meter staan....
Zoals eerder gezegd, als de meter zich niet meer meld, dan komen ze hem netjes nakijken en waar nodig vervangen :)

• Dylantje2

Dylantje2

Freemann schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:36:
Slimme meter uitlezen via een CSE-H55 (RS-485).

Zie de eerste post en dan vooral de foto. Hier zie je duidelijk de tekst "GSM/GPRS" op de meter staan....
Zoals eerder gezegd, als de meter zich niet meer meld, dan komen ze hem netjes nakijken en waar nodig vervangen :)
en als er geen inzit?.....

Maar dan een andere vraag...
Hoe kan ik controleren of er wel of geen inzit?
En mooier hoe kom ik er achter of hij werkt of niet, [ zonder te zeggen dat ze langs komen.. ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Dylantje2 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:44:
[...]

en als er geen inzit?.....

Maar dan een andere vraag...
Hoe kan ik controleren of er wel of geen inzit?
En mooier hoe kom ik er achter of hij werkt of niet, [ zonder te zeggen dat ze langs komen.. ]
Hij zit erin.
Hij doet het.
Doet hij het niet, dan komt Net beheerder.

Zoek op Google maar is op "dsmr gprs" komt een document naar voren waar netjes de specs van de meter in staan.

De meter doet (volgens mij!) gewoon eens in de X dagen/weken een signaal aan de netbeheerder geven dat hij nog in leven is. Ondanks of het uitlezen van standen aan/uit staat. Dit zal enerzijds een beveiliging zijn dat er niet met de meter geknoeid wordt en anderzijds makkelijk zijn voor de netbeheerder om op kapotte meter in te springen.

Overigens zal ik de laatste zijn die jouw gaat verbieden om hem in hoedjes-folie in te pakken.
Maar als je het doet, dan zou ik het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Freemann op 31-03-2013 21:05 ]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

In mijn Kamstrup zie je de SIM gewoon zitten aan de onderkant

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:05
Onlangs was ik bij een kennis die mij zijn slimme meter in zijn nieuwe huis liet zien. Nou, de afleesbaarheid t.o.v. van de ferraris is er in ieder geval niet op vooruit gegaan. Een vaag display, en voor elke stand moet je op een knopje drukken. Bij de ferraris zie je dat in een oogopslag en ook of die terug loopt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• hansdegit
  • Laatst online: 17-11 13:56
Dylantje2 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:32:
[...]

spreek je nu geen onzin....

Ik heb de meter uit laten zetten....[ dat kan ]
En ik heb bij greenchoice aangevinkt dat ze geen data uit mogen lezen....
Dus ik ben benieuwd als ik ga bellen met liander....
Maar ik heb via de monteur vernomen dat er geen sim in zit.........

Als het er dan toch een sim in zit lijkt me folie wel lol oplossing....
Ja, ik heb het allemaal verzonnen. 8)7

De acties die jij beschrijft heb ik allemaal ook ondernomen. Liander las uit, terwijl ik ze dat had verboden. GC las uit zonder dat ik dat wist. Je bent gewoon de Sjaak, want het wordt niet uitgezet. Ze verklaren alleen dat ze het niet meer zullen doen.

Yeah, right, dat hebben we gezien.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Freemann
  • Niet online

Freemann

hansdegit schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:20:
[...]

Ja, ik heb het allemaal verzonnen. 8)7

De acties die jij beschrijft heb ik allemaal ook ondernomen. Liander las uit, terwijl ik ze dat had verboden. GC las uit zonder dat ik dat wist. Je bent gewoon de Sjaak, want het wordt niet uitgezet. Ze verklaren alleen dat ze het niet meer zullen doen.

Yeah, right, dat hebben we gezien.
Iedereen kan fouten maken, ook onze prachtige neerlandse energiemaatschappijen (die onze mooi opbrengsten vergoeden) en de net-beheerders die het mogelijk maken dat wij bij zonsondergang nog lekker kunnen genieten van onze elektrische apparaten :)

Met vallen en opstaan leert men, ook dat geldt ook voor deze bedrijven.
Of 10 jaar zit 80% van NL op de SmartMeter en hoor je er niemand meer over en loopt alles weer lekker :)

Ik neem stiekem aan dat iedereen hier wel eens een probleempje heeft gehad met een vinkje in Windows....
Wij hebben dat een keer bij Ziggo meegemaakt...
geheim tel. aangevraagd en bleken toch in het telefoonboek te staan.

Navragen;
Bleek dat er 2 vinkjes zijn:
1. geheim nummer vanaf centrale, bij bellen wordt het nummer niet bij de ontvangen getoond
2. geheim nummer voor telefoonboek, hierbij wordt het nummer niet getoond in telefoonboek EN online.

Bleek dat bij ons alleen vinkje 1 aanstond en vinkje 2 stond uit.... Wat is dan het nu van een geheim nummer.....

[ Voor 24% gewijzigd door Freemann op 31-03-2013 21:59 ]

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:05
Freemann schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:56:
[...]

