Beste (mede)tweakers,
het is tijd om mijn trouwe tv te vervangen. NIet omdat deze kapot is maar omdat ik én koopdrift heb én ik wel weer eens wat groter wil. Mijn huidige tv is een Panasonic 37..... plasma (typenummer vergeten). Ben ik erg tevreden over en vrouwlief ook. Toen we deze destijds kochten waren we in 1 klap verkocht voor deze plasma tegenover de LCD's (van pak-hem-beet 6 jaar geleden). We vonden beiden het beeld vele malen mooier als je ze naast elkaar zette (dankzij mediamarkt
).
Echter, 6 jaar later en veel verschillende tv's gezien bij vrienden en kennissen valt het mij op dat onze tv nog steeds superieur beeld geeft tov de lcd's die ik heb gezien maar ik me er ook niet aan stoor (mits digitale tv).
Onze eisen:
het is tijd om mijn trouwe tv te vervangen. NIet omdat deze kapot is maar omdat ik én koopdrift heb én ik wel weer eens wat groter wil. Mijn huidige tv is een Panasonic 37..... plasma (typenummer vergeten). Ben ik erg tevreden over en vrouwlief ook. Toen we deze destijds kochten waren we in 1 klap verkocht voor deze plasma tegenover de LCD's (van pak-hem-beet 6 jaar geleden). We vonden beiden het beeld vele malen mooier als je ze naast elkaar zette (dankzij mediamarkt
Echter, 6 jaar later en veel verschillende tv's gezien bij vrienden en kennissen valt het mij op dat onze tv nog steeds superieur beeld geeft tov de lcd's die ik heb gezien maar ik me er ook niet aan stoor (mits digitale tv).
Onze eisen:
- groter dan 46". omdat het kan en omdat ik hoop dat de tv in totale grootte, inclusief bezel, niet zoveel groter wordt.
- een mooi design. Dat is natuurlijk subjectief maar daarmee bedoel ik iig een dunne bezel. Die van mijn huidige tv is echt way te groot.
een witte tv (duur!) doet het ook altijd goed maar de bezels zijn tegenwoordig zo dun dat je die haast niet ziet.
- compatible met Ziggo smartcard. ik heb geen behoefte aan een aparte decoder voor digitale (HD) tv.
- Gamen moet ook goed gaan. Ondanks dat ik maar af en toe mijn PS3 aanzet moet het wel mooi blijven
- Prijs is ook belangrijk, graag blijf ik inclusief beugel (niet te fancy, Gewoon ophangen) onder de € 800,-
- 3D. Ik weet het niet. paar keer in de bios gezien maar is absoluut geen must have voor mij. Ik ken mezelf goed genoeg dat ik niet met een bril op ga zitten
- DLNA is leuk maar ik hou denk ik toch mijn popcorn aan. Ik moet de eerste tv die alle formaten afspeelt
nog tegenkomen. een netwerkaansluiting hebben ze allemaal wel dacht ik. - internetfuncties/SMART tv: ik weet niet zo goed wat dit inhoudt en wat ik ermee kan (en wat ik dus nu mis). Ik heb een popcorn die automagisch voor mij download etc.
- spiegeling. Ons huidige tv staat naast een groot raam en heeft overdag ook last van spiegeling. Hell, voor zover ik lees hebben die plasma's daar extreem veel last van maar ik stoor me er niet aan.
- inbranden. Onze huidige tv is plasma en heeft daar dus ook "last" van. Nou, wij dus niet en waarschijnlijk is het bij de nieuwe tv's alleen maar minder geworden.
- geluid. Elke tv heeft brak geluid. als ik mooi geluid wil zet ik mijn receiver wel aan.