Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 16:29
Daar komt ie dan:

Formaat tussen 37" en 46"
Budget ong €1000
Wat heb ik al staan: Onkyo TX-NR414, Telenet Digicorder, PS3

Need to have: Netwerk aansluiting, goed geluid, inbrand-proof
Nice to have: 3D, WIFI, Smart-TV, mooi design, regelmatige updates van de FW en/of Smart opties

Extra informatie: Onze huidige TV (LG HD Ready 10jr oud 37") heeft zwarte vlekken aan de linkerkant van het scherm waarschijnlijk door inbranden. Dat is ook de reden dat we vervanging zoeken. Na het kijken van een opgenomen programma via de digicorder staat het beeld stil en mijn dochter van 2 kan ik niet verwachten dat zij hier iets aan doet ;) .
Verder wordt er regelmatig op gegamed, films gestreamed van een laptop naar de PS3 en via de Onkyo op de TV gekeken, ik doe dit via PS3 Media Server en kies meestal BD rips van 4-6GB met 5.1 geluid.
De Onkyo staat lang niet altijd aan als er TV wordt gekeken vandaar dat ik goed geluid uit de TV wel belangrijk vindt. Ik lees dat geluid bij de nieuwe TV's slechter en slechter wordt naarmate ze dunner worden, daarom ook de Sony op mijn shortlist.

Shortlist:
Sony Bravia kdl46-hx850b
Samsung Series 6 of Series 8
LG 47LM660S

Final thoughts:
De Sony zit nog boven budget, maar met de komst van de nieuwe line-up hoop ik dat de huidige modellen op korte termijn in prijs zullen dalen (???), dit geldt dan ook voor de Samsung Series 8. Om helemaal uit de box te denken is een budget TV of ouder model ook een optie... echter dan is ervaring en advies van jullie belangrijk, uit reviews en op vergelijkingssites is dat niet te halen. Het meeste wat ik met de TV wil kan ook door mijn randapparatuur.

Vragen:
- Voor een budget model gaan of ineens de investering doen voor de komende 8 - 10 jaar?
- Plasma of LED?
- Jullie shortlist?

Hopelijk is mijn verhaal en vraag voldoende, jullie replies worden zeer gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
flip75 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:13:
- Voor een budget model gaan of ineens de investering doen voor de komende 8 - 10 jaar?
- Plasma of LED?
- Jullie shortlist?
Ik zou sowieso niet gaan voor een budgetmodel. Dan zit je jezelf waarschijnlijk de komende tijd alleen maar te ergeren aan een ondermaatse beeldkwaliteit. Je hebt een budget gesteld van € 1.000 dus ik zou tot deze prijs de tv kiezen die het beste past bij je wensen.

Als eerste is een led tv natuurlijk ook een lcd scherm. Als plasma-kijker zeg ik uiteraard plasma. Het geeft gewoonweg een véél betere beeldkwaliteit voor je geld. Veel voorbijkomende stelling die hier op het forum voorbij komt is dat je een lcd moet kopen die 2x zo duur is als de plasma om dezelfde kwaliteit te krijgen. En ja, een plasma gebruikt iets meer energie (kost je enkele euro's per maand extra) maar dit is echter marginaal. En ja, image retention komt wel eens voor maar dit gaat meestal vrij snel weg en als het een echte inbrander is, doet Panasonic doorgaans niet zo moeilijk met garantie. De kans op inbranden is tegenwoordig niet meer zo groot. Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen. Ook de lcd techniek is niet perfect.

Op een shortlist zou ik de 50-serie van Panasonic zetten. Deze staan op het punt opgevolgd te worden door de 60-serie dus de 50'ers zijn - voor zo ver je er nog aan kan komen - voor een erg leuke prijs te krijgen. Dan haal je veel tv in huis voor je geld. Binnen je budget zou je kunnen kijken naar de 42 inch of 50 inch ST50 of GT50, waarbij de GT's een serie hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
flip75 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:13:
Daar komt ie dan:

Formaat tussen 37" en 46"
Budget ong €1000
Wat heb ik al staan: Onkyo TX-NR414, Telenet Digicorder, PS3

Need to have: Netwerk aansluiting, goed geluid, inbrand-proof
Nice to have: 3D, WIFI, Smart-TV, mooi design, regelmatige updates van de FW en/of Smart opties

Extra informatie: Onze huidige TV (LG HD Ready 10jr oud 37") heeft zwarte vlekken aan de linkerkant van het scherm waarschijnlijk door inbranden.
Waarschijnlijk is dat geen inbranding maar een disfunctionerende achtergrondverlichting. Daarvoor moet het wel LCD zijn. Of het is plasma, maar dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn dan inbranding.