Met vallen en opstaan leert men, ook dat geldt ook voor deze bedrijven.
Of 10 jaar zit 80% van NL op de SmartMeter en hoor je er niemand meer over en loopt alles weer lekker :)
Volgens mij werkte het 10 jaar geleden ook al erg lekker! Totdat er zogenaamd marktwerking moest komen en mensen ieder jaar moeten kiezen om niet te veel te betalen. Giga sponsorbedragen om klanten te trekken en overstapbonussen. Nee, het wordt er niet makkelijker door en zeker niet goedkoper. :(

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Dylantje2

Dylantje2

O ja was nog vergeten...

http://www.liander.nl/lia...oorgeven_van_gegevens.htm

En neem contact op met je netwerkbeheerder.
Ze zullen je echt helpen...
Vooral als je over je recht begint en mee gaat werken aan Ka**a oid...

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het is eigenlijk wel grappig om te zien hoe veel mensen er zich verzetten tegen het uitlezen op afstand van de meter.
Als je dan in andere topics gaat lezen hoe veel mensen hun energieverbruik willen loggen en eventueel op een website of eigen server willen wegschrijven zodat ze het via internet kunnen bekijken.

Ik betwijfel ook of een ferrarismeter wel gemaakt is voor het terugdraaien.
Stel dat alle meters wat stroever terugdraaien dan vooruit,dan wordt er ook slecht gesaldeerd.
En ga dat maar eens bewijzen dat deze waardes niet kloppen bij de leverancier.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Crxtreem schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:50:
Het is eigenlijk wel grappig om te zien hoe veel mensen er zich verzetten tegen het uitlezen op afstand van de meter.
Als je dan in andere topics gaat lezen hoe veel mensen hun energieverbruik willen loggen en eventueel op een website of eigen server willen wegschrijven zodat ze het via internet kunnen bekijken.

Ik betwijfel ook of een ferrarismeter wel gemaakt is voor het terugdraaien.
Stel dat alle meters wat stroever terugdraaien dan vooruit,dan wordt er ook slecht gesaldeerd.
En ga dat maar eens bewijzen dat deze waardes niet kloppen bij de leverancier.
ach ja, alles heeft voor en nadelen.
Je ziet nu dat energie leveranciers de slimmemeter gaan "eisen" voor extreem salderen (Greenchoice).
Oftewel; te mensen met de grootste installaties en die het meest terugleveren komen bij Greenchoice terecht met een slimmemeter.

Heb er al een aantal om zien turnen op dit forum.

Ik heb ook altijd vraagtekens gezet bij het terugdraaien van de ferrarismeter. Hij is er niet specifiek voor ontworpen en als er bij het terugdraaien een grotere weerstand aanwezig is dan bij het vooruitdraaien.....
Dan lever je er indirect op in....

Maar het is (nog steeds) een ieder zijn goed recht en afwachten tot de slimmemeter (indirect) verplicht gesteld. Het indirect verplicht stellen kan gebeuren als energie-leveranciers voorwaarden op gaan stellen voor het terugleveren zoals GreenChoice dat nu doet.

Ooit zal het gebeuren en dan is er geen weg meer terug.....

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11 06:03
@Crxtreem

Mijn AEG uit 1978 heeft een logo er op met pijltjes voor en achteruit. Zo is deze gemaakt en is er dus wel degelijk geschikt voor. Zolang ik het voordeel van een slimme meter niet zie komen ze er bij mij gewoon niet in.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
Lardman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:29:
@Crxtreem

Mijn AEG uit 1978 heeft een logo er op met pijltjes voor en achteruit. Zo is deze gemaakt en is er dus wel degelijk geschikt voor. Zolang ik het voordeel van een slimme meter niet zie komen ze er bij mij gewoon niet in.
Je meter huur je, hij is niet jouw eigendom. Als je netbeheerder hem komt vervangen doen ze dat. Zolang je netbeheerder wil hou je hem dus nog.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

jantje.vlaam schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:38:
[...]

Je meter huur je, hij is niet jouw eigendom. Als je netbeheerder hem komt vervangen doen ze dat. Zolang je netbeheerder wil hou je hem dus nog.
En zo is het maar net.
En desnoods doen ze "BOEM" aan de deur met een gerechtelijk bevel.

[ Voor 11% gewijzigd door Freemann op 11-04-2013 14:13 ]

• avandi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 22:59
Toch leuk al die reacties.

toch leuk zon topic kick van 9 jaar..... check ff de datum voordat je een rant tikt...;)

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 13-09-2022 19:43 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

FreakNL

Well do ya punk?

Mja die BtW had je beter kunnen laten zitten.

Ik had achteraf mijn ferraris meter ook niet moeten vervangen. Ik ben hier op tweakers ook teveel beïnvloed. Tot een jaar geleden werden mensen die de ferraris meter wilden behouden ook “voor gek” verklaard.

Aan de andere kant denk ik niet dat je ferraris meter behouden een houdbare situatie is.. Maar ik steun degenen die het wel doen/proberen. Zolang er ook maar 1 persoon in NL is die panelen heeft met een ferraris meter kunnen ze de saldering niet afschaffen (want rechtsongelijkheid). Dus hup, met zijn allen op de bres voor die laatste Don Quichots!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Deze discussie mag weer naar bedje toe.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.