Tevens is een televisie nooit inbrandingsproof. Plasma staat erom bekend maar ook LCD kan een soort van inbranding vertonen. Echter wordt het dan Image Persistence genoemd. Dus zorg dat er zorgvuldig met de televisie om wordt gegaan.
Verder wordt er regelmatig op gegamed, films gestreamed van een laptop naar de PS3 en via de Onkyo op de TV gekeken, ik doe dit via PS3 Media Server en kies meestal BD rips van 4-6GB met 5.1 geluid.
De Onkyo staat lang niet altijd aan als er TV wordt gekeken vandaar dat ik goed geluid uit de TV wel belangrijk vindt. Ik lees dat geluid bij de nieuwe TV's slechter en slechter wordt naarmate ze dunner worden, daarom ook de Sony op mijn shortlist.
Bij gamen heeft plasma een dikke pluspunt en dat is de bewegingsresolutie. Waar elke LCD televisie faalt bij het weergeven van scherpte tijdens het gamen, blijft dit bij plasma gewoon goed. Tevens worden er bij plasma televisies meestal minder beeldverbeteringen toegepast waardoor de input latency vaak ook lager is dan dat van LCD. En hoe lager die input latency, des te beter de game prestaties zijn. Voornamelijk bij schietspellen is dit het geval omdat een lage input latency een schot raak kan maken waar dat bij een hoge input latency een misser kan worden.
Shortlist:
Sony Bravia kdl46-hx850b
Samsung Series 6 of Series 8
LG 47LM660S
Tussen dit lijstje is de Sony HX850 serie veruit het beste en de LG veruit het slechts. De Sony televisie bevat namelijk een 200Hz LCD paneel en de LG een 50Hz LCD paneel. Dat Hz bij LCD is belangrijk voor de bewegingsresolutie / motion resolution en zorgt ervoor dat je content scherp blijft bij bewegingen. Met een 200Hz haal je het maximale uit de bewegingsresolutie waar je bij een 50Hz een hele lage bewegingsresolutie hebt. Dit uit zich in motion blur of ook wel het bekende balletje wat bij voetbal een streep wordt.

Daarnaast is de HX850 serie ook erg accuraat en goed wat betreft kleurreproductie en beeldkwaliteit. Een van de weinige LCD televisies die zich mag vergelijken met een plasma televisie als het gaat om beeldkwaliteit.
Final thoughts:
De Sony zit nog boven budget, maar met de komst van de nieuwe line-up hoop ik dat de huidige modellen op korte termijn in prijs zullen dalen (???), dit geldt dan ook voor de Samsung Series 8. Om helemaal uit de box te denken is een budget TV of ouder model ook een optie... echter dan is ervaring en advies van jullie belangrijk, uit reviews en op vergelijkingssites is dat niet te halen. Het meeste wat ik met de TV wil kan ook door mijn randapparatuur.
Op het moment dat je kosten laag wil houden, is plasma al helemaal interessant. Daar krijg je meer bang for buck. Plasma heeft een superieure beeldkwaliteit tegenover LCD en dat terwijl de kosten voor een televisie ook nog eens lager liggen.

Nu is dit wel een beetje een moeilijke tijd om een televisie te kopen. De nieuwe televisies gaan al met de vracht naar de winkels toe en langzaam wordt de 2012 lijn vervangen voor de 2013 lijn. Prijzen dalen ook bijna niet meer en de modellen raken langzaam op.
Vragen:
- Plasma of LED?
- Jullie shortlist?

Hopelijk is mijn verhaal en vraag voldoende, jullie replies worden zeer gewaardeerd :)
Zelf ben ik een enorme fan van de Panasonic ST50 serie. In mijn ogen DE televisie van 2012 aangezien de beeldkwaliteit top is en zich kan meten me de topmodellen van andere merken, hij elke feature heeft welke de markt tegenwoordig te bieden heeft en toch een hele lage prijs heeft. Naast dat zijn er ook veel websites die deze televisie als de bang for buck televisie zien en volgens mij vinden velen Tweakeraars dit ook.

Echter is het 42" model van deze serie EOL en bijna nergens meer te verkrijgen. Het 50" model is nog wel te krijgen maar dat is dus iets groter dan je eis. Maar daar zou ik mij niet zo druk om maken als ik jou was. Want zo'n formaat, daar ben je in een week aan gewend en daarna zou je niet meer terug willen. Althans, dat vindt het zo'n 90% van de mensen denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
D vd V, Dimens ea.

Allereerst natuurlijk dank voor jullie uitgebreide reply, wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb nog eens de volgende modellen opgezocht:
ST50 (42"en 50" leverbaar): op hdtvtest.co.uk krijgt hij het stempel Highly Recommended. Wat mij betreft komt deze dus ook op de shortlist. Ook de VT en GT bekeken, zie hieronder verder.

Wat ik vandaag toevallig merkte was dat ik een app voor de TV miste, die mag dus zeker op mijn wensen lijst, denk zelfs als een need to have. Waarom een need to have? De AB van de Digicorder kan een paar functies van de TV (de voornaamste) zoals AAN/UIT en volume, meer heb je vaak ook niet nodig, voordeel van een app is dan dat je die altijd bij de hand hebt (tablet of gsm) en de AB van de TV in de kast kan :)

Dan een vraag mbt de warmte ontwikkeling. De LG 37"van 10 jaar oud die nu staat ontwikkelt al flink wat warmte, hoe zit dat met de huidige generaties Plasma en LED? Zijn er verschillen tussen Plasma en LED qua temperatuur?

Ik zie in de pricewatch dat er tussen de ST, GT en VT 50" nog maar weinig prijsverschil zit (ong. €200), waarbij de VT de beste is en er ook nog eens 2 actieve 3D brillen worden bijgeleverd, dan lijkt mij dat bij een keuze voor Panasonic Plasma de VT gekocht moet worden, jullie gedachten over kiezen voor VT ipv ST?

Afsluitend nog een terugkomend op het "inbranden". Zoals aangegeven, het beeld staat nogal eens stil. Pause tijdens een game of programma en aan het einde van een bekeken opname, dit loopt wel eens op tot een half uur (kleine verschonen, lunch maken, etc etc), deze is dus wel belangrijk voor mij. Is dat reden tot zorg? Met de huidige technologie is er verschil tussen LCD en Plasma?

Jullie feedback wordt zeer gewaardeerd en helpt mij absoluut mijn keuze te maken, het is een oerwoud aan mogelijkheden, keuzes en marketing termen.

PS groot, groter, grootst is niet altijd nodig, afstand is scherm tot de bank 210cm, mijn vrouw zelfs op 130cm, is een 42" is dus overwegen waard of zelfs aan te raden? helaas geen VT in 42"?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
flip75 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:07:
D vd V, Dimens ea.

Allereerst natuurlijk dank voor jullie uitgebreide reply, wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb nog eens de volgende modellen opgezocht:
ST50 (42"en 50" leverbaar): op hdtvtest.co.uk krijgt hij het stempel Highly Recommended. Wat mij betreft komt deze dus ook op de shortlist. Ook de VT en GT bekeken, zie hieronder verder.
De GT50 heeft niet echt veel meer dan de ST50 heeft. in mijn ogen is die televisie de meerprijs niet waard. De VT50 daarentegen wel, maar dat komt mede door het design.
Wat ik vandaag toevallig merkte was dat ik een app voor de TV miste, die mag dus zeker op mijn wensen lijst, denk zelfs als een need to have. Waarom een need to have? De AB van de Digicorder kan een paar functies van de TV (de voornaamste) zoals AAN/UIT en volume, meer heb je vaak ook niet nodig, voordeel van een app is dan dat je die altijd bij de hand hebt (tablet of gsm) en de AB van de TV in de kast kan :)
Die is voor vrijwel elke smart televisie te verkrijgen.
Dan een vraag mbt de warmte ontwikkeling. De LG 37"van 10 jaar oud die nu staat ontwikkelt al flink wat warmte, hoe zit dat met de huidige generaties Plasma en LED? Zijn er verschillen tussen Plasma en LED qua temperatuur?
Plasma verbruikt meer energie en produceert daardoor ook meer warmte. Er zit een ventilator achter het paneel wat die warmte wegwerkt. Het is echter niet enorm te noemen. Qua energieverbruik zou een huidige plasma waarschijnlijk ook een stuk minder energie verbruiken dan jouw huidige LCD televisie.
Ik zie in de pricewatch dat er tussen de ST, GT en VT 50" nog maar weinig prijsverschil zit (ong. €200), waarbij de VT de beste is en er ook nog eens 2 actieve 3D brillen worden bijgeleverd, dan lijkt mij dat bij een keuze voor Panasonic Plasma de VT gekocht moet worden, jullie gedachten over kiezen voor VT ipv ST?
Als je het geld hebt, waarom niet? Je krijgt er een enorm goede plasma televisie voor terug welke qua design ook nog eens mooi (subjectief) is.
Afsluitend nog een terugkomend op het "inbranden". Zoals aangegeven, het beeld staat nogal eens stil. Pause tijdens een game of programma en aan het einde van een bekeken opname, dit loopt wel eens op tot een half uur (kleine verschonen, lunch maken, etc etc), deze is dus wel belangrijk voor mij. Is dat reden tot zorg? Met de huidige technologie is er verschil tussen LCD en Plasma?
Wat je gaat merken, is dat je sneller geneigd bent een televisie uit te zetten wanneer je plasma bezit. Vooral met zo'n dure televisie waar je toch wel voorzichtig mee om wil gaan. Tevens heb je ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld het beeld na twee uur automatisch uit te laten gaan wanneer er niets gedaan wordt op de televisie. Handig voor wanneer je een film aanzet voor je dochter. Is de film afgelopen, blijft de televisie niet onnodig aan staan en gaat deze ook op een gegeven moment uit. Scheelt stroomkosten en tevens ook minder kans op inbranding.
Jullie feedback wordt zeer gewaardeerd en helpt mij absoluut mijn keuze te maken, het is een oerwoud aan mogelijkheden, keuzes en marketing termen.
Laat je inderdaad niet teveel wijsmaken met die marketingtermen. Een groot deel daarvan zegt niets over de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Bijvoorbeeld de onmogelijke Hz waardes die bijna uit de lucht gegrepen zijn.
PS groot, groter, grootst is niet altijd nodig, afstand is scherm tot de bank 210cm, mijn vrouw zelfs op 130cm, is een 42" is dus overwegen waard of zelfs aan te raden? helaas geen VT in 42"?!
Dan zou 42" inderdaad groot zat zijn. Maar mocht je het je afvragen, 50" kan. Je moet het wel willen want het is op die afstand wel enorm. Ik vraag mij af of je vrouw dat wel ziet zitten, want die willen vaak geen enorme televisie hebben.

EDIT Voor 3D kun je ook de actieve brillen van andere fabrikanten gebruiken. Samsung heeft goedkope brillen maar ik lees net in het Sony topic dat je bij de Makro 3 3D brillen en 2 Harry Potter Blu-Ray films kunt kopen voor €99,-. Een goede deal en dan heb je exact genoeg brillen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dimens op 22-03-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Hoe staat het met de aanschaf? Wij Tweakeraars steken hier onze vrije tijd in en zouden ook graag op de hoogte gehouden willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Hi Dimens (en D vd V),

Uiteraard ben ik het jullie schuldig om jullie op de hoogte te houden! Het is en blijft een ontzettend lastige beslissing. Was er helemaal uit en voor de Panasonic plasma te kiezen (plattetv.nl kan ik ook in Breda ophalen omdat ik daar regelmatig langs rij), maar toch zat ik nog erg in mijn hoofd met inbranden op plasma en die ene Sony op mijn shortlist!

pricewatch: Sony KDL40-HX850
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 Zilver

Final Thoughts: mijn broertje heeft me sterk afgeraden om plasma te nemen, waarom? Dat kan hij ook niet verduidelijken en kan ik dus niet zoveel mee.... maar het hele inbrand verhaal en op andere fora (kieskeurig) lees ik dat je een plasma moet "inspelen" baart me toch wel zorgen. Ik vertrouw en baseer mijn keuze natuurlijk op jullie adviezen! Wat verder nog? :
-Ik ben overtuigd van de superieure beeldkwaliteit van Plasma.
-We hebben een zeer lichte woonkamer, ik lees dat LED dan beter uit de verf komt.
-De 40" van Sony ligt ook onder de €1000 en heeft ook wel een zéér mooi design. De Panasonic is dan weer een €300 voordeliger.
- De Sony heeft de aparte soundbar en goed geluid. Momenteel staat de TV en denk voorlopig nog niet aan ophangen.

Conclusie: het enige waar ik me echt zorgen over maak is dat inbranden! Kanaal logo's, scherm geeft langdurig een stilstaand beeld, moet ik me daar zorgen over maken of niet en kloppen de verhalen over het inspelen (heb niet echt een hoge pet op van de opmerkingen op Kieskeurig merk ik).
Ik zal hoe dan ook bij welke van de twee ik kies geen miskoop doen en heel tevreden zijn, maar welke van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
flip75 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:24:
Hi Dimens (en D vd V),

Uiteraard ben ik het jullie schuldig om jullie op de hoogte te houden! Het is en blijft een ontzettend lastige beslissing. Was er helemaal uit en voor de Panasonic plasma te kiezen (plattetv.nl kan ik ook in Breda ophalen omdat ik daar regelmatig langs rij), maar toch zat ik nog erg in mijn hoofd met inbranden op plasma en die ene Sony op mijn shortlist!

pricewatch: Sony KDL40-HX850
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 Zilver

Final Thoughts: mijn broertje heeft me sterk afgeraden om plasma te nemen, waarom? Dat kan hij ook niet verduidelijken en kan ik dus niet zoveel mee.... maar het hele inbrand verhaal en op andere fora (kieskeurig) lees ik dat je een plasma moet "inspelen" baart me toch wel zorgen. Ik vertrouw en baseer mijn keuze natuurlijk op jullie adviezen! Wat verder nog? :
Over inspelen heeft men wel gelijk. Inspelen is zeker aan te raden bij plasma doordat je hiermee de kans op inbranden verkleint. Nou komt inbranden niet veel meer voor en uit dit zich veel enkel nog tot Image Retention. (IR) Dat is als het ware kort inbranden maar verdwijnt langzaam. Ook erbij bedenken dat het voornamelijk de mensen zijn die op zulke sites klagen over inbranden. De mensen die er geen last van hebben, die zul je niet zo snel tegenkomen op een site om te vertellen dat het beeld niet inbrandt.

Je zou eens in het Panasonic topic kunnen vragen wie er nou daadwerkelijk last van heeft. Ik merk ook dat ik IR heb, maar heb ik er last van? Nee, eigenlijk niet. Ik zie het vrijwel alleen wanneer het beeld een egale heldere kleur vertoont. Zoals een lucht of zo, en dan moet ik er alsnog op letten.
-Ik ben overtuigd van de superieure beeldkwaliteit van Plasma.
-We hebben een zeer lichte woonkamer, ik lees dat LED dan beter uit de verf komt.
Ligt eraan welk model je neemt. Over het algemeen presteert LCD inderdaad beter maar het is geen feit dat LCD beter presteert. De ST50 bijvoorbeeld, presteert ook erg goed in een vrij lichte omgeving. Terwijl het model lager, de UT50, weer een heel stuk minder goed presteert in een lichte omgeving.

Plasma heeft altijd een glasplaat en deze reflecteert, maar de HX850 bestaat ook uit glas, namelijk Gorilla Glass. Dat maakt dus dat beide toestellen qua reflectie sowieso al niet goed scoren. Maar veel matte schermen zijn er eigenlijk ook niet en de glossy LCD schermen van andere televisies presteren daar ook niet al te best in.

Het Gorilla Glass is wel weer meer kindbestendig. Net als het glas van plasma tegenover kunststof bij de meeste LCD televisies.
-De 40" van Sony ligt ook onder de €1000 en heeft ook wel een zéér mooi design. De Panasonic is dan weer een €300 voordeliger.
Je zou eventueel met die €300,- die je bespaart ook een beeldkalibratie kunnen uitvoeren. Daarmee haal je de beste kwaliteit die het beeld kan leveren uit de televisie voor een nog betere beleving. Een kalibratie kost ongeveer €150,-
- De Sony heeft de aparte soundbar en goed geluid. Momenteel staat de TV en denk voorlopig nog niet aan ophangen.
Verwacht niet teveel van het geluid uit die soundbar. Het klinkt inderdaad beter dan menig LCD televisie, maar spectaculair is het ook niet.
Conclusie: het enige waar ik me echt zorgen over maak is dat inbranden! Kanaal logo's, scherm geeft langdurig een stilstaand beeld, moet ik me daar zorgen over maken of niet en kloppen de verhalen over het inspelen (heb niet echt een hoge pet op van de opmerkingen op Kieskeurig merk ik).
Ik zal hoe dan ook bij welke van de twee ik kies geen miskoop doen en heel tevreden zijn, maar welke van de twee?
Mijn keus zou nog steeds uitgaan naar de Panasonic TX-P42ST50 en dan met het geld wat je bespaart een kalibratie uitvoeren. Ondanks dat plasma last heeft van IR, kan ik daar beter mee leven dan met Backlight bleeding en dat heb je hoe dan ook. De zwartwaardes en het contrast van plasma zijn ongeëvenaard en dat maakt het kijken van films nog meer een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
flip75 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:24:
...
Final Thoughts: mijn broertje heeft me sterk afgeraden om plasma te nemen, waarom? Dat kan hij ook niet verduidelijken en kan ik dus niet zoveel mee....
Om deze moest ik natuurlijk erg lachen. "Je moet iets niet kopen maar men weet niet waarom". Waarschijnlijk heeft hij ooit in het verleden gehoord dat plasma nadelen zou hebben. Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen. En die van plasma zijn de afgelopen jaren stukken minder geworden. Ook een lcd is alles behalve perfect met backlight bleeding en andere probleempjes.

Verder moet je jezelf niet zo druk maken over reflecties van op een plasmascherm. Voordat ik mijn plasma had staan, stond er een lcd en bij daglicht was deze stukken slechter te bekijken. Elke tv heeft er in meer of mindere mate last van maar ik ben er qua kijken bij daglicht echt op vooruit gegaan. En de plasma staat toch vrij dicht bij 3 ramen.

Wat betreft die soundbar bij de Sony, moet dit geen dealmaker zijn. Ook een soundbar levert niet echt veel kwaliteit op het gebied van geluid. Als je goed geluid wil hebben, moet je toch echt denken aan een HiFi installatie.

Voor inbranden moet je niet zo bang zijn. Zoals Dimens al schreef kan er wel eens sprake zijn van image retention maar dit is meestal snel weg. Zender logo's blijven echt niet permanent in beeld staan na een avondje tv kijken.

Het zullen vast wel alle twee prima tv's zijn. Als ik het geld moet uitgeven zou ik nog altijd voor de ST50 plasma gaan. Moet je waarschijnlijk wel even energie in steken want aangezien het een uitlopend model is, zullen ze wel vrij lastig te vinden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik stond een paar dagen geleden voor hetzelfde dilema (plasma vs LED, ST50 vs LM670) Uiteindelijke gekozen voor de LG. Tot op heden nog geen moment spijt van gehad, het beeld is ongelovelijk scherp en zwart is diep zwart voor de ogen, mischien dat een meetapparaat hier iets anders laat zien maar zwart ziet er goed uit. Ik heb op de tv 2 profielen gemaakt, 1 voor als het donker is en 1 voor overdag. Dit werkt prima en zo heb ik ook geen last van backlight bleeding.

Imho worden de verschilen in reviews en online zo enorm uitvergroot dat je altijd bang bent een miskoop te doen.
Heb je al naar deze tv gekeken?
pricewatch: LG 47LM860V Zwart

Design is imho het mooiste van afgelopen jaar en de nieuw modellen komen nu ongeveer beschikbaar, dus je kan nu een heel mooi model voor een goede prijs scoren.

Voordeel van de LG is dat hier plex ingebouwd zit en je dus geen mediacenter pc hoeft neer tezetten, een simpele nas is dus voldoende. Ik moet zeggen dat dit echt uitstekend en soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:18:
Ik stond een paar dagen geleden voor hetzelfde dilema (plasma vs LED, ST50 vs LM670) Uiteindelijke gekozen voor de LG. Tot op heden nog geen moment spijt van gehad, het beeld is ongelovelijk scherp en zwart is diep zwart voor de ogen, mischien dat een meetapparaat hier iets anders laat zien maar zwart ziet er goed uit. Ik heb op de tv 2 profielen gemaakt, 1 voor als het donker is en 1 voor overdag. Dit werkt prima en zo heb ik ook geen last van backlight bleeding.
Vergeleken met de ST50, is de LM670 niet scherp. Ja, bij stilstaande beelden, maar de LM670 beschikt over een 50Hz paneel bij bewegende beelden is het dan alles behalve scherp.
Dat jij er trouwens geen last hebt van backlight bleeding, wil niet zeggen dat het er niet is. Want het is er hoe dan ook, alleen de mate waarin verschilt.
Imho worden de verschilen in reviews en online zo enorm uitvergroot dat je altijd bang bent een miskoop te doen.
Nee, die laten je weten wat een goede televisie is en wat niet en tegen welke prijs. Of is zo'n review volgens jou nergens op gebaseerd en is dus elke televisie goed?
Voordeel van de LG is dat hier plex ingebouwd zit en je dus geen mediacenter pc hoeft neer tezetten, een simpele nas is dus voldoende. Ik moet zeggen dat dit echt uitstekend en soepel werkt.
Heeft geen voordelen tegenover PS3 mediaserver welk ook een DLNA cliënt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dimens schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:30:
[...]

Vergeleken met de ST50, is de LM670 niet scherp. Ja, bij stilstaande beelden, maar de LM670 beschikt over een 50Hz paneel bij bewegende beelden is het dan alles behalve scherp.
Dat jij er trouwens geen last hebt van backlight bleeding, wil niet zeggen dat het er niet is. Want het is er hoe dan ook, alleen de mate waarin verschilt.
Dit zijn nou juist de reacties die je in reviews ook allemaal leest, ja als je heel goed kijkt kan je wel iets van strepen en artifacts zien. Maar de ik heb de TS aangeraden om naar een 860 te kijken welk een 100Hz paneel heeft en daarmee is heel het motion verhaal van de baan.
Heeft geen voordelen tegenover PS3 mediaserver welk ook een DLNA cliënt is.
wel op gebied van energie verbruik, ik kan heel de dag tv kijken en streamen en mn tv voelt nog steeds ijskoud aan de acherkant (42 watt verbruik)
Verder werkt de magic remote ook erg goed en verdomde handig vanaf de bank.

Het is ook niet voor niets dat de fabrikanten hun plasma aanbod terug schroeven. Ja voor de echte puristen is er vast wel wat te winnen op het gebied van beelkwaliteit met een LED tv. Maar voor de grote massa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Ik denk dat de prijs de doorslag gaat geven en dat de Panasonic plasma op voorraad is in Breda en daar morgen en vrijdag langs rij. Ga er nog een nacht op slapen en morgen ze nog eens op een rij zet.

To be continued.

PS na al jullie goede adviezen ga ik ook de follow up na aanschaf hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Plasma is wel altijd in een verduisterde ruimte kijken, het scherm is namelijk veel donkerder (120cd max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:18:
[...]

Dit zijn nou juist de reacties die je in reviews ook allemaal leest, ja als je heel goed kijkt kan je wel iets van strepen en artifacts zien.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bQCtoJd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nLmuzv8.jpg

Worst case. Maar je mag geluk hebben als de uniformiteit tegenwoordig dit is;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mNYowNw.jpg

Dit was vroeger veel beter toen men nog CCFL in de televisies gebruikte in plaats van Edge-LED. Mijn LCD om de slaapkamer heeft er ook veel minder last van en die gebruikt CCFL. Ik gebruik twee standen waarvan een voor overdag is en de ander voor 's avonds en 's nachts.

Overdag;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pM9IAH3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cf67hB6.jpg

's Avonds

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z9j7xw4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HtPedUi.jpg

En om de laatste foto nog even te overbelichten om het idee te geven dat er wel echt backlight bleeding is;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9hCTjdB.jpg

Nou moet ik zeggen dat Sony dit bij de de HX850 serie wel goed onder de knie heeft. Dit komt mede door een goed gebruik van backlight dimming toe te passen en door niet zo'n achterlijk dunne bezel en toestel te maken.
Maar de ik heb de TS aangeraden om naar een 860 te kijken welk een 100Hz paneel heeft en daarmee is heel het motion verhaal van de baan.
Correctie; de LM860 heeft een 200Hz paneel en ja, daarmee is het motion resolution verhaal inderdaad van de baan.

Qua design is het leuk, maar een smalle bezel hoeft niet perse een goed design te zijn. Sony's HX850 heeft een heel elegant design met duurzame materialen. LG heeft dit niet, waardoor ik persoonlijk het design van LG minder vind aanspreken. want design is niet alleen het uiterlijk, maar ook de gekozen materialen. Wanneer je deze televisie van LG even beet pakt, voel je direct waar ik het over heb. Het scherm is in te deuken en het voelt fragiel aan. Dat is een misser.

De ST50 serie van Panasonic is qua design niet zo'n sterk toestel, maar past wel sneller in een huishouden. Het gebruik van grijstinten maakt dat het in vrijwel in elke inrichting past zonder dat het vloekt met de rest van de meubels. De Chrome voet van LG maakt direct dat het niet in veel huishoudens thuis past. Het valt snel op schreeuwt veel om aandacht als je in de rest van het huishouden geen chrome in je meubels gebruikt. Ze hadden beter gebruik kunnen maken van geborsteld staal of iets in die trant, bijvoorbeeld aluminium. Al passen die twee elementen ook niet direct bij elke inrichting.

Tevens moet het design niet de beeldkwaliteit in de weg zitten en dat gebeurt nu wel. Door de bezels en het toestel extra dun te maken, treden backlight problemen sneller op.
Het is ook niet voor niets dat de fabrikanten hun plasma aanbod terug schroeven. Ja voor de echte puristen is er vast wel wat te winnen op het gebied van beelkwaliteit met een LED tv. Maar voor de grote massa?
Dat heeft puur te maken met vraag en aanbod. De consument wil iets en de fabrikant levert. Sinds men LCD met LED achtergrondverlichting LED televisie is gaan noemen, heeft de klant zijn oren gespitst. Iedereen weet dat LED een zuinige lichtbron is en daar is men zeer in geïnteresseerd. Dat niet alleen, maar ook omdat men denkt dat LED een geheel nieuwe technologie is naast LCD en plasma en daar vergist men zich in. Ze weten niet dat het nog steeds LCD is en nog steeds dezelfde problemen heeft als het voorheen had zoals de kijkhoekverschillen, motion blur etc..
brilsmurfffje schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:13:
Plasma is wel altijd in een verduisterde ruimte kijken, het scherm is namelijk veel donkerder (120cd max)
Onzin. Zodra je LCD en plasma (ST50 serie en hoger) in de normale beeldstand zet, is het verschil niet enorm groot. Waar jij het over hebt is de UT50 serie gezien die moeilijker om gaat met omgevingslicht. Dat plasma als donker wordt ervaring, komt voornamelijk omdat het er in de winkels donker uit ziet en LCD in de winkelmodus een veel hogere luminantie heeft die thuis niet eens als prettig ervaren wordt. (vermoeide en pijnlijke ogen)
Pagina: 